Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelit liian helppoja?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TelpeFion
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

TelpeFion

New Member
En tiedä miten te muut, mutta itse koen cuben julkaisupelit aivan liian helpoiksi. Wave Race meni läpi päivässä, sain Rogue Leaderin eilen illalla kuuden jälkeen ja se on jo melkein läpi. Tämän lisäksi kaverini pelasi Luigin läpi päivässä.
Toivon (ja tiedän!) että SSBM tulee kestämään kauan, mutta tämä pelien lyhyys ärsyttää. No, tämä loppuu viimeistään sitten kun Zelda astuu kehiin.
En väitä että olisin kyllästynyt peleihin jotka pääsen heti läpi, ajanhan Wave Racen aikaajoa vielä vuodenkin päästä (heh), mutta kertokaa nyt tekin että OVATKO pelit liian helppoja?
 
Cuben julkaisupeleissä ei suinkaan ole ongelmana niiden helppous, vaan nimenomaan se lyhyys. Toivottavasti ongelma korjaantuu pian.

Tosin uusintapeluuarvoa monissa Luigia lukuunottamatta löytynee mukavasti.

- Esa
 
Itselläni on Winter Olympics, Super Monkey Ball, Star Wars RS II ja Burnout. Enpä nyt sanoisi että liian helppoja ovat.

Winteriä saa tahkoa kauan että saa huipputuloksia. SMB:ssa Expert on aika rankka tapaus. Star Warskaan mikään helppo ole. Burnoutista on vasta muutaman tunnin kokemus mutta kyllä siinäkin pelattavaa tuntuu olevan!

Oli miten oli, Gamecube on aivan loistava konsoli loistavine peleineen!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
En tiedä miten te muut, mutta itse koen cuben julkaisupelit aivan liian helpoiksi. Wave Race meni läpi päivässä, sain Rogue Leaderin eilen illalla kuuden jälkeen ja se on jo melkein läpi. Tämän lisäksi kaverini pelasi Luigin läpi päivässä.
Toivon (ja tiedän!) että SSBM tulee kestämään kauan, mutta tämä pelien lyhyys ärsyttää. No, tämä loppuu viimeistään sitten kun Zelda astuu kehiin.
En väitä että olisin kyllästynyt peleihin jotka pääsen heti läpi, ajanhan Wave Racen aikaajoa vielä vuodenkin päästä (heh), mutta kertokaa nyt tekin että OVATKO pelit liian helppoja?
Joo mäkin vedin sekä WRn että RLn heti "läpi", mutta esim. RLssä on todella paljon tekemistä ennen kuin se on todella vedetty läpi.Jos tosiaan olet saanut jo kultamitalit jokaisessa 15 kentässä ja kaikki eri hävittäjät , niin kumarran ja nostan hattua, mutta epäilen että sinulla on vielä paljon jäljellä Rogue Leaderissa. Mutta, mulla on myös SSB:M ja vaikka se on ollut mulla jo n. kaksi kuukautta en ole vieläkään saanut kaikkia trophyja. Vielä puuttuu 9 kpl:D
Eli olet oikeassa SSB:M on pisin näistä peleistä, vaikkei sekään NIIN pitkä ole.
Ja Luigi sitten ... Itse en ole muuta kuin testannut sitä, mutta eräs kaverini, joka on tahtomattaan aika tumpula pelissä kuin pelissä,läpäisi sen kuudessa tunnissa.Ei lupaa hyvää, mutta varmaan siinä on uudelleenpeluuarvo korkeampi kui pidemmissä peleissä.No , toivotaan että pidempiä pelejä on tulossa.
 
S**tana te ootte ihan hulluja pelaajia jos pelaatte Rogue Squadron II:n läpi ihan tuosta vaan. Prkl hyvä jos hopeamitaleja niistä tehtävistä saan...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
S**tana te ootte ihan hulluja pelaajia jos pelaatte Rogue Squadron II:n läpi ihan tuosta vaan. Prkl hyvä jos hopeamitaleja niistä tehtävistä saan...

Uskoisin, että pointtina oli, että pelin kaikki tehtävät ovat läpi varsin nopeasti.. mitalien väristä ei nyt ollut ihan niin paljon puhetta. Jos kirkkaimpia mitaleja ei metsästä, niin varsinainen peli on ainakin kuulemani mukaan varsin nopeasti läpi

Ideanahan on tietysti metsästää kirkkaimpia mitaleja ja kaikkia kivoja ekstroja, mutta jos se ei maistu, niin RSII todella on hyvin lyhyt peli.

No pianhan se nähdään, kun RSII tulee minulle tänään.

- Esa
 
Juu, valitettavasti minäkin huomasin,
että ne tehtävät menevät läpi Roguessa liki ensipeluulla...

sain meinaan pelin eilen ja ekoja kertoja pelailin niin
jo olinkin prisoners of maw kentässä, ja sitte pitikin mennä
nukkumaan :)

tosin sain pelin todella myöhään illalla kun pomo tuli
käymään ja heitti sen pelin mulle ;)

kokeiltiin me Bloody Roariakin, jossa pomo sai selkäänsä :D
ekaa kertaa pelasin sitäkin !

mutta noh. Pelikokemus minulle on tärkeä, ei sinällään
se pituus.

Tottakai sitä olisi silti kiva pelata pitkään, monta eri tehtävää etc.


Mutta on se rogue silti aivan upea vaikkakin lyhyt on !
 
jos peli ei perusmekaniikaltaan jollekin maistu niin extra-mitaleiden tms. keruu ei taatusti motivoi kyseistä henkilöä pätkääkään. kyse taitaa olla siis sittenkin, ainakin Waveracen suhteen, henkilökohtaisista mieltymyksistä tai perehtyneisyyden asteesta, kun valitetaan pelin lyhyydestä/helppoudesta. itse hion vielä tänäpäivänäkin sadasosia 1080:n ajoista. mielestäni henkilö ei ole ymmärtänyt pelin todellista "sielua" jos pelaaminen loppuu kuin seinään expert-tason läpäisyn jälkeen. parhaat pelit asettavat pelaajan keskelle vuorovaikutteista tila-avaruutta ja antavat mahdollisimman monipuolisen tavan omaan improvisaatioon/tilanteisiin reagoimiseen, tällöin pelin pariin jaksaa palata kerta toisensa jälkeen, jopa vuosienkin päästä. it's not over until the fat lady sings..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
S**tana te ootte ihan hulluja pelaajia jos pelaatte Rogue Squadron II:n läpi ihan tuosta vaan. Prkl hyvä jos hopeamitaleja niistä tehtävistä saan...
Luitko viestini kokonaan? Nimittäin "läpi" pelaaminen ja läpi pelaaminen ovat eri asioita,niin kuin yritin sanoa:)
 
Veikkaan että Resident evil tulee kestämään pitkään. Olen nyt pelannut sitä toista iltaa (peliaikaa ehkä n. 5 tuntia) ja uskon, että peli ei tällä hetkellä ole lähelläkään läpimenoa. Tietysti alku meni vähän sotkemiseksi ja aloitin pelin alusta kahdesti joten se jo lisäsi peliaikaani. Peli on myös sen verran hankala, että se lisää pituutta omalla tavallaan. RE on hankala, mutta ei silti ylihankala vaan sellainen jonka antaa pelaajan tuntea saavuttaneensa jotain, kun selvittää taas yhden puzzlen tai kaataa muutaman zombin lisää. Sokerina pohjalla on se, että pelissä on tusina erilaista loppua ja kaksi eri hahmoa joten pelattavaa riittää.
 
Drizl, jos olet läpäissyt GameCuben Resident Evilin niin kerroppas kuinka kuan siinä kesti. Nimittäin mulla on ainakin huonoja muistoja entisistä osista( kyllä olen pelannut ne kaikki läpi ), jotka meni läpi suunnilleen parissa päivässä( paitsi Nemesis, joka kesti huimat 6 tuntia). Muutenhan nuo oli aivan huippu pelejä.
 
Se on kyllä pelaajassa vika jos Star wars Rogue leader 2:en menee
nopeasti läpi, kun olen luekenu että jo seuraava tehtävä on
huomatavasti vaikeampi kuin edellinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paukku
Se on kyllä pelaajassa vika jos Star wars Rogue leader 2:en menee
nopeasti läpi, kun olen luekenu että jo seuraava tehtävä on
huomatavasti vaikeampi kuin edellinen.
Ai jaa? Eikö sellanen juttu ku "kasvava vaikeustaso" oo aika yleinen peleissä?:D Ja sitä kehittyy kun pelaa , joten vaikeustason PITÄISI teoriassa olla sopiva koko pelin ajan. Tämä onkin yksi yleisimpiä valitusaiheita peleissä , kun ihmiset osaavat eri pelejä niin eri lailla...
Ja muistakaa että ihmiset netissä ei aina puhu totta. Jos joku nimimerkillä "SuperPlayerKingiTappaakaikki-93"( toivottavasti en loukkaa tämännimisiä : D ) tulee vastaan netissä ja väittää pelanneensa SW:Rl:än läpi kahdessa tunnissa, niin ei se välttämättä ole totta.
Säälittävimpiä ovat ne ihmiset, jotka yrittävät päteä netissä valehtelemalla, kun eivät millään muulla tavalla voi tuntea itseään hyväksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Jos käytetään oikeita termejä, niin RL on LYHYT ja VAIKEA. Ei HELPPO.
No tohon on pakko lisätä että se on "HELPPO" ja "LYHYT" jos pelaa vaan "läpi" mutta "PITKÄ" ja "VAIKEA" jos pelaa kunnolla läpi. En usko että edes 50% KAIKISTA jotka ovat ostaneet RL:än pelaavat sen LÄPI-läpi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer1117

No tohon on pakko lisätä että se on "HELPPO" ja "LYHYT" jos pelaa vaan "läpi" mutta "PITKÄ" ja "VAIKEA" jos pelaa kunnolla läpi. En usko että edes 50% KAIKISTA jotka ovat ostaneet RL:än pelaavat sen LÄPI-läpi.
Niin siis juuri tätä tarkoitin.
 
Ylös Bottom