Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

pelien piikkiin

zide

New Member
En tiiä ootteko samaa mieltä mutta mua on ainakin ruvennu vituttaa se että kaikki sekopäiden teot (kouluampujat jne.) yhdistetään peleihin...
Tuskin se pelien vika on että joku ääliö saa päähänsä ampua pari mummoo kadulta ja hirttää muutama tummaihoinen pizeriayrittäjä.

En oikein usko että kukaan voi olla niin helposti vaikutteita saava että menee tekemään jotain jota jossain pelissä on tapahtunu.(?)

Omasta mielestäni syynä pelejen syyttämiseen on se että se on helppoa.
En ole paljoa kuullut että jotain elokuvaa olisi syytetty esim. terrori-iskuista tai kouluammuskeluista.
Elokuvissahan sitä tapahtuu kokoajan, mutta kun peleissä voi itse ohailla jotakin henkilöö ja ammuskella oman mielen mukaan, on helppoa pistää kaikki pelien piikkiin...
 
Kaippa se on helpompi sellasten vanempien siirtää vastuu pieleen menneestä (välinpitämättömästä) kasvatuksesta väkivaltafilmeille ja videopeleille.
Tietysti on sitten jo perusvinksahtaneita ihmisiä jotka on jo luonnostaan väkivaltaisia ja joita ei siten voida syyttää huonon kasvatuksen tuloksiksi, mutta heidän talteenkorjaaminen onkin sitten viranomaisten jobi.

Ja nää jutut joissa nykyisin muodissa olevat pelit yhdistetään väkivaltatekoihin on varmasti myyvää tavaraa iltapäivälehdille, joista monille toimittajille ei pitäisi antaa ollenkaan mahdollisuutta pistää 'ajatuksiaan' paperille.
 
Tottakai pelejä on helppo syyttää, television syyttäminen on jo vanhanaikaista. Rock-musiikin ja sarjakuvien syyttäminenkään ei enää suju.

Kukaan normaali pelaaja ei varmasti vaikutteita peleistä ota ja mene ampumaan ihmisiä. Siihen vaaditaan kovan luokan sekopää joka voi ottaa vaikutteensa vaikka kymmenen uutisista.
 
Minäkin olen vain rauhoituneempi, kun sain uuden koneen. Ennen tappelin useammin, mutta kun sain uuden koneen väkivaltainen käytökseni on loppunut lähes kokonaan vaikka pelailen erittäin väkivaltaisia pelejä kuten GTA 3 ja Muumipappa merillä.
 
Eikös se niin ole, että kun pelissä ampuu ihmisiä niin sitten ei täydy tehdä niin oikeassa elämässä.
 
Aiaiaiai, Muumipappa merellä on kyllä yksi pahimmista kansanvillitsijöistä! Itse pelaan suosiolla Galilei 2:ta, joka pitää pienen (sekopää)mieleni aisoissa.


"Gali-Galilei lentää taas..."
 
Itseasiassa jos pelaa jotain väkivaltaista peliä saatta saada siitä vaikutteita. Esim. aikoinaan playstationilla jurassic park lost world oli kovassa suosiossa ja lapset pomppivat velocy raptorin lailla. Myös pankkiryöstäjät ovat kuin tunnetusta DOOM II pelistä jossa oli tuliaseita ja hirviöitä.
Pelien väkivallan vähätteleminen ei auta asiaa. Murhia tapahtuu silti, vaikka kuinka toistetaan ettei se ole pelien vika
edit: okei mua väsyttää
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hege
Minäkin olen vain rauhoituneempi, kun sain uuden koneen. Ennen tappelin useammin, mutta kun sain uuden koneen väkivaltainen käytökseni on loppunut lähes kokonaan vaikka pelailen erittäin väkivaltaisia pelejä kuten GTA 3 ja Muumipappa merillä.
Ennen tappelin useammin. loppunut lähes kokonaan..nämä sanat ei kuulosta hyvältä...
 
Kyllä peleissä saa väkivaltaa käyttää, kunhan sitä käytetään hyvällä maulla. Viime aikoina on ilmestynyt kieltämättä aika monia moraalisesti arveluttavia pelejä.

Satuitteko keväällä näkemään televisiosta ohjelmaa jossa pari "kukkahattutätiä" rinnasti videopelien pelaamisen jo suoraan rikollisuuden harjoittamiseksi sinänsä. "-Videopelit sumentavat nuorten todellisuudentajun"(ei suora sitaatti).
Olen ehdottomasti sitä mieltä että näitä mummoja tulisi hivenen opastaa, siis aivan asiallisesti. Mistä videopeleissä oikeastaan on kyse. Videopelit ovat omasta mielestäni hyvinkin ainutlaatuinen viihdeteollisuuden muoto. Nykyisin pelien kehittäjät pystyvät luomaan hyvinkin kauniita ja suuria maailmoja, joissa me itse pääsemme kokemaan ja vaikuttamaan. Interaktiivisuus.
Eivät kaikki pelit ole suinkaan väkivaltapaukkuja niinkuin nämä arvon rouvat ovat asian ymmärtäneet. On olemassa paljon todella hyviä pelejä joissa ei käytetä väkivaltaa.
Poikkeustapauksiakin nuorison joukossa on ilman muuta, mutta monet osaavat erottaa pelimaailman ja tosimaailman.
 
Minun mielestä peleissä tai elokuvissa ei tarvitsekaan olla minkäänlaista moraalia. Ne ovat vain viihdettä eikä mitään opetusohjelmia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tilt
On olemassa paljon todella hyviä pelejä joissa ei käytetä väkivaltaa.
Ei vaan taida kenellekään äkkiseltään tulla mieleen sellaista peliä..? :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto
Minun mielestä peleissä tai elokuvissa ei tarvitsekaan olla minkäänlaista moraalia. Ne ovat vain viihdettä eikä mitään opetusohjelmia.
Juuri näin. Jos vain oma pää kestää väkivaltaa, ym, niin miksei niitä saisi pelata? Kai sitä osaa ite sanoa minkälaista peliä pystyy pelaamaan (sama juttu elokuvien ja musiikin kanssa) Toinen juttu on tietenkin ne joilla viiraa päässä jo ilman mitään videopelaamista ja/tai alaikäiset.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Toinen juttu on tietenkin ne joilla viiraa päässä jo ilman mitään videopelaamista ja/tai alaikäiset.

Jep! Ja ne saa aina vaikutteet jostain, vaikka tammenterhosta, tai Jodie Foster käski mun tappaa... Median on sit aina helpoin syyttää sen hetkistä ilmiötä. Toinen on näiden torvien vanhemmat jotka ovat tod. näk. samaa tasoa lastensa kanssa, tai pakenevat vastuutansa nostamalla kanteen jotain pelifirmaa vastaan.
 
Pelaajassahan se vika yleensä on, eikä peleissä. Itse en jaksa enää kiinnittää noihin kaikenmaailman syytöksiin minkäänlaista huomiota, sillä jos tässä asiassa alkaisi nousta barrikadeille, niin sehän vasta lisäisi vettä myllyyn noille syyttelijöille. Olen kokenut parhaaksi jättää syyttelijät ym. hörhöt omaan rauhaansa. Jos lapsella/nuorella pimenee, niin syytä pitäisi ensimmäisenä alkaa hakea vanhemmista ja kasvatuksesta sekä muista sosiaalisista tekijöistä. Eihän sekään tietenkään kehitykselle ole hyväksi, jos viettää 10h/7 päivää viikossa pelien, elokuvien tms. parissa.
 
Ylös Bottom