Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelin/lelun nimi hukassa

eewokki

New Member
En ole ollenkaan varma oliko tämä millekkään konsolille (jos oli se voisi olla snes tai sega). Taikka sitten se oli jokin käsikonsoli/lelu. Pelin idea oli muistaakseni kulkea aluksella/autolla/vai mikälie olikaan kahdeksikkoa, ympyrää ja muistaakseni taisi olla muitakin "ratoja" edes ja taaksepäin. Peli/lelu oli muistaakseni suoraan hermoja raastava. Sekä vissiin 90- luvulta.

Tuppasin viime yönä näkemään mitä kummalisempaa unta tuosta ja aamulla kysyin äidiltäni muistaakos hän että onkos itselläni ollut jotain "kahdeksikko peliä/lelua" ja hän oli vahvasti sitä mieltä että oli. Joten todisteena on että peli/lelu on olemassa.

Kyseessä ei ole kuitenkaan mikään autorata :D

edit. Jonkun näkönen muistikuva olisi että peliä olisi ohjailtu kahdella tatilla. Kuitenkaan mikään ps tai xbox konsoli ei ole kyseessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

Tuo kuvaus varmastikin sopii useaan kyseisen aikakauden autopeliin. Kuitenkin itselleni juolahti suoraan mieleen Super Offroad josta siis versioita ainakin NESsille, SNESsille, Genesikselle jne..
 
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

Ei pystynyt aukaisemaan uutta ketjua, kun viestejä liian vähän kirjoiteltu tänne.

Itsellä olisi eräs peli hakusessa, jonka nimeä en kirveelläkään muista.. ei pysty edes muistamaan millä vehkeellä sitä pelasin.

Lapsena oli commodore 64, nintendo,sega sekä ps1.. luultavasti joko segalla tai nintendolla olen peliä kaiketi pelannut.

Kyseessä oli sotapeli jostain 90-luvulta jossa muistaakseni 1-4 ukkoa käveli viidakossa ja näitä pystyi ohjaamaan klikkaamalla jotakin kohtaa viidakon tiellä ja ne kävelivät klikkaamaasi kohtaan.

Viidakosta hyppeli vihollisia ja näitä pystyi sitten ampumaan ohjaamalla jonkinlaista ristikkoa kuvaruudulla, johonka kohtaan joka sotilas sitten ampui.

Ryhmän pystyi myös jakamaan esimerkiksi jättämällä yhden tyypin kytikseen vihollisia varten tai sitten yhdellä ukolla pystyi menemään tutkimaan edessä olevaa tietä, jolloin ei tarvinnut koko ryhmää uhrata, mikäli tiedustelija heitti veivinsä vihollisen tulessa.

Googlettaakin olen yrittänyt, mutta en mitään ole löytänyt :(

Olisiko kellään mitään muistikuvia nimestä tai koko pelistä yleensäkään?
 
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

lostgames: Mieleen tuli Amigalle julkaistu Vietnam-aiheinen Lost Patrol. Tuota tuli aikanaan vähän yritettyä pelata, mutta oli himpun verran liian haastava noin 12-vuotiaalle.
 
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

Muistan joskus aikoinaan kun kaverin luonna pelasimme jotain click and point peliä ja nimi olisi hukassa.. siinä pelattiin jollain velholla ja ainoa mitä muistan kunnolla niin siinä piti vampyyriltä varastaa tekarit kun se nukkui ja niillä piti sitten syödä leipä jossa oli rotta välissä :D pelin grafiikka oli hyvin piirettymäinen, tietääkö kukaan tai muistaako kukaan tämmöistä peliä? joskus 90 luvulla olen tätä pelannut.
 
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

Muistan joskus aikoinaan kun kaverin luonna pelasimme jotain click and point peliä ja nimi olisi hukassa.. siinä pelattiin jollain velholla ja ainoa mitä muistan kunnolla niin siinä piti vampyyriltä varastaa tekarit kun se nukkui ja niillä piti sitten syödä leipä jossa oli rotta välissä :D pelin grafiikka oli hyvin piirettymäinen, tietääkö kukaan tai muistaako kukaan tämmöistä peliä? joskus 90 luvulla olen tätä pelannut.

Olisiko Simon The Sorcerer?
Tuossa ainakin seikkailtiin velhona piirretyissä maisemissa, ja puzzlet olivat muiden aikalaisten tapaan... mielenkiintoisia.
 
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

Mikähän minun pelini on?

Isometrinen, sijoittuu maagien, ritarien yms. örkkien aikaan. Julkaisu taisi olla Baldur's Gaten aikoina, mutta selkeästi pienemmän budjetin peli. Grafiikka tosiaan isometrinen ja kartat selkeästi "tile-based" grafiikkaa, hieman ensimmäisten Warcraftin tyylistä, mutta selkeästi synkemmällä teemalla. Tehtävät valittiin "piirretyltä" kartalta, jonka jälkeen peli latasi tehtäävää varten kentän, joka siis muistutti ensimmäisten WarCraftin tyylistä, pikseligraffaa, yhdistettynä esirendattuihin 3d-malleihin.

