Bentsku
Active Member
Moi
Alkuvuodesta pähkäilin paljonkin MW2:een sopivinta nettiyhteyttä. Virhekäsityshän näissä yhteyksissä on että mitä nopeampi tai oikeammin laajempi kaista, sen parempi. Pelaamisessa ratkaisevampaa on kuitenkin yhteyden latenssi, eli se aika kun paketti kulkee netin mutkien kautta vastaanottajalle. Nettipelin hektisyydessä kymmenien millisekuntien ero vastustajien kanssa on jo merkittävä eloonjäämisen kannalta.
Latenssia aiheuttaa nettioperaattin verkko, eli reitittimien ja muiden aktiivilaitteiden määrä/laatu lähettäjän ja vastaanottajan välissä sekä ja sama ulkomaanyhteyksissä. Nimellisnopeus, eli nopeus tai kaista liittymästäsi lähimpään dslamiin eli internetin liityntäpisteeseen saattaa olla päätä huimaava, mutta yhteydet päästä päähän on toista ja operaattorisi sopimukset ulkomaisten operaattoreiden kanssa huonot, joten sinun peliyhteytesi on vaikkapa brittipelaajan hostaamaan peliin surkeimmista surkein.
Omani on 24Onlinen 12/3 ja latenssi tais olla 15-20ms luokkaa kotimaahan, kokeilin keväällä Welhon 40/10:n mutta latenssi oli kaksinkertainen. En ole muutamaan kuukauteen ollut himassa ja olen päässyt kokeilemaan Soneran 100/100 valokuitua, odotukset olivat kovat, mutta latenssi paikallistestillä on 100ms:n tietämillä. Kotimaata tärkeämpää näissä on kokeilla myös muualle sitä pingin eli latenssin kestoa: Speedtestin mukaan Lontoon serverille latenssi on Soneran satasella jo 162ms. Pettymyksekseni olen joutunut toteamaan, että on ollut huomattavasti tahmeampaa peli tällä Soneran satasella kuin 24Onlinen yhteyksillä.
Minkälaisia kokemuksia jengillä on muiden operaattoreiden tarjoamien yhteyksien laadusta: Speedtestin paikallislatenssi ja Lontoon serverille? Ja muutenkin pelikokemukset eri operaattoreilla?
Alkuvuodesta pähkäilin paljonkin MW2:een sopivinta nettiyhteyttä. Virhekäsityshän näissä yhteyksissä on että mitä nopeampi tai oikeammin laajempi kaista, sen parempi. Pelaamisessa ratkaisevampaa on kuitenkin yhteyden latenssi, eli se aika kun paketti kulkee netin mutkien kautta vastaanottajalle. Nettipelin hektisyydessä kymmenien millisekuntien ero vastustajien kanssa on jo merkittävä eloonjäämisen kannalta.
Latenssia aiheuttaa nettioperaattin verkko, eli reitittimien ja muiden aktiivilaitteiden määrä/laatu lähettäjän ja vastaanottajan välissä sekä ja sama ulkomaanyhteyksissä. Nimellisnopeus, eli nopeus tai kaista liittymästäsi lähimpään dslamiin eli internetin liityntäpisteeseen saattaa olla päätä huimaava, mutta yhteydet päästä päähän on toista ja operaattorisi sopimukset ulkomaisten operaattoreiden kanssa huonot, joten sinun peliyhteytesi on vaikkapa brittipelaajan hostaamaan peliin surkeimmista surkein.
Omani on 24Onlinen 12/3 ja latenssi tais olla 15-20ms luokkaa kotimaahan, kokeilin keväällä Welhon 40/10:n mutta latenssi oli kaksinkertainen. En ole muutamaan kuukauteen ollut himassa ja olen päässyt kokeilemaan Soneran 100/100 valokuitua, odotukset olivat kovat, mutta latenssi paikallistestillä on 100ms:n tietämillä. Kotimaata tärkeämpää näissä on kokeilla myös muualle sitä pingin eli latenssin kestoa: Speedtestin mukaan Lontoon serverille latenssi on Soneran satasella jo 162ms. Pettymyksekseni olen joutunut toteamaan, että on ollut huomattavasti tahmeampaa peli tällä Soneran satasella kuin 24Onlinen yhteyksillä.
Minkälaisia kokemuksia jengillä on muiden operaattoreiden tarjoamien yhteyksien laadusta: Speedtestin paikallislatenssi ja Lontoon serverille? Ja muutenkin pelikokemukset eri operaattoreilla?