Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES 5 Toivomukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PES 5 Toivomukset

Minä en ole muuta kuunnellutkaan kunnolla kuin espanjalaista (PES3, PES4) ja japanilaista selostusta (WE6FE aka "PES 2,5"). Japanilainen selostaja eläytyy kaikkein parhaiten hommaan, ja mikä parasta, siitä ei tajua hölkäsen pöläystä. Baskiselostaja tulee hyvänä kakkosena.

Online: Jokohan nyt tällä kertaa? Muutenkin tästä olisi hyötyä, jos heillä olisi sivu, mistä voi ladata rosteripäivityksiä, se on vähän liian työlästä tehdä kaikki itse.

Ja mikäs muuta... niin se onlinetuki. Muuta ei peli oikeastaan kaipaakaan.

Miten muuten vaihdetaan selostusta. Vaihtuuko myös valikkojen kieli samalla?

Tässäpä olisi minun toivomuslista:

1. Master league pois ja sen tilalle oikeat liigat cup-otteluineen. Vaihtoehtoisesti pitäisi aloittaa esim. Englannin 4 div. Shewsburylla tai vastaavalla.

2. Mestareiden liiga ja UEFA-Cup, sekä MM- ja EM-kisat

3. Kunnon lisenssit

4. Enemmän tilastoja!!! (tilastofriikki kun olen) :p

5. Selostus kuntoon

6. Kulmapotkut tehokkaammiksi!!

7. Oikeat tuomarit

8. Jotain järkeä niihin nuoliin, kun tuntuu että ne tulee arvalla

9. Kunnon Career-moodin lisääminen peliin. Eli joukkueen valmentaminen kuuluisi oleellisena osana itse peliin. Rahan lisääminen olisi myös hyvä juttu ja siten pelaajakaupoista tulisi mielenkiintoisimpia. Joukkueelle voisi myös palkata apuvalmentajia, joiden taidoista olisi hyötyä joukkueen rakentamisessa. CM sarjasta voisi ottaa joitain vaikutteita...

10. Pelaaja voisi loukkaantua vaikka tuomari ei viheltäisi rikettä.

11. Pääpeliä hitusen tehokkaammaksi ja vastaavasti puolustajia tehokkaimmiksi 1 vs. 1 - tilanteissa

12. Taulukoihin jotain järkeä! Nyt esim. Sarjataulukko on H****tin rumaa katsottavaa!

Siinäpä ois jotain mitä minä haluaisin seuraavaan osaan. Kommentoikaa ihmeessä, jos joku ideoistani on hyvä/huono... :o

aadi sanoi:
Tässäpä olisi minun toivomuslista:

1. Master league pois ja sen tilalle oikeat liigat cup-otteluineen. Vaihtoehtoisesti pitäisi aloittaa esim. Englannin 4 div. Shewsburylla tai vastaavalla.

2. Mestareiden liiga ja UEFA-Cup, sekä MM- ja EM-kisat

3. Kunnon lisenssit

4. Enemmän tilastoja!!! (tilastofriikki kun olen) :p

5. Selostus kuntoon

6. Kulmapotkut tehokkaammiksi!!

7. Oikeat tuomarit

8. Jotain järkeä niihin nuoliin, kun tuntuu että ne tulee arvalla

9. Kunnon Career-moodin lisääminen peliin. Eli joukkueen valmentaminen kuuluisi oleellisena osana itse peliin. Rahan lisääminen olisi myös hyvä juttu ja siten pelaajakaupoista tulisi mielenkiintoisimpia. Joukkueelle voisi myös palkata apuvalmentajia, joiden taidoista olisi hyötyä joukkueen rakentamisessa. CM sarjasta voisi ottaa joitain vaikutteita...

10. Pelaaja voisi loukkaantua vaikka tuomari ei viheltäisi rikettä.

11. Pääpeliä hitusen tehokkaammaksi ja vastaavasti puolustajia tehokkaimmiksi 1 vs. 1 - tilanteissa

12. Taulukoihin jotain järkeä! Nyt esim. Sarjataulukko on H****tin rumaa katsottavaa!

Siinäpä ois jotain mitä minä haluaisin seuraavaan osaan. Kommentoikaa ihmeessä, jos joku ideoistani on hyvä/huono... :o

Kommentoin sen verran,että kannatan 100%:sesti career-moodi ehdotustasi.Jonkulainen media sais ilmestyä peliin.

ainoa toiveeni tällä hetkellä, on kuten joku muu jo kirjoittikin :

Oman liigan luominen: Itse pelaan PES:siä pääasiassa ainoastaan moninpelinä - konetta vastaan en juuri pelaile. Kuitenkin oman moninpeliliigan järjestäminen on tällä hetkellä avutonta, kun valittavana on ainoastaan kiinteillä joukkuemäärillä varustettuja vaihtoehtoja. Pitäisi ehdottomasti pystyä luomaan liiga kokonaan omilla säädöillä / säädöksillä.

