Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelivideon teko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eddy93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelivideon teko

Tässä tulee nyt se suurin ero AverMedian ja Hauppauge HD PVR:n välillä. Jälkimmäinen pystyy tarjoamaan softat aina filmin katsomisesta konvertointiin. Kuvakaappaukset saa napattua kätevästi tallennetta tarkastellessa. Konvertointi suoraan esim. MovieMakerille sopivaan .wmv-muotoon.

AverMedian ainoa valtti on tietokoneesta vapaa tallentointi ja sen takia sitä tässä ollaan vakavasti tarkastelemassa. Kaikki kokemukset laitteesta ovat tervetulleita. Kiinnostaa erityisesti se, mitä tapahtuu tallennetta koneelle siirrettäessä.

Kiinnostaa erityisesti se, mitä tapahtuu tallennetta koneelle siirrettäessä.
Itse siirtämisessä ei ole mitään erikoista. Muistitikku irti AVerMediasta ja kiinni tietokoneeseen. Koneella tikulla näkyy .avi videotiedostoja ja .jpg kuvatiedostoja, mikäli siis on ottanut, sekä videoita että kuvia. Tiedostot siirrettään tikulta perinteisesti drag and drop menetelmällä haluttuun paikkaan koneen kovalevyllä.

Mikäli AM:ssa käyttää sisäistä kovalevyä tallentamiseen on videot/kuvat ensin siirrettävä koneen omalla käyttöliittymällä kovalevyltä tikulle ja sieltä sitten tietokoneelle. Tämä on hyvin yksinkertainen prosessi. Nopeudesta en osaa sanoa, koska minulla ei ole kovalevyä AM:n sisällä.

Tässä tulee nyt se suurin ero AverMedian ja Hauppauge HD PVR:n välillä. Jälkimmäinen pystyy tarjoamaan softat aina filmin katsomisesta konvertointiin. Kuvakaappaukset saa napattua kätevästi tallennetta tarkastellessa. Konvertointi suoraan esim. MovieMakerille sopivaan .wmv-muotoon.
AM:n mukana ei tosiaan tule mitään konvertointiin tai videon katsomiseen tarvittavia ohjelmia tietokoneelle. Videot pyörähtävät macilla käyntiin oletuksena VLC-soittimella. Mikäli VLC ei olisi asennettuna, en tiedä pyörisikö videot millä/millään. Macin vakio videoeditointiohjelma, iMovie, ei ymmärrä .avi tiedostoja, joten konvertointiohjelma on netin syövereistä etsittävä.

AverMedian ainoa valtti on tietokoneesta vapaa tallentointi ja sen takia sitä tässä ollaan vakavasti tarkastelemassa.
Tietokoneettomuus joillekin on plussaa, joillekin miinusta. Mikäli minullakin olisi tietokone sijoitettu konsolin lähelle, olisi Hauppauge parempi vaihtoehto, koska siinä jää se videotiedoston siirto tallentimesta tietokoneelle vaihde kokonaan pois. Mutta kun ei ole kuin tämä yksi läppäri, eikä tämä mitenkään järkevästi mahdu television viereen ja käyttäminen nauhottaessa olisi käytännöstä mahdotonta, Hauppaugen hommaaminen ei houkuta ollenkaan.

Hinnan voisi mielestäni myös katsoa AverMedian valtiksi, vaikkei montaa kymppiä olekaan eroa Hauppaugeen. Eikä se kaukosäädinkään ainakaan asiaa huononna.

Kuvakaappaukset saa napattua kätevästi tallennetta tarkastellessa. Konvertointi suoraan esim. MovieMakerille sopivaan .wmv-muotoon.
AM:lla kuvakaappaukset voidaan ottaa kesken pelaamisen kaukosäätimestä yhtä nappia painamalla, joka on luonnollisesti hivenen hankalaa kesken hektisen moninpelin. Toinen ja myöskin huomattavasti parempi vaihtoehto on katsoa nauhoitettua videota AM:lla ja napata haluttu kuva tallenteesta. Tallennetta voi kelata eteen taakse, pysäyttää, liikuttaa yhden framen kerrallaan haluttuun suuntaan, joten juuri sen tietyn hienon räjähdyksen tietty kohta on helppo tallentaa kuvaksi.

Avermedian sivuilta laitteen omasta nurkkauksestahan löytyy linkkejä katselu, konvertointi ja saattopa olla joihinki editointi ohjelmiinkin. Itse olen editoinu Adobe Premieren cs3lla ja hyvin toimii ja hyvältä näyttää.

edit. ja löytyy myös firmware päivitys tiedostot, jotka on helppo asentaa

Avermedian sivuilta laitteen omasta nurkkauksestahan löytyy linkkejä katselu, konvertointi ja saattopa olla joihinki editointi ohjelmiinkin. Itse olen editoinu Adobe Premieren cs3lla ja hyvin toimii ja hyvältä näyttää.
Nyt on näköjään tarjolla myös Macille oma konvertointiohjelma. Pitääkin pistää testaukseen. Tuota ei ollut saatavilla viimeksi, kun kävin katsomassa nuita.

Näköjään tarjolla on myös uutta Firmwaree. Ostettaessa laatikossa oli muistaakseni 1.4.3.. Päivitin sen silloin saatavilla oleeseen 1.5.0. ja nyt on tarjolla jo 1.6.4..

Hyvä laite on, ja vaivaton. Tietty omassa käytössä ei tule paljoa editoitua, kun tallennan kokonaisia EASHL-otteluja vain.

Seivaus, muunto mp4seksi ja uppaus Youtubeen.

APUA!? HD PVR HAUPPAUGE.

Hankin juuri hd pvr hauppaugen. Kaikki johdot ovat kiinni mutta en saa kuvaa / ääntä näkyviin. Olen ps3:lla kohdassa videoulostulon asetukset. Youtuben opetusvideoissa porukka valitsee Komponentti / D-terminal asetuksen mutta kun itse valitsen sen niin ruutu pimenee 30sek ajaksi ja palaa takaisin... joten en pääse eteenpäin.

Mitä olen jättänyt tekemättä / en ole vielä tehnyt? Nyt olisi kultaiset neuvot tarpeen :)

APUA!? HD PVR HAUPPAUGE.

Hankin juuri hd pvr hauppaugen. Kaikki johdot ovat kiinni mutta en saa kuvaa / ääntä näkyviin. Olen ps3:lla kohdassa videoulostulon asetukset. Youtuben opetusvideoissa porukka valitsee Komponentti / D-terminal asetuksen mutta kun itse valitsen sen niin ruutu pimenee 30sek ajaksi ja palaa takaisin... joten en pääse eteenpäin.

Mitä olen jättänyt tekemättä / en ole vielä tehnyt? Nyt olisi kultaiset neuvot tarpeen :)

Kai muistit vaihtaa myös tv:stä komponentti tulon päälle.

APUA!? HD PVR HAUPPAUGE.

Kuvaa ei siis näy tietokoneella tai näytöllä kummallakaan? Vaiko vain toisella? Oletko käyttänyt komponenttia television kanssa aikaisemmin? Jos et ole, kannattaa pistä PS3 kerran suoraan televisioon kiinni ja säätää asetukset kuntoon tuolloin. Sitten ujutat vasta kaappausboksin siihen väliin kiinni.

Siinä vaiheessa kun televisioon olet jo kuvan saanut, mutta PC:llä näyttää sinistä ruutua -> resetoi Happauge ja käynnistä se tallennusikkuna uudestaan.

Kuvaa ei siis näy tietokoneella tai näytöllä kummallakaan? Vaiko vain toisella? Oletko käyttänyt komponenttia television kanssa aikaisemmin? Jos et ole, kannattaa pistä PS3 kerran suoraan televisioon kiinni ja säätää asetukset kuntoon tuolloin. Sitten ujutat vasta kaappausboksin siihen väliin kiinni.

Ei näy kummassakaan kuva. En ole käyttänyt komponenttia aikaisemmin television kanssa. Normaali hdmi saa siis olla ps3:sta yhteydessä televisioon ja toi komponentti / D-terminaalin pitäis siis kumota toi hdmi liitäntä.

Varoituksen sana uusille Hauppaugen ostajille!
Itse tuhrasin useamman illan kun ei editointi onnistunut.
Lopulta alensin ajurit versioon 1.5.7 ja nyt toimii niin että editointisoftakin ymmärtää tallennusta (käytän sitä AVCHD ja .ts päätettä sekä Xboksille ja PS3:lle).

Ja Tomppeli90 kannattaa tosiaan kokeilla kuvaa pelkällä komponenttikaapelilla kuten Paavi ehdottaa, itsellä eka halpis kaapeli versio hukkasi sinisen kokonaan joten kaapelissakin voi olla ongelmaa.
Ja hdmi kaapeli saa jäädä kiinni, kunhan valitset sitten näyttöasetusten muuttamisen jälkeen tv:stä komponentti sisääntulon.

Varoituksen sana uusille Hauppaugen ostajille!
Itse tuhrasin useamman illan kun ei editointi onnistunut.
Lopulta alensin ajurit versioon 1.5.7 ja nyt toimii niin että editointisoftakin ymmärtää tallennusta (käytän sitä AVCHD ja .ts päätettä sekä Xboksille ja PS3:lle).

Ja Tomppeli90 kannattaa tosiaan kokeilla kuvaa pelkällä komponenttikaapelilla kuten Paavi ehdottaa, itsellä eka halpis kaapeli versio hukkasi sinisen kokonaan joten kaapelissakin voi olla ongelmaa.
Ja hdmi kaapeli saa jäädä kiinni, kunhan valitset sitten näyttöasetusten muuttamisen jälkeen tv:stä komponentti sisääntulon.

Ok, yritän pari päivää itsekseni. Nyt näin tietokoneelta kuvaa. Siinä näkyi se kohta jota ps3:lla ei vielä tuntemattomasta syystä ole näkynyt. Siinä oli se, että jos komponentti / D-terminal asetukset näkyvät niin paina Ok. En sitä siis painanut (tietokoneen kautta), koska se ruutu ei näkynyt tv:stä vaan pelkkä musta ruutu :(

HD PVR HAUPPAUGE

hauppaugen sivulta:

Black screen in TME Capture with Video Game Systems
Most problems here are basic cabling and settings in game consoles. For correct cabling instruction, please refer to: For Xbox360 or For PS3.
Also, if you choose the wrong video source in Arcosft TMW, you will get a black screen. For example, if you connect Component video but Arcsoft Capture is set for S-Video, you will get a black screen.
PS3 or Xbox 360: do you have the correct A/V cables? The PS3 and Xbox 360 do not include the A/V Component cables. These need to be purchased seperately.
Check and make sure the Red, Green and Blue cables are connected from the game console to the A/V Input on HD PVR.
As a test to make sure the cables are correct and are working, connect the game console directly to the HD TV set with the same video game component cables. If you see your game on the HD TV set, then the cables are o.k.
Check that no HDMI cable is connected to the game console. On the Xbox 360, if the HDMI cable is plugged in, the Xbox turns off the Component video. Once they see the video on their HDTV through the component input verify that 1080p is not selected. Once you confirm this works move the video game component cables back into the HD-PVR component inputs. Now recheck the video and audio source inputs in TME.
A lot of times we find people who have changed the settings in TME. It might be in composite or svideo, maybe SPDIF audio instead of RCA Back

Aikas mielenkiintoista tekstiä tuolla hauppaugen sivulla. Oma kielitaitoni on hieman heikko mutta eikös tossa sanota, että "onko sinulla oikeat A/V kaapelit. Nämä täytyy ostaa erikseen"? Tossa yhdessä kaapelissa mikä tuli paketissa on kolme päätä xbox, wii ja ps3. Eli saako / pitääkö nämä kaapelit heittää suoraan roskiin, kun ei niillä kerran mitään tee? Noh, ääni siirtyi :) Minkäs takia näitä kaapeleita tarvitsee yleensä laittaa pakettiin jos ne eivät toimi? Eli ps3lle ja xbox360lle ostettava omat kaapelit.

Rahastusta sanon minä mutta minkäs teet...

Täh? Siis sulla ei ole ollut edes komponenttikaapelia, ja olet ihmetellyt kun kuvaa ei tule televisioon? Hiukka enemmän kyllä pitäisi olla yritystä matkassa. Olet vasta alkutaipaleella ja nämä kaapeliasiat ovat sieltä helpoimmasta päästä.

Täh? Siis sulla ei ole ollut edes komponenttikaapelia, ja olet ihmetellyt kun kuvaa ei tule televisioon? Hiukka enemmän kyllä pitäisi olla yritystä matkassa. Olet vasta alkutaipaleella ja nämä kaapeliasiat ovat sieltä helpoimmasta päästä.

Kysyin verkkokaupassa vain asiantuntijalta ja hän sanoi, että kaikki kaapelit tulevat paketissa. Mikä tämän hd pvr hauppauge - gaming cablen virka sitten on jos ja kun tuo ps3n oma komponenttikaapeli korvaa sen.

Hauppauge HD PVR Setup Tutorial Xbox 360 PS3 - YouTube

Ootko nyt oikeesti laittannut kaapelit tuolleen miten tuossa videossa?
Ja kyllä se gaming cable käy hyvin ellei ole susikappale. Sillä vaan saa monet konsolit yhdellä kaapelilla kiinni. Voit myös silti käyttää plegen alkuperäistä.

Hauppauge HD PVR Setup Tutorial Xbox 360 PS3 - YouTube

Ootko nyt oikeesti laittannut kaapelit tuolleen miten tuossa videossa?
Ja kyllä se gaming cable käy hyvin ellei ole susikappale. Sillä vaan saa monet konsolit yhdellä kaapelilla kiinni. Voit myös silti käyttää plegen alkuperäistä.

Kaapelit ovat juuri tuollain. Lisäksi käytän 5m usb jatkojohtoa. Veikkaan, että gaming cable on susi. Huomenna ostanen uuden komponenttikaapelin.

Kysyin verkkokaupassa vain asiantuntijalta ja hän sanoi, että kaikki kaapelit tulevat paketissa. Mikä tämän hd pvr hauppauge - gaming cablen virka sitten on jos ja kun tuo ps3n oma komponenttikaapeli korvaa sen.

Kyllä sinulle tuli oikea kaapeli laitteen mukana, itsekin sain tuon laitteen viime viikolla. Sitten, kun saat kuvan näkymään, niin voit huomata, että kaapeli on laadultaan todella huono; itselläni liitettynä PS3:seen ja jo XMB:ssä on tekstuureissa kolmeakin haamukuvaa. Pistin Play.com:ista tilaukseen Sonyn komponenttikaapelin (20 euroa) ja uskon, että laatu paranee tällä. Toinen murhe on tuo Arcsoft Showbiz -ohjelma, joka jumittaa ainakin WinXp:n totaalisesti. Nyt yritän saada toimimaan Linux:illa ja näyttää jo lupaavalta. Se tässä vaan kyrsii rankasti, että ostin tuon Gaming Edition:in ja maksoin surkeasta kaapelista sekä toimimattomasta kaappari/editointi -softasta 70 euroa ylimääräistä verrattuna Hauppauge HD PVR -perusversioon, jossa ei ollut tuota kaapelia eikä softaa mukana.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom