Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Perfect Dark Zero vai Prey?

PaavoGold

New Member
Pitäis saaha joku räiskintä, ja nämä kaksi kiinnostaisivat eniten. Käsittääkseni PDZ on saanut hyvät arvostelut, mutta olen myös ymmärtänyt arvostelujen olleen hieman liioiteltuja arvosanan suhteen. Peli olisi tosin halpa (~36-39), mikä on aina plussaa.

Prey on saanut ihan hyviä arvosanoja myös, mutta arvosteluissa kuultaa arvostelevien kokemus 1st persoonan räiskinnöistä, eli he ovat pelailleet kaiken maailman Doom 3:et ja muut, joten arvosanoja laski "ei tarjoa mitään uutta" mentaliteetti. Minä kun olen lähes 1st person shooter neitsyt, joten kuvittelisin kaiken olevan uutta ja hienoa. Peli tosin on täysihintainen.

Näissä puitteissa, kumpi mun kannattaisi hakea? :/
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Molemmista on demot ladattavissa Marketplacella joten kokeile niitä ennen kuin teet päätöksen.

Lisäksi Prey irtoaa noin 33 eurolla Play-asiasta, sillä peli on region free.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Itse en ostaisi kumpaakaan. PDZ on tökerö ollakseen next-gen peli, tosin sen saa jo alelaarista. Prey on demon osalta hieman outo tekele, nimittäin omasta mielestäni Preyn paras anti tulee ilmi demosta ja loppu on tasapaksua rynnimistä kohti läpipeluuta...

Eipä taida tällä hetkellä mitään mullistavaa räiskintää olevan x360:llä..ei kun niin...Osta GRAW tai Call Of Duty 2..jos sinulla ei jo ole jo niitä
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Prey lienee kaksikosta parempi yksinpeli, mutta sen moninpeli on varsin rajallinen. Perfect Dark Zero puolestaan lähes vaatii Live-moninpeliin paneutumista kampanjan heikkouksien vuoksi. Kannattaa huomioida, ettei sopivaa moninpeliseuraa PDZ:aan enää nykyisin välttämättä löydy, koska peli on jo melko iäkäs.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Oam listani parhausjärjestyksessä Xbox360 räsikinnöistä on seuraava.

1. Perfect Dark Zero
2. G.R.A.W
3. Quake 4
4. Prey
5. COD2
6. GUN (vaikkei first person olekkaan)
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Sen verran vaan, että jos ei ole tottunut konsoliräiskintäpelien pelaaja on PDZ:n ohjaus huonompi kuin yleensä vastaavissa ammuskeluissa. Ohaus kyllä toimii samalla tavalla kuin melkein kaikissa muissakin, mutta on huomattavasti kankeampi käyttää. Eli tähtääminen ei ole lähelläkään yhtä lennokasta kuin esim. Halo:ssa. Ensipeliksi räiskintään minä en ainakaan sitä siis suosittelisi. Jos yhtään realistisempi pauke kiinnostaa niin GRAW on oikea valinta (henk koht. parhaiten kolahtanut peli x360:llä)
Prey taas on lyhyt mutta viihdyttävä räiskintäpläjäys. Ei täyden hinnan arvoinen, mutta erittäin pelattava peli.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Itse olen kanssa miettinyt räiskintäpelin hankkimista, mutta kun näin Gears of Warin trailerin, päätin odottaa sitä, pitäisi tulla marraskuussa myyntiin. Vaikuttaa pikkaisen lupaavalta kauhuräiskinnältä :) Mainittujen lisäksihän on vielä se Battlefield 2, onkohan siinä millainen yksinpeli?

GRAW on myös todella hyvä, mutta taktisempi. Jos haluaa vain mättää täysillä aivot narikassa, niin varmaan mikä tahansa muu räiskintä on parempi vaihtoehto GRAW:lle. Itsellä meinasi palaa GRAWin parissa hermot kun se on aika vaikea ja olen myös aika neitsyt näissä räiskintäpeleissä, mutta peli antoi kyllä suurta tyydytystä kun sen pääsi läpi. Hienoa kun arvosteluissa puhuttiin n. 10 tunnin mittaisesta pelistä ja pelasin sitä itse varmaan yli 30 tuntia :)
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Condemnedissä ei ole niin hirveästi räiskintää, kuitenkin ensimmäisen persoonan peli ja saahan siinä mättää vastustajia kuitenkin putkilla jne. ja mielestäni vääntää molemmat otsikon pelit mattoon vaikka samaan aikaan!.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

PDZ ja Prey poikkeavat toisistaan aika paljon. Siinä missä Prey on suoraviivaista räiskintää, Zerossa on vaikeusasteen mukaan lisääntyviä suoritettavia tavoitteita jokaisessa tehtävässä (tehtävät siis muuttuvat vaikeustason mukaan). PDZ on enemmänkin agenttipeli, jossa toki myös on paljon suoraviivaista räiskintää. Vaikeustaso on kohdallaan (varsinkin vaikeimmalla tasolla) ja tämän pelin voi pelata kaverin kanssa läpi samalla koneella, mikä on huomattava plussa Preyhin verrattuna. Lisäksi PDZ:n aseet ovat aivan eri galaksista kuin Preyn umpitylsät ja munattomat vastaavat. Vaikka PDZ ei ole edeltäjänsä veroinen, niin kyllä se aina Preyn hakkaa.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Itse ostaisin Preyn. Perfect Darkin aseet ovat ärsyttävän tehottomia ja kunnon lahtausfiilistä ei pääse syntymään samaan tapaan kun Preyssä, joka on myös kenttäsuunnittelultaan pirteä ilmestys. Ääninäyttely ja juoni ovat Preyssä huomattavasti paremmalla tasolla kuin Perfect Darkissa. Lisäksi Perfect Darkin ohjaus ja pelattavuus ovat huonompia.

