Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCARS - Thursday Cup #2 (tokan kauden sunnittelua)

Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Ei todellakaan. Musta arvonta olis hyvä tehdä just ennen sessiota.
Juuriki näin. Ja varmasti luottoa löytyy,ett teet arvonnan just ennen sessiota. Näin itekkään ett pääsis treenaamaan ennen muita. Toisaalta vaik huijaisit ja pärjäisit paremmin ku ilman huijausta,epäilen ettet kuiteskaan nauttis siitä yhtä paljon kuin rehellisin keinoin saavutettu huonompi sijoitus. Ja loppupeleissä huijaisit vain itseäs-->kuvittelisit olevas nopeampi kuin todellisuudessa olet.
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Pahoin pelkään vain, että ensimmäisen ja viimeisen välinen ero tulee olemaan todella paljon rajumpi kuin niin, että jokainen pystyisi totuttelemaan autoon kunnolla. Ja myös rattimiehet hyötynee todella paljon lyhyestä varoitusajasta.

Mut mennään sillä jos se kaikkien mielestä parempi sit on. :)
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Pahoin pelkään vain, että ensimmäisen ja viimeisen välinen ero tulee olemaan todella paljon rajumpi kuin niin, että jokainen pystyisi totuttelemaan autoon kunnolla. Ja myös rattimiehet hyötynee todella paljon lyhyestä varoitusajasta.

Mut mennään sillä jos se kaikkien mielestä parempi sit on. :)
Varmasti erot ovat suuremmat,mut tällä systeemillä nähdään miten nopeasti itse kukin omaksuu auton/radan. En väitä ett tää ois parempi,ainakin on erillainen. Oma jalkaani ammun ku tälle systeemille annan ääneni. Ja eihän vielä Formula oo päättänyt vielä mitään. Mun puolesta Formula vois laittaa äänestyksen millä formaatilla kisataan.:)
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Erilainen toki, mun mielestä sarjoja on vain niin vähän tarjolla, et varmaan monet haluis ennemmin ajaa kisaa rengas rengasta vasten, eikä yksin sekuntien erolla toisiin. Oli sitten kärjessä, keskikastissa, tai häntäpäässä. Moottoriurheilun idea on kisailu, siitä se fiilis tulee.
Mitä pidempi kilpailu, sen pahemmaksi yksin ajeluksi menee.
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Erilainen toki, mun mielestä sarjoja on vain niin vähän tarjolla, et varmaan monet haluis ennemmin ajaa kisaa rengas rengasta vasten, eikä yksin sekuntien erolla toisiin. Oli sitten kärjessä, keskikastissa, tai häntäpäässä. Moottoriurheilun idea on kisailu, siitä se fiilis tulee.
Mitä pidempi kilpailu, sen pahemmaksi yksin ajeluksi menee.
Ainakin mun ja monen muun parhaimmat kilpailut, väännöt ja muistot niistä on juurikin sellaisista kisoista, joissa autot ja rata on arvottu/äänestetty juuri ennen kisan alkua.

Menee ehkä vähän off-topicin puolelle, mutta tässä on linkki suomalaiselle Youtube-kanavalle, josta löytyy paljon videoita ehdottamallani systeemillä toteutetuista kisoista GT6:ssa. Kun näitä on katsonut, ei voi olla sitä mieltä, että kisoista tulisi yksinajelua ja erot olisivat suuret:

