Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelin keskeytys pause/home nappulalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinkee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tinkee

Member
Wii-Peli pausella.

- Sammuttaako Wii itsensä tietyn ajan kuluttua?
- Onko väliä käyttääkö pause "+" vai home nappulaa?

Yön yli ei ole tarkoitus pitää päällä, mutta pari tuntia esimerkiksi.
(Telkku sammuksiin ja Wii "tyhjäkäynnille..")

- Olettaen että tallennus ei käy vaihtoehdoksi, vaan haluan jatkaa peliä suoraan pause kohdasta.
- Tekeekö haittaa mahdollisesti konsolille?

Kyseinen tilanne mario all-starssin (SB3) kanssa kesken, ja en nyt sitten haluaisi taas maailman alusta :D
- Aikaisemin olen aina tallennusta suosinut, mutta ehkäpä näinkin on mahdollista, ehkä te tiedätte paremmin wiin sisäisestä kellosta ja "tyhjäkäynnistä"

EDIT:
Googletuksella löytyi hieman lisätietoa:
"Leaving a Wii game on pause for a long period of time can bring on several unintended consequences, including damage of a user's television. When a stationary image is left on a TV for a long period of time, it can often leave a permanent shadow or "burn" itself into the television screen. Leaving the Wii on for long periods of time, meanwhile, can cause damage to the system itself. If leaving the Wii for a prolonged period of time, turn it off instead of pausing it to avoid potential damage."

Ei kuitenkaan mitään siitä, että sammuuko Wii omia aikojaan

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelin keskeytys pause/home nappulalla

Itse olen pitänyt home-valikossa Wiitä useita tunteja, muttei siitä mitään haittaa ole koitunut Wiille eikä TV:lle, tosin TV on tällöin ollut joko kiinni tai sitä on käytetty digiboksin kanssa. Ei ole edes käynyt mielessä että siitä jotain haittaa olisi. Sitäpaitsi Wiissähän on toiminto, joka himmentää kuvan, kun Wiitä ei käytetä muutamaan minuuttiin. Tämän pitäisi estää kuvan "palamista" ruudulle. Laitappa tuo asetus päälle jos huolettaa.

Kerran taisi itseltä jäädä Wii yön yli päälle juurikin home-valikkoon. Ei siitä mitään harmia tullut. En nyt moista kuitenkaan suosittele, ihan vaan sähkönkulutuksenkin kannalta.

Wii ei muuten sammuta itse itseään. Se, pistääkö pelin poikki home-vai + napista tuskin vaikuttaa mitään.

Vastaus: Pelin keskeytys pause/home nappulalla

Jep, hyvin jatkui peli parin tunnin tauon jälkeen. Telkun suljin täksi aikaa. Mariokin liikkui sujuvammin seiskamaan loppuun asti, kun pienen tauon sille annoin. ;)

Tuo itsestään sammutus tullut olettamuksesksi, kun DVD/Blu-Ray-soittimet tätä harrastavat, joten tulipahan nyt viisastuttua Wii-asioissa jälleen.

Ylös Bottom