Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelikonsoli mukaan reissuun?

Strooper12

Well-Known Member
Jotenkin tuntuu (toivon ainakin) etten ihän yksin ole tässä. Mulla on vähän tapana kattella että lentokentän turvatarkastuksista tulee mukaan se pleikkari ja sitten kattellaan että se puolisokin sieltä ehkä pääsee läpitte.

Otatteko te konsoleita mukaan ja minne?
Itesellä on PS5 mukana kaikkialla minne menenkään. Kreikkaa, Turkkia, Espanjaa, Ruotsi ja Viro.
Tossa voi tulla haastamaan että mikä loma se semmoinen on että pelaa pelkkiä pelejä siellä niin ei se nyt ihan noin ole :)

Otatteko te mukaan boksia, pleikkaria tai dindendoa ko jonnekin reissua tekemään ko vaikka mökille tai lentokoneella etelään?

Jotenkin tuntuu (toivon ainakin) etten ihän yksin ole tässä. Mulla on vähän tapana kattella että lentokentän turvatarkastuksista tulee mukaan se pleikkari ja sitten kattellaan että se puolisokin sieltä ehkä pääsee läpitte.

Otatteko te konsoleita mukaan ja minne?
Itesellä on PS5 mukana kaikkialla minne menenkään. Kreikkaa, Turkkia, Espanjaa, Ruotsi ja Viro.
Tossa voi tulla haastamaan että mikä loma se semmoinen on että pelaa pelkkiä pelejä siellä niin ei se nyt ihan noin ole :)

Otatteko te mukaan boksia, pleikkaria tai dindendoa ko jonnekin reissua tekemään ko vaikka mökille tai lentokoneella etelään?
Nintendo Switch ja/tai Steam Deck kulkee mukana mökillä, ulkomailla, työreissuilla, ihan missä vaan. Näitä ennen laukkuun laitettiin yleensä Nintendo 3DS. En tosin jaksa isoja tehokonsoleita raahata mukana kuin korkeintaan mökille silloin kun tietää että siellä ollaan enemmän kuin yksi yö.

Eli yhteenvetona: kyllä joku pelilaite pitää aina mukana olla. :)

Et ole ainoa, mutta sitä en ole koskaan tehnyt (vielä) että sitä ns. "pääkonsolia" eli pönikkää kuljettaisin mukana. Syy on lähinnä se että en ala irrottelee sitä sekä pakkohan siinä sit olla telkkarikin mihin sitä kytkee, vai kuljetatko jotain näyttöä mukana? :p

Tietenkin jos tietää minne on menossa ja onhan hotelleissa ne töllöt. Silti jotenkin tuntuu liian suurelta työltä semmosta pönikkää kantaa mukana. Plus vielä vainoharha meikäläisel et jos sille käy jotain.

Voisin kyl kuvitella jos reissu olisi esim mökille hieman pitempi kun se 2-5 päivää, tyyliin pari viikkoa tjsp niin voisin siinä kuvitella pakkaavan mukaan. En tiie, liian vaikeeta, sit mul pitää olla kuulokkeet mukana ku ei mitkä nappihärpäkkeet mun korviin käy, ohjaimet ehkä pari ehkä enemmänki jos jotain party pelejä meinaa pelata, pelilevyt, liikaa kannettavaa. :rolleyes:

Mutta sitten itse asiaan, mukana kulkee aina nintendo switch, aina! Syyt tiedätte, helppo sujauttaa reppuun siihen tarkoitetussa kantolaukussa turvassa ja pelaaminen onnistuu helposti missä tahansa, sitä ennen oli aina mukana PSP, joka löytyy vieläkin, sekin lähtee vielä tänä päivänäkin switchin kylkiäiseks joskus.

Switchin telakka myös helppoa ottaa mukaan jos vaikka haluaa kytkee sen isommalle ruudulle.

Sitten toinen syy on se että himassa pelaa ihan tarpeeksi tai lähes 98% ajasta pleikkarilla ellei satu olemaan joku tosi kova switch peli julkastu, niin reissuilla on sit hyvä syy pelata niitä switch pelejä enemmän.

Tietenkin meillä kaikilla on varmasti reissun ideana kaikkea muuta kun pelaaminen, mut reissullakin on niitä tylsiä hetkiä ja hiljaiset illat niin siinä varsinkin pitää olla joku viihdyke, en tiie muista, mut itel jotenkin reissulla pelaaminen tuntuu jotenkin erityisen "erityiseltä". Niihin jotenkin keskittyy ihan eri tavalla kun himassa. En tiie, vaikee selittää. Kyl mä himassaki keskityn mut se fiilis on jotenkin hyvällä tavalla erilainen.

