Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^Klassikko josta olis kivaa saada oikein amigan big box versio hyllyyn.
Muista vaan ottaa ne kaikki kamalat "kuvan parannukset" pois päältä.

Ohjauksen kanssa voi olla myös totuttelemista, mutta pelkästään se auttaa paljon kun muistaa, että jos sun pitää vaikka ottaa juoksu askel ja hypätä niin sun ei tartte yrittää ajoittaa sitä hyppyä itse.
Ota vaan hieman etäisyyttä, paina juoksu nappi pohjaan ja pidä se pohjassa ja paina dpadista peräkkäin eteenpäin ja ylös ja Conrad juoksee ja hyppää reunalta ihan itse.
Todella moni on valittanut just noista juoksu hypyistä tube videoissa, mutta noin se toimii parhaiten ja toimi jo amigalla ihan samoin.

Edit: Näköjään foorumi heittikin mun vastauksen eri sivulle joten lisätään, että kyseessä on flashback.

Viimeksi muokattu:
^Klassikko josta olis kivaa saada oikein amigan big box versio hyllyyn.
Muista vaan ottaa ne kaikki kamalat "kuvan parannukset" pois päältä.

Ohjauksen kanssa voi olla myös totuttelemista, mutta pelkästään se auttaa paljon kun muistaa, että jos sun pitää vaikka ottaa juoksu askel ja hypätä niin sun ei tartte yrittää ajoittaa sitä hyppyä itse.
Ota vaan hieman etäisyyttä, paina juoksu nappi pohjaan ja pidä se pohjassa ja paina dpadista peräkkäin eteenpäin ja ylös ja Conrad juoksee ja hyppää reunalta ihan itse.
Todella moni on valittanut just noista juoksu hypyistä tube videoissa, mutta noin se toimii parhaiten ja toimi jo amigalla ihan samoin.
Sama hyppylogiikka kuin Tomb Raidereissa alunperin. Täysin looginen ja tekee tasohyppelystä enemmän puzzlea ja/tai rytmipeliä.

Piti hankkia uusi luuri pakon edessä ja tuli hommattua Motorolan Razr 60 Ultra. Iso suositus täytyy antaa! Ei ole uudet luurit innostaneet sitten oneplussan 7pron.

+ruutu paljon kirkkaampi mitä S24(työluuri)
+etunäyttö/koko näppärä
+paremmat kajarit vs S24
+parempi kamera vs s24 ainakin ensitestien perusteella
+huokuu laatua, alcantara takaosa hieno. Puun olisin halunnut, mutta olisi pitänyt maksaa paljon extraa
+boksi oli joillain tuoksulla kyllästetty, hieno unboxing kokemus:D

-Vain 3 vuotta softapäivityksiä

Jos tekee mieli jotain erilaista ja löytyy hyvä diili, niin suosittelen testaamaan!

AMXgrxD.jpg

Aarre, klunk, klunk!
VPD:ssä oli kunnon jono ja olin jonossa joku kahdeskymmenes. Kun sain oman Switch kakkosen, jono oli uusiutunut. :D
Mario Kart Bundle: +629€
Joy-Con 2 ratti pari: +29,90€
Etukäteen viety New 3DS XL Zelda kuvioinnilla vaihdossa: -95€
Yhteensä: 563,90€

Tämä sama tuli itsekkin hankittua juurikin samaan hintaan käytettynä VPD:stä. Jos tämä joskus vielä boksille ilmestyy, niin sillekkin se sitten hommataan.
Juu se oli sopivasti myös alennuksessa PS storessa. Lainasin siis joskus viime vuonna sen kirjastosta, mutta aivan liian karmiva hyvällä tavalla oli, joten pelaaminen jäi käytännössä tunnin jälkeen :D

Mökillä siivotessa löysin vanhoja amiganpelejäni laatikollisen. Täytyy viedä pelivarastoon turvaan. Eli todella vanhoja pelihankintoja. Ostettu aikanaan uusina.
Samoin siivosin talteen 6 banaani laatikollista 1990 ja 2000 luvun erilaisia pelilehtiä. Osa englantilaisia, mutta suurin osa suomalaisia: Super Power, pelimestari, peliasema, pelit, pelaaja jne..... Kauhukseni vaimo jo ehdotteli näiden myymistä.
Vielä näytti löytyvän toinenkin pieni laatikollinen pelejä.
1000043563.jpg

