Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelituolit

Päädyin tuolloin pelituoliin perus toimistotuolin sijaan, koska pelituoleista löysin tuolin, joka on tehty tällaiselle kaltaisilleni alle 160cm pätkälle.
Tämä on muuten jännä juttu, jonka olen itsekin huomannut. Minimikorkeus monissa tuoleissa ihan liian korkea. Itse olen n. 175cm pitkä ja silti huomasin tämän. Jalkatuki/footrest on melko ehdoton monille lyhyemmille, jos jalat eivät yllä kunnolla maahan.
Erikoista tosiaan, että Secretlab lopetti tuon pienen mallin. Olikohan sen heidän Omega-mallin tarkoitus sitten korvata tuo Throne.

Omat kokemukset pelituoleista ei oikein vastanneet odotuksia. Paria "laadukkaamman" pään tuolia kokeilin, mutta päädyin palauttamaan molemmat. Toinen oli ihan liian iso (varsinkin korkea) ja toinen mm. työnsi hartioita eteen melkoisesti. Ihan mukava niissä oli istua hetken aikaa, mutta pidemmän päälle eivät sopineet mun kropalle. Oikeastaan turhan samanlaisia tuntuivat olevan lähes kaikki pelituolit, mutta tyyliin merkki ja väritys oli vain eri.

Seuraavaksi tuli sitten työtuoleja käytyä katselemassa ja istuskelemassa. Tuntuivat paremmilta, mutta myös hintataso nousi. Päädyin kuitenkin hommaamaan sellaisen. Lompakko keventyi, mutta tuolissa 12v takuu, joka hieman lohduttaa.
 
Minimikorkeus monissa tuoleissa ihan liian korkea.
Korkeus on vielä hoidettavissa, kun on jalkatukia olemassa. Hankalampi on istumasyvyys. Se on vaan tällaiselle pätkälle perustuoleissa aivan liian suuri: joko pitää istua tuolin reunalla niin, ettei alaselkä nojaa selkänojaan tai sitten jalat on jotenkin oudosti suorina. Polvitaive ei siis osu oikeaan kohtaan.
Toinen hankala säädettävä on selkänojan korkeus ja siinä tukien paikat: lähes poikkeuksetta korkeus on normaaleissa tuoleissa liian suuri, jolloin niskatuet yms. ei osu oikeaan paikkaan.
Erikoista tosiaan, että Secretlab lopetti tuon pienen mallin. Olikohan sen heidän Omega-mallin tarkoitus sitten korvata tuo Throne.
Omega oli olemassa jo silloin, kun ostin Thronen. Selkeästi Thronea isompi tuoli kyseessä. Mä veikkaan, että kaltaisiani hobittipelaajia on melko rajoitetusti, jolloin Thronen kysyntä ei varmaan ole ollut mitenkään valtavaa. Tosi sääli silti että lopettivat, koska tosi vähän näitä meille lyhyille tarkoitettuja tuoleja on olemassa muillakaan brändeillä.
 
Hankalampi on istumasyvyys. Se on vaan tällaiselle pätkälle perustuoleissa aivan liian suuri: joko pitää istua tuolin reunalla niin, ettei alaselkä nojaa selkänojaan tai sitten jalat on jotenkin oudosti suorina. Polvitaive ei siis osu oikeaan kohtaan.
Aivan totta. Kieltämättä ei tullut heti edes mieleen tuo ongelma. :D Joissakin työtuoleissahan säätyy se istuimen syvyys, mutta niissäkin tietty se pienin asetus voi olla liian suuri. Mulla oli Anda Seat Kaiser kokeilussa, mutta se oli ihan liian leveä. Tyhmänä menin sen ostamaan, vaikka se on tarkoitettu L-kokoisille. Siinä oli normaalia pehmeämpi istuin, joten halusin sen. Onneksi palautusjutut onnistuu melko helposti, jos tuote ei miellytä.

Mä veikkaan, että kaltaisiani hobittipelaajia on melko rajoitetusti, jolloin Thronen kysyntä ei varmaan ole ollut mitenkään valtavaa. Tosi sääli silti että lopettivat, koska tosi vähän näitä meille lyhyille tarkoitettuja tuoleja on olemassa muillakaan brändeillä.
Melko varmasti juuri tuo pieni kysyntä oli syynä. Oon samaa mieltä, että eri kokoisia tuoleja pitäisi olla enemmän tarjolla. Suurin osa pelituoleista on niin samasta muotista veistettyjä ja tuolin pitää kuitenkin olla sopiva, että se on ergonominen, varsinkin pitkässä juoksussa.
Hieno juttu silti, että tuo Throne oli aiemmin tarjolla ja ehdit sen napata.
 
SecretLabilta näköjään tullut nyt uusi malli Titan Evo, jossa kolme eri kokoluokitusta. Melko hyvä uudistus, sillä alkuperäinen Titan oli liian iso monille.

+Muitakin onnistuneen oloisia uudistuksia.

 
Viimeksi muokattu:
XL mallin väitetään kestävän jopa 180 kg, väittäisin paskapuheeksi. Kaverini joka on toki ylipainoinen, mutta ei todellakaan 180 kg paina osti leet gamingin xxl pelituolin jonka väitetään kestävän jopa 185 kg niin eipä kestänyt tuoli edes kahta kuukautta ennen kuin metalli antoi periksi ja ratkesi. Ja tuossa secret labin tuolissa on ihan samanlainen istuin osan kiinnitys runkoon kuin mitä Leetin tuolissa.

 
XL mallin väitetään kestävän jopa 180 kg, väittäisin paskapuheeksi. Kaverini joka on toki ylipainoinen, mutta ei todellakaan 180 kg paina osti leet gamingin xxl pelituolin jonka väitetään kestävän jopa 185 kg niin eipä kestänyt tuoli edes kahta kuukautta ennen kuin metalli antoi periksi ja ratkesi. Ja tuossa secret labin tuolissa on ihan samanlainen istuin osan kiinnitys runkoon kuin mitä Leetin tuolissa.

En osaa ottaa kantaa tuohon, mutta voi olla että painorajat on hieman yläkanttiin laitettu. Eikös se takuuseen mene, jos ei kestä? Rahoja ei kuitenkaan taida saada takaisin.
Leet-merkkiset tuolit ei tosin kai ihan yhtä laadukkaita ole kuin esim. Secretlabit, Noble Chairit ja Anda Seatit.

Hyvin paljonhan nuo pelituolit on samanlaisia, eri merkki vain lätkäisty päälle, varsinkin alle 300e hintaluokassa. Siksi tämä uusi Titan Evo on oikein tervetullut uudistus, sillä tuolissa on oikeasti uusia innovaatioita; ristiseläntuki säätyy neljään suuntaan, magneetilla kiinnittyvät tyyny ja käsinojien päällyste, eri koot erikokoisille ihmisille jne. Eikä tuoli näytä painavan hartioita eteenpäin, kuten useimmissa pelituoleissa.

Yleensä aina suosittelen mielummin työtuolia kuin pelituolia, mutta jos nimenomaan pelituolin haluaa, niin tää Titan EVO tuntuu olevan nyt varmaankin paras vaihtoehto.
 
Yleensä aina suosittelen mielummin työtuolia kuin pelituolia, mutta jos nimenomaan pelituolin haluaa, niin tää Titan EVO tuntuu olevan nyt varmaankin paras vaihtoehto.

Joo samoilla linjoilla olen itsekkin noiden tuolien valinnassa pelaamisen suhteen. Kab Seating tarjoaa tuolia joka kyllä varmasti kestää painavammankin istujan, mutta sillä on jo sitten hintaa kuin muille jakaa.

 
Joo samoilla linjoilla olen itsekkin noiden tuolien valinnassa pelaamisen suhteen. Kab Seating tarjoaa tuolia joka kyllä varmasti kestää painavammankin istujan, mutta sillä on jo sitten hintaa kuin muille jakaa.

Jep, nuo valvomotuolit on hyviä.
Tuoliin kannattaa panostaa, niin se kestää yli kymmenen vuotta ja selkä ym. paikat pysyy kondiksessa. Voi säästää pitkässä juoksussa rahaa kun ostaa kerralla kunnollisen, eikä laita parin vuoden välein 200e tuoliin.

Hommasin ite tuommosen Herman Millerin Embodyn (perusmallin) ja on ollut mainio. Ei taida tosin kestää ihan 200kg asti tämä.

 
Tuoliin kannattaa panostaa, niin se kestää yli kymmenen vuotta ja selkä ym. paikat pysyy kondiksessa. Voi säästää pitkässä juoksussa rahaa kun ostaa kerralla kunnollisen, eikä laita parin vuoden välein 200e tuoliin.

Mulla on ikean markus tuoli ollut käytössä parin kuukauden päästä kaks vuotta eikä mitään valittamista ja tällähän on myös 10 vuoden takuu.
Kangas versio taisi maksaa 170e joka on aika liki se maksimi mitä olen tuolista valmis maksamaan.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/markus-toimistotuoli-glose-musta-40103100/
 
Mulla on ikean markus tuoli ollut käytössä parin kuukauden päästä kaks vuotta eikä mitään valittamista ja tällähän on myös 10 vuoden takuu.
Kangas versio taisi maksaa 170e joka on aika liki se maksimi mitä olen tuolista valmis maksamaan.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/markus-toimistotuoli-glose-musta-40103100/
Täällä on sama tuoli käytössä. Ollut jo useamman vuoden. On kyllä ollut hyvä ja kestävä.

En myöskään ole se porukan kevyin tai lyhyin ja silti tuoli on kestänyt ja ollut myös kooltaan sopiva. Tosin ongelmat tuolin koossa taitavat olla enemmänkin silloin jos on lyhyt. Ainakin kun tätä keskustelua on seurannut.
 
Kyllä nuo kaikenmoiset nahka/keinonahka tuolit on yksiä per.. leitä tälläisillä helteillä. Niissä kyllä munat hikoaa (ellet ole naispuolinen pelaaja) ;) . Itse ostin omaan pelijakkaraan ihan käyvän puutarhatuolin kankaisen pehmusteen. Nyt ei enää munat hikoa ja on niin pehmoinen istua. :D
 
Viimeksi muokattu:
^ Tuon takia itsekin ostin kankaisen version ja lisäksi oman kokemuksen mukaan keinonahka alkaa kuitenkin jossain vaiheessa halkeilemaan ikävästi.
 
Itsellä vois jossain vaiheessa olla uuden tuolin hankinta edessä ja mietin että milläs ne foorumistit istuu nykyään. Onko ollut hyvä tai mitä suosittelet. ? Joku Herman Millerihän olis varmaan ihan tajuton kokemus mut 2000€ tuolista kuulostaa aika hurjalta. En nyt laita mitään hintalimittiä joten suositelkaa mitä olette testanneet ja hinta/laatu suhde kohtaa.
 
Mulla on nykyään pelituolina telkkarin edessä keinutuoli. Perintökalu. Ratin kanssa sitten nojatuoli.
 
Itse ostin perushalvan - 50% alesta kun tuntui hintaansa nähden hyvältä. Mutta miten kuluu ja hajoaa ni entiiä. Mutta on kyllä niin makukysymys tämäkin, jotkut leveet arozzit oli aivan kauheita ja kauheella hinnalla, kun taas arozzi vernazza tuntu tosi hyvältä, päädyin kuitenkin vielä halvempaan ja aika näyttää mikä se oma tuoli sitten on.. Tämä nyt on eka varsinainen pelituoli itselle jonka ostin (legend nibe)
 
Ylös Bottom