Muutama viikko sitten tuli uudelleen testattua life is strange: before the stormia ja nyt se ei enää kaatunut.
Toisaalta tässä välissä se oli saanut kaksi 11gt kokoista päivitystä joten syytä oli toimiakin perkele tuon jälkeen.
Oli siinä kuitenkin edelleen ongelmia sillä vissiin valaistus bugasi muutaman kerran ja esim siinä kohdassa jossa istuttiin junassa oli välillä radan vierellä olevat kuuset punaisia ja joissakin kohdissa hahmot suorastaan hehkui niin kirkkaina ettei hahmoja edes erottanut.
Mulla pitäisi olla noista pleikkarin kovolla pari kuvaa tallessa myös jos joku haluaa nähdä.
Nuo ongelmat kuitenkin korjaantui kun pelin käynnisti uudestaan ja nyt se ei tosiaan kaatunut kertaakaan.
Eka life is strange ei kärsinyt samoista ongelmista, mutta joissakin välivideoissa ruudun reunassa tai kulmassa oli välillä outo valoefekti ja välillä se näytti siltä kuin kuvan ulkopuolella olisi ollut joku poliisiauton valo vilkkumassa vaikka sellaista ei koko pelissä ole joten täysin ongelmaton tämäkään ei ollut, mutta sentään kirkkaita hahmoja tai kuusia tässä ei nähty.
Visuaalisesti tämä oli aika sama mitä ennen, mutta on tässä erojakin ja siitä mulla on jopa yksi vertailu näyttää heti pelin alusta jossa lattian heijastukset on paremmat remasterissa.
Tuon lisäksi sahalaitaa on reippaasti vähemmän ja hahmot näyttää myös paremmalta ja jopa Maxin hiukset näyttää remasterissa paremmalta.
Ei ne vieläkään oikeilta hiuksilta näytä, mutta ei ne myöskään ole sellaisia paksuja liuskoja mitä alunperin.
Mulle isoin ongelma näiden kanssa oli kuitenkin se kuinka true colors oli hemmotellut mut piloille mitä pelin visuaaliseen ilmeeseen, hahmojen animointiin ja ääninäyttelyyn tulee. Se vaan tekee kaikki nuo niin paljon paremmin, että jopa kuukausia pelin läpäisyn jälkeen nämä aiemmin helvetin hyvät pelit ei tunnukaan enää niin hyviltä vaikka mitään teknisiä ongelmia ei olisikaan.
Joten jos jollain on vielä kaikki kokematta niin pelatkaa ne kaks ekaa ennen true colorsia.
Itse tosiaan ostin 58e hintaan sen true colors ultimate paketin jossa tuli myös nämä remasterit ja mun mielestä true colors + sen lisäri olisi ollut jo 45e arvoisia joten mulle nämä remasterit oli hintansa arvoisia teknisistä vioistaan huolimatta.
Tuossa vielä tuo yksi vertailu kuva joka tuli otettua.
Ekana orkkis versio ja alempana remaster.