Ei helvetti! :D Olen usein vitsillä heittänyt puolisolle jossain hotellihuoneessa että "tännehän olisi voinut ottaa pleikkarin mukaan" mutta en koskaan ole ollut tosissani. Tällaiset aiheet ja keskustelut menee jo vaarallisen puolelle kun saa huonoja (vai hyviä?) ideoita.

Switchiä olen joskus pitänyt mukana mutta ei sillekään ole oikein löytänyt hetkeä pelailla kun lomaillessa on usein kaikkea muuta niin paljon. Mökkilomalla onnistuisi parhaiten mutta eipä niitä ole nyt moneen vuoteen ollut, vaan on ollut vain hotelleissa yöpymisiä. Switchinkin olen nyt viimeisimmillä lomilla siis jättänyt pois matkasta ja ainoa "poikkeuksellinen" mukana raahattava on läppäri. Siis puhelinten ja kameroiden lisäksi, jotka tavallaan kuuluu mukaan oletuksena. Läppäri nyt ei olisi pakollinen kun puhelin hoitaa suunnilleen samat asiat mutta tykkään selailla nettiä isommalla ruudulla, joten siksi se tulee itsellä usein mukaan.

Et ole ainoa, mutta sitä en ole koskaan tehnyt (vielä) että sitä ns. "pääkonsolia" eli pönikkää kuljettaisin mukana. Syy on lähinnä se että en ala irrottelee sitä sekä pakkohan siinä sit olla telkkarikin mihin sitä kytkee, vai kuljetatko jotain näyttöä mukana? :p
Hmm... Pääkonsoli. Itsellä on jäänyt PS5 nurkkiin lojumaan kun en ole saanut sitä laitettua myyntiin Pro:n ostamisen jälkeen, niin pitäisikö siitä tehdä joku matkakonsoli? Ostaisi jonkin sopivan pienen laukun, johon sen työntää valmiiksi ja nappaa vain mukaan. :D Niin kuin sanoin, huonoja ideoita täältä vielä saa.

Silti jotenkin tuntuu liian suurelta työltä semmosta pönikkää kantaa mukana. Plus vielä vainoharha meikäläisel et jos sille käy jotain.
No tämä juuri. Viimeksi oltiin lomareissulla junalla eikä siinä olisi halunnut yhtään ylimääräistä kamaa mukaan. Mutta jos omalla autolla on liikkeellä niin sitten ei olisi pahakaan homma ottaa yksi konsoli siihen lisäksi. Itsellä on myös tuo sama vainoharha että hajoaa, häviää tai varastetaan. Se on lopulta ehkä isoimpia syy jättää kalliita laitteita pois reissuilta.

Sitten toinen syy on se että himassa pelaa ihan tarpeeksi tai lähes 98% ajasta pleikkarilla ellei satu olemaan joku tosi kova switch peli julkastu, niin reissuilla on sit hyvä syy pelata niitä switch pelejä enemmän.
Tämän edun olen itsekin huomannut. Joskus on vain hyvä ettei pääse jonkin tietyn laitteen ääreen niin muistaa hyödyntää niitä muitakin. Yleensä se on Switch minullakin, joka jää paitsiolle. Nykyisellään vielä se kakkonen, jolla olen ehtinyt pelailla vain Mario vs. DK:n bonuskenttiä kun sen pääosan pelistä pelasin jo ykkös-Vaihteella.

Switch tai Steam Deck saattaa lähteä mukaan jos matka esimerkiksi viikoksi mökille. Ulkomaille en ota mukaan jos perheen kanssa lähtee, siellä riittää tekemistä muutenkin. Yksin matkatessa olen ottanut mukaan.

Hmm... Pääkonsoli. Itsellä on jäänyt PS5 nurkkiin lojumaan kun en ole saanut sitä laitettua myyntiin Pro:n ostamisen jälkeen, niin pitäisikö siitä tehdä joku matkakonsoli? Ostaisi jonkin sopivan pienen laukun, johon sen työntää valmiiksi ja nappaa vain mukaan. :D Niin kuin sanoin, huonoja ideoita täältä vielä saa.
Täällä kun pääkonsoli on Xbox Series X, niin vein Xbox One X:n pysyvästi mökille. En siis oikeastaan matkakonsoliksi, mutta kuitenkin.

