Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelihetkien videollekaappaaminen

Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

TV:ssä tuskin on mitään ulostuloa kuvan kanssa, jos se toisesta liitännästä syötetään sisään.

AV->USB varten tarviit vaikka tällaisen Fuj:tech Video Saver -videokaappari USB-väylään | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
Pystyy samaan aikaan pelaamaan tv-ruudulta ja tallentamaan koneelle kunhan jakaa pleikkarilta piuhat tv&pc. Laatu nyt ei tosin päätä huimaa. Youtubessa voi hakea esim. easycap tai ezcap nimellä niin löytyy vastaavalla palikalla tallennettua videota. Näitä vastaavia laitteita saa kympilläkin ebaysta ja muualta.

Tai toinen vaihtoehto, että hommaat sen firewire-kortin koneeseen (oletan, että pöytäkone) Firewire | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Näistä kuitenkin suositeltavampi tuo ensimmäinen.

Vielä se kolmas ja kallein, mutta myös paras vaihtoehto eli kunnon kaappariboxi, esim:
Hauppauge HD PVR Gaming Edition, HD-videotallennin | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
tai
Blackmagic Design Intensity Shuttle USB 3.0 -videoeditointilaite | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com (tämä vain USB 3.0, netistä lukenut ettei toimisi USB 2.0-porteissa, tuntui tosin aika mutu-tietoa olevan..)

Esimerkkituotteet verkkokaupasta, saa niitä muualtakin :)
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Tässä nyt tuollaisella vajaan 7€ usb-kaapparilla testivideo
[video=youtube;hXX7YRe3ca0]http://www.youtube.com/watch?v=hXX7YRe3ca0[/video]
Skaalattu 720p resoon, mutta laatu silti aika kehno :) Melkeen, ku ps2:lla :D

Vertailuna joskus aikaisemmin hd-videokameralla suoraan tv-ruudulta kuvattu pätkä
[video=youtube;uiBUuQSt08Q]http://www.youtube.com/watch?v=uiBUuQSt08Q[/video]
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Tietääkö kukaan mikä on halvin HD videokaappari markkinoilla? Pelivideoitten tekeminen innostas etenkin Battlefieldistä..
Myös mikä on paras ja selkein editointi ohjelma videoille.. Kiitoksia jo etukäteen.
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Tietääkö kukaan mikä on halvin HD videokaappari markkinoilla? Pelivideoitten tekeminen innostas etenkin Battlefieldistä..
Myös mikä on paras ja selkein editointi ohjelma videoille.. Kiitoksia jo etukäteen.

Eipä noita vaihtoehtoja juurikaan ole.

Hauppauge HD PVR tai Black Magic Intensity Pro

Molempien hinnat pyörii siinä 200€:n paikkeilla, jep kallista on...

Jos editointi on vain luokkaa videoiden yhteen parsiminen ja musiikin liimaamista päälle niin Winukan ilmaisella Movie Makerilla pääsee hyvin alkuun, jos taas vähänkin parempaa jälkeä haluaa niin Sony Vegasilla mennään jo ties kuinka pitkälle.
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Tietääkö kukaan mikä on halvin HD videokaappari markkinoilla? Pelivideoitten tekeminen innostas etenkin Battlefieldistä..
Myös mikä on paras ja selkein editointi ohjelma videoille.. Kiitoksia jo etukäteen.

Tuollainen osui silmään.
Laadusta en tiedä, mutta yli puolet halvempi kuin Hauppage.
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Aika hintava laite siihen nähden, että tallentaa vain SD-laatuisena. Ei siis pysty HD-videota tekemään.
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Mikä olisi helpoin tapa saada otettua kuvia (huom. ei videota) PS3-peleistä? Varmaan pitää tietokoneen kautta jollain ohjelmalla? Vanhan teeveen (kuvaputki) kun omistan, ei tietokone taida mennä millään johdolla siihen kiinni, eli onnistuuko mitenkään jos liittää suoraan pleikkariin? Mikä johto ja ohjelma?
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Mites, kun minua kiinnostaisi kuvata PS3 pelikuvaa paremmalla laadulla ja rupesi tuollainen Hauppauge pvr tai gaming edition kiinnostamaan helppoutensakin puolesta. Mun läppäri täyttää kaikki muut ehdot paitsi näyttiksen MB joka on mun koneessa 128MB, Hauppauge vaatisi 256MB, mutta tuo on juuri se asia mitä tulin tänne selvittämään: toimisiko minulla silti tuo laite tuolla 128MB näyttiksellä (joka on intel hd 3000) kun mulla on kuitenkin 8Gb muistia koneessa? Vai onko pakko olla minimissään tuo 256MB muistia näyttiksessä? Tavoite olisi kuvata 720p laadulla PS3 peleistä videota.