*EDIT* Jonkin ajan kuluttuahan tuo FEAR ilmestyy kalalle, ja videoiden mukaan näyttäis toimivan erittäin sutjakkaasti. 1st person räiskintöjen Ninja Gaiden. Siinä ei aivot nollilla räiskintä paljoa parane.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Itse en ostaisi (enää) kumpaakaan, senverran tylsiä molemmat. Fisun tähän mennessä paras
"aivot narikkaan" -räiskintä taitaa (valitettavasti) olla Quake 4, jolla sentään on hetkensä.
Erityisesti Prey oli paha pettymys, pelaaminen oli yhtä innostavaa kuin pahvin syönti.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Näistä kahdesta ehdottomasti Prey. PDZ jäi kesken jo hyvinkin alkuvaiheissa eikä ole tullut pelin pariin palattua sitten joulukuun.. Preyn lyhyeksi haukuttu yksinpelin jaksoi vääntää läpi ihan mielellään ja moninpelikin on ihan ok hippaa kunhan sattuu tuurilla löytämään hyvin toimivan serverin. Ehkei ihan 60e arvoinen mutta kuten aikaisemmin joku mainitsi tuolta Play asiasta peli irtoaa sopivaan n. 35e hintaan.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Prey kannattaa ostaa mieluummin sillä odz yksinpelin jaksoin hädintuskin vääntää läpi ja pelin ohjaaminenkin tuntuu todella kankealta.
Preyn yksinpeli taas on todella hyvä ja sen olen jaksanut vääntää molemmilla vaikeus-asteilla läpi ja moninpeli on kyllä aika vähäinen, mutta on sekin hauskaa kunnon porukassa.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Vähän on kyllä mielipide kysymys. Prey oli ainakin puuceella avuton ja tylsä peli, poistin sen alle tunnin session jälkeen. Perfect dark zeroa olen jaksanut tahkota useamman tunnin tehtävään 12, vaikkei sekään mitään uutta tarjoa.

Hinta on jälkimmäisessä kohdillaan, 20-40e riippuu kaupasta. Prey taas täydet 60e melkeen kaikissa suomen kaupoissa.

Itse odottelen uusia julkaisuja.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Jos haluat hyödyntää täysillä Xbox 360:n verkko-ominaisuuksia, on näistä kahdesta parempi vaihtoehto Perfect Dark Zero. Jos taas haluat eeppistä, joskin lyhytikäistä yksinpelitoimintaa, on Prey hyvä valinta. PDZ:n arvoa ainakin minun silmissäni nostaa ihan hyvä verkkopeli sekä etenkin co-op, joka mahdollistaa kampanjan pelaamisen läpi kaverin kanssa. Tarina ei pahemmin PDZ:ssä jaksanut kiinnostaa, mutta toiminta on hauskaa.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Jos optimointi sallitaan, voit rajallisellakin budjetilla hyvin ostaa molemmat.

Preyn saa edullisesti (ks. Tiongin viesti edellä), mutta se on vielä sen verran uusi peli, että sillä on kuitenkin kohtuullisesti jälleenmyyntiarvoa. Preyn yksinpelikampanjan pelaa aika nopeasti läpi, jonka jälkeen voit pistää pelin myyntiin ja ostaa tilalle halvan PDZ:n, josta on käytettyjen pelien markkinoilla suoranaista ylitarjontaa.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Heh, laitoinpa nyt signuuni faktan, joka valitettavasti on minun kohtalonani nyt ainakin toistaiseksi. Eli olen kyvytön hyödyntämään Xbox Live!-palveluja atm. Toisaalta, pidän kyllä enemmän yksin pelaamisesta muutenkin, eli en kauheasti pelaile nopeita esim. matsityyppisiä sessioita, vaan yleensä yritän kehittää tarpeeksi aikaa pelisessioilleni.

Kiitoksia vastauksista, ja lisää otetaan vastaan edelleen! :)

P.S. Kumpi on visuaalisesti näyttävämpi? Ilmeisesti Prey? Tiedän, että on aika epäoleellinen kysymys, mutta kysynpä silti.
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

PaavoGold sanoi:
P.S. Kumpi on visuaalisesti näyttävämpi? Ilmeisesti Prey? Tiedän, että on aika epäoleellinen kysymys, mutta kysynpä silti.
Prey, mutta moni kakku päältä kaunis.. :)
 
Vastaus: Perfect Dark Zero vai Prey?

Zanis Dust sanoi:
Prey, mutta moni kakku päältä kaunis.. :)

Mutta kakku on hyvää! Ja koreat kakut myös! :D

Joo, ehkä ennemminkin mieltäni painoi, että onko PDZ paskan näköinen "new gen." peliksi? :)

Anteeksi, myönnän olevani suht koht grafiikkahuora. :D Varsinkin kun on nyt kerran tällainen grafiikka-mylly tullut ostettua.
 
Ylös Bottom