Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelivideon teko

Vastaus: Pelivideon teko

MIllaset vehkeet täytyy tietokoneesta löytyä? Ei viitsisi noita osia ostaa jos ei koneessa riitä palikat.. ?
 
Vastaus: Pelivideon teko

Ainakin kuvankaappaus onnistui ihan hyvin jopa omalla nuhapumppu läppärillä, mutta tuo videon "renderointi" kestää jopa 4 tuntia sony vegasilla per 10 minuuttia ja siihen tarkotukseen käytön nopeampaa pöytäkonetta :mad:
 
Vastaus: Pelivideon teko

kellään kokemuksia TÄSTÄ laitteesta?
Lähetin kauppiaalle sähköpostia, että onkohan laitteessa tuki pal-60hz kaappaukselle, vastaus tuli nyt mutta eipä se paljoo selventänyt tilannetta :D
Kysymyksesi voi ymmärtää kahdella eri tavalla, sillä PAL videostandardi tarkoittaa esim. Suomessa käytettyä 720x576 resoluution kuvaa 25 kuvaa/sek lomiteltuna 50Hz(i) taajuudella.
PAL nimitystä käytetään erheellisesti myös nimityksenä composite kuvansiirrolle, siis koaksiaalikaapelimuotoista (75Ohm) videota.

PAL 60Hz voisi tällöin tarkoittaa itse asiassa NTSC videota (NTSC standardissa kuvataajuus on 30 kuvaa/sek lomiteltuna 60Hz taajuudella)
- Tätä Snazzi pystyy digitoimaan. Snazzi hyväksyy sekä PAL että NTSC syöttömuotoja

60Hz voidaan ymmärtää myös progressiivisen videon esitystapana, eli kuvataajuus olisi 60 kuvaa /sek (=60Hz (i))
-Tätä Snazzi ei hyväksy tulomuotona.

Pelikonsoleissa on tietokoneen tapaan mahdollisuus progressiiviseen toistoon, mutta videostandardeissa PAL ja NTSC ei tunneta muita kuin lomiteltuja esitystapoja.
Lomittelussa kuva jakaantuu kahteen kenttään, joista yhdessä muodostuu kokonainen kuva (PAL 720x288 + 720x288 = 720x576 pikseliä)
Kuvan päivitystaajuus on meillä 50Hz, eli sekunnissa saadaan aikaiseksi vain 25 kokonaista kuvaa 50 kentän lomittelutahdilla.

Snazzi tunnistaa vain videostandardin mukaisia syöttömuotoja, ja pakkausalgoritmi on suunniteltu niin, että USB väylää saadaan siirrettyä täysiresoluutioista videokuvaa Mpeg2/1 koodattuna.
Jos digitoitaisiin progressiivista kuvaa, datamäärä kaksinkertaistuisi, ja pakkausta pitäisi kasvattaa laadun kustannuksella.
Eli voisiko joku vähän selventää tuota vastausta.
 
Vastaus: Pelivideon teko

No niin nyt on kaikki piuhat hommattu ja pääsin äsken jopa testaamaan :) Sitten ongelmiin...

Telkkaan pitäis vissiin laittaa toi blaze kiinni tolla komposiitilla (onko pakko laittaa?), mutta mihin hittoon mä sen laitan kiinni?? Telkka on sony w5500. Sain tosin toimimaan, kun laitoin pleikan video asetuksista käyttöön s-videon jolloin kuva siirtyi pc:n näytölle ja pelasin siitä.

Kysymys olisikin, että voinko pelata normaalisti telkasta HDMI:llä kun videota nauhoitetaan pc:llä s-videolla?

Ja toinen suuri yllätys oli se, kun nauhoitin 17min peliä niin se video tiedosto vie 15gb 0_0 ?! Pitäiskö noista videon tallennus asetuksista muuttaa jotain. Tai sitten mun pitää ostaa ulkonen kovo :/ Toimisiko toi nauhoitus ihan normaalisti, jos tallentaisi ulkoiselle kovolle?

