Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaajilla asenne ongelmia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Neo

New Member
Ostin pari päivää sitten kindom hearts pelin, jota olin jo kauan odottanut enkä pettynyt. innoissani lähdin katsastamaan muiden pelaajien kommenteja pelistä. Niin mitä huomaankaan? Vain muutama viesti ja niissäkin vain pelkoa lapsellisuudesta, tai puhutaan ffff höpöhöpö hahmoista, tai musiikista. eli ei oikeastaa mitään kunnon komenttia itse pelistä!! (paria poikeusta lukuun ottamatta.) Eli onko nyt pelaajilla pieni asenne ongelma? kun pelin kannessa lukee disney niin se ristitään heti lasten peliksi!?
Toisealta taas naurattaa gta vice city pelin viestit kun pelaajat kuolaavat k18 leiman perään ja kehuvat peliä maasta taivaaseen.
(hieno peli sekin kyllä on.) mutta tunteeko joku tosiaan itsensä miehisemmäksi kun voi ampua ja rällästää pitkin kaupunkia piiretty ukoilla? Ja samalla sylkäistä päin hyvää peliä vain siksi että siinä nyt on noita disney hahmoja? Mikäli näin on niin on pelaajilla silloin jonkinlainen asenne ongelma...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eivätkö kommentit joissa peliä haukutaan huonoksi tai lapselliseksi ole sitten kunnollisia, vai?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan idiot
Eivätkö kommentit joissa peliä haukutaan huonoksi tai lapselliseksi ole sitten kunnollisia, vai?

Eivät ainakaan tässä tapauksessa. Kun tuntuu siltä että arviot ovat enemmänkin ennakkoluuloja.
eikä tuokaan ole mikään syy, toki jokainen on oikeutettu mielipiteeseen. pistää vain vihaksi kun hyvät pelit jätettään unholaan vain ennakkoluulojen takia! Toinen hyvä esimerkki tästä on Ratchet & Clank, jonka olisi pitänyt saada huomattavasti enemmän huomiota kun se on tähän asti saanut.
luulen että esim bmx xxx peli tulee saamaan ilmestyessään enemmän huomiota kun kyseisen kaksi peliä yhteensä. Ja vain siksi että se on ns."isojen poikien" (höpö höpö) peli, jossa voi nähdä vilauksen tissiä
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neo
Ostin pari päivää sitten kindom hearts pelin, jota olin jo kauan odottanut enkä pettynyt. innoissani lähdin katsastamaan muiden pelaajien kommenteja pelistä. Niin mitä huomaankaan? Vain muutama viesti ja niissäkin vain pelkoa lapsellisuudesta, tai puhutaan ffff höpöhöpö hahmoista, tai musiikista. eli ei oikeastaa mitään kunnon komenttia itse pelistä!! (paria poikeusta lukuun ottamatta.) Eli onko nyt pelaajilla pieni asenne ongelma? kun pelin kannessa lukee disney niin se ristitään heti lasten peliksi!?

Kun olen seurannut keskustelua eri peleistä ja tsekannut mitä on myytävänä käytettynä tai halutaan ostaa, niin taitaa olla niin että "äksön"-pelit kiinnostaa selvästi eniten konsoleilla pelaajia.

Itsekin myin PSX:n aikoinaan melko pian pois kun muutaman itseäni kiinnostavan pelin jälkeen ei tarjolla ollut kuin enimmäkseen äksöniä. Ei ollut kiinnostusta tai tarkoitusta hankkia PS2:stakaan alunperin ollenkaan, mutta kun pelasin FF X:ää kaverin koneella niin tajusin että sellainen on hankittava! On pelivalikoimakin huimasti laajempi kun koneessa on enemmän vääntöä ja ominaisuuksia kuin PSX:ssä.

Ehkä mun mieltymykset sitten hiukan poikkeaa keskimääräisestä kun tykkään että pelissä sais olla mahdollissimman vähän räiskintää ja sen sijaan enemmän mahtavaa grafiikkaa ja muuten pelattavuutta. Sama juttu ajopeleissä, autopelit ei kiinnosta mutta futuristiset kilpailut sitäkin enemmän. Sen PSX:n hommasin ihan vain sen perusteella että Wipeout oli silloin jotain todella siistiä ja nyt taas PS2:lle näyttäis olevan Wipeout Fusionin lisäksi muitakin samantyylisiä.

On kyllä tarkoitus tsekata jotain hyviä rentouttavia pelejä "lastenosastoltakin" mutta niitä vaan aika vähän tuntuu liikkuvan käytettyinä. Täytyy siis valita tarkemmin kun maksaa uuden hinnan.

Eli älä Neo huolestu, on meitä muitakin jotka ei diggaa ihan samoja kuin pelaajat keskimäärin :D
 
pistää vain vihaksi kun hyvät pelit jätettään unholaan vain ennakkoluulojen takia! Toinen hyvä esimerkki tästä on Ratchet & Clank, jonka olisi pitänyt saada huomattavasti enemmän huomiota kun se on tähän asti saanut.

Hmm... mutta onko tärkeää saako joku oma suosikki huomiota vai ei?

