Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien "Downgrade"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Itseäni ei haittaa yhtään jos ensimmäisenä esitelty "demo" näyttää pirun hyvältä. Niinkuin usein on tullut esille niin sen tarkoitus onkin saada kiinnostus heräämään. Ja onko se grafiikka pelissä tosiaan niin tärkeää, että siihen edes kannataisi panostaa niin paljon, että pelattavuus kärsii.. Itse otan mielummin hyvin toimivan pelin kuin se, että peli ei toimi kunnolla/on tylsä/lyhyt yms, mutta näyttää hyvältä.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Tämä koskee myös muita, mm. uusin Witcher. Uskon, että myös Sonyn Unchartedissa oli tätä, aikaisemmissa Killzoneissa. Ei mitään uutta, eikä aiheuta toimenpiteitä. Uskon myös uusimman Gears os Warin "heikentyvän" ensimmäisistä videoista.

Witcherin kohdalla tekijät koittivat myös kiistää että peliä olisi downgradettu, Uncharted 3 sisälsi tätä kuten myös Infamous second son joten kyllä tätä kaikki harrastavat valitettavasti. Tyhmintä on kuitenkin kehittäjien kiistää tämä vaikka todisteita riittää kuinka paljon.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Itseäni ei haittaa yhtään jos ensimmäisenä esitelty "demo" näyttää pirun hyvältä. Niinkuin usein on tullut esille niin sen tarkoitus onkin saada kiinnostus heräämään. Ja onko se grafiikka pelissä tosiaan niin tärkeää, että siihen edes kannataisi panostaa niin paljon, että pelattavuus kärsii.. Itse otan mielummin hyvin toimivan pelin kuin se, että peli ei toimi kunnolla/on tylsä/lyhyt yms, mutta näyttää hyvältä.

Tosiaan, myös pelattavuus saattaa oikeasti kärsiä vaikka peli olisi kuinka fotorealistinen tahansa, mutta jos eteensä ei kertakaikkiaan voi nähdä. Tällöin joudutaan luomaan olemattomista valonlähteistä valoa luovia alueita yms. mikä rikkoo immersion, mutta tekee pelistä miellyttävän pelata.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Suomalaisten laadukas kädenjälki näkyy myös Downgradessa:

[video=youtube;VgeutNhqD0o]https://www.youtube.com/watch?v=VgeutNhqD0o[/video]
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Far Cry Primal jatkaa Ubisoftin tuttua linjaa:

[video=youtube;mD8klLcOsdo]https://www.youtube.com/watch?v=mD8klLcOsdo[/video]
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Quantum ja Far Cry nyt oli aika tuollaista normimenoa. Ubisoftin Watch_Dogs veti kyllä pisimmän korren miesmuistiin mitä tulee downgradeen.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Quantum ja Far Cry nyt oli aika tuollaista normimenoa. Ubisoftin Watch_Dogs veti kyllä pisimmän korren miesmuistiin mitä tulee downgradeen.

Joo samaa mieltä kyllä, ei taidakkaan Ubilla olla peliä mikä ei Downgradea ole kokenut?
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Joo samaa mieltä kyllä, ei taidakkaan Ubilla olla peliä mikä ei Downgradea ole kokenut?

Ei ainakaan äkkiseltään tule mieleen. Assassin's Creed Unity oli melkoinen trainwreck, kun taas Syndicaten osalta otettiin varovaisemmin. Lieneekö siitä mitään kunnollista hypejunaa edes ollutkaan Unityn lisäksi? Parhaitenhan ovat saaneet kärsiä Far Cry -sarja ja muut.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Video näyttää miten Ubisoftin peleille tuntuu käyvän.

[video=youtube;xNter0oEYxc]https://www.youtube.com/watch?v=xNter0oEYxc[/video]
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Video näyttää miten Ubisoftin peleille tuntuu käyvän.

[video=youtube;xNter0oEYxc]https://www.youtube.com/watch?v=xNter0oEYxc[/video]
Video esittelee hyvin miten pelejä markkinoidaan. Tämä ei ole myöskään Ubisoftin kirous, vaan kaikki pelitalot tekevät tätä. Pelien myynnissä liikkuu isot rahat, ja pelejä esitellään ylitehokkailla koneilla ja tarkasti käsikirjoitettuina. Peligrafiikan "downgradeaminen" on tietysti konetehoista, mutta myös ihan pelattavuudestakin riippuvaa. Uskon, että useimmat moninpelit juuri taistelevat tämän kanssa, että upean ulkoasun sijaan joudutaan tekemään kompromissejä, jotta pelialueesta saadaan tasapainoinen, ja ettei "fotorealistiset valoefektit" esim. estä näkyvyyttä.