Tässäpä hieman supisteltu toivelista:
- Tekoäly paremmaksi, ja kunnolla.
- Master League -mode monipuolisemmaksi ja paremmaksi. Esim. joka maalle oma sarjansa (ja alemmat sarjat?), enemmän tilastointia ja kenties media tyyliin Madden NFL 2005.
- Kunnon lisenssit
- Pelaajien muokkaukset saisi päivittyä myös ML-modeen (muutkin kuin ulkonäölliset ominaisuudet ja nimet)
- Sitten kaikkia pikkuviilauksia, kuten tuomaroinnissa ne hyötynäkökulmat (vois vähän vielä parannella) ja sitten loukkaantumisiakin voisi trimmailla.. ja paljon muuta joka ei tule nyt mieleen.

Vielä tuosta muutamien toivomasta pääpelin ja kulmapotkujen helpottamisesta.. minusta se on nyt melko hyvin kohallaan. Ei tule liian helpolla maaleja, mutta silloin tällöin tulee. Esimerkiksi PES3:ssa pääpeli ja kulmapotkut olivat liian helppoja maalintekotapoja.

Mielestäni myös eräiden pelaajien statsit&kyvyt sais kasvaa Pro evo 5:seen. Owenin kuningasasema kyrsii aikalailla. Saa olla aika varuillaan Realia vastaan, kun kärjessä hyrrää yleensä Ronaldo&Owen...

Hieman faktaa PES5:stä. Motion capture-animaatio tehdään täysin uusiksi. Bundesliiga on näillä näkymin tulossa mukaan. Valioliigan oikeudet ovat käytännössä mahdottomat saada ennen 2008 kun sopimus, käsittääkseni, EA:n kanssa raukeaa. Tämän tosin voi kiertää neuvottelemalla sopimuksen erikseen jokaisen seuran kanssa, kuten tehtiin PES4:ää ja Codemastersin futissarjaa varten.

Presentaatiota ollaan rukkaamassa uuteen uskoon ainakin lisensoidulla musiikilla. Devaajat tietävät, että tällä osa-alueella pitäisi hieman ottaa EA Sportsista mallia.

Tekoälyn parantamisessa on se ongelma, tämä kävi ilmi haastattelustani sarjan tuottaja Seabassin-kanssa, parin kuukauden takaisessa Pelaaja-lehdessä, että se on ensimmäinen elementti jota joudutaan karsimaan ruudunpäivityksen sulavuuden tavoittelussa. Sen jälkeen tulee animaatio. Seabass totesikin, että tekoälyn parantaminen ei ole ongelma, vaan se, että PS2:lla tulevat jo rajat vastaan. PS3:lla sitten.

Japanissahan tulee parin viikon kuluttua Online-versio Winning Eleven 8:stä eli PES4:n Japaniversiosta.

Minun puolesta voivat laskea polygonien määrään alaspäin, kunhan maalivahdit saadaan realistisemmiksi ja puolustajien tekoäly esim. tilanteessa, jossa hyökkääjä nousee vasenta laitaa pitkin keskustaa kohti. Tälläisessä tilanteessa, kun lähdet esim. oikealla keskuspakilla päälle, niin eiköhän vasen keskuspakki lähde mukaan jättäen maalille toisen hyökkääjistä täysin vapaaksi. Sinne vain syöttöä ja maali on valmis. Tuo on ehkäpä se selkeästi suurin vika puolustajien tekoälyssä.

NapaKettu sanoi:
Minun puolesta voivat laskea polygonien määrään alaspäin, kunhan maalivahdit saadaan realistisemmiksi ja puolustajien tekoäly esim. tilanteessa, jossa hyökkääjä nousee vasenta laitaa pitkin keskustaa kohti.

Juu, minunkin mielestä saisi grafiikat vaikka huonota, jos itse peli paranisi.

Lisäksi olisi tuossa Master Leaguessa ihan mukava, jos joukkueet peluuttaisivat pelaajia sen mukaan miten he suoriutuvat, eivätkä sen mukaan miten taktiikka ja kokoonpanot on laitettu peliä tehdessä (tai itse muokattu Edit-osiossa).

Olisi myös mukava, että joukkueiden taktiikka vaihtuisi sen mukaan minkälaista materiaalia on käytössä. Eli esim. joku yhden kärjen taktiikkaa käyttävä tiimi vaihtaisi kahden kärjen taktiikkaan, mikäli saavat hommattua hyökkäykseen vahvistuksia. Nykyään eivät ilmeisesti paljon vaihtele taktiikoita, joskus pelin tuoksinnassa saattavat vaihtaa pikkasen, muttei se ole sama asia.