Eihän sillä vanhuksella enää kaikkia uusia pelejä pysty pelaamaan, mutta toimii samalla tosi hyvin leffojen toistamiseen. Ja siis kyllä silläkin on tänä kesänä useamman kerran mökillä tullut pelattua. Jopa jatkettua jotain peliä mikä on aloitettu kotona Series X:llä. Saa jäädä jatkossakin mökille. Hyvä sielläkin olla pysyvästi pelikonsoli. :)

Ei helvetti! :D Olen usein vitsillä heittänyt puolisolle jossain hotellihuoneessa että "tännehän olisi voinut ottaa pleikkarin mukaan" mutta en koskaan ole ollut tosissani. Tällaiset aiheet ja keskustelut menee jo vaarallisen puolelle kun saa huonoja (vai hyviä?) ideoita.
Vai kerrassaan loistavia ideoita?! :D
Hehe, voin tällain kokemuksen syvällä rintaäänellä kehottaa ottamaan mukaan jatkojohdon jos hotelliin on matkalla. Niissä kun on useimmiten aika nihkeästi pistorasioita. Usein vain yksi siinä telkun lähistöllä ja sehän on tietty telkkarille.

Hyvin se mahtuu mukaan tuonne matkalaukkuun. Parit kalsarit siihen sivuille pehmustamaan jos laukkua kovastikin heitellään sinne ruumaan :)

Vai kerrassaan loistavia ideoita?! :D
Hehe, voin tällain kokemuksen syvällä rintaäänellä kehottaa ottamaan mukaan jatkojohdon jos hotelliin on matkalla. Niissä kun on useimmiten aika nihkeästi pistorasioita. Usein vain yksi siinä telkun lähistöllä ja sehän on tietty telkkarille.

Hyvin se mahtuu mukaan tuonne matkalaukkuun. Parit kalsarit siihen sivuille pehmustamaan jos laukkua kovastikin heitellään sinne ruumaan :)

Ihan kokemuksesta voin sanoa, se miten niitä laukkuja raiskataan siel ruumassa, ei kalsarit paljon auta. Tosin jos kerta sulla säilynyt ehjänä niin hyvä tuuri on käynyt kun ilmeisesti on hellävaraisia käsittelijöitä ollut, mutta sitä en kyllä ikinä uskaltais tehää se että ottaa konsolia matkoille mukaan eri asia mut vielä se että uskaltaa laittaa sitä laukkua missä pleikkari ruumamatkatavaraan. :oops:

Juu ei se varmaa siitä ookka kiinni etteikö se nyt mahtuis kalsarien kanssa, mutta esim se pleikka femma on jo melkoinen jööti kuljettaa mukana, siihen vielä kalsarit sivuille on laukku täynnä.

No joo, tässä muuttuu ketju pian "uskallatko ottaa konsolia (sitä isoa ;)) matkoille mukaan ja miten kannattaa pakata matkalaukku turvallisesti, joten jätän tämän tähän. :D

Eipä ole kyllä ikinä tullut mieleenkään ottaa kotikonsolia matkoille mukaan... Gameboy Color ajoista asti on kyllä aina käsikonsoli ollut melkein kaikilla reissuilla mukana. Nykyään työreissut on sellaisia ettei tule mitään käsikonsoliakaan otettua mukaan kun ei sitä pitkien päivien päätteeksi jaksa yhtään mitään pelata.

3DS:n kanssa oli muutenkin mahtava reissata kun sai ympäri maailmaa streetpasseja keräiltyä!

Viimeksi muokattu:
Ihan kokemuksesta voin sanoa, se miten niitä laukkuja raiskataan siel ruumassa, ei kalsarit paljon auta. Tosin jos kerta sulla säilynyt ehjänä niin hyvä tuuri on käynyt kun ilmeisesti on hellävaraisia käsittelijöitä ollut, mutta sitä en kyllä ikinä uskaltais tehää se että ottaa konsolia matkoille mukaan eri asia mut vielä se että uskaltaa laittaa sitä laukkua missä pleikkari ruumamatkatavaraan. :oops:

Juu ei se varmaa siitä ookka kiinni etteikö se nyt mahtuis kalsarien kanssa, mutta esim se pleikka femma on jo melkoinen jööti kuljettaa mukana, siihen vielä kalsarit sivuille on laukku täynnä.

No joo, tässä muuttuu ketju pian "uskallatko ottaa konsolia (sitä isoa ;)) matkoille mukaan ja miten kannattaa pakata matkalaukku turvallisesti, joten jätän tämän tähän. :D
Mulla on käynyt ihan satumainen tuuri kun kerran muutamankymmenen kerran tullut mukaan lentokoneen ruumaan ;) Ja ihan pelkillä kalsareilla pehmustettuna. No on siinä jotain paitojakin varmaan ollut.

Ylös Bottom