Ongelma taisi ratketa ainakin tuon pelaamisen telkasta osalta. Tossa telkkarissa olikin toi komposiittivideo tulo tossa telkan kyljessä, josta en tajunnut sitä aikaisemmin etsiä :) Mutta vielä olis probleemana toi videotiedostojen suuruus... Eihän mun tarvitse irroittaa tota hdmi kaapelia pleikasta, kun käytän tota komposiittia. Vaihdan vain ton videotulon sieltä asetuksista ja sillä selvä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelivideon teko

Mutta vielä olis probleemana toi videotiedostojen suuruus...

Tuo riippuu ihan mihin formaattiin videota kaappaat ja sen videon resosta. HD kuva varsinkin vie ihan kivasti tilaa ja tuo koko kuulostaa ihan normaalilta. Mutta kokeile asetuksia, josko saat kokoa vähän pienemmäksi. Monihan noitten kaappareiden filut vielä muokkaa videon editointi softilla pienemmäksi -> muuttavat formaattia. Toisissa kaappari softissa pystyy sitten sen alkuperäsen myös muuttamaan joksikin muuksi.

Eihän mun tarvitse irroittaa tota hdmi kaapelia pleikasta, kun käytän tota komposiittia. Vaihdan vain ton videotulon sieltä asetuksista ja sillä selvä?

Ei tarvitse irroittaa ja asetuksissa vaihtamalla homma selvä. Tosin käynnistyksissä PS3 tarjoaa sitten tuota HDMI joka kerta, mutta ethän aina kaappaa niin ihan hyvä vaan että automaattisesti tarjoaa HDMI kuvaa.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Nyt oon ihan pihalla, tilasin nuo kamat.

Liitäntäkaapeli
3,5 mm stereo - 2xRCA (naaras). --> Clas Ohlson - Helpomman arjen puolesta

Mihin nämä adapterit tulevat? Ei tuota 3,5mm stereo liintää kyllä sää mihinkään kuin tietokoneen äänikorttiin? Mulla on siis 2 adapteria. EI niitä tv:een nuihin väri juttuihin kiinni kyllä saa?

Edit: Joo menihän ne sinne tv:eeseen oli vaan niin uutuuden jäykät :D.. Nyt vaan puuttuu Rca kaapeli millä saan tohon easycappiin kiinni siitä adapterista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelivideon teko

Pieni probleema.. Kuvan saan nyt siis pc:een ruutuun, mutta millä ohjelmalla nauhoitan tämän koneeseen? Jotaki ohjelmaa kokeilin, mutta tuli niin kuraa laatua että huh. Paketin muakana tuli joku levyke, mutta ei siinä ollut mitään nauhotus ohjelmaa. Vain polttoohjelma Dvd:Eelle.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Pieni probleema.. Kuvan saan nyt siis pc:een ruutuun, mutta millä ohjelmalla nauhoitan tämän koneeseen?

Eli onko sulla toi Easycap? Jos on niin itselläni tuli mukana levy jossa on Ulead video studio, jolla itse nauhoitan ja ihan hyvän laatuista on :) Pitää vaan sieltä ylhäältä välilehdestä valita capture. Ja itselläkin näkyy nyt pelatessa kuva telkkarista, joka helpottaa pelaamista nauhoittaessa. Mutta on vähän jäätävää pelata, kun on tolla komposiitilla kiinni, niin eipä ole HD:na :p
 
Vastaus: Pelivideon teko

YouTubesta kannattaa usein kattoa mitenkä nuo johdot kytketään ja hyvät asetukset nauhoittamiseen. Ei kannata välttämättä nauhoittaa parhaalla mahdollisella kuvanlaadulla, koska voit kuitenkin renderata sen HD:ksi Sony Vegasin kautta. Jos mukana ei tullut Ulead Video Studiota, niin nauhoitus onnistuu suht mallikkaasti esim. AmCapin tai Movie Makerin avulla. Jos nauhoitatte Ulead Video Studiolla niin suosittelen formaatiksi joko DVD tai WMV, missään nimessä ei kannata käyttää AVIa, koska se tekee tiedostoista suurikokoisia, muistaakseni n. 1min/1gb? Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Jos nauhoitatte Ulead Video Studiolla niin suosittelen formaatiksi joko DVD tai WMV, missään nimessä ei kannata käyttää AVIa, koska se tekee tiedostoista suurikokoisia, muistaakseni n. 1min/1gb? Korjatkaa jos olen väärässä.

