Tuli sitten lapseni kanssa cooppailua varten hankittua toinenkin 3DS. Aiemmin hankkimani New Nintendo 3DS XL on se ultimate "iteraatio" tuosta samaisesta - eikä vähiten kissakuosiensa vuoksi - mutta yllätyin kuinka näppärä ja hieno vehje tuo ihan perusmallikin on.
Sen vähän mitä olen muutenkin isompaa laitetta käyttänyt, niin olen huomannut että nuo New-mallin lisäykset on melko marginaalisia ja vähällä käytölläkin netin perusteella. Lista vain New-konsolilla toimivista peleistä on hyvin suppea. Mikä on toki järkevääkin.
Eikä se toinen tatti todellakaan ole edes kovin kummoinen. Lähinnä sellainen että jos on ihan pakko käyttää niin se on siinä mutta mieluummin pelaa pelejä, joissa sitä ei edes tarvitse.
Itse konsolin lisäksi mukana tuli lataustelakka, laturi ja Super Mario 3D Land. Hintaa oli 55 euroa.
Huvikseni olen myös seuraillut näiden hintoja koska yllättyin että näitä voi tosiaan saada näin halvalla. Se mikä on oudompaa, on se, että hintahaarukka on todella outo. Jatkuvasti on myynnissä sadasta eurosta eteenpäin ja aina 300 euroon tai yli asti. Sitten välillä tulee jostain se 50-70 euron konsoli. Eli tavallaan näiden hintahaarukka on 50-140 (pelkkä konsoli, yleensä vain perusmalli tai korkeintaan XL) ja sitten erikoismallit ja muut, esimerkiksi runsaasti pelejä mukana, on 200 euron yläpuolella.
Mutta se mitä äkkiseltään voisi luulla on se että näiden hintahaarukka olisi 100-200 kun se oikeasti on tosiaan 50-200. Nuo halvimmat vain tuntuvat häviävän aika nopeasti. Varmaan me konsolifinin porukka ne hamstrataan?
Niin ja jokunen halvemman pään konsoli on myös tullut vastaan jotka on olleet huonossa kunnossa. Itse asiassa välillä pyydetään jopa 100 euroa konsolista, jossa on huomattavia käytön jälkiä jne,