Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Otin yhteyttä Playeroneen koska peli on ostettu sieltä. Käskivät lähettämään levyn takaisin, ja he kuulemma yrittävät hoitaa asiaa maahantuojan kanssa. Aikaisemmin tällainen järjestely on toiminut hyvin. Nyt mulla ei ollu kuittia käsillä tuohon peliin, mutta puhelimessa mulle vakuutettiin, että se ei ole ongelma. Toivotaan että toimii. Raportoin sitten kun on jotain kerrottavaa.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

djj07 sanoi:
Otin yhteyttä Playeroneen koska peli on ostettu sieltä. Käskivät lähettämään levyn takaisin, ja he kuulemma yrittävät hoitaa asiaa maahantuojan kanssa. Aikaisemmin tällainen järjestely on toiminut hyvin. Nyt mulla ei ollu kuittia käsillä tuohon peliin, mutta puhelimessa mulle vakuutettiin, että se ei ole ongelma. Toivotaan että toimii. Raportoin sitten kun on jotain kerrottavaa.

Itsellä myös juhannuksen jälkeen käynnistetään projekti ja raporttia tulee miten kävi. Jos peli menee kovaksi, katsotaan se viimeistä korttia myöten :)
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Tämän ketjun pohjalta mieleeni juolahti eräs teoria koskien niitä levyjä, joihin on yhdellä pelikerralla sattumoisin ilmaantunut halkeama ja naarmu. Microsoftkin on myöntänyt, että levy naarmuuntuu helposti, jos sen liikerataa muutetaan tavalla tai toisella. Eräs tapa järkyttää liikerataa on siirtää konsolia levyn ollessa asemassa. Liikerata voisi kuitenkin muuttua myös levyn äkillisesti haljetessa. Yleensä halkeamiseen johtaa ennen kaikkea levymateriaalin heikkous, joka korostaa levyyn kohdistuvien lämpötilanvaihtelujen ja keskipakoisvoimien rikkovaa tehoa.

Ilman kunnon todisteita (kuten esimerkiksi useampi kuin yksi tapaus saman konsolin kohdalla) on aika kapeakatseista syyttää Microsoftia jokaisesta levyyn tulleesta viasta. Aivan yhtä todennäköisesti vika voi olla itse levyssä.

Kyllähän tällainen asiakasta vituttaa, mutta asiat eivät varmasti parane väärää puuta haukkumalla.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Nisupulla sanoi:
Samainen teoria kävi mielessä. Halkeamiset ja naarmuntuminen tapahtuivat samaan hetkeen. Naarmut ovat kuitenkin poikittaisia, kun taas koneen heilauttaminen aiheuttaa kehän muotoisia naarmuja. Mikä selittää tämän?


Selitys voi olla niinkin yksinkertainen, että kyseessä on kaksi eri tilannetta. Kun se keskiö jotenkin 'pettää', niin ehkä siinä tapahtuu levylle samalla jokin poikittainen liike. Koneen asentoa muuttaessa levy ei tee mitää poikittaista liikettä siellä sisällä, vaan lukupää (muistaakseni) osuu levyyn.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Yargo sanoi:
Selitys voi olla niinkin yksinkertainen, että kyseessä on kaksi eri tilannetta. Kun se keskiö jotenkin 'pettää', niin ehkä siinä tapahtuu levylle samalla jokin poikittainen liike. Koneen asentoa muuttaessa levy ei tee mitää poikittaista liikettä siellä sisällä, vaan lukupää (muistaakseni) osuu levyyn.

Kokonaiskuvan saamiseksi ongelmasta, olisi nyt hyvä saada muiden samaan klubiin tahtomattaan liittyneiden kuvaus omista naarmuista. Ovatko poikittaisia vai kehän muotoisia (liittyykö kuvaan myös levyn halkeaminen) ja missä yhteydessä tämä elämältä pohjan vienyt tilanne tapahtui?
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Nisupulla sanoi:
Kokonaiskuvan saamiseksi ongelmasta, olisi nyt hyvä saada muiden samaan klubiin tahtomattaan liittyneiden kuvaus omista naarmuista. Ovatko poikittaisia vai kehän muotoisia (liittyykö kuvaan myös levyn halkeaminen) ja missä yhteydessä tämä elämältä pohjan vienyt tilanne tapahtui?

Itselläni halkeama oli säteensuuntainen, ja naarmu ympyrän kehän suuntainen.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Sain tänään uuden levyn rikkinäisen tilalle. Levy tuli Playeronesta noin kahdessa viikossa ja mitään kuluja ei tullut (paitsi tietysti levyn lähettäminen heille).