Kartalta pystyi ennen tehtäviä valitsemaan kaupunkeja, joista pystyi vuokraamaan ammattiritareja yms. yleensä, tehtävissä mentiin jollain 3-5 hengen porukalla, joita itse sitten ohjailtiin hiiren napsautuksin.
 
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

Mikähän minun pelini on?

Isometrinen, sijoittuu maagien, ritarien yms. örkkien aikaan. Julkaisu taisi olla Baldur's Gaten aikoina, mutta selkeästi pienemmän budjetin peli. Grafiikka tosiaan isometrinen ja kartat selkeästi "tile-based" grafiikkaa, hieman ensimmäisten Warcraftin tyylistä, mutta selkeästi synkemmällä teemalla. Tehtävät valittiin "piirretyltä" kartalta, jonka jälkeen peli latasi tehtäävää varten kentän, joka siis muistutti ensimmäisten WarCraftin tyylistä, pikseligraffaa, yhdistettynä esirendattuihin 3d-malleihin.

Kartalta pystyi ennen tehtäviä valitsemaan kaupunkeja, joista pystyi vuokraamaan ammattiritareja yms. yleensä, tehtävissä mentiin jollain 3-5 hengen porukalla, joita itse sitten ohjailtiin hiiren napsautuksin.

Voiko olla icewid dale?
 
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

Voiko olla icewid dale?

Ei, ei sisältänyt tuollaista valmiiksi rendattua maastoa, vaan kartat olivat tehty ikäänkuin "laatikoista", kuten esimmäisissä Warcrafteissa.

Peli oli siis tuollainen "köyhän miehen versio" Baldur's gatesta/Diablosta, mutta taistelut käytiin ennemminkin WarCraftmaisesti reaaliaikastrategiana 1-5(?) taistelijan voimin useitakin kymmeniä tekoälyn ohjastamia vihollisia vastaan. Vastustajina toimi ampiaisista lähtien aina luurankoihin ja örkkeihin asti. Eräs tehtävä on piirtynyt mieleeni, jossa tehtävästä saadulla necromancerilla pisteltiin kaikenmaailman taikoja örkkejä vastaan, joita tuli ihan kymmenittäin. Aikaa ei voinut pysäyttää, mutta asetuksista sai sen hitaammalle, jolloin taikoja ennätti paremmin tähtäilemään.
 
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

Ei, ei sisältänyt tuollaista valmiiksi rendattua maastoa, vaan kartat olivat tehty ikäänkuin "laatikoista", kuten esimmäisissä Warcrafteissa.

Peli oli siis tuollainen "köyhän miehen versio" Baldur's gatesta/Diablosta, mutta taistelut käytiin ennemminkin WarCraftmaisesti reaaliaikastrategiana 1-5(?) taistelijan voimin useitakin kymmeniä tekoälyn ohjastamia vihollisia vastaan. Vastustajina toimi ampiaisista lähtien aina luurankoihin ja örkkeihin asti. Eräs tehtävä on piirtynyt mieleeni, jossa tehtävästä saadulla necromancerilla pisteltiin kaikenmaailman taikoja örkkejä vastaan, joita tuli ihan kymmenittäin. Aikaa ei voinut pysäyttää, mutta asetuksista sai sen hitaammalle, jolloin taikoja ennätti paremmin tähtäilemään.

Ei oikeen löytynyt muita samoihin aikoihin julkaistuja vastaavia pelejä icewind dalen lisäksi ku planescape: torment, en katsonut videoita millaista taistelu pelissä oli.
 
Vastaus: Pelin/lelun nimi hukassa

Ei oikeen löytynyt muita samoihin aikoihin julkaistuja vastaavia pelejä icewind dalen lisäksi ku planescape: torment, en katsonut videoita millaista taistelu pelissä oli.

Ei ole samalla pelimoottorilla väsätty, kuin Icewind dale, Baldurs Gate tai Placescape. "Samoihin" aikoihin, ei ole tässä tapauksessa sama vuosi, vaan enemminkin +/-5v, ehkä enemmän. Ei myöskään Nox. Muistan, että vaikka peli oli isometrinen (hahmot eivät olleet kuvat suoraan ylhäältä), niin peliruudut sijoittuivat siis vaaka- ja pystytasoon, eikä timanttimuodostelmaan, kuten esim. Nox-pelissä.

Pelihahmot liikkuivat "vapaasti", kuten juuri esim. WarCraftissä, mutta asettuivat ehkä aina tasaruuduille pysähdyttäessä (kuten WarCraftissäkin).
 
Ylös Bottom