https://www.youtube.com/channel/UCaSArgB5KqdlmF_t6NVqqmQ

Ja vielä yksi ehdotus, miten olisi jos kisat pidettäisiin kuitenkin lyhyinä ja niitä olisi monta yhtenä iltana? Silloin ei erot pääsisi ainakaan kasvamaan suuriksi ja pienillä virheillä ei olisi niin suurta merkitystä kun kisoja ja "uusia yrityksiä" olisi monia. Tällöin voisi ajatella jopa käänteistä lähtöjärjestystä vaikka joka toiseen kisaan.
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Erilainen toki, mun mielestä sarjoja on vain niin vähän tarjolla, et varmaan monet haluis ennemmin ajaa kisaa rengas rengasta vasten, eikä yksin sekuntien erolla toisiin. Oli sitten kärjessä, keskikastissa, tai häntäpäässä. Moottoriurheilun idea on kisailu, siitä se fiilis tulee.
Mitä pidempi kilpailu, sen pahemmaksi yksin ajeluksi menee.
Menee ot:ksi ja saivarteluksi/huumoriksi,mut mixet oo sit jäänyt oottamaan hitaampia ni ei tarvis ajella yxin.;)
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Parasta kisaa tulee silloin, kun ihmiset on kunnolla valmistautuneet kisaan ja suurinpiirtein tietää miten auto muuttuu kisan aikana, ja missä paikoissa voi yrittää ohitusta ja missä ei. Tämä vaatii vähintään sen, että kisan specsi on tiedossa vähintään viikon, jotta voi järjestää aikaa itselleen testaamista varten. Randomarvontaautojaratakerrotaanvarttiennenkisaa-ajeluja voi harrastella missä lystää, mutta kunnon kilpasarja-ajamiseen kuuluu testaaminen ja hyvä valmistautuminen kisaan.

Mitä enemmän ns. arpomiseen liittyviä aspektejä kisoissa kuten erittäin vaihteleva sää, auton arvonta juuri ennen kisaa tai joku älytön rengaskuluma jne., niin kaikista näistä hyötyy eniten nimenomaan ne kokeneimmat ja nopeimmat kuskit. Mitä vähemmän on muuttujia niin sen tasaisempaa on.


Jos oikeasti tasaista ajamista haluaa niin tässä on resepti siihen:

-Täysin muuttumaton sää
-Kaikki kulutukset pois päältä, tai sellainen auto jossa eivät rengaskuluma ja bensa vaikuta juuri lainkaan
-Kaikille sama, erittäin yksinkertainen auto, jossa vähän säädettävää
-Autolle sopiva kisapituus. Jos on pitkä(30-50min) kisa, niin damage-asetuksia voi löyhentää, jotta kaikki saadaan maaliin
-Yksinkertaiset, tasaiset radat, jotka on helppo omaksua
-Specsi, eli rata+auto -yhdistelmä ja muut asetukset tiedossa vähintään paria viikkoa ennen kisaa
-Edellisenä kahtena iltana vapaaehtoista, mutta järjestettyä testikisoja, jotta kaikilla on varmasti kisakokemusta radalta. Voi jopa hieman tahallisesti reeneissä hakeutua vaikeisiin tilanteisiin, eli rintarinnan paikkoihin, joihin ei normaalisti tunkis
-Pistejärjestelmä sellaiseksi, että lähes kaikki saavat pisteitä, jotta ei ole mitään syytä jättää kisaa kesken. Kakkosen pistesaalis 70-80 % ykköseen verrattuna.
-Lyhyet kaudet 4-6 kisaa, jotta ei tarvitse kesken kauden muuttaa sääntöjä kovin paljoa. Uusien pelaajien on paljon mukavampi tulla mukaan, jos kausi ei ole pahasti kesken tai loppuu vasta joskus ens jouluna.

Sitten kun tällaisia kisoja on pyöritelty pari kuukautta, niin voi randomisuutta hieman nostaa. Sellaiseen täysin arvontaan perustuvaan ajeluun tulisi siirtyä vasta sitten kun kaikki mehut on imetty tästä pelistä ja peli tuntuu todella kyllästyttävältä.


Tästä sarjasta ei tällaisella reseptillä tarvitse tehdä, koska alkuunkaan ei ollut tarkoitus tästä tulla ns. kilpasarjaa. Hauskaan ajamiseen kuitenkin mielestäni pätee nämä ajatukset millä kisoista saa tasaisia. Näitä neuvoja kannattaa ottaa huomioon. 16 hengen gridit ovat oikeasti naurettavan pieniä, niin ei mielestäni ole varaa tehdä tahallisesti kisoista sellaisia, että eroja tarvii lukea kalenterista.

