Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien "Downgrade"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 5945

Guest
Mitä mieltä te olette pelien Downgradesta? eli teille esitellään "näyttävää" ja hyvällä frameratella pyörivää peliä esim E3 messuilla mutta lopputulos onkin aivan jotain muuta? tämähän ei ole mikään uusi juttu vaan nähty esim jo Halo 2:n ajoista lähtien.. Tällä hetkellä Witcher 3 on uusin uhri ja ero esiteltyyn materiaaliin on huomattava, sallitteko ja katsotteko te tätä hyvällä että teille esitellään jotain aivan muuta mitä peli tulee olemaan ja joissakin tapauksissa ei päästä edes lähellekkään sitä?. Sehän on kaikkien tiedossa jo että pelifirmat tekevät tätä tarkoituksella markkinoidessaan peliä parempana miltä se valmiina ollessaan näyttää.

Tässä olisi vielä linkkejä mistä pääsee moista näkemään Linkki!

Ja Witcher 3:sta perään Linkki!

Näytä liitetiedosto 14210
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

En puhuisi downgreidaamisesta, mikäli peliä ei ole vielä julkaistu. Sen sijaan julkaisuajan jälkeinen "downgreidaaminen" on ahterista. Esim. GTAV:ssa tämmöinen havaittiin (johtuen bugista), mutta asia korjattiinkin hyvin nopeasti.

Promomateriaali on aina promomateriaalia. Peli ei ennen julkaisua ole valmis, joten erilaisista syistä johtuen pelin ulkonäkö saattaa muuttua. Välillä syyt voivat johtua raudasta, joskus ihan pelattavuudesta.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

En puhuisi downgreidaamisesta, mikäli peliä ei ole vielä julkaistu. Sen sijaan julkaisuajan jälkeinen "downgreidaaminen" on ahterista. Esim. GTAV:ssa tämmöinen havaittiin (johtuen bugista), mutta asia korjattiinkin hyvin nopeasti.

Promomateriaali on aina promomateriaalia. Peli ei ennen julkaisua ole valmis, joten erilaisista syistä johtuen pelin ulkonäkö saattaa muuttua. Välillä syyt voivat johtua raudasta, joskus ihan pelattavuudesta.

Joo unohdin kirjoittaa juuri tuosta minkä GTA V koki päivityksen myötä mutta kuten sanoit niin se korjattiin onneksi nopiaa. Myös pitää näissä downgrade tapauksissa huomioida se että kyseinen tapaus yritetään monessa tapauksessa korjata näillä surullisenkuuluisissa "Day 1 Patcheillä", onhan niitä tapauksisa olemassa missä pelinkehittäjä sanoo ettei peliä ole downgreidattu vaan sitä optimoidaan mutta heikostippa on optimoitu :D Witcher 3 näin esimerkkinä.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Kyllä bullshotit ja teho-PC:llä pyörivät hiotut demot ovat pelialan todellisuutta, koska grafiikat myyvät pelejä. Kuluttajan kannalta epäilyttävää, mutta en näe miten tästä päästäisiin eroon.

Halo 2:n tapauksessa pelin moottori rakennettiin sen kuuluistan E3-demon jälkeen täysin uusiksi, kun havaittiin ettei Xbox kykene sitä pyörittämään. Tämä on varmasti taustalla monessa muussakin downgrade-tapauksessa, mutta niistä harvemmin kerrotaan julkisuudessa.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Kyllä bullshotit ja teho-PC:llä pyörivät hiotut demot ovat pelialan todellisuutta, koska grafiikat myyvät pelejä. Kuluttajan kannalta epäilyttävää, mutta en näe miten tästä päästäisiin eroon.
En mä noista eroon välttämättä haluaisi, vaan ehkä toivoisin pelaajille medialukutaitoa.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Puolan pojat kaivoivat The Witcher 3:n .ini -tiedostosta säätöjä, jotka ovat tehneet pelin PC-versiosta "huonomman" näköisen. Saadaankohan tästä uusi Watch_Dogs -tapaus, jossa pelin PC-versio on downgreidattu jotta konsoliversiot eivät näyttäisi siihen verrattuna liian huonoilta?