Kyllähän näitä pikkujuttuja löytyy, joita saisivat muutella. Mutta nyt UCL:n pariin.. ;)

NapaKettu sanoi:
Minun puolesta voivat laskea polygonien määrään alaspäin, kunhan maalivahdit saadaan realistisemmiksi ja puolustajien tekoäly esim. tilanteessa, jossa hyökkääjä nousee vasenta laitaa pitkin keskustaa kohti. Tälläisessä tilanteessa, kun lähdet esim. oikealla keskuspakilla päälle, niin eiköhän vasen keskuspakki lähde mukaan jättäen maalille toisen hyökkääjistä täysin vapaaksi. Sinne vain syöttöä ja maali on valmis. Tuo on ehkäpä se selkeästi suurin vika puolustajien tekoälyssä.

Allekirjoitan! Mielestäni suurin ongelma puolustajien teköälyssä on puolustuslinjan pitäminen. Itellä liian usein jompikumpi laitapakeista seisoo "kulmalipun kaverina" kun muut puolustajat ovat huomattavasti lähempänä keskiviivaa. Sinne vain hyökkääjä laitapakin tasolle ja maali. Oisihan sitä muutakin parannettaa teköälyssä, kuten pelaajien reagointi tilanteisiin esim. vastustajan veskarin reboundit usein jos ei kerkee ottaa pelaajaa omaan ohjaukseen niin pelaaja kääntää selkänsä pallolle, mutta toi puolustajien hommeli aiheuttaa eniten kiukkua.

Muut parannukset ovat olleekkin hyvin esillä tässä ketjussa Lisenssit, paremmat tilastot, pelaajien siirtäminen joukkueesta toiseen jne.
Miksei pelaajaa joka on siirtynyt joukkueeseen jota ei ole pelissä tai lopettanut voi laittaa jonnekkin free-listalle, kun PES ja WE joukkueet tulivat nopeasti täyteen.

Pakko kysyä, että milloin viides pessi on tulossa? Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta mistään en löydä. Vai suunnitteleeko ne jo PS3:lle seuraavaa. =7

ippanis sanoi:
Pakko kysyä, että milloin viides pessi on tulossa? Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta mistään en löydä. Vai suunnitteleeko ne jo PS3:lle seuraavaa. =7
Lokakuussa 2005 mitä luultavemmin on tulossa. Tästähän pelisarjasta on saatu jo vuosittainen päivitys tyyliin FIFA.

Itse toivon myös parannusta noihin maalivahteihin ja puolustajiin. PES4:ssa vautikin oli hieman liian kova joten realistisuutta peliin enemmän. Musiikit ja selostua kuntoon ja mitä tuohon grafiikkaan tulee niin se voi mennä hieman alaspäin jos muut asia paranevat. Milloin muuten tulee tuo Playstation 3 markkinoille ja onko porukka ostamassa PES5:sen PS2 vai PS3:lle=

NapaKettu sanoi:

kuka lähtee oikealla topparilla vasemmalle laidalle?

tai toisaalta oikea topparihan pitää vastustajan vasemman laidan. Tarkoitatko tässä että hyökkäyssuunnasta katottu oikea toppari. Eli oikeesti vasen toppari lähtee hyökkäyssuunnan vasemmalle laidalla.

vai tarkoitatko että sen puolen toppari mistä vastustaja hyökkää eli oikea toppari lähtee laidalle niin se kauempana oleva toppari lähtee mukaan?

tropic sanoi:
kuka lähtee oikealla topparilla vasemmalle laidalle?

tai toisaalta oikea topparihan pitää vastustajan vasemman laidan. Tarkoitatko tässä että hyökkäyssuunnasta katottu oikea toppari. Eli oikeesti vasen toppari lähtee hyökkäyssuunnan vasemmalle laidalla.

vai tarkoitatko että sen puolen toppari mistä vastustaja hyökkää eli oikea toppari lähtee laidalle niin se kauempana oleva toppari lähtee mukaan?
Selitän tuon kohta, mutta thän väliin sanon, että tuonkin vihreen voisi mahdollisesti estää manual -pelajanvaihdolla, jota ei Xboxilla voi käyttää Livessä, jossa tuota on joutunut tuskastelemaan iät ja ajat.

Nyt se selitys: Eli tuossa yhdessä vaiheessa viestiäsi tajusit oikein pointtini. Selitin tuon hyökkäyssuunnan hyökkäävän joukkueen kannalta. Eli esim. vasen hyökkääjä etenee vasenta laitaa, joilloin luonnollisesti vastustaja joukkueen oikea toppari (,jos nyt oletetaan, että pelataan joko 3 pakin systeemiä tai että laitapakki on pihalla)... niin se oikea toppari lähtee hyökkävän