Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaja-lehti / NUMERO 03 -palaute

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XRay
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään lehti sitten saapui. Ensivilkaisulta todella mielenkiintoinen numero.
Kestotilaus lähtee lähes varmasti vetämään. :)
 
Tulihan se joulukuun numero sieltä vihdoin. On muuten hiton hyvä numero, ja sisältää huikeat 37 arvostelua. Ennakot ovat syvälle luotaavia, hyvänä esimerkkinä Enter The Matrixista tehty ennakko. Ja plussaa on tietysti lehden mukana tullut Primal-sarjakuva. Huono puoli on vain se, että nukahdin lehden päälle ja se taittui rumasti keskeltä. :(
 
Tulihan se vihdoin minullekin.

Ihan hyvältähän tuo vaikuttaa en ole tosin ehtinyt vielä lukea loppuun.
 
+ Enter the Matrix-juttu:
Erittäin kiinnostava juttu, tälläisiä lisää mikäli vain mahdollista.
+ Ulkoasu:
Mielestäni siisti ulkoasu ja paperin valinta on onnistunut.
+ / - Primal-sarjakuva:
Toisaalta ihan piristävä. Toisaalta taas mielummin sitä olisi vaikka Primal aiheisen julisteen ottanut. Mutta pienistä ei pidä valittaa, after all se lehtihän siinä on tärkein ;).
- Pisteytys:
Toisaalta puolien ottaminen käyttöön toisi lisää tarkkuutta ja mahdollistaisi sen, että täysiä arvosanoja ei annettaisi niin monelle pelille mikäli päätös on neljän ja viiden pisteen välissä.

Toimituksen kanssa ongelmia, eli vasta tänään se lehti sitten saapui. Tähän olisi mukava saada parannusta.

Lehden kestotilausta harkitsen kyllä vahvasti, sillä parin numeron perusteella tämä lehti onnistui vakuuttamaan harvinaisen kriittisen henkilön. Ei muuta kuin posti kuriin toimitusten suhteen ja sama linja laadun suhteen. Mutta eiköhän tämä riitä, ettei sentään mene liialliseksi kehumiseksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt vasta kerkesin lehteä takemmin tavaamaan ja täytyy sanoa, että kyllähän se parantaa kuin sika juoksuaan. Kieli on parantunut merkittävästi ja muutenkin näyttää hyvältä.
Enemmän tuollaisia lehden graafista formaattia rikkovia juttuja tyyliin "Enter the Matrix", mutta ei kuitenkaan mobiilipeli-jutun kaltaisia hirvityksiä (paksut, mustat viivat, iso musta laatikko yms.).
Laajakuva- ja 60Hz-tuesta voisi kertoa muissakin kuin vain Gamecube-arvosteluissa ja lisäksi arvosteluihin olisi hyvä saada mukaan ikärajat, jos vain sattuvat olemaan tiedossa.
 
"Kieli on parantunut merkittävästi" - missä kohtaa? Ihan samoja kielioppi- ja kirjoitusvirheitä siellä on kuin ensimmäisessäkin numerossa. Osa teksteistä on myös aika tökstöks.

Ihan ok lehti edelleen, mutta ei pysty juttujen laadussa kilpailemaan Pelit-lehden kanssa. Konsolipelaajille maistuu varmaan paremmin, konsolilehtien yleiseen tasoon verrattuna pikku-P on toki hyvä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan IgeL
Ihan ok lehti edelleen, mutta ei pysty juttujen laadussa kilpailemaan Pelit-lehden kanssa.
No jos halutaan laadukkaita juttuja niin luetaan Edgeä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan IgeL
"Kieli on parantunut merkittävästi" - missä kohtaa? Ihan samoja kielioppi- ja kirjoitusvirheitä siellä on kuin ensimmäisessäkin numerossa. Osa teksteistä on myös aika tökstöks.
Noh, ainakin "fingelska" on vähentynyt. Varsinkin Puhalla on aina ollut taipumus kääntää/vääntää suoraan englannista "suomenkielisiä" sanoja. Lauserakenteista yms. löytyy tietysti myös hiukan hiomista. Varsinaisia kirjoitusvirheitäkin löytyy, mutta löytyy niitä esim. uusimmasta Pelitistäkin.