Lisäksi pienen ja rajatun demotus alueen tarkkuuden saaminen kokonaiseen peliin voisi viedä niin paljon aikaa (=rahaa), ettei kukaan voisi peliä ostaa.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Eipä ole itseeni markkinointi tehonnut yhtään, olen jo pitkään ollu sillä asenteella pelistä riippumatta että "vau näyttääpä hyvältä, harmi vaan ku sittenkö pääseen peliin käsiksi niin ei meno ole noin näyttävää ja hyvää" ja niinhän siinä on käynnyt.. varsinki Ubisoftin peleissä ja taitaa muuten Watch_Dog olla viimeinen ubin peli jonka olen ostanut. Moninpeleissä ei haittaa vaikka grafiikoita karsitaan kunhan saahaan täysin sulava 60fps kokemus jonka se myös tarvitsee.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Video esittelee hyvin miten pelejä markkinoidaan. Tämä ei ole myöskään Ubisoftin kirous, vaan kaikki pelitalot tekevät tätä. Pelien myynnissä liikkuu isot rahat, ja pelejä esitellään ylitehokkailla koneilla ja tarkasti käsikirjoitettuina. Peligrafiikan "downgradeaminen" on tietysti konetehoista, mutta myös ihan pelattavuudestakin riippuvaa. Uskon, että useimmat moninpelit juuri taistelevat tämän kanssa, että upean ulkoasun sijaan joudutaan tekemään kompromissejä, jotta pelialueesta saadaan tasapainoinen, ja ettei "fotorealistiset valoefektit" esim. estä näkyvyyttä.

Lisäksi pienen ja rajatun demotus alueen tarkkuuden saaminen kokonaiseen peliin voisi viedä niin paljon aikaa (=rahaa), ettei kukaan voisi peliä ostaa.

Moninpelien grafiikkaoptimoinnin vielä ymmärrän hyvinkin, mutta toisaalta Ubisoft tekee tällaisella toiminnalla myös todellista hallaa itselleen ja pelaajille.

Pahin esimerkki on Watch Dogs, jonka PC-version tiedostoista löytyi E3-messujen buildin tekstuurit ja efektit, jotka saivat pelin paitsi näyttämään paremmalta, myös pyörimään paremmin. Tällaisen käsittämättömän kikkailun takana on tuskin mikään muu kuin konsoli-parity.

Ja sitten vielä aiheeseen liittyy pelaajamassojen käsittämätön fanboyismi ja harhaanjohtavien markkinointimateriaalien sietokyky.
 
Vastaus: Pelien "Downgrade"

Moninpelien grafiikkaoptimoinnin vielä ymmärrän hyvinkin, mutta toisaalta Ubisoft tekee tällaisella toiminnalla myös todellista hallaa itselleen ja pelaajille.

Pahin esimerkki on Watch Dogs, jonka PC-version tiedostoista löytyi E3-messujen buildin tekstuurit ja efektit, jotka saivat pelin paitsi näyttämään paremmalta, myös pyörimään paremmin. Tällaisen käsittämättömän kikkailun takana on tuskin mikään muu kuin konsoli-parity.

Ja sitten vielä aiheeseen liittyy pelaajamassojen käsittämätön fanboyismi ja harhaanjohtavien markkinointimateriaalien sietokyky.
Mutta eikös nämä E3-buildit saaneet myös osan alueista bugittamaan? Eli ne riittivät kyllä E3-demon rajattuun ja käsikirjoitettuun alueeseen, mutta eivät koko peliin. Näiden yksityiskohtien saaminen koko pelialueelle olisi todennäköisesti vienyt sen verran työtunteja, ettei peliä olisi saatu järkevään hintaan valmiiksi. Jotta peligrafiikasta saatiin tasapainoinen, piti "E3:n demoalue" downgradeta tai vastaavasti, mennä heikoimman konsolin ehdoilla, jottei jokaiselle masiinalle tarvitsisi omaa tuotantoa, vaan saatiin tehtyä kaikki pelin versiot kerralla.
 
Ylös Bottom