Peli meni lävitse ajassa 80h, aika tasan, mutta mitä ihmettä, kun tsekkasin youtubesta cutscenet niin siellä on kokonainen boss-fight ja tarinapätkä mikä multa näyttäisi jääneen väliin, alkaa ajassa 1:35:00h-1:52:00h
Näyttäisi siltä, että tää liittyy nimenomaan tähän PS5
Royaliin koska kyseessä on tää vaihto-opiskelija tyttönen (kasumi?), mitenhän tän olisi päässyt pelaamaan lävitse, koska mulla on kyllä confident maksimissa hänen kanssaan?
Voi vittu, mun kaikki savet on nyt tietenkin porrastettu tonne loppupään dungeoon ja sieltä ei pääse enää kaupungille, joten ilmeisesti missasin tän tarina-osuuden ja nyt ei oo vaihtoehtona kuin aloittaa alusta?

Muuten vähän mietteitä PS5 Royal versiosta:
Pelasin pelin lävitse puoliksi helpolla ja normaalilla vaikeusasteella, jolloin pystyi keskittymään enemmän tarinaan ja tykkäsin kyllä. Tarjosi tarinallisesti ja pelillisesti jotain uutta, koska tuo vuorokausirytmi arjen puolella oli ajallistettu. Olen vuosia karttanut tätä peliä kun pelkäsin, että pelissä on kello, joka juoksee omaa aikaansa ja päivittäin joutuu pelaamaan kaikenmaailman minipelejä odotellessa, että aika kuluu, mutta onneksi aktiviteetit veikin aina kolmasosan päivästä ja tarvitsi vain päättää mihin aikansa käyttää. Kaikki minipelit (pallon lyönti, dartsin heitto jne) jätin väliin, mutta silti noi eri rankit (charm, guts, knowledge ynm) tuli täyteen.
Taistelusysteemi oli aika perustuttuajuttua muista sarjan peleistä. Itse tykkään jos tälläisissä peleissä on tuollainen ominaisuus, että voit laittaa omat pelaajat hoitamaan taistelut itsenään, eikä tartte kontrolloida neljää pelaajaa, vaan voit keskittyä yksiin saappaisiin. Ominaisuus toimi kohtuullisen kivasti, tosin välillä tuli tilanteita, jossa hahmot oli "full assault" tilassa ja silti päätyivät guardiin kerta toisensa jälkeen.
Myös toi, että Personien iskut käyttää joko SP tai HP oli uutta ja välillä saikin miettiä pomo tappelussa käyttääkö taitoa, joka kuluttaa SP vai HP:ta, tästä päästäänkin ainoaan varsinaiseen ärsytyksen aiheeseen:
Jos päähahmo kuolee taistelussa niin se on samantien game over eikä omat joukkuekaverit saa edes mahdollisuutta healata/herättää henkiin, tämä tuntu kyllä tälläselle JRPG-genren pelille varsin erikoiselle ratkaisulle ja aiheutti muutaman todella erikoisen game overin, jossa 3/4 hahmosta oli täysillä HP:llä, mutta yksi kuoli, joten game over.
En tiedä myöskään onko aseiden rekyyliä laskettu tähän Royal versioon kun panokset latautuu joka taisteluun, mutta vaikka kuinka oli viimeisemmilleen viritetyt aseet niin ne teki kyllä aika vähän vahinkoa, joten niiden hyöty yleisellä tasolla jäi pimentoon, ellei vastassa ollut lentävä mörkö.
Myöskin toi Mementon loputon surffaus tuntu vähän raskaalta ja turhalta, loppuvaiheessa riitti kun ajelit vain kerrokset lävitse ja örkit kuoli pelkästä törmäyksestä, mutta sitten taas hahmot sai niin paljon XP:tä, että peli meni liian helpoksi ja jouduin nostamaan vaikeusastetta.
Musiikit on kyllä parhaat kautta aikojen, johtunee siitä, että biiseissä on myös sanat eikä pelkkää teostovapaata hissimusiikkia, kuten normaalisti.
Kaiken kaikkiaan kokemuksena kyllä sellanen
8.5/10 peli. Odotan Strikeriä innolla, mutta samaan aikaan vähän vituttaa jos toi alkuun mainitsemani tarinan pätkä jäi nyt kokematta.
EDIT: ilmeisesti skippasin ton Semester 3:sen suoraan, koska en tiennyt, että toi councelor confident olisi pitänyt hioa noin huippuunsa ennen kun lähdin graalin maljan perään ja enää ei pääse backiin kun pelaamalla alusta tohon saakka, hohhoijaa miten kusinen systeemi