Ihan ok lehti edelleen, mutta ei pysty juttujen laadussa kilpailemaan Pelit-lehden kanssa. Konsolipelaajille maistuu varmaan paremmin, konsolilehtien yleiseen tasoon verrattuna pikku-P on toki hyvä.
Sanoma Magazinesilla on varmaankin hiukan enemmän resursseja. Pääseväthän Pelit-lehden toimittajat mm. kursseille opiskelemaan kirjoitusta, mistä Pelaajan toimittajat saavat varmaankin vain haaveilla.
Pelit-lehden painopiste on vahvasti PC-puolella, joten Pelaaja on varsin toimiva vaihtoehto jos pelailee lähinnä konsoleilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Jos halutaan täyttä roskaa niin luetaan Edgeä.

Kyllä Edgen kolumnistit on aika päteviä, varsinkin RedEye. Pelit-lehdessä Nirvin juttuja jaksaa lukea, mutta ei oikein muuta. Pelaajaan en ole tutustunut. Mä en ainakaan lue pelilehtiä arvostelujen takia vaan noiden muiden juttujen ja Edge on kyllä ihan omassa luokassaa kun puhutaan juuri noista artikkeleista jne...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Mä en ainakaan lue pelilehtiä arvostelujen takia vaan noiden muiden juttujen ja Edge on kyllä ihan omassa luokassaa kun puhutaan juuri noista artikkeleista jne...
Tuo on kyllä totta. Edge saa hyvin paljon ekslusiivikamaa ja niitä on kyllä kieltämättä kiva lukea. Muuten lehti nyt on mitä on...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Tuo on kyllä totta. Edge saa hyvin paljon ekslusiivikamaa ja niitä on kyllä kieltämättä kiva lukea. Muuten lehti nyt on mitä on...

Mä oon Nem, sun kanssa aika samoilla linjoilla. Edge ei ole munkaan mieleen, mutta paljon muita lehtiä tulee luettua. Vähän tyylittömämpiä vaan :). Liika tyylikkyyskin voi tosin olla joillekin, esim. mulle, liikaa, pitää olla enemmän väriä heh.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Sanoma Magazinesilla on varmaankin hiukan enemmän resursseja. Pääseväthän Pelit-lehden toimittajat mm. kursseille opiskelemaan kirjoitusta, mistä Pelaajan toimittajat saavat varmaankin vain haaveilla.

Näh. Pelaajan "virheiden" korjaamiseen riittäisi yksi toimituspäällikkö tjsp (en tiedä termejä & toimenkuvia, mutta pointti varmasti tulee selväksi), joka lukisi artikkelit ja korjaisi virheet. Kyllä Pelit-lehdenkin kirjoittajilla virheitä varmasti teksteissä on, mutta ne korjataan ennen lehden julkaisua. Ei ole resursseista kiinni, vaan ihmisistä (kokemuksesta & ammattitaidosta).

Puhan jutuissa en ole huomannut isoja eroja, mutta voihan se niinkin olla. Suurin osa Pelaajan teksteistä on ihan ok, lähinnä nuo varsinaiset virheet pistävät silmään. Tämä on toki pientä nipotusta, suuri osa lukijakunnasta ei niistä välitä tai edes huomaa. Minä huomaan ja minua ne ärsyttävät. :)

Ja Edge on sisäpiirin lehti, ei nappaa.
 
