Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaatko autopelejä manuaali vai automaatti vaihteilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja smaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

smaster

New Member
Niin siis pelaatko manuaali vai automaatti vaihteilla? itse pelaan manuaali koska se on helpompaa ja on tottunut siihen. :eek:

Pelaan manuaalilla ,koska mutkissa manuaalilla on paljon nopeempaa kuin automaateilla siis ainakin Gta3:sessa.

Kyllä sitä viä joku aika sitten pelasin automaatilla, mutta nyt on siirrytty pysyvästi manuaaliin. Siitä ei enää luovuta.

Kibe:Tais tulla ylimääräinen a tohon sun pelin nimeen.

Manuaalilla yleensä, muttta WRC:ssä on nopeempaa ajaa automaattisella, niin WRC:tä ajan automaattisella vaihteistolla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan smaster
Niin siis pelaatko manuaali vai automaatti vaihteilla? itse pelaan manuaali koska se on helpompaa ja on tottunut siihen. :eek:

Millä ratilla? Itse pelaan automaatilla, rattivaihteisiin en ole totutellut (vielä) kun ne on täs Logitechissa mielestäni vähän huonot, lyhyet.

Riippuu pelistä.
GT3:ssa ehdottomasti manuaalilla, mutta WRC:ssä taas mielummin automaatti. WRC:ssä ajaminen on muutenkin niin paljon nopeatempoisempaa, että ei enää viitsi alkaa vaihteiden kanssa soheltamaan. GT3:ssa taas käsivaihteiden käyttö nostaa tunnelmaa, ykkönen silmään keskellä mutkaa, ja kylki edellä ulos mutkasta...

Kummallakin riippuen pelistä... ja varsinkin kun en ps2:lle rattia omista niin monesti tyydyn automaattisiin... Sinällään manuaalit pilaa esim. GT3:sen "realismin" kun hiettää mutkaan kuutoselta yköselle niin... niin auto käyttäytyy varsin mielenkiintoisesti (kokeilkaa iste :) ), vaikka oikeasti lävähtäisi todella raju moottorijarrutus ja heti perään lähes täydellinen kone rikko...

manuaaleilla ehdottomasti....pelikokemus on aivan toista tasoa kun taas automaattivaihteilla tuntuu että kone tekee kaiken...tämä sama koskee myös luistonestoa...eli kummatkin pois ni täytyy jo olla hieman varuillaan kaasujalan kanssa ja samalla keskittyä vaihteisiin....mahtavaa ratilla ja polkimilla....

Manuaali vaihteiden opettelu alkaa heti kun peli on koneessa. Muutaman ajokerran jälkeen alkaa kunnolla toimia. Se on sama kunpaa autopeliä ajaa. (WRC tai GT3)

--OldTimer--

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan teme_l
Kummallakin riippuen pelistä... ja varsinkin kun en ps2:lle rattia omista niin monesti tyydyn automaattisiin... Sinällään manuaalit pilaa esim. GT3:sen "realismin" kun hiettää mutkaan kuutoselta yköselle niin... niin auto käyttäytyy varsin mielenkiintoisesti (kokeilkaa iste :) ), vaikka oikeasti lävähtäisi todella raju moottorijarrutus ja heti perään lähes täydellinen kone rikko...

Etkö ole hoksannut että vaihteen mennessä liian pienelle kytkin menee automaattisesti päälle. sama homma vaihteen vaihdon yhteydessä. Vaihteen osoittavan numeron väri muuttuu aina kun kytkin on pohjassa. Itse pelaan aina manuaaleilla ja otan pois kaikki avut. ei mitään arcade meininkiä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom