Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelivideon teko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eddy93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelivideon teko

Värit kohdalleen rca kaapeleissa.
Jos käytät S-videokaapelia, niin sitten kytket sen Easycappiin keltaisen kaapelin sijasta. Keltaisella kaapelilla voit viedä sitten kuvan näyttöön suoraan. Muista että S-video liittimen sisältävä konsolikaapeli on lisävaruste. Vakiona tulee rca kaapelointi konsolin johdossa.
Easycap PC:n USB 2.0 porttiin.

Kuvassa peruskaapelointi:
ezdcable.jpg

tossa kuvassa oli boxin johta ja rca kaapeli mutta mikä oli se 3 kaapeli?
Easycapista lähtevä musta on S-video, jota voi käyttää videokuvan välittämiseen ton keltaisen johdon sijasta.

Tätä käytetään, jos omistaa boksin S-videokaapelin, jossa on sekä keltainen videokaapeli että s-video. Tällöin voi heittää keltaisen johdon telkkariin ja s-johdon easycapiin tai toistapäin, eikä tarvitse jakajia muuta kuin äänijohtoihin.

mikä oli se 3 kaapeli?
Mitä tarkoitat kolmannella kaapelilla?
Jos teet kytkennät niinkuin kuvassa se riittää.

Jos kolmannella kaapelilla tarkoitat sitä mustaa pistoketta easycapissä, niin se on S-video pistoke. Myös sillä voidaan kuljettaa kuvaa mutta vaatii siis erikseen ostetun kaapelin boksiin.

EDIT: On se Stammy nopea.

tarkotan 3 kaapelilla sitä mitä tossa kuvassa näkyy tai siinä näkyy 3 valkosta nii mikä se kolmas on ? ku mulla ei oo ku 2arc kaapeli ja sitte se boxin kaapeli mitä muuta? ja sit ne uros liitäntä jutut :D

Konsolista Y-jakajaan menevä RCA piuha + Y-jakajasta näyttöön menevä RCA piuha = 2, kuten myös kuvasta näkyy.

joo kitoksia paljon ! vielä yksi kysymys:
toimii easycap kannettavalla jossa on windows wista?

Elikkäs, ostin Easycap videosiepparin osoitteesta halvathinnat.fi. Tuli mukana asennuslevy, usb johto, se sieppari ja Ulead Video Studio versio 10. Nyt ei tahdo tietokone löytää niitä ajureita vaikka ne olen koneelle ladannut. Ulead eikä Windows Movie maker löydä sitä. Kone tunnistaa tämän Easycapin "yhdistelmälaitteena" mutta videokaappaus ei toimi koska ei ole mukamas ajureita. Any help here?? :eek:

Elikkäs, ostin Easycap videosiepparin osoitteesta halvathinnat.fi. Tuli mukana asennuslevy, usb johto, se sieppari ja Ulead Video Studio versio 10. Nyt ei tahdo tietokone löytää niitä ajureita vaikka ne olen koneelle ladannut. Ulead eikä Windows Movie maker löydä sitä. Kone tunnistaa tämän Easycapin "yhdistelmälaitteena" mutta videokaappaus ei toimi koska ei ole mukamas ajureita. Any help here?? :eek:

En niin paljoa tiä näistä, ihan vaan ajatuksena. Onko käyttis Win7? Jos on niin saattaa erilliset ajurit tarvita siihen. ainakin omassa, vanhassa capture laitteessa oli näin.

Laatutesti upouudella Easycapilla. Ite kyllä diggailen laadusta:

[video=youtube;wbm5Fwo0YZs]http://www.youtube.com/watch?v=wbm5Fwo0YZs&hd=1[/video]

Kun valkkaa 720p, niin näkee laadun perjaatteessa sellaisena kuin se oikeasti on. Noissa alemmissa resoissa Youtube itse puurouttaa kuvaa.

Kuuluuko pelin äänet tietokoneen kaiuttimista samalla, kun nauhottaa Easycapilla pelaamista?

Kuuluuko pelin äänet tietokoneen kaiuttimista samalla, kun nauhottaa Easycapilla pelaamista?
On siinä sellainenkin vaihtoehto, mutta itselläni se preview-soundi ainakin särisee aika pahasti.

EDIT. Itse voisin esitellä ton oman setupini, niin jos joku muukin innostuisi hankkimaan vehkeet. Tää koskee boksia, mutta pleikalle on varmaan vastaavat tuotteet olemassa. Mielestäni tämä on yksinkertaisin setuppi, JOS omistaa sopivat kuulokkeet.

Eli tuotteet ovat Easycap
, S-video AV Cable ja Turtle Beach X10 (11) -headsetti
.

1. Boksista telkkariin menee S-video-kaapeli (musta) TAI keltainen videokaapeli.

sku_0606_1.jpg

2. Boksista Easycapiin menee punainen ja valkoinen audiojohto, sekä se videojohdoista joka ei mene telkkariin.

sku_26319_2.jpg

3. Turtle Beachien äänijohdot laitetaan boksista lähtevien audiojohtojen ja Easycapin väliin.
Gaming-Headset-X11_4.jpg

X11-details3.jpg

audioSplitter.jpg
Bonuksena vielä tuon irralleen jäävän vaaleanpunaisen 3,5mm johdon (mikkijohto) voi liittää tietokoneeseen, jolloin voi erillisellä ohjelmalla nauhoittaa puhettaan samalla kun pelaa (esim. Live-commentaryt).

Likettäkää tätä, jos ohjeistus on mielestänne riittävän selkeä. Kysykää jos jokin on epäselvää. Tarkoitus on esitellä yksi toimiva setuppi, kun näitä aina kuitenkin kysytään. Jos kuulokkeita sopivilla johdoilla ei ole, täytyy joko nauhoittaa pelkkää kuvaa, pelata ilman ääniä tai käyttää äänijohtojen kanssa jakajia.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Meikä on kanssa ajatellut hieman videoiden tekoa, mutta tuo sd-kuvan pikselioksennus ei oikein innosta.
tuollaista hieman katselin, laatu ei ole kummoinen (sentään hieman parempi), mutta läpiviennin ansiosta itse pelaaminen onnistuu HD:nä.
Roxio Game Capture
Hinta menisi sopivasti kaverin kanssa puoliksi (vuorottelu ftw), niin ei tuo hintakaan niin pahalta tunnu.
Toisaalta satasella odottaisi jo saavansa parempaa kuvaa, varsinkin kun tuo toimii ihan tismalleen samalla tavalla kuin Hauppauage HD PVR (komponenttikaapeli in&out ja usb koneeseen), niin ihmetyttää, että miksi resoluutiota on kenotekoisesti rajoitettu siitä, mitä laatikkoon konsolilta tulee.
Mutta vaikuttaa ihan hyvältä, joskaan ei saatavilla vielä täällä.

Tuollaista myös katselin, mutta vaatii liikaa konetehoja (tehokkaan neliytimisen):
AVerMedia MPD USA - PCTV tuner card - HDTV tuners - ClearQAM - TV Tuner Card - AVerTV Express HD DVR
Lisäksi tuolla pitäisi pelata läppärin näytöltä samalla kun nauhoitetaan -> lagia

Mie pistin Easycapin tilaukseen, kun on sellanen nettisivuproggis ollut mietinnässä jo pitemmän aikaa. Alan sitä väsäilemään varmaankin tuossa huhtikuun loppupuolella, kun työpaikka häviää alta niin on taas aikaa omille projekteille.

Asiasta aiheeseen. Minulla on tämmönen komponenttikaapeli. Eikös sen pitäisi kaikessa yksinkertaisuudessa pelittää niin, että komponenttikaapelit kiinni televiisoriin ja komposhitit easycappiin? Tällöinhän pystyn pelaamaan HD:na, mutta nauhoitus tapahtuu perinteisenä SD:nä.

Äänet varmaankin jaan kotiteatterille jonniinmoisella rca splitterillä, mikäli se preview ääni rätisee hirmuisesti. Easycapillähän äänet kärsivät, kun itse vempele kuumenee. Tähän kuulemma avittaa melkoisesti, mikäli vehkeestä repii kuoret irti tai ainakin poraa siihen isompia reikiä, jos siis uskaltaa mennä ne kuosit pois ottamaan.

Aikaisempia viestejä (viimeset viisi sivua) lueskeltua ja n+1 juutuub setuppi videoiden katsomisen jälkeen olen päätellyt, että näillä pelittää. Saa ja pitää korjata mikäli olen jotain väärin ymmärtänyt.

Ylös Bottom