Aivan loistavaa toimintaa kyseiseltä kaupalta. Kiitos siitä. Koitan keskittää asiointiani jatkossa sinne.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Kylläpä on tosiaan rehtiä toimintaa Playeronelta!! Pitää itsekkin ruveta tilaamaan sieltä ne pelit jotka tulee uutena ostettua...
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Kuluttajan kontaktipinta tämmöisissä tapauksissa on tosiaankin ensisijaisesti kauppa, josta tuote on hankittu. Kauppiaalla on kuitenkin valmiit kontatktit maahantuojiin ja selkeästi viallisten tai konsolin rikkomien levyjen vaihdossa ei pitäisi olla ongelmia.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Raportoin xboxini laukeamisesta tuolla ongelmathreadissa ja hajotessaan konsoli vei taas PGR3:n levyn. Vaikka levyn vioittuminen oli tässä tilanteessa selvästi konsolin syytä, kehotti MS:n aspan akka mua ottamaan yhteyttä kauppaan josta peli on ostettu ja kertoipa vielä heti peräänkin, että "MS on tutkinut, ettei konsoli voi vahingoittaa pelilevyjä ilman ulkoista häiriötä." *_*

Noh...tein työtä käskettyä ja soitin taas Playeroneen sekä esitin asiani. Kerroin, että boksi rikkoi pelilevyn jo toistamiseen ja MS ei myönnä asiaa. Kertomukseni jälkeen playeronen äijä kehotti mua lähettämään pelin taas heille ja he katsovat mitä voivat tehdä. Lähetin pelilevyn perjantaina, ja tänään kopsahti postiluukusta uusi PGR3. Siis peli on muoveissa ja sinetti ehjänä.

Sain siis toisen kerran 2kk sisään uuden pelilevyn rikkinäisen tilalle ilman ongelmia tai mitään muita kustannuksia kuin pelin lähetys Tampereelle.

On vaikea keksiä, miten asiakaspalvelu ois voinu toimia paremmin tässä asiassa ja joku toinen kauppa olis saattanu alkaa ehkä urputtaan jossain kohtaa. Erinomaista toimintaa ko. pelikaupalta.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

saako noita konsolin naarmuttamia (koko kehän kiertävä naarmu) levyjä toimimaan mitenkään? Itsellä meni juuri tulenuusi Splinter Cell Double Agent toimimattomaan kuntoon, ja levy on tilattu Play-asiasta. Lähetin tänään sinnekin palautetta asian tiimoilta jotta saiskos uuden levyn mutta vielä ei ole tullut vastausta (varmaan nukkuvat siellä päin maailmaa). Kuitenkin ajattelin valmistautua pahimapaan, eli jos en uutta levyä saa niin voiko tolle naarmuuntuneelle tehdä jotain jotta se toimis?

Kiitos etukäteen.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Kannattaa tosiaan mahdollisuuksien mukaan ostaa pelinsä liikkeistä, joilla takuuhommat toimivat. Yleensä jälleenmyyjät urputtavat aivan liikaa loppuasiakkaille takuuasioista. Jälleenmyyjillä kun pelien suhteen ei ole minkäänlaista ongelmaa saada uutta tilalle maahantuojalta.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Itse sain uuden levyn kun tutkimuksissa selvisi tekovika ja juuri cod2:n kohdalla, levy meni saksaan tutkimuksiin ja siellä oltiin sitä mieltä että cd/dvd oli liian ohut ja itse levyt oli valmistettu huonosti eli itse raaka-aine oli sekundaa...sitten en tiedä kuinka moni oli saanut juuri siitä erästä pelin, mutta se erä piti poistaa kaupoista.

Jos levyä todetaan käsitellyn väärin niin vastuu on itse kuluttajan.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Minullakin meni tossa noin 3 päivää sitten PGR3 rikki. Piti ensin ihmeellistä ääntä ja sitten tuli viesti, että tätä levyä ei voi toistaa. Naarmuja ei ole yhtään vaan levyn ulkoreunaan on käynyt jotain ihmeellistä, ihan kuin siihen olisi hierottu erittäin hienolla hiekkapaperilla tai jotai. Eli ei ole mitään sormenjälkiä tai muita itse aiheutettuja jälkiä. Peli oli noin 4 päivää vanha vielä.
 
Vastaus: Pelilevy hajalla. Mistä uusi tilalle?

Juice65 sanoi:
Itse sain uuden levyn kun tutkimuksissa selvisi tekovika ja juuri cod2:n kohdalla, levy meni saksaan tutkimuksiin ja siellä oltiin sitä mieltä että cd/dvd oli liian ohut ja itse levyt oli valmistettu huonosti eli itse raaka-aine oli sekundaa...sitten en tiedä kuinka moni oli saanut juuri siitä erästä pelin, mutta se erä piti poistaa kaupoista.

Jos levyä todetaan käsitellyn väärin niin vastuu on itse kuluttajan.

Jep, tuo kuulostaa ihan järkevältä. Huonosta erästä olevat levyt voivat tosiaan kovassa pyörityksessä alkaa halkeilemaan, ja ei ole mitenkään ennen kuulumatonta, että erä DVD-levyjä joudutaan vetämään markkinoilta valmistusvirheiden takia.

Jotkut voivat toki syyttää MS:n salaliittoa ja heidän levyntappajakonsoliaan näistä huonoista levyistäkin, mutta jokaiselle suotakoon fantasiansa.
 
Ylös Bottom