Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelkoja?

zide

New Member
Tätä on jo ehkä joskus täällä kysyttykin, mutta kuitenkin:
Onko porukalla jotain pelkoja/kammoja? Itselläni ei pelkoja pahemmin ole, paitsi ehkä lievä ahtaanpaikan kammo...
 
Paperihaavat ja läheisten kuoleminen - tuossa järjestyksessä.
Toissa vapun jälkeen olen kammonnut paperihaavoja, kiitos serpentiinin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Ahtaat paikat ahdistaa. Pistää meskaamaan, kun sellaiseen joutuu.
Ahtaanpaikankammo tekee elävältä hautaamisen entistä kiinnostavammaksi.

Joskus keskiajallahan porukkaa haudattiin aika paljon elävältä - sekä vahingossa, että tarkoituksella. Ruton riehuessa Euroopassa ei voitu niin tarkkaan syynätä kenessä vielä henki pihisee, vaan porukka lykättiin arkkuun ja kuopattiin maan alle. Tuolloin ei vielä tiedetty, että erinäiset sairaudet voivat aiheuttaa syvän kuolemankaltaisen unitilan. Toisinaan sattui siis niin, että jokin onnettomat reppanat sattuivat heräämään elävältä haudattuna ja joutuivat syömään itseään pysyäkseen hengissä edes muutaman päivän ennen vääjäämätöntä nääntymystä.

Now that's what I call scary!
 
Käärmeet. Etenkin sellaiset jotka luikertelevat muka sängyn jalkopäässä keskellä yötä. Pakko kääntää sänky lähes ylösalaisin.
 
Hammaslääkäriä kammoan yli kaiken. Pitäiskin nyt tilata aika kun viisaudenhammas on vähän lohjennut. Hitsi, se tarkoittaa sitä, että se koko hammas poistetaan.
 
Sängynalusmörkö.
Joudun loikkaamaan sänkyyn metrin päästä jos valot on sammutettu, ettei se ehdi tarttumaan pimeässä nilkkaan.

Joskus vahingossa jalka pääsee roikumaan peitonalta paljaana sängynlaidalle, silloin tulee kiire vetää se takaisin peiton sisään turvaan.
 
Äännekkäitä naishenkilöitä pelkään ja oikealta tulevia autoilijoita.
 
Huoltoasemien autopesuja. Kun istuu jumissa autossa jumalattoman isojen harjojen mellastaessa ulkopuolella on paniikki monesti lähellä. Koskaan ei voi olla varma milloin tulee
lasista läpi. Ja sitten hammaslääkäreitä - kukapa ei pelkäisi niitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Azathoth
Ja sitten hammaslääkäreitä - kukapa ei pelkäisi niitä.
Minä en pelkää hammaslääkäreitä. Enkä ymmärrä mitä pelättävää siinä on. Mullaki oli vuosi takaperin oikomishoitoa ja kävin hammaslääkärissä viikottain, koskaan en pelänny ja nyt on suorat hampaat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan yoshi
Minä en pelkää hammaslääkäreitä. Enkä ymmärrä mitä pelättävää siinä on. Mullaki oli vuosi takaperin oikomishoitoa ja kävin hammaslääkärissä viikottain, koskaan en pelänny ja nyt on suorat hampaat.

Eihän oikomishoidossa mitään pelättävää ole. Mutta eikö hampaitasi ole ikinä paikattu?
Vieläkin muistuu mieleen reikä, joka oli lähes hermossa asti ja pakikattiin puuduttamatta.
Nykyään puudututan suuni hammaslääkärissä, mutta ei tuokaan mukavaa ole, sillä naama on tämän jälkeen 5 tuntia tunnoton ja eloton.
 
Muistan kun polvenkorkuisena menin hammaslääkäriin, tarkoituksena oli repiä kaksi hammasta irti. No lääkärisetä tökkäsi puudutuspiikillä ja alkoi saman tien repimään hammasta. No eihän se puudutus ollut ehtinyt vaikuttaa vielä ja minä huusin...toinen hammas lähti onneksi kivuttomasti. Hammaslääkäreitä en kuitenkaan ole alkanut kammoamaan.

Sen sijaan pääkalloja pelkäsin. Tyhjissä silmäkuopissa oli jotain selkäpiitä karmivaa. Tämäkin on kyllä iän mukana kadonnut.
 
Minä pelkään yli kaiken hissejä.
Aina kun menen hississä, niin tuntuu että on vaikea hengittää.
Ja pelkään muutenkin lukittuja ovia, mutta en juurikaan ahtaita paikkoja...

Niin ja sängynalusmörköä tietenkin ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Viimeksi oli hampaissa viisi reikää ja sitä edellisellä kerralla viisi reikää, joten sitä on tottunut jo tuohon paikkaukseen (vaikka joka kertahan se ikävä tilaisuus on).

Onneksi britanniassa on kehitetty täysin kivuton hampaan korjauskeino, ja yksi hammaslääkäriketju käyttää sitä jo asiakkailleen. Eli siinä suihkutetaan jotenkin otsonia hampaaseen, josta reikä puhdistuu ja hammas alkaa kehittämään luuta reiän paikalle (korjaa itse itsensä muutassa päivässä siis). Jos hoito ei toimi, siihen laitetaan sitten ihan perinteinen paikka (eli porataan ja paikataan).

Pitäisköhän sitä mennä britanniaan tästä lähtien hammashoitoon :D
Noh, toivottavasti tulisi äkkiä Suomeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Sängynalusmörkö.
Joudun loikkaamaan sänkyyn metrin päästä jos valot on sammutettu, ettei se ehdi tarttumaan pimeässä nilkkaan.

Outoa, itselläni on täysin sama pelko.
 
Ylös Bottom