Vastaus: Pelaaminen ei ikää katso
Minä en ole kuin vasta 25 vuotias, mutta pelikokemusta on takana noin 20 vuotta, mikä tuntuu ajatuksena monesti tosi kummalliselta, että miten paljon siihen on käyttänyt aikaa, eikä loppua näy.
Muistan lapsuudesta vahvasti, että äitini oli kova pelaamaan. Nes oli meille ensimmäinen oma kone ja sillä äiti pelasi paljon. Myös isäni on pelannut ollessani nuori, enkä minä koskaan muista ajatelleeni sen olevan omituista. Nykyään tuo pelaaminen on hänellä keskittynyt Facebook-peleihin. Muistan vieläkin, kuinka joskus raahasimme PS1:n yläkerrasta olohuoneeseen ja koko perhe kokoontui pelaamaan Bombermania
Täällä muutamat nuoret miehet ovat kommentoineet, kuinka tyttöystävät valittavat, että pitäisi lopettaa jo, kun niin vanha. Kyllä tämä naisenakin on hankalaa, kun minun olisi ilmeisesti pitänyt kasvaa tästä ulos jo viimeistään joskus teini-iässä. Miehillä vanhempana pelaaminen on vielä jollain tasolla hyväksyttävää, mutta naisena mukamas ei. Sitä paitsi, ei naiset osaa kuulemma pelata

Nykyinen kaveripiirini on sellainen, ettei siellä kukaan pelaa, minä se vain edelleen istun sisällä padi kädessä.
Aiheeseen liittyen minulla on kyllä yksi naispuoleinen, yli 40 vuotias, kaveri, joka on innostunut pelaamisesta. Minä olen auttanut häntä tämän harrastuksen pariin hieman syvemmin, mutta alkuinnostus lähti kaverin tyttären DS:stä sekä PlayStation2:sta. Eikä minulla ole koskaan käynyt mielessäkään, että tämä olisi jotenkin omituista

Kivaa lähinnä, että on joku, jonka kanssa puhua, vaikkei hän samoja pelejä pelaakaan, mutta kuuntelee silti mielellään minun selostuksiani ja minä vastaavasti hänen.