FelisLeo
Gamereactor
Olen jonkun verran katsellut netissä pelivideoita ja usein havainnut mallipelaajan tyylin samassakin pelissä toisenlaiseksi kuin omani. Mainitsen hieman esimerkkejä.
Resident Evil 4:ssä en päästä mielelläni kuin yhden kylähullun lähelle ja silloinkin ammun mahdollisuuksien mukaan minimimäärän laukauksia. En kuin äärimmäisessä hädässä ryntää paukutellen keskelle vihollisten joukkoa. Ja jos oikein saa valita niin kiipeän mäen päälle ja ammun tarkkuuskiväärillä turvallisen kaukaa, vaikka haulikolla lähietäisyydellä työ olisi nopeammin ohitse.
Fantasiaropeissa valitsen lähes aina velhon tai vastaavan, joka loitsii tai ampuu nuolia matkan päästä. En valitse suurta miekkaa heiluttavaa lihaksikasta barbaaria.
Ninja Gaidenin pomotaisteluissa en ryntää ensimmäiseksi miekka ojossa viiltelemään vihollista, vaan mieluiten heitän pitkän matkan Ninpo-taikoja niskaan ja sen jälkeen hyökkään miekkatekniikoilla, joiden jälkeen Ryu Hayabusa on mahdollisimman kaukana pomon käsien ulottuvilta.
Pelityylini siis taitaa olla jos vastustajasi saa sinusta otteen, olit liian lähellä tai liian hidas. Lopputulos merkitsee; ei ne keinot, joilla se saavutetaan.
Ajatuksia pelityylistä.
Resident Evil 4:ssä en päästä mielelläni kuin yhden kylähullun lähelle ja silloinkin ammun mahdollisuuksien mukaan minimimäärän laukauksia. En kuin äärimmäisessä hädässä ryntää paukutellen keskelle vihollisten joukkoa. Ja jos oikein saa valita niin kiipeän mäen päälle ja ammun tarkkuuskiväärillä turvallisen kaukaa, vaikka haulikolla lähietäisyydellä työ olisi nopeammin ohitse.
Fantasiaropeissa valitsen lähes aina velhon tai vastaavan, joka loitsii tai ampuu nuolia matkan päästä. En valitse suurta miekkaa heiluttavaa lihaksikasta barbaaria.
Ninja Gaidenin pomotaisteluissa en ryntää ensimmäiseksi miekka ojossa viiltelemään vihollista, vaan mieluiten heitän pitkän matkan Ninpo-taikoja niskaan ja sen jälkeen hyökkään miekkatekniikoilla, joiden jälkeen Ryu Hayabusa on mahdollisimman kaukana pomon käsien ulottuvilta.
Pelityylini siis taitaa olla jos vastustajasi saa sinusta otteen, olit liian lähellä tai liian hidas. Lopputulos merkitsee; ei ne keinot, joilla se saavutetaan.
Ajatuksia pelityylistä.