Jaa'a... Vaikea päätös, sanoisinko. Pelit vai Pelaaja? Molemmissa on hyvät puolensa, mutta äNäNirvin asenne riittää jo lopettamaan sen roskan tilaamisen. Mutta useimmiten siinä on kolumneja, jotka on lukemisen arvoisia. PC-painotteisuus näkyy Pelitin sisällössä, ja ei voisi vähempää kiinnostaa joku hikinen PC, jota täytyisi päivitellä (vähintään) joka toinen vuosi. Konsolit on ne joilla pelataan. Tässä kohtaa Pelaaja näyttää vahvuutensa. Valtaosa arvosteluista on konsolipelejä varten, ja hyvä niin. Pelaajassa ei törmää turhiin kolumneihin tai artikkeleihin (toistaiseksi), ja tämän kuun Matrix -artikkeli oli mukavaa luettavaa (Ehkä "hieman" ylipitkä). njoo... Taidan tilata molempia vuoden verran ja katsoa sitten kumpi tippuu (Ellei Pelit muuta asennettaan konsoleita kohtaan, on voittaja selvä jo ennen kesää).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan IgeL
Näh. Pelaajan "virheiden" korjaamiseen riittäisi yksi toimituspäällikkö tjsp (en tiedä termejä & toimenkuvia, mutta pointti varmasti tulee selväksi), joka lukisi artikkelit ja korjaisi virheet. Kyllä Pelit-lehdenkin kirjoittajilla virheitä varmasti teksteissä on, mutta ne korjataan ennen lehden julkaisua. Ei ole resursseista kiinni, vaan ihmisistä (kokemuksesta & ammattitaidosta).

Puhan jutuissa en ole huomannut isoja eroja, mutta voihan se niinkin olla. Suurin osa Pelaajan teksteistä on ihan ok, lähinnä nuo varsinaiset virheet pistävät silmään. Tämä on toki pientä nipotusta, suuri osa lukijakunnasta ei niistä välitä tai edes huomaa. Minä huomaan ja minua ne ärsyttävät. :)

Kirjoitinko minä tämän jossain vaiheessa toisella nimimerkillä? Sen verran sopivalta teksti kuulostaa omaan suuhunikin.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Pelit-lehteä olen lukenut tilaajana 6-7 vuotta, joten olen suomalaisessakin peli-kirjoittelussa tottunut suhteellisen vähiin kielellisiin virheisiin. Pelaajan asiasisältöäkin voisi paikoitellen tarkistella, viimeisestä numerosta muistuupi mieleen joku RC-autopeli (Big Scale Racing?), jonka yhteydessä sanottiin, että se on PC:lle ensimmäinen/ensimmäisiä laatuaan. Henkilökohtaisesti voisin tempaista taikahatustani vaikkapa nimet Re-Volt (Acclaim) ja 3D Ultra RC Racing (Sierra). Mutta kun lehti on tarkoitettu konsolipelaajille, ei ole ole mitään väliä, mitä PC-jutuissa sanotaan, sillä " ... ei voisi vähempää kiinnostaa joku hikinen PC, jota täytyisi päivitellä (vähintään) joka toinen vuosi. Konsolit on ne joilla pelataan. Tässä kohtaa Pelaaja näyttää vahvuutensa. Valtaosa arvosteluista on konsolipelejä varten, ja hyvä niin." [Unreal-Hawk, 2002].

-=Pacdam=-
 
Lopettakaa lehtien tilaus! Kaikki oleellinen tieto löytyy täältä konsolifinistä! ;)

Viitaten tuonne toisen alueen XBox2 -ketjun viestiini: Voin kertoa että kumpikaan lehti ei ole olemassa 2006 :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan IgeL
Ei ole resursseista kiinni, vaan ihmisistä (kokemuksesta & ammattitaidosta).
Yritysmaailmassa ihmiset ovat resursseja.
Pelittiä on vääntämässä tuplasti enemmän porukkaa, kuin Pelaajaa. Todennäköisesti Pelaajan on odotettava tilauskannan vahvistumista, ennenkuin on varaa palkata asiansa osaavia toimitussihteereitä sun muita. Toivotaan, että lehti pysyy hengissä siihen asti.
 
Ylös Bottom