Linkki kuva-albumiin.

Tietenkään peli ei näiden muutostenkaan jälkeen näytä vielä yhtä hyvältä kuin varhaisissa mainoksissa, mutta siihen suuntaan on päästy.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Tietenkään peli ei näiden muutostenkaan jälkeen näytä vielä yhtä hyvältä kuin varhaisissa mainoksissa, mutta siihen suuntaan on päästy.

Vaikea ymmärtää tälläistä puhetta. Miten ylipäätänsä voitaisiin esittää valmista pelikuvaa vuosia ennen julkaisua? Parempi näyttää kunnianhimoisesti sitä mihin pyritään tai joka avaa teemaa muuten. Vanha asia ja silti tästä jaksetaan nostaa aika ajoin otsikoita. Vinkki: älä katso E3-trailereita ja muuta pelien pr-materiaaleja.

Miten sitten esittelisit parin-kolmen vuoden päästä valmistuvaa peliä? Taiteilijan piirroksilla, pre-alpha fysiikkamalleilla, sarjakuvan tapaan piirretyllä kuvakäsikirjoituksella vai miten?
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Vaikea ymmärtää tälläistä puhetta. Miten ylipäätänsä voitaisiin esittää valmista pelikuvaa vuosia ennen julkaisua? Parempi näyttää kunnianhimoisesti sitä mihin pyritään tai joka avaa teemaa muuten. Vanha asia ja silti tästä jaksetaan nostaa aika ajoin otsikoita. Vinkki: älä katso E3-trailereita ja muuta pelien pr-materiaaleja.

Miten sitten esittelisit parin-kolmen vuoden päästä valmistuvaa peliä? Taiteilijan piirroksilla, pre-alpha fysiikkamalleilla, sarjakuvan tapaan piirretyllä kuvakäsikirjoituksella vai miten?

Se alkuperäinen "pelikuva" oli tosiaan kehittäjien kunnianhimoinen tavoite, joka ei vähemmän yllättäen toteutunut koska konsolit ovat liian tehottomia.

Kaukaisessa tulevaisuudessa julkaistavaa peliä pitäisi mainostaa nimenomaan mainitsemillasi asioilla ja esimerkiksi cgi-trailereilla (joita Witcheristäkin nähtiin), eikä nostattaa turhaa hypeä huippugrafiikoilla jos niitä ei yritetäkään toteuttaa. The Witcher 2 mainostettiin vielä rehellisellä alpha-pelikuvalla, ja esim. Halo 5:stä ei ole vielä nähty muuta kuin oikeasti pelattavaa moninpelikuvaa betassa, ja cgi-trailereita. Toinen vaihtoehto on tehdä peli tulevaisuuden hardwaren ehdoilla ja portata konsoleille sitten jos se onnistuu. Näin toimii Star Citizen, joka ei tosin ole koskaan tulossa konsoleille, ja näin olisi voinut olla myös The Witcher 3:n kohdalla. Olen erittäin pettynyt että CD Projekt teki pelinsä konsolit edellä, ja petti samalla PC-pelaajien odotukset.

Pelintekijöiltä puuttuu todellinen kunnianhimoisuus pelien graafisen ulkonäön kehittämiseksi ilman kompromisseja. Kaukana on vuosi 2007 ja alkuperäinen Crysis, joka näyttää vieläkin kokonaisuutena paremmalta kuin yksikään "next gen" konsolipeli ja oli niin edistyksellinen että pyöri täysillä vasta pitkän aikaa julkaisun jälkeen. The Witcher 3 olisi voinut olla tällainen peli. Nyt se on vain erittäin hienon näköinen, mutta ei mullistava, ei edes erityisen edistyksellinen, eikä lähelläkään kehittäjänsä alkuperäistä visiota.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

