Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Peliaiheiset fanituotteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pertsa69
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pertsa69

KonsoliFIN Alumni
Toisinaan hyvää peliä pelatessa tulee mieleen, että olisipas hauskaa ostaa peliin sopivaa lisämateriaalia vaikkapa vaatetuksen muodossa. Yleensä kuitenkin olen haaveen unohtanut toteuttaa. Normaaleista marketeista fanituotteita on turha koittaa löytää. Erillisistä peliliikkeistä toki pehmoleluja ja muutakin rekvisiittaa voi löytyä, mutta valikoima usein kovin suppea.
Suurin tarjonta on tietysti internetissä, siellä sitä tarjontaa kyllä piisaakin. Seassa toki on piraatti ja huonolaatuista tuotettakin myyviä liikkeitä seassa.

Kertokaahan kokemuksia ja hyviä vinkkejä sivuista joilta kannattaa lähteä etsimään. Jos kokemusta myymälästä löytyy, olisi myös mukavaa kuulla tuotteiden laadusta, toimituksen kestosta/kustannuksista.

Vastaus: Peliaiheiset fanituotteet

Koskaan en ole mitään täältä ostanut, mutta heti tilaan, kun Infamous-beanie tulee myyntiin:
http://www.insertcoinclothing.com/

Ovat tosin tuolla myssyllä härnänneet maaliskuusta asti, eikä vieläkään ole julkaisupäivästä tietoa. Kohtahan on niin lämmin, ettei moista edes voi pitää.

Taitaa olla pelien soundtrackit ainoita peliaiheisia fanituotteita joita on tullut varsinaisesti tilanneeksi (mm. Halot ja God of War). Muuten figuurit, paidat ja muu roina on kerätty messuilta kuten Assembly, Gamescom ja DigiExpo. Joku paita on tarrapakettien kera tullut pelifirmojen skaboista palkintoina. KonsoliFIN:n on myös muistanut paidallaan ym. Eli kyllä löytyy fanituotteita kaapista useampi hyllyllinen. Näihin sortuu heikkoina hetkinä, vaikka mitään muuta tarkoitusta noilla ei ole kuin hetken piipahdus nostalgiassa niitä vilkaistessa. Ovat muistoja harrastuksen merkittävistä hetkistä.

Maailmalla tämä on sitten jo isompi bisnes. Sen näkee hyvin tuolla Saksassa messuilla käydessä. Siellä on hallista laajat alueet varattu pelkästään fanituotteita myyville yrityksille ja niitähän riittää. Peliaiheiset taidekirjat voisivat olla seuraava suuntaus johon tähdätä omassa kulutuksessa. Tässä esimerkki mitä Gamescom tarjoaa tässä lajissa:

[video=youtube_share;RZQ_6dyBN90]http://youtu.be/RZQ_6dyBN90[/video]

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mä oon tilannu t-paitoja lähinnä täältä: http://theyetee.com/

Muutama pikkufiguuri löytyy myös random-mestoista tilattuna, mut mieluummin käyttää ylimääräiset rahat kuitenkin sitten itse peleihin.

Koskaan en ole mitään täältä ostanut, mutta heti tilaan, kun Infamous-beanie tulee myyntiin:
http://www.insertcoinclothing.com/

Ovat tosin tuolla myssyllä härnänneet maaliskuusta asti, eikä vieläkään ole julkaisupäivästä tietoa. Kohtahan on niin lämmin, ettei moista edes voi pitää.

Itse sain InFamous: SS:n halvemman erikoisversion mukana tuon Delsinin pipon(sitä kai tässä nyt tarkoitettiin?) ja voin sanoa, että on tyylikäs, lämmin ja mukava päässä!

KonsoliFin t-paita on siisti :) On tosin jo vähän kulunut.