Onko täällä kellään mitään tietoa tuosta näyttis asiasta? Mihin tuo laite käyttää tuota näyttiksen MB määrää?
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Mites, kun minua kiinnostaisi kuvata PS3 pelikuvaa paremmalla laadulla ja rupesi tuollainen Hauppauge pvr tai gaming edition kiinnostamaan helppoutensakin puolesta. Mun läppäri täyttää kaikki muut ehdot paitsi näyttiksen MB joka on mun koneessa 128MB, Hauppauge vaatisi 256MB, mutta tuo on juuri se asia mitä tulin tänne selvittämään: toimisiko minulla silti tuo laite tuolla 128MB näyttiksellä (joka on intel hd 3000) kun mulla on kuitenkin 8Gb muistia koneessa? Vai onko pakko olla minimissään tuo 256MB muistia näyttiksessä? Tavoite olisi kuvata 720p laadulla PS3 peleistä videota.

Onko täällä kellään mitään tietoa tuosta näyttis asiasta? Mihin tuo laite käyttää tuota näyttiksen MB määrää?
Ennenku ostat Hauppagen niin tässä ois hyvä vaihtoehto --> GAME CAPTURE HD (ELG1GC108801000) vertaa hintoja ja osta halvimmat tuotteet
Kuvanlaatu sama ku Hauppagella ja eikä ole johtorykelmää. Paljon pienempi ja tallentaa pienempia tiedostojaki.
Tässä pientä vertailua laitteiden välillä --> Brutal Truth - Brutal Truth Elgato Game Capture V.S. Hauppauge HD PVR - YouTube
Ja vielä paketin avaus --> Elgato Game Capture HD Unboxing! - YouTube
Koneelta vaatii: PC: Windows 7, prosessori Dual Core 2 GHz, äänikortti
Mac: Mac OS X 10.7, prosessori 2 GHz Intel Core 2 Duo
4 Gt:n RAM
En löytäny pikasella googlella et paljo vaatii näyttikseltä.
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Ja vielä yksi vaihtoehto mikä tuli itellekin hommattua. Avermedia Game Capture HD mikä ei siis vaadi pc:tä ollenkaan videon kaappaamiseen. Riittää, että pc:llä toimii haluttu omavalintainen videoeditointisofta sitten, kun niitä videoita haluaa editoida.

AVerMedia AVerTV Global - TV Tuners, Media Player, IPTV and Multimedia Products - Game Capture HD

Todella helppokäyttöinen, ei ehkä paras kuvanlaatu, mutta mulla ainakin meni helppokäyttöisyys edelle, ei tulis pc-softalla kaapattua yhtä usein videota, kun nyt voi sohvalta vaan painaa kaukosäätimen nappia (joo laiskaa :D).

Ranskan Amazonista tilasin, kun oli halvin hinta ja sai varmasti eu-pistokkeella Avermedia - C281 - Boitier enregistrement Vidéo - USB 2.0 - 12V - Noir: Amazon.fr: Informatique

Tuolta allekirjoituksen pelivideoita linkistä löytyy esimerkkivideoita tällä boxilla kaapatuista videoista.
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Täältä peukku ylös Avermedialle, kohta vuoden kaappaillut EASHL-matseja ilman ongelmia. Kerran taisi olla korruptoitunut tiedosto, reilusta kahdestasadasta matsista mitä on tallennellut.
 
Vastaus: Pelihetkien videollekaappaaminen

Joo, kiitos kaikille avusta. Ostin kylläkin jo sen happauge HD PVR:n käytettynä ja ihan tyytyväinen olen siihenkin ollut, hyvin on toiminut mun läppärillä. :) Mut pitää pitää mielessä nuo muutkin vielä silti tulevaisuuden varalle.
 
Oho, no ompas tämä ketju ollut pitkään unholassa. Noh, kaivetaan haudasta koska nyt muutosten tuulet puhaltelee tällä saralla!

Xbox One X on ihan mahtavan ihana kapistus, mutta yksi ominaisuus on jäänyt yllättävän vähälle huomiolle, eikä pelkästään X konsolin vaan koskee myös perus XOnea. Tuli hiljattain käyttikseen päivitys, samalla tuli parannus Game DVR ominaisuuteen. Mutta ei mikä tahansa parannus vaan melko huomattava joka tuo videonikkareille lisäarvoa. Heille jotka tykkää pelivideoita tehdä, ehkä editoida ja jakaa Youtubeen tai muualle. Tästälähtien voi jättää Elgatot ja muut kalliit vempeleet kaupan hyllylle ja tehdä kaappauksen paljon helpommin pelkästään Xboxin ja ulkoisen kovalevyn avulla.

Xbox One S en ehtinyt tähän uudistukseen tutustumaan, lin kyllä kuullut "jotain juttua " tällaisesta parannuksesta mutta kuulosti liian hyvältä ollakseen totta? Kovalevykin puuttui niin ei sitten tullut heti kokeiltua kun päivitys tuli. Hommassa ei siis voi käyttää sitä samaa levyä jossa pelit säilytetään vaan tarvitaan ihan perus "tietokone kovalevy NTFS formaatissa" (tai iso USB-muisti kaiketi käy myös)

Nyt kun Xbox One X tuli taloon ja jouduin päivittämään ulkoisen kovon isompaan jäi sopivasti käteen ylimääräinen 1T Seagate käteen. No ei muuta kun tietsikkaan kiinni ja NTFS formattia perään, sen jälkeen löin Xbox One X tulille ja valikoihin tutkimaan että voiko olla totta!?