CDPR sanoi myös että ei olisi Witcher 3:sta sellaisenaan edes nyt jos ei olisi julkaistu konsoleille. Eli PC ei alustana tarjoa tarpeeksi suurta ostajakuntaa jotka omaavat tehokkaan näytönohjaimen jotta panostus mahtaviin grafiikkoihin olisi kannattavaa samalla kun pitää pelin koko ja toiminnallisuus samana.
Eli varmaan ihan hyvä ajattelun aihe että miksi panostaa alustaan minkä asiakkaat tahtoo kaiken halvalla ja kaikki graaffiset karkit päälle.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Eli varmaan ihan hyvä ajattelun aihe että miksi panostaa alustaan minkä asiakkaat tahtoo kaiken halvalla ja kaikki graaffiset karkit päälle.

Tarkoitatko että pc-pelaajat haluavat kaiken halvalla? Pc-pelien halvemmat hinnat eivät tarkoita sitä etteikö pc-pelaajien maksukyky tai -halukkuus olisi täysin sama kuin konsolipelaajallakin. Miksi muuten grafiikkaan panostava pelaaja käyttäisi pelkkiin näytönohjaimiin konsoleiden hankintahintoihin vertautuvia tai jopa moninkertaisia summia.

Tämäkin menee nyt vähän ohi alkuperäisestä pointistani: downgrade on olemassa, ja se on heikkotehoisten konsoleiden ja kunnianhimottomien tai rahanahneiden pelinkehittäjien vika. Surullista että uusi konsolisukupolvi jarruttaa pelien graafista kehitystä jo nyt, mikä on tilanne viiden vuoden päästä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Tämäkin menee nyt vähän ohi alkuperäisestä pointistani: downgrade on olemassa, ja se on heikkotehoisten konsoleiden ja kunnianhimottomien tai rahanahneiden pelinkehittäjien vika. Surullista että uusi konsolisukupolvi jarruttaa pelien graafista kehitystä jo nyt, mikä on tilanne viiden vuoden päästä?

Ei mennyt vaan itse olet vain jämähtänyt tuohon omaan ajattelutapaasi mitä pidät ainoana oikeana vaihtoehtona.
Graaffinen ulkonäkö on laskettu kuulema enkä sitä edes kiellä mutta syy siihen ei johdu pelkästään konsolien heikkoudesta vaan myös budjetti rajoituksista. Konsolien arvioitujen lisämyyntien avulla pelin koko ja toiminnallisuus saatiin pidettyä kaiketi samana mitä alunperin oli suunnitelu.
Star Citizenin yksi lennettävä aluskin taisi muistaakseni maksaa 40k $ jonka tekemiseen taitaa vierähtää myös pienoinen tovi ja kyseisessä pelissä panostetaan juuri graaffiseen ulkoasuun merkittävästi. En tiedä mikä on kyseisen pelin tämän hetkisen kerätyn rahan määrä mutta en usko että Witcher 3:sen budjetti oli edes puolet Star Citizenin rahoista.

CDPR oli myös ruvennut muokkaamaan renderöintimoottoriaan ja eri versioilla oli omat hyötynsä ja rajoituksensa.

Mutta ei, kaikki konsolien vika maailman tappiin asti, muut vaikuttajat ei ole mitään verrattuna konsoleihin.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Tarkoitin että väitteesi(?) pc-pelaajien nuukuudesta ja vastaukseni siihen meni ohi aiheesta, joka on pelien downgrade.

Alkup. lainausta siistitty
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Witcherin tapauksessa voi hyvinkin olla se, että alphassa esitellyn ulkoasun saaminen koko pelialueelle olisi ollut liian kallista (aikaa vievää), joten hieno graafinen ulkoasu jouduttiin tiputtamaan asteella-parilla pc-versiosta. Eli vaikka yksityiskohtainen grafiikka onkin pelissä alphassa nähdyissä kohtauksissa, ei taso ole koko pelimaailmassa yhtä yksityiskohtaista.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Witcherin tapauksessa voi hyvinkin olla se, että alphassa esitellyn ulkoasun saaminen koko pelialueelle olisi ollut liian kallista (aikaa vievää), joten hieno graafinen ulkoasu jouduttiin tiputtamaan asteella-parilla pc-versiosta. Eli vaikka yksityiskohtainen grafiikka onkin pelissä alphassa nähdyissä kohtauksissa, ei taso ole koko pelimaailmassa yhtä yksityiskohtaista.