Sillimunavoin ideat näistä auto-ratacomboista on ainakin itselle mieleen. Erittäin mukava päästä tutustumaan erilaisiin autoihin. Itse olen mukana, jos tietty yksinkertaisuus sarjassa pysyy.
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Jos oikeasti tasaista ajamista haluaa niin tässä on resepti siihen:

-Täysin muuttumaton sää
-Kaikki kulutukset pois päältä, tai sellainen auto jossa eivät rengaskuluma ja bensa vaikuta juuri lainkaan
-Kaikille sama, erittäin yksinkertainen auto, jossa vähän säädettävää
-Autolle sopiva kisapituus. Jos on pitkä(30-50min) kisa, niin damage-asetuksia voi löyhentää, jotta kaikki saadaan maaliin
-Yksinkertaiset, tasaiset radat, jotka on helppo omaksua
-Specsi, eli rata+auto -yhdistelmä ja muut asetukset tiedossa vähintään paria viikkoa ennen kisaa
-Edellisenä kahtena iltana vapaaehtoista, mutta järjestettyä testikisoja, jotta kaikilla on varmasti kisakokemusta radalta. Voi jopa hieman tahallisesti reeneissä hakeutua vaikeisiin tilanteisiin, eli rintarinnan paikkoihin, joihin ei normaalisti tunkis
-Pistejärjestelmä sellaiseksi, että lähes kaikki saavat pisteitä, jotta ei ole mitään syytä jättää kisaa kesken. Kakkosen pistesaalis 70-80 % ykköseen verrattuna.
-Lyhyet kaudet 4-6 kisaa, jotta ei tarvitse kesken kauden muuttaa sääntöjä kovin paljoa. Uusien pelaajien on paljon mukavampi tulla mukaan, jos kausi ei ole pahasti kesken tai loppuu vasta joskus ens jouluna.
Todella hyviä pointteja kyllä. Ehkä mä en ajatellut niin pitkälle että kun en mäkään osaa vielä ajaa kaikkia ratoja ja autoja tarpeeksi hyvin :D

Mutta jollain tapaa olisi kyllä hyvä rajoittaa testaamista, ettei joku pääse testaamaan yötäpäivää ja sitten joku muu ei ehdi ollenkaan. Tosin jos tästä sarjasta aiotaan hauskaa sarjaa, niin eipä tuolla nyt niin väliä ole. Oon mukana joka tapauksessa jos ei ruveta mitenkään hifistelemään säännöillä tms.
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Mielenkiintoa vois löytyä osallistua tähän hommaan. Ainoo mikä oikeestaan pitäs olla kuten Simo tossa jo mainitsi että tuleva rata ja auto pitää olla tiedossa jo hyvissä ajoin ennen kisaa. Itsellä ei oo ainakaan mitään mielenkiintoa lähtee ajeleen mitään romurallia pariks tunniks radalla mitä ei ole aikasemmin ajanut. Parhaat kisat tulee just siitä kun kaikki tietää missä mennään eikä sillä et ajellaan vaan pitkinpoikin ratoja.