Oli se! Eli kun ennen pystyit Onella tallentamaan vain 5 minuuttia köpösellä 720p resolla. Nyt sama onnistuu 1080p resolla ja maksimi tallennusaika kerrallaan ulkoilelle kovalevylle on tunnin. Xbox One X sen sijaan kaappaa käsittämättömästi 4K@60 FPS HDR kuvaa myöskin sen tunnin. Tämän ominaisuuden moni Youtubettava ottaa ilolla vastaan, ei tarvikaan päivittää vanhaa Elgatoa 4K versioon ja maksaa siitä persettä kipeäksi.

Tänään kokeilin jakaa 1. testiclipin CODista Youtubessa 4K HDR@60 FPS, mutta failasin, otin vahingossa 1080p matskua. Noh eipä senkään laadussa mitään valittamista näytä olevan. Konsoli oli salaa käynyt laskemassa laadun 1080p, en oikein tiedä missä välissä tämä tapahtui. Pitää seurata tilannetta, edes kovon irroittaminen virrat päällä ja uudelleen kiinnitys ei pitäisi laatua muuttaa. Se muuttaa ainoastaan tallennuskohteen silloin, ja palauttaa kyllä automatic kohteen ulkoiselle kun lykkää takaisin kiinni. Sisäiselle kovollehan ei mahdu kun max 30 sekuntia 4K HDR, tosin niissä on sitten se etu että voi jakaa oman peliprofiilinsa syötteeseen. Käsittääkseni ulkoiselle levylle tallennetun matskun jakaminen Xbox profiiliinsa ei ole mahdollista, vaikka itseasiassa valikon ohjeesta voi saada sellaisen kuvan. Jos joku on saanut selville että voikin niin anna palaa replyä.

Ei muuta kuin hyviä kaappaushetkiä foorumilaisille ja matskua jakoon vaikka tänne kaappausketjuun!
 
Viimeksi muokattu:
Minkä takia tuo ei voi olla ihan normaali ominaisuutena normaali sisäiselle kiintolevylle? Turhaa kikkailua moinen. Ja sit suoraan youtube uppaus taustalle, eikä pakottamalla pitää youtube softaa päällä.

Toki ”ammatti”tubettajalle toi on hyvä lisä, mutta meille satunnaisille kevyemmille tubettajille suoraan käyttiksestä tunti talteen ja uppaus youtubeen on ehdoton ominaisuus.
 
^ Tai se mitä itse olen halunnut eli se videon kopsaus koneen kovolta usb tikulle. Asia jonka jopa switch hoitaa paremmin mitä loota.
Toki sekin kelpaa jos voin nyt vaan jonkun usb tikun formatoida NTFS muotoon ja loota osaa sille suoraan tallentaa videon.
Itse kun en koskaan lataa mitään suoraan tubeen vaan esim horizon 3:sta kun tein "arvostelun" niin otin vaan edelliset 5 minuuttia talteen jos kisassa oli jotain sellaista jota halusin videossa käyttää.
Tuolla tavalla sitä matskua kertyy ihan kivasti ja sitten täytyy jättää yöksi boxi päälle, että se saa ne joskus ladattua liven servereille.

Niin boxihan lataa automaattisesti kaikki sun videot ms:n servereille jos olet sen ominaisuuden laittanut asetuksista päälle.
Sitten menet osoitteeseen http://xboxdvr.com/ ja kirjoitat oman gamertagin hakukenttään ja se näyttää kaikki sun videot ja kuvat.
Toki tuo vaatii myös sen, että yksityisyys asetuksista on laittanut videot ja kuvat julkiseksi.
Sitä en tiedä vaatiiko tuo gold jäsenyyden.

Itsekin lataan omat videoni aina tuolta editoimista varten.
Sitä en tiedä kuinka hyvin niiden linkittäminen esim tänne toimii.
 
Paitsi et mulla ei jostain syystä sinne tahdo oikein mennä, vaikka asetukset on kunnossa. Ja kun pleikalta ja switchiltä laitan youtubeen, niin haluis myös tästä.

Nyt oon ottanut 5min, ja laittanut boxin tubella sen tubeen, mut aina täytyy venaa se uppaus.
 
Juu itselläkin kestää välillä, että loota suostuu ne lataamaan liveen.
Viimeksi kun otin matskua falloutista ja laitoin kaikki latautumaan niin vielä yli tunnin jälkeen kaikki näytti 0%
Yön aikana olivat sentään jo latautuneet. Jos nuo olisi saanut suoraan usb tikulle niin olisin saanut koko videon valmiiksi jo edellisen illan aikana.
Aina tulee sellainen syvä huokaus kun tulee tarvetta boxilla ottaa videota talteen.
 
Ylös Bottom