Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien vaihdosta...?

Guardian Viper

KonsoliFIN Alumni
On tullut useaan otteeseen mieleeni, että olenko ainoa ihminen joka ei voi kuvitellakkaan jonkin pelin myymistä/vaihtamista? Kun kaverini aina ihmettelee että miksen tee tätä? Minä ainakin pidän pelata pelejä myös jälkeenpäin läpipeluun (jos peli menee läpi minun taidoillani siis :D) pienissä nostalgiatunnelmissa niin sanotusti... Tuli melkein tippa silmään kun pelasin pitkästä aikaa Final Fantasy VII:ta ja muistelin kuinka mahtava se oli silloin aikoinaan kun ensimmäistä kertaa sitä pelasin (onhan se mahtava edelleenkin)...

Siis kuinka moni säilyttä kaikki pelinsä? Vai meneekö vaihtoon? Vai olenko minä sitten vain muuten vain rikas kun rahat riittää vaikken myisi vanhoja pois? :D Heh... epäilen kyllä itsekin tuota! ;)

Kaikki vaihtoon vain, kun ei niitä kuitenkaan tule pelattua enää läpipeluun/kyllästymisen jälkeen. Poikkeuksena kaksinpelit.

Nykyinen rahatilanne on sellainen, että kyllä useimmat pelit menevät myyntiin, jos niitä ei paljoa pelata. Yritän säilyttää sellaiset pelit, joita voi pelata vaikka kuinka monta kertaa.

Minäkin ajattelin silloin viime tammikuussa kun koneen hommasin, etten tulisi myymään/vaihtamaan yhtään peliä... Mutta sitten kun olin pelaillut joitain pelejä tarpeeksi, niin pakkohan ne oli viedä vaihtoon. Turhahan sellaisia pelejä on pitää hyllyssä, joihin ei haluta enää koskea. Saapahan vaihdossa ainakin jonkin verran rahaa takaisin, ja sen voi taas sijoittaa uuteen peliin.

ns. "helmet" kyllä jäävät hyllyyn ja pelaan ne läpi vaikka kuinka
monta kertaa :) , mutta nämä ei niin mahtavat pelit menevät
vaihtoon muutaman läpipeluu kerran jälkeen.

Tietenkin onhan pelejä jotka jäävät "vahingossa" lojumaan
hyllyn pohjalle , esim . jos peli on todella vanha eikä vaihdossa
saa siitä hyvin niin siellä on ja pysyy :)

Heh... minulla ei mene vaihtoon helmet eikä ei-niin-mahtavatkaan pelit :D Olen kai sitten vähän outo... mutta positiivisella tavalla ;)

Lainatun viestin kitjoitti alkujaan Crisis
No ei se nyt niin outoa ole

Ei kait sitten... olen tosin kyllä yhden sekunnin murto-osan myydä Resident Evilit pois, mutta ne kun näyttää NIIIN hienolta hyllyssä
:D Joko alkaa olemaan outoa...? :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knopfler
Kyllä meikäläisellä on kaikki hankitut pelit hyllyssä, PsOne pelitkin.

I'm not alone! Thank you God! Thank you! *hykertelee innoissaan* :D

Moniko teistä sitten maksaa itse pelinsä?
Oon itse aina ostanut pelini ja koneeni(tietokone oli poikkeus).
Mistä te ne rahat niihin saatte vai saako kaikki aina rahaa ku kysyy mammalta or papalta.
No kivaahan se olisi jos ois aina rahat valmiina hyvään peliin.:(

Kyllä sitä joutuu itse pelit ja koneet rahoittaan paitsi tietokoneen osti äiti. Ja kai määkin sitten liityn guardian viperin ja knopflerin joukkoon, koska en oo ikinä myyny yhtään ostamaani peliä.

Re: Re: Pelien vaihdosta...?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mike
Moniko teistä sitten maksaa itse pelinsä?
Oon itse aina ostanut pelini ja koneeni(tietokone oli poikkeus).
Mistä te ne rahat niihin saatte vai saako kaikki aina rahaa ku kysyy mammalta or papalta.
No kivaahan se olisi jos ois aina rahat valmiina hyvään peliin.:(

No sinänsä tulee vanhemmilta... viikkorahoilla ostan nääs... mutta ne rahat tuplaantuu yleensä kun käy tuossa Essolla tyhjentämässä Tuplapottia aina silloin tällöin :D Mutta ei ne nyt kuitenkaan mitään kovin suuria summia loppujen lopuksi kuitenkaan ole, joten ei minulla ole läheskään aina rahaa kun tahtoisin uuden pelin...

Saatuani ps2:n en edes kuvitellut että vaihtaisin/myisin pelejäni. Mutta paskojen kertyessä hyllyyn oli siivouksen aika. Nyt pelihyllyssä lojuvat vain ne "vähänkin tyydyttävät" pelit, lukuunottamatta RR5, joka jäi pakosta hyllyyn (ketä semmoista huolisi yli 100,-) :cool:

Mä en vaihda ku ne pelit mitä ei yksinkertaisesti jaksa pelata enää koskaan. No en ole vaihtanut yhtään peliä, mutta olen yrittänyt vaihtaa Exterminationia. Parhaat säilyy hyllyssä ainiaan (GTA3, Red Faction, Half-Life, THPS3).

Pelit jotka pysyvät AINA kotona hyllyssä timesplitters, thps3, Gta3 pelien vähäisyys johtuu siitä että niitä pelejä ei niin paljon ole kun seikkailu ja roolipelit ovat menneet vaihtoon

ja vielä se että pelit ostan itse ja ps2 tuli joululahjaksi vanhemmilta tietokoneen ja sen kaikki pelit ostaa mun ukko koska se niitä enemmän käyttää ja pelaa kyllähän minäkin mutta kyllä isipappa on aina mennyt kaikki pelit (varsinkin roolipelit) läpi ennen mua

Kävin viime viikolla paikallisessa videopelivuokraamossa, joka myöskin harrastaa ps2-pelejä - justiin oli tullut vaihtoon 4 kertaa käytetty WRC ralli, hintaa oli 250. 4 kertaa pelattu peli on todellakin uuden veroisessa kondiksessa, ja kun säästöä tuli semmoinen 100 niin mikäs siinä... Eli ostin.

Tietysti tavoite on etten myy ps2 pelejäni pois, mutta saa nähdä miten käy jos haaviin jää joku todella huono peli / peli joka ei kiinnosta 10 ja jonka olen pelannut läpi - vähän luulen että tulee vaihdettua uuteen...

Ylös Bottom