Autoluokilla ei nyt oo niin väliä ajetaanko kartilla vai gt autoilla kunhan vaan tietää missä milä ajetaan. Jos joku haluaa reenata kokoviikon yhtä rataa niin senkun reenaa, mitä se on keltään pois.
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Itselle ainakin kävisi sellainen kompromissi että about puoliin kisoihin olisi ennalta määriteltyt radat/autot. Sitten helpompien menopelien/ratojen kesken voisi käyttää sitä arpaa jos porukka niin tahtoo.
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Itselle ainakin kävisi sellainen kompromissi että about puoliin kisoihin olisi ennalta määriteltyt radat/autot. Sitten helpompien menopelien/ratojen kesken voisi käyttää sitä arpaa jos porukka niin tahtoo.
Mun puolesta ei ainakaan tarvi tehdä kompromisseja. Mukaan tulen mielelläni "tiedot ennakoon" sarjaanki.:) Mut noista formuloista vois jättää ainaki rookien(ja gulf 1000)) mun puolesta pois,mielellään ajelis semmosilla millä ei oo vielä kisattu. Tilalle ehdottaisin bmw m3 e30:stä. Äkkiä katsoessani tota rata/autokomboo siel oli ainaki 1 auto(tais olla toinenki) joka tuli fyysisen limited edition versiossa/digital ennakko versiossa. Bmw m1 procar ja mesen uudempi dtm,näil kyl pääsee onlinessa ajamaan myös ne joilla noita ei ole. Ainakin silloin kun hosti määrää kaikille saman auton. Harkat yksinään ei onnistu..mut mulla on tarvittaessa aikaa pitää huonetta auki vaik 24/7. Mut eikös ton limited edition paketin voinu ostaa jälkikäteen..tai on kai tulossa mahdollisuus ostaa?
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Äkkiä katsoessani tota rata/autokomboo siel oli ainaki 1 auto(tais olla toinenki) joka tuli fyysisen limited edition versiossa/digital ennakko versiossa. Bmw m1 procar ja mesen uudempi dtm,näil kyl pääsee onlinessa ajamaan myös ne joilla noita ei ole. Ainakin silloin kun hosti määrää kaikille saman auton. Harkat yksinään ei onnistu..mut mulla on tarvittaessa aikaa pitää huonetta auki vaik 24/7. Mut eikös ton limited edition paketin voinu ostaa jälkikäteen..tai on kai tulossa mahdollisuus ostaa?

Ahaa en tiennytkään. No nämä kärryt voi sit suoraan laittaa arvontaan kuuluviin luokkiin, mikäli nyt sitten joitain kisoja arvotaan. Mitähän muita ns. maksullisia autoja nyt olikaan? Bentley gt3 ainakin?
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Harkka kisaa touring autoilla. 30 min harkat lähti käyntiin. klo 21 15 min aika-ajo, 5 min warm up ja sen jälkeen 15 min kisa. Sen jälkeen vielä yks kisa.

lisää PSN: formulaliiga niin laitan kutsua. 7 pelaajaa nyt mukana
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Eka kausi voitaisiin aloittaa näillä näkymin 30.7 päivä. Vielä voi noin viikon vaikuttaa kauden rakenteeseen, kunnes lyödään kalenteri lukkoon.

Ehdottaisin kauden pituudeksi 7 osakilpailua, joista 3 kisaa arvottaisiin valmiina olevista komboista. Kehittelen vielä ensi viikolla komboja paremmiksi.

Pitäisikö kaikki kisat ajaa vain Clear säällä? Entä pitäisikö yhden lähdön kisoissa säätää rengaskulumaa että kannattaisi käydä renkaita vaihtamassa?
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #1 (ekan kauden sunnittelua)

Itse joudun jättämään suoraan kolme ekaa kisaa sitten välistä, et laita mut varakuski listalle suoraan
 
Vastaus: PCARS - Thursday Cup #2 (tokan kauden sunnittelua)

Ja tänne tokan kauden suunnittelua jatkossa, niin ei mene ketjut sekaisin.

Otin ekasta kaudesta noi arvonnat vielä pois, kun niin vähän osakilpailuja kuitenkin ja on vaikea ennen kisaa sanoa mikä on sopiva kierrosmäärä millekkin.

Itse joudun jättämään suoraan kolme ekaa kisaa sitten välistä, et laita mut varakuski listalle suoraan

Tästä sainkin idiksen että jokaisen pitää ilmoittautua jokaiseen kisaan erikseen. Näin on selvempää ketä osallistuu mihinkin kisaan.
 
Ylös Bottom