Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

pelaaminen vain hyvätuloisten oikeus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

pelle

Well-Known Member
en ymmärrä mistä tuo väite on saanut alkunsa.itse olen ollut työtön 4 vuotta ja omistan ps2:sen jolla olen pelannut ainakin 60 peliä(kaikki alkuperäisiä) ja pariviikkoa sitten ostin xboxin ja sillä olen pelannut viittä peliä.
eihän tarvitse ostaa kuin yksi uusi peli,pelaat sen läpi viet peliliikkeeseen ja vaihdat toiseen uuteen julkaisuun joka maksaa käytettynä n45 euroa.eli siihen täytyisi pistää vaivaiset 10 euroa väliin.
se on sitte eri juttu jos asuu paikkakunnalla jossa tuollainen ei ole mahdollista.
täällä porissa kun katselee käytettyjä xbox pelejä niin tulee kyllä tunne että sen masiinan omistaa vaan parikymmentä ihmistä sen verran heikko valikoima on.
onneksi ainakin konsolinetistä voi tilata ainakin sega gt 2002:n ja shen mue 2:n sikahalvalla.

Tosiaan, ainakin PPP:ssä pysyy samat Xbox-pelit aika pitkään hyllyssä.

Minä en muuten olisikaan kovin köyhä, mutta kun tämä pelaaminen kuluttaa vain niin paljon rahaa. Tosin en juuri vanhoja pelejä vaihda pois. Pääosin ostan tavarani nykyään tämän foorumin kautta, joka tulee kyllä halvemmaksi kuin kaupasta ostaminen. Tosin jos Darkvenejä alkaa paljon ilmenemään, niin saattaa jäädä vähemmälle.

Minäkään en enää oikein raaski luopua peleistä, divariin menee vain ns. virheostokset. Joskus nuorempana kyllä pelasin juuri tuolla tyylillä ja ihmeen kurissa pysyi pelaamiseen menevä raha, ei mennyt paljon mitään per peli, totta on.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan fin5iver
Minäkään en enää oikein raaski luopua peleistä, divariin menee vain ns. virheostokset. Joskus nuorempana kyllä pelasin juuri tuolla tyylillä ja ihmeen kurissa pysyi pelaamiseen menevä raha, ei mennyt paljon mitään per peli, totta on.

Totta, siinä vaiheessa kun ei enää tahtonutkaan luopua peleistä niin sitä rahaa alkoi mennä =)

pelaaminen vain hyvätuloisten oikeus???
Pelaaminen voi olla hyvin kallis tai edullinen harrastus, riippuen pelaajasta ja tämän rahankäytön motiiveista/logiikasta.
Mutta äkkiseltään tuo yleistys pitää puoliksi paikkansa, sillä ihan persaukinen ei pelikonetta, saati pelejä tai kotiteatteria kyllä hanki.

Pelaamisen oikeus(jos puhutaan sanan varsinaisessa merkityksessä), on toki ihan jokaisella.

Kummasti laittomien pelien hankinnalle keksitään perusteita, vaikka pienellä harkinnalla aitoihin peleihin käytetylle rahalle saa hyvin vastinetta. Siinä vaiheessa, kun on tilanteessa ettei aika riitä kaikkien pelien pelaamiseen, on turha valittaa harrastuksen kalleutta. Enkä valitakaan.

Empä kovin köyhä ole, sillä olen melkoinen säästäjä luonteeltani ja pelejä en kovin tiheään ostele ja edes mahdolliset huonot ostokset jätetään suosiolla väliin. Toisaalta en taas koskaan ole myynyt pelejäni, pakko kerätä kaikki niin hyvät kuin huonotkin (joita harvemmin ostan) pelit hyllyäni koristamaan ;)

Eiköhän pelaaminen nykyään vielä ihan siedettävissä rajoissa ole hintojen suhteen. Jos 5-6 vuoden välein pitää ostaa uusi pelikonsoli ja kerran kuussa noin 50-60e maksava peli, niin ei siihen nyt niin kovasti uppoa rahaa, ainakin säännölliset tulot omaavilla tai vielä kotonaan asuvilla luulisi olevan varaa tuohon ;)

Itselläni rahat uppoaa aika suuresti näihin optisiin levyihin eli cd, dvd ja pelilevyihin. Rahaa tulee minimaalisesti kerran kuussa opintotukena. Vaikka asunkin kotona, niin hyvin tarkaan tulee mietittyä noita ostoksia, varsinkin peli puolella, kun ne ovat huomattavasti kalliimpia ja yksi peli imaisee kerralla koko kuukauden opintotuen. Kun ei törsää liikoja, sekä vähän katsoo mitä ostaa.

Ja sitten vielä semmoinen juttu, että ostaako pelit uutena vai käytettyinä. Itse ostan aina mahdollisimman halvalla, joka tarkoittaa käytännössä käytettyä.

Ainakin näin opiskelijan näkökulmasta peliharrastus voi olla kallis tai todella kallis. Ei paljon jää 260 euron budjetista pelejen osteluun... :rolleyes:

Meikäläisellä meinasi tulla suru puseroon, kun tulotaso tipahti aika hyvästä.. no, opintotukeen. Toisaalta, en duunissa ollessanikaan ostellut pelejä hillittömästi. Mä kun en ole mikään himopelaaja joten pelien ikäkin on sitä myöten ehkä pidempi kuin muilla.. (lue: oon niin jumalattoman tumpula pelaaja että pelit etenee hitaasi :)) Kyllä silti nytkin rahat riittää niiden pelien ostamiseen, jotka ostaa haluan. Sitäpaitsi olisi sitä huonompiakin rahareikiä kuin itseään kehittävät fantasia- tahi pomppupelit :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan camisah
Meikäläisellä meinasi tulla suru puseroon, kun tulotaso tipahti aika hyvästä.. no, opintotukeen.
...
Kyllä silti nytkin rahat riittää niiden pelien ostamiseen, jotka ostaa haluan.
Nykyisen opintotuen ollessa kyseessä ei kai enää voida puhua edes kunnon tuloista. Helsingissä opintotuki lisineen kata kunnolla edes vuokraa. Opiskelijalle on aika työlästä hankkia kuukausittain uusia pelejä - juopottelusta puhumattakaan :p

Itse olen pärjännyt aika hyvin opiskelijana Helsingissä, koska asun halvasti HOAS:lla ja olen tehnyt jonkin verran duunia. DVD-leffoja sekä pelejä ja pelikoneita on pystynyt hankkimaan aika hyvin sitä tahtia kun olen halunnutkin. Hyvä tsägä oikeastaan käynyt, koska onhan monella opiskelijalla rahat todella tiukassa. Eiköhän rahat viihde-elektroniikkaan minullakin jossain vaiheessa ehdi vähentyä ennen kuin (toivottavasti) lähtevät joskus tulevaisuudessa kasvuun.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Itse olen pärjännyt aika hyvin opiskelijana Helsingissä, koska asun halvasti HOAS:lla ja olen tehnyt jonkin verran duunia.
Valitettava fakta on, että jos oikeasti tahtoo välillä irroitellakin, niin on käytävä opiskelujen ohella töissä. Se taas sitoo resursseja ja siten viivyttää valmistumista. Ja taas pyöritellään eduskunnassa päätä, että mitenkäs opiskelijat noin laiskasti valmistuvat... oioioi... Tämä siis pääkaupunkiseudulla.

HOASin solukämpät ovat suhteellisen edullisia. Yksiötä tai kaksiota ei taida kovin helpolla Stadista irrota?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Valitettava fakta on, että jos oikeasti tahtoo välillä irroitellakin, niin on käytävä opiskelujen ohella töissä. Se taas sitoo resursseja ja siten viivyttää valmistumista. Ja taas pyöritellään eduskunnassa päätä, että mitenkäs opiskelijat noin laiskasti valmistuvat... oioioi... Tämä siis pääkaupunkiseudulla.

HOASin solukämpät ovat suhteellisen edullisia. Yksiötä tai kaksiota ei taida kovin helpolla Stadista irrota?
Joo, en kyllä pelkällä opintotuella haluaisi elää, vaikka se halvan vuokran ansiosta olisi juuri ja juuri mahdollista. Mitä tulee opintotukijärjestelmään, olen jonkin verran miettinyt ja perehtynyt noihin opiskelijapoliittisiin asioihin ja voisin pidemmänkin vuodatuksen siitä pistää, mutta kerran jo täällä syntyi sellainen riita, että parempi etten kuitenkaan.

HOAS:n yksiöt ovat kai aika vaikeita saada. Niitä ei ole paljon ja ensin pitää asua solussa. Lisäksi niissä voi olla kiinteä rajattu asumisoikeus, kuten omassa talossani ovat kahden vuoden asumisoikeuden yksiöt. Kaksioiden kanssa taitaa olla helpompaa, mutta niihinhän ei yksiasuja pääse. Itsellä meni jonoon ilmoittautumisen jälkeen pari kuukautta saada tieto, että siitä parin kuukauden päästä saisi kämpän. Meillä taisi kyllä käydä poikkeuksellisen hyvä tuuri ja erityisen hyvä tuuri oli, koska kämppä oli vielä uusi. Ei siis ole kiirettä muuttaa.

No jatketaan off topicia täältä Oulusta. Ite saan opintotukea 404,66 ja vuokra on 400 joten saan vuokran lisäksi ostettua n. 10 pussia makaronia kuukaudessa. No onneksi olin kesän ihan hyvä tuloisissa töissä ja sen ansiosta saan ostettua pelejäkin aina kun tarvii (Aika ei kyllä enää taho riittää pelien peluuseen)

Ylös Bottom