Näin se varmastikin on. Tekijät halusivat painottaa laajaa pelialuetta ilman lataustaukoja enemmän kuin graafista laatua. Itse olisin kuitenkin nähnyt mieluummin niiden ensimmäisten pelivideoiden näköisen pelin, vaikka open world -elementti olisikin nykyisessä mittakaavassa puuttunut.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Itse otan sata kertaa mieluummin kiinnostavan, laajan ja nätin avoimen maailman Witcherin kaltaiseen peliin kuin putkimaisemman ja kapeamman maailman vain siksi, että PC master race kaverit saisivat OMG sexi wau grafiikkaa.

Witcher 3 on todella nätti näinkin ja avoimet alueet tekevät siitä erittäin kiinnostavan ja sisältörikkaan pelin. Sisältö on grafiikkaa tärkeämpää.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Vaikka aihe on jo loppuun käsitelty, niin pitää laittaa tähän Neogafin PC-screenshotketjusta löytynyt hyvä vertailu mainosmateriaalin ja lopullisen pelin välillä. Ja pitää huomioida, että julkaisuversiokuvissa on kyseessä tappiin viritetty PC-versio, joka on vieläpä downsamplatty korkeasta resoluutiosta aa:n ja detaljien parantamiseksi.

Mainos:
2789900-8415714795-25045.gif


Julkaisuversio:
18728824341_0ddc5cea63_o.jpg


Mainos:
4JvOrSh.jpg


Julkaisuversio:
18721184252_e2d62f2023_o.jpg
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Aika herätellä ketju taas eloon Ubisoftin toimesta Divisionin merkeissä: http://www.dsogaming.com/screenshot...0132014-build-versus-latest-build-comparison/

Itse olen sen verran realisti, että ymmärrän, jos pelien graafista tasoa tiputetaan ensimmäisistä markkinointimateriaaleista. Peleissä on kuitenkin kaikkea muutakin kuin näkyvää, jotka vaativat prosessoritehoa enemmän kuin demovideoissa skriptatut demo-viholliset.

Demoissa kuitenkin esitellään melko rajattua aluetta, joka voidaan pienuuden vuoksi tehdä melko tarkasti, mutta kun itse pelialue on lopuksi hyvinkin laaja, joudutaan optimoimaan ja esim. karsimaan graafisesta tasosta jo pelkän assetteihin kuluvan työmäärän vuoksi.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Itse olen sen verran realisti, että ymmärrän, jos pelien graafista tasoa tiputetaan ensimmäisistä markkinointimateriaaleista. Peleissä on kuitenkin kaikkea muutakin kuin näkyvää, jotka vaativat prosessoritehoa enemmän kuin demovideoissa skriptatut demo-viholliset.

Demoissa kuitenkin esitellään melko rajattua aluetta, joka voidaan pienuuden vuoksi tehdä melko tarkasti, mutta kun itse pelialue on lopuksi hyvinkin laaja, joudutaan optimoimaan ja esim. karsimaan graafisesta tasosta jo pelkän assetteihin kuluvan työmäärän vuoksi.

Joo tämä on kyllä huomattu varsinkin Ubisoftin peleistä, esimerkkinä Assassins Creed Unity sekä Far Cry 3 & 4.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Joo tämä on kyllä huomattu varsinkin Ubisoftin peleistä, esimerkkinä Assassins Creed Unity sekä Far Cry 3 & 4.

Tämä koskee myös muita, mm. uusin Witcher. Uskon, että myös Sonyn Unchartedissa oli tätä, aikaisemmissa Killzoneissa. Ei mitään uutta, eikä aiheuta toimenpiteitä. Uskon myös uusimman Gears os Warin "heikentyvän" ensimmäisistä videoista.
 
Ylös Bottom