Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Peli-ideoita

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Locku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Peli-ideoita

Siis jos päätä käännettäsiin ja samalla televisiossa näkökenttä vaihtuisi, siirtyisi pelaajan katsekin poispäin televisiosta.
 
Entä voisivatko virtuaalilasit toimia? Siis ne tunnistaisivat, mihin suuntaan pelaajan pää kääntyy ja sitten kamera toimisi sen mukaan. Se olisikin muuten aika hupaa, kun pelikatkon aikana voisi bongata jäähallin katosta mestaruusviirejä ja legndojen paitoja tai katsomosta cheerleadereita.
 
Vastaus: Peli-ideoita

Kouluun sijoittuva peli nykykonsoleille.. 3rd kuvakulmasta kuvattu ja perinteisillä stealthelementeillä ja roolipeli-hahmonkehityksellä varustettuina... Ja pelissä kaikki tekeminen vaikuttaisi pelin kulkuun.. Yms...
 
Vastaus: Peli-ideoita

Finlandia sanoi:
Entä voisivatko virtuaalilasit toimia? Siis ne tunnistaisivat, mihin suuntaan pelaajan pää kääntyy ja sitten kamera toimisi sen mukaan. Se olisikin muuten aika hupaa, kun pelikatkon aikana voisi bongata jäähallin katosta mestaruusviirejä ja legndojen paitoja tai katsomosta cheerleadereita.

Voisivathan ne toimia. Eri asia sitten, mistä pieraistaan peli, lasit, kehittäjä ja tekniikka.
 
Vastaus: Peli-ideoita

Minulle tuli myös mieleen tällainen Morrowindin, Fablen ja muiden roolipelien sekoitus.

-----------------------------------------------------------------
Maailma: Tyyliin Morrowind, eli iso ja paljon tehtävää. Mutta kuitenkin Fablen ulkonäkö, eli mahdollisimman satumainen ja kaunis. Ei tyhjä ja kolkko kuten Morrowindissa useat paikat.

Hahmonkehitys: Tyyliin Morrowind, mutta hieman sekoitusta muustakin. Ei saisi olla asetaitoihin keskitytty niin paljon, ja peli ei saisi olla pelkkää taistelemista, vaan pelin voisi läpäistä muillakin tavoilla. Eli taidoissa voisi lisäksi olla kaikenlaista arkiaskaretta ja muuta. Olisi myös typerää, jos hahmonkehitys toimisi kuten Morrowindissa, eli pomppimalla saat akrobatiapisteitä. Tämä on nimittäin todella turhauttavaa. Pisteitä ja kokemusta pitäisi saada tavoista jolla tehtäviä suorittaa.

Tehtävät: Pitäisi olla monia valintoja kuinka suorittaa, puhetaidoilla, taistelutaidoilla ja muilla. Ajatelkaapa vaikka tehtävää, jossa pitäisi viedä kauppiaalle kaloja. Voisit joko kalastaa ne järvestä minipelin avulla, hiippailla yöllä läheiseen varastoon ja varastaa kalat, suostutella jonkun tavallisen pulliaisen hankkimaan ne sinulle tai vaikkapa ostaa ne toiselta kauppiaalta.

Tai vaikkapa jos tarvitset linnanjuhliin seuralaisen, jotta pääset sisään. Voit ottaa mukaasi jo mahdollisesti omistavasi vaimon, suostutella mukaan jonkun naapurin tytön tai hyvällä naamiointi ja huijaus taidoilla rakentaa nuken, jolla kusetat koko juhlaväkeä.

Mahdollisuuksia pitäisi siis olla monia, mutta samalla tehtäviä pitäisi saada todella runsaasti.

Hahmo ja tekemiset: Hahmon ulkonäön pitäisi olla merkittävässä asemassa, kuten Fablessa jo oli. Hahmo ei kuitenkaan saisi vanheta mitenkään kamalan nopeasti. Vaimon hankinnalla ja talon omistamisella pitäisi myös olla jonkinlainen funktio, eivätkä vaan pelaajan oman ilon kannalta. Tehtävistä pitäisi saada muutakin kuin hyvä ja paha pisteitä, eivätkä kaikki saisi ajatella pelaajasta samalla tavalla. Olisi esimerkiksi mukavaa huomata, että pahaa sankaria kiltit neitokaiset välttelevät, mutta gootit ja pahat naiset alkavat rakastamaan. Pelaaja voisi saada myös hissukan, nössö
n tai komean henkilön maineen.

Pikkujipot: Vielä unohtui. Eli pelissä pitäisi olla myös kaikkia hauskoja piiloitettuja salaisuuksia, aseita ja muita super esineitä ja taitoja. Myös voisi olla aika paljon ongelmanratkontaa ja kummallisia ovia tai paikkoja (vaikkapa talo, joka on ainoastaan tietystä aikaa yötä näkyvissä, muuten sen tilalla on vaan peltoa. Sisältä voisi löytää vaikkapa lisää tehtäviä tai jonkun pulman, jonka ratkaisemisesta saa hienon tavaran)

Tavarat ja esineet: Koska taitoja on monia, pitäisi myös tavaroita olla monia erilaisia. Pelaaja tarvitsee ruokaa, jota ilman hän ei selviä. Löytyy paljon eri taianomaisia miekkoja (miettikääs kun jossain muussakin kuin Diablo 2:ssa olisi niin isot eri tavaravalikoimat) ja muita tavaroita. Esimerkiksi useita onkia, metsästykseen tarvittavia ansoja ja muita. Sen lisäksi olisi myös kaikenlaisia piilotettuja tavaroita, kuten vaikka peili, jota mukanaan pitävä hahmo muuttuisi rumasta kauniiksi tai jotain.
----------------------------------------------------------


Että tällasta. Olisi varmaan todella vaikeaa tehdä ja toteuttaa, mutta eiköhän tämäkin ole vielä jonain päivänä ihan mahdollista. Pelaajat vaativat liikoja. ;)
 
Vastaus: Peli-ideoita

Niin ja sitten tuli tälläinen hauska ominaisuus räiskintöihin, jolla saataisiin hieman elävyyttä peliin:

Moninpelikentät: Useitä eri hajoavia paikkoja ja pikkujippoja. Otetaan esimerkiksi vaikkapa Halo 2:n Zansibar. Siinä on napista hienosti aukeava ovi ja sellainen iso "silta"/lankku, jota ampumalla sen saa kolahtamaan alas. Kentästä löytyy myös pyörivä ratas. Jokaisessa kentässä pitäisi olla kaikenlaista tälläistä juttua, mihin pelaaja voisi vaikuttaa. Sekä lisäksi paljon hajoavaa tavaraa, joka saattaisi myös muuttaa kentän muotoa ja paikkoja hieman.

Moninpelissä hahmo: Otetaas taas Halo 2:n esimerkiksi. Halo 2:ssa oli jo upeasti räjähtävät alukset. Miksei siis saataisi realismia myös hahmoihin? Olisi se hienoa kun kunnon jytäkässä ja luotisateessa armorit alkaisivat pikkuhiljaa tippuilemaan hahmon päältä pois, kypärä halkeilemaan yms. Myös sellainen kiva pikkuefekti voisi olla, että kun pelaaja on saanut riittävästi damagea kypärään ja suoraan visiiriin, alkaa peliruutunkin tulla säröjä, jotka saattaisivat hieman hankaloittaa näkökenttää.
 
Ylös Bottom