Itse sain InFamous: SS:n halvemman erikoisversion mukana tuon Delsinin pipon(sitä kai tässä nyt tarkoitettiin?) ja voin sanoa, että on tyylikäs, lämmin ja mukava päässä!
Komppaan sinua täysin. Tämä pipo on erittäin mukava päässä. Pidän sitä "onnenpäähineenä", kun pelaan kilpailulisissa matseissa esim. Lolissa tai CS GO:ssa.

Mistä saan PS4 logolla olevan avainkaulanauhan?

Eli tälläisen:
medium.jpg

Mistä saan PS4 logolla olevan avainkaulanauhan?
Noita kaulanauhoja saatetaan jaella esim. messuilla, joissa PlayStation on edustamassa.

PS. Tuo kaulanauha oli hieman erilainen kuin omani, jonka sain aikanaan Suomen Mr. PlayStationilta, Valtteri Hyttiseltä. Kuvan versio on paljon pelkistetympi, pelkkiä PS4-logoja sinisessä nauhassa. Meikun versiossa on lisäksi DS4-ohjaimia ja PS-näppäinkuvioita ja itse nauhakaan ei ole tasaisen sininen vaan samaan tapaan "liukuvärjätty" kuin PS4:n kälin tausta.

Tämä onkin kiinnostava keskustelunaihe, sillä yritykseni suunnittelee ja tuottaa fanikamaa vaatteiden ja asusteiden muodossa mm. pelitaloille.

Tässä onkin siis kysymyksiä teille: Koetteko, että markkinoilla olevan fanikaman (tässä tapauksessa rajautuen vaatteisiin ja asusteisiin) laatu ja suunnittelu on riittävällä tasolla? Riittääkö teille, että se on se Fruit of the Loom t-paita/bulkkihuppari, johon on lätkäisty se 30 x 30 cm logo, tai kuva pelistä, vai toivoisitteko, että peliaiheisten fanikamojen suunnittelussa käytettäisiin vähän enemmän luovuutta? Olisitteko valmiita maksamaan ekstraa hiukan yksilöllisemmästä tuotteesta, jonka suunnittelussa olisi käytetty luovuutta ja laatuun olisi panostettu?

Riittääkö teille, että se on se Fruit of the Loom t-paita/bulkkihuppari, johon on lätkäisty se 30 x 30 cm logo, tai kuva pelistä, vai toivoisitteko, että peliaiheisten fanikamojen suunnittelussa käytettäisiin vähän enemmän luovuutta? Olisitteko valmiita maksamaan ekstraa hiukan yksilöllisemmästä tuotteesta, jonka suunnittelussa olisi käytetty luovuutta ja laatuun olisi panostettu?

Olisin / Olen ehdottomasti valmis maksamaan ekstraa. Onhan näitä laadukkaampia tuotteita toki nytkin jo nähty, esim. N7-huppari ja Assassins Creed -hupparit. Tai oikeastaan kaikki Bioware Storen kamat ovat ilmeisesti varsin laadukkaita. Luottaisin myös Bungie Storen laatuun.

Onneksi ei siis tälläkään hetkellä tarvitse tyytyä pelkkään Fruit the Loom -bulkkiin. En silti pistä pahakseni, jos laadukkaita tuotteita olisi enemmänkin markkinoilla.

Olisin / Olen ehdottomasti valmis maksamaan ekstraa. Onhan näitä laadukkaampia tuotteita toki nytkin jo nähty, esim. N7-huppari ja Assassins Creed -hupparit. Tai oikeastaan kaikki Bioware Storen kamat ovat ilmeisesti varsin laadukkaita. Luottaisin myös Bungie Storen laatuun.

Onneksi ei siis tälläkään hetkellä tarvitse tyytyä pelkkään Fruit the Loom -bulkkiin. En silti pistä pahakseni, jos laadukkaita tuotteita olisi enemmänkin markkinoilla.

Joo no nuo Biowaren tuotteet ovat kyllä hyvä (ja niitä harvoja) esimerkki merchandisesta, jossa ollaan käytetty vähän enemmän mielikuvitusta, vaikka ymmärtääkseni noistakin useimmat mallit on silti tehty ns. bulkkipohjalle. Assassin's Creed-hupparien laadusta olen kuullut aika ristiriitaista palautetta.

Joo no nuo Biowaren tuotteet ovat kyllä hyvä (ja niitä harvoja) esimerkki merchandisesta, jossa ollaan käytetty vähän enemmän mielikuvitusta, vaikka ymmärtääkseni noistakin useimmat mallit on silti tehty ns. bulkkipohjalle. Assassin's Creed-hupparien laadusta olen kuullut aika ristiriitaista palautetta.

Samaa ristiriitaista palautetta olen kuullut itsekin, mutta ainakin niissä on käytetty vähän enemmän mielikuvitusta. Eivät ole samaan bulkkipohjaan. Ei minua haittaa jos vaikka T-paita on pelkistetty (esim. logo rinnassa + muutama pieni yksityiskohta, kuten Bungien Destiny-paidat: http://bungiestore.com/collections/apparel/products/hunter-vanguard-t-shirt-men), kunhan materiaalit ovat laadukkaita ja design miellyttää omaa silmää.

Olen myös ehdottomasti valmis maksamaan enemmän kuin perus t-paidan hinnan, jos sillä saa laadukkaamman ja mieluiten myös persoonallisemman tuotteen. En haluaisi tuotetta, jossa lukee suurella fontilla suoraan mistä on kyse (esim. Metal Gear Solid), vaan tykkäisin enemmän tuotteesta, jossa näkyy vaikka pelkästään vanha kunnon tuttu huutomerkki. Sarjan fanille ilmiselvä asia, mutta ei ole niin räikeä fanituote. Muutenkin tykkään enemmän näyttävästä/selkeästä, mutta yksinkertaisesta siinä mielessä, että en halua koko vaatteen olevan täynnä kaiken maailman tekstiä ja printtiä, että koko idea hukkuu sinne sekaan. Kaikkea kivaa vaatetta ja muuta "krääsää" olisi muutenkin mukava tilata, mutta ainakin tällä hetkellä valikoima on vaatimaton, koska sitä rajoittaa joko tulliraja tai yritys ei toimita tuotetta Suomeen. Äskettäin tuli tilattua EMP:stä FOX-huppari ja olen enemmän kuin tyytyväinen tuotteeseen.

Tämä onkin kiinnostava keskustelunaihe, sillä yritykseni suunnittelee ja tuottaa fanikamaa vaatteiden ja asusteiden muodossa mm. pelitaloille.

Tässä onkin siis kysymyksiä teille: Koetteko, että markkinoilla olevan fanikaman (tässä tapauksessa rajautuen vaatteisiin ja asusteisiin) laatu ja suunnittelu on riittävällä tasolla? Riittääkö teille, että se on se Fruit of the Loom t-paita/bulkkihuppari, johon on lätkäisty se 30 x 30 cm logo, tai kuva pelistä, vai toivoisitteko, että peliaiheisten fanikamojen suunnittelussa käytettäisiin vähän enemmän luovuutta? Olisitteko valmiita maksamaan ekstraa hiukan yksilöllisemmästä tuotteesta, jonka suunnittelussa olisi käytetty luovuutta ja laatuun olisi panostettu?

Maksaisin extraa jos saisin edes sen yhden lady fit-paidan, mitä harvemmin tarjolla missään on. Luonnollisesti laadusta maksan myös.

Maksaisin extraa jos saisin edes sen yhden lady fit-paidan, mitä harvemmin tarjolla missään on. Luonnollisesti laadusta maksan myös.

Mehän voimme sitten suunnitella ja tuottaa myös ne kfinin seuraavat paidat ;) Saatte ihan minkälaisella leikkauksella haluatte.

Ylös Bottom