Olen itse päätynyt ostamaan jonkun pelin yleensä sen perusteella että eri paikoista löytyvien arvioiden mukaan se olisi sellainen mistä itse pidän vaikkei se niiden arvioitsijoiden mieleinen olisi ollutkaan.

Tuntuu että ihan liikaa kuljetaan jonkun yleisen hypetyksen mukaan mikä on nyt paras peli missäkin lajissa eikä pengota esiin niitä mitkä ei ole ihan niin suosittuja mutta voisi olla enemmän omaan makuun.

Ja siis sen yleisen hypetyksen aloittaa tietty pelin kehittäjä ennenkuin pelia on edes julkaistu jotta odotukset olis katossa :(
 
Japanissa Kingdom Hearts myi ainakin loistavasti. Euroopan ja Jenkkilän luvuista ei ole mulla tietoa, että ei se aivan huomiotta ole jäänyt.

Jouluruuhkassa taitaa jäädä monikin hyvä peli hankkimatta, mulla ei ainakaan ole edes rahaa ostaa kaikkia, joten ehkä tuon Kingdom Heartsin voisi ostaa sitten joulun jälkeen.
 
samaa mieltä olen. Esim. jos nyt arvosanojakin katsotaan, niin paljon useampi ostaa jonku über-hyper-super räiskinnän (otetaan nyt esimerkiksi gta:vc ja timesplitters2), kuin esim. ratchet & clankin, joka sai pelit -lehdessä 93%!! (korjatkaa jos olen väärässä)

Niinhän se nykyään tuntuu olevan, että jos päähenkilönä on jokin eläin tai peli sattumoisin kuuluu tasohyppely genreen sama kuinka hyvä se olisikaan, se jätetään ostamatta ja leimataan "lasten peliksi". Aiiiiiika typerää tollanen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Niinhän se nykyään tuntuu olevan, että jos päähenkilönä on jokin eläin tai peli sattumoisin kuuluu tasohyppely genreen sama kuinka hyvä se olisikaan, se jätetään ostamatta ja leimataan "lasten peliksi". Aiiiiiika typerää tollanen...

Tuolla perusteellahan Nintendoa on haukuttu lasten konsoliksi jo iät ja ajat. Mutta eikös nämä ihmiset jotka tuollaisia johtopäätöksiä vetävät olekin lähinnä pikkuteinejä.
 
No onko se kingdom hearts sitten hyvä? Mä ostasin sen joululahjaks tyttöystävälle.. ja tietysti jotain muutakin ;).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trend
No onko se kingdom hearts sitten hyvä? Mä ostasin sen joululahjaks tyttöystävälle.. ja tietysti jotain muutakin ;).

Ihan kohtuullinen, ei nyt mikään loistava mutta Disneyn ystävälle menee varmasti.
 
Mä ainakin tuomitsin Kingdom heartsin liian aikaisin ja haukuin sitä jossain vaiheessa lastenpeliksi yms.

Mutta nyt odotan sitä ihan hulluna(saan joululahjaksi)!
Mulla toi peli siis pomppas GTA: Vice cityn, THPS4:n ym. yli joululahjatoiveeks! :)
Tulis jo jouluaatto....:rolleyes:
 
Neo, ei kannata uskoa hypetykseen. Rohkeasti vaan omia kommentteja peleistä sekaan. Kyllähän minä ja Xshavakin ollaan esim. kehuttu R&C:tä, moista lällyä vaikka ollaan vanhoja ukkoja. Kumpikaan ei ihmeemmin innostu GTA:sta, vaikka se on PS2FINin käyttäjille varmaan vuoden kovin juttu.

Älyttömintä on kyllä kuvitella, että pelit ovat jaettu nörttien ja kovien jätkien peleihin. Pelaaminen on kumminkin vähän nördetouhua, joten ehkä GTA:n pelaamiseööa on turha hakea repspectiä edes Hakunilan yläasteen pihalla :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
samaa mieltä olen. Esim. jos nyt arvosanojakin katsotaan, niin paljon useampi ostaa jonku über-hyper-super räiskinnän (otetaan nyt esimerkiksi gta:vc ja timesplitters2), kuin esim. ratchet & clankin, joka sai pelit -lehdessä 93%!! (korjatkaa jos olen väärässä)

Niinhän se nykyään tuntuu olevan, että jos päähenkilönä on jokin eläin tai peli sattumoisin kuuluu tasohyppely genreen sama kuinka hyvä se olisikaan, se jätetään ostamatta ja leimataan "lasten peliksi". Aiiiiiika typerää tollanen...

Onhan tuossa Timesplittersissäkin eläimiä päähahmoina...:p
Ja kaikkihan muistavat ne ensimäiset super mariot, parhaat pelit koskaan...
 
Itse ainakin valitsen pelit mitä ostan sen mukaan miten luulen niiden kiinnostavan minua, köyhälle opiskelijalle kuitenkin tollanen 60 ekii on aika iso raha. Pelin pitää siis jaksaa kiinnostaa pitempään kuin 15 min. ja omien kokemusten mukaan esim. super mariot, megamanit, spyrot ja crocot ovat just ehkä kiinnostaneet ton vartin verran ja sen jälkeen rupee kyllästyttää tms. toisaalta esim. psx:n mgs jaksais kiinnostaa vieläkin,vaikka grafiikka onkin jo aikansa elänyttä, tai sitten esim pc-puolen Civit, niihin ei ikinä kyllästy. Ps2- peleistä vielä jaksaa kiinnostaa esim. ssx (originaali tietysti), TS (jos kakkosta ei olis vielä tullut, mutta onnex on!), Drakan, Conflict, Ico, Baldurs Gate: DA on loistava (varsinkin kaverin kanssa) ja kaunis. Tasohyppely ei vaan jaksa millään kiinnostaa mua, jos se on jonkun mielestä asennevammaisuutta niin vitut mä siitä välitän, se nyt sattuu vaan olemaan mun mielipide.

toisaalta mäkin voisin leimata kaikki trance "musiikista" pitävät ihmiset asennevammaisiksi, mutta enpä sitä tee. Ei mua haittaa jos ihmiset tykkää paskasta, kunhan eivät tule mulle sitä tuputtamaan!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatut lauseet kirjoitti alkujaan El Magico

toisaalta mäkin voisin leimata kaikki trance "musiikista" pitävät ihmiset asennevammaisiksi, mutta enpä sitä tee. Ei mua haittaa jos ihmiset tykkää paskasta, kunhan eivät tule mulle sitä tuputtamaan!

Oikeanlainen trance on mahtavaa:D

No juuh, ruokamakunsa kullakin, pelimakunsa kullakin. Ehkä nyt ainakin näin meidän suvun galluppi kysymyksen tuloksena olisi selvästi niin että vähän tyhmemmät ja vanhemmat(30v-40v) pelaavat mielellään formulaa ja rallia, esim. useasti kun kummisedän perhe tulee käymään(toivottavasti tulisi nytkin joulun jälkeen, arvatkaas kuka saa turpaan WRC2:ssa:D) niin otetaan ratit ja pelit esille ja ajellaan parit etapit. Sama juttu myös enoni kanssa, joka osti PSX:n ja ratin ilmeisesti vain formulan takia(formulapeli ainoana pelinä :D). Taas teini-ikäiset ja vähän vielä nuoremmat pelaavat mieluusti Crash Bandicoot -tyylisiä tasohyppyjä.

Näin siis meidän suvussa, jos nyt oikein olen ymmärtänyt.
 
Itse huomaan pelaavani enemmän, ja pitäväni enemmän ns. 'lapsellisista' peleistä, tai sitten scifi/rpg/fantasiapeleistä.
Yleensä peleistä joissa on uutta ideaa ja mielikuvitusta.

'Aikuiseen' makuun mielletyt realistisemmat toimintapelit kuten GTA ja Getaway ei minullekkaan ole pahemmin kolahtaneet.
Ja oon sentään jo yli 30v.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Itse huomaan pelaavani enemmän, ja pitäväni enemmän ns. 'lapsellisista' peleistä, tai sitten scifi/rpg/fantasiapeleistä.
Yleensä peleistä joissa on uutta ideaa ja mielikuvitusta.

Mulla on ihan sama juttu. Joku FFX ja Ecco the Dolphin kolahtaa. Pelit missä on liikaa räiskintää tai taistelua taas ei ollenkaan. Eli perinteiset arcade-pelit ei kiinnosta ollenkaan eikä väkivaltaiset RPG:t.

Suosikkina on kuitenkin futuristiset racing-pelit: Wipeout Fusion, G-surfers ja Extreme G-racing (XG3). Ehkä just siksi että niissä on uutta ideaa, futuristinen maisema jne. Tosin tää genre alkaa olla tällähetkellä aika loppuunkaluttu ideoiden suhteen.

Hommasin ratin+polkimet ja huomasin että ainoa kiinnostava autopeli on F355 Challenge, ehkä siksi että se on enemmänkin ajosimulaatio kuin peli. Perinteiset autopelit tuntuu tylsiltä riippumatta siitä mihin miljööseen tai kilpailuun ne liittyvät.

Urheilupeleistä kiinnostaa eniten Aggressive Inline, ehkä siks että on tullut lajia harrastettua n.10v. ja nyt voi tehdä temppuja jotka jäi tekemettä IRL :) Snoukka- tai skeittipeleissä on innostus loppunut kesken kun ei kumpaakaan lajia tunne kunnolla.

Bileiden jälkeistä rentoutumista varten mulla on Moderngroove Ministry of Sound Edition, 5h musaa ja laaja valikoima "screen saver-tyylistä" animaatiota ja video pätkiä joita saa itse miksailla. Erotuksena vastaavista lukuisista sovelluksista PC:lle tässä voi ohjaimella leikkiä ja säädellä noita visuaaleja :D

Koko pointti PS2:n hankkimiselle oli juuri se että laajasta pelivalikoimasta löytyy vähän erikoisempiakin pelejä.

Ai niin, mulla on samoin ikää reilut 30v...
 
Ylös Bottom