Itselläni juuri näin. Nauhoitin tolla avi formaattina ja 17min video vei noin 15gb. Pitääkin kokeilla vaikka tota dvd :)
 
Vastaus: Pelivideon teko

Juu eli on easycap, tai siis sama laite mutta eri nimellä. Eli saan kuvan näkymään VLC media playeriin, mutta kun pelailee kuva pätkii niin saatanasti että on mahdoton nauhoittaa.. Millä ohjelmalla TE avaatte kuvan koneelle ja sitä kautta sitten nauhotatte.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Juu eli on easycap, tai siis sama laite mutta eri nimellä. Eli saan kuvan näkymään VLC media playeriin, mutta kun pelailee kuva pätkii niin saatanasti että on mahdoton nauhoittaa.. Millä ohjelmalla TE avaatte kuvan koneelle ja sitä kautta sitten nauhotatte.
Click!

Siinä esimerkki, ellet omista maksullista Ulead Video Studiota. Lueppa aikaisempia viestejä myös. :)
 
Vastaus: Pelivideon teko

olen nyt lueskellut tätä threadiä jonkun aikaa ja olisi kiva tietää että paljon on porukoilla mennyt rahaa noitten tarvittavien juttujen hankkimiseen. Olisin itsekin kiinnostunut kuvaamaan peli videoita mutta tallentavaa dvd/digi boxia en omista enkä tälläisen projektin takia jaksaisi hankkia.
Niin viitsisikö joku kertoa että mitä pitäisi hankkia että pääsisi halvalla tässä.

Kiitos!
 
Vastaus: Pelivideon teko

Niin viitsisikö joku kertoa että mitä pitäisi hankkia että pääsisi halvalla tässä.

Huoh nuokin lukee aikaisemmissa viesteissä. No millä pelikoneella ensinnäkin kuvaat? Välttämättä et tarvi edes johtoja, pelkän EasyCapin. YouTube auttaa siinä, joten katso sieltä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelivideon teko

Jep. Alahan lukemaan ylempiä viestejä. Sen voin sanoa, että rahallisesti pääset 15-30€:lla jos Easycap settiä havittelet. Ei tarvitse kuin itse laitteen ja yhden haaroittimen.
 
Vastaus: Pelivideon teko

kai se pitää sitten alkaa lisää lukemaan vaikka mitään ei näistä asiosta ymmärräkkään..

PS3 ajattelin recordaa.

Okei nyt on luettu ja päädyin tuohon easycappiin. Osaisiko joku kertoa mistä saisi halvalla tilattua tuon easycapin ? noita muita johtoja löytyy vanhasta ps2 paitsi ne jakajat vai mitkä ovatkaan? ainut asia mikä tässä hieman ärsyttää on tuo että kun kuvaan peliä en voi pelata HD:lla jos nyt asian oikein ymmärsin :S

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=40079 tuollainen löytyi mitäs mieltä ootte ?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelivideon teko

Okei nyt on luettu ja päädyin tuohon easycappiin. Osaisiko joku kertoa mistä saisi halvalla tilattua tuon easycapin ?

Katoppa tuota mööpeliä vaikka huuto.netistä. Siellä joku 24€ kotiin kannettuna.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelivideon teko

Ongelma! Ei tuu kuvaa pc:een ruutuun, Tulee vain muutama piste, että jotain se tunnistaa. Nyt on kaikki täydelliset piuhat ym.

Nämä
Liitäntäkaapeli
3,5 mm stereo - 2xRCA (naaras) Löytyy iteltä.

Missä mättää? Tv:een ruutuun kuva siis tulee ihan normaalisti.
 
Ylös Bottom