Liitetiedostot

• 20250610_220501.jpg
    20250610_220501.jpg
    843,7 KB · Lukukerrat: 26
Viimeksi muokattu:
Loput löydökset ja mikä muistojen tulva näiden näkemisestä seurasikaan. Nytpä taidan vapailla viritellä C-64:n ja Amigan pelikuntoon. Voipi olla, että kaikkien näiden konsolivuosien jälkeen edessä on pienoinen karu yllätys. :D Omalle ikäluokalleni (50+) nämä ovat niitä kultaisia hetkiä enkä tällä tarkoita noita SSI:n kultalaatikko pelejä.

Liitetiedostot

• 20250611_121821.jpg
    20250611_121821.jpg
    1 017,5 KB · Lukukerrat: 25
  • 20250611_122116.jpg
    20250611_122116.jpg
    697,9 KB · Lukukerrat: 25
  • 20250611_122347.jpg
    20250611_122347.jpg
    1 000,1 KB · Lukukerrat: 24
  • 20250611_122511.jpg
    20250611_122511.jpg
    870,4 KB · Lukukerrat: 26
  • 20250611_122627.jpg
    20250611_122627.jpg
    905,4 KB · Lukukerrat: 25
Viimeksi muokattu:
VPD

MOH: frontline 9e
Whirl tour 7e
Timesplitters 2 10e
CMR 2005 10e
Golden eye: rogue agent 9e
Serious sam 10e
Finding Nemo 5e
Tony hawk 15e

2025-06-12-3447.jpg

Timesplitters 2 tulee pelattua series x:lla jossain vaiheessa sillä tuossa on pelkkä invert tähtäys ja tuohon kun yhdistää sen kuinka tarkempaa tähtäystä käyttäessä sun täytyy pitää tatti millilleen oikeassa kohdassa, koska peli haluaa jatkuvasti keskittää sun tähtäimen niin tuo on nykyään mulle aika pelikelvoton, mutta googlen mukaan tatin suunnat voi vaihtaa ihan boxin omista asetuksista joten päätin kuitenkin ostaa sen.

Whirl tour on videoiden perusteella ihan ok tony hawk klooni.
Mcrae rally mulla on jo pleikalle, mutta se haukkaa puolet muistikortista joten päätin ostaa boxille myös niin voi käydä vaan fiilistelemässä pari pätkää ilman, että täytyy alkaa poistamaan tallennuksia.

PC:lle tuli ostettua GOG:n puolelta myös hitman contracts 0.9e sekä kolme ekaa ressaa yht.20e.
Hitman mulla on jo boxille ja aloitin sen pari päivää sitten, mutta siinä on rajoitettu määrä tallennuksia ja esim normal tasolla voi tallentaa vain 7 kertaa koko tehtävän aikana niin päätin ostaa pc version ja sitten varmaan tunnin googletin mistä uskaltaa ladata loputtomat savet antavan trainerin :D

Loput löydökset ja mikä muistojen tulva näiden näkemisestä seurasikaan. Nytpä taidan vapailla viritellä C-64:n ja Amigan pelikuntoon. Voipi olla, että kaikkien näiden konsolivuosien jälkeen edessä on pienoinen karu yllätys. :D Omalle ikäluokalleni (50+) nämä ovat niitä kultaisia hetkiä enkä tällä tarkoita noita SSI:n kultalaatikko pelejä.

Jos sulla on perus A500 niin haastan sut pelaamaan wing commanderin läpi ja kirjoittamaan siitä tuonne retro aiheeseen.
Mulla oli tuosta kultaiset muistot ja aikoinaan pelasin sen kahdesti läpi.
Koitin sitä sitten viime vuonna ja ruudunpäivitys on varmaan alle 10fps. Mä kyllä muistin, ettei se mikään sulava ollut, mutta en mä muistanut sen ihan noin paha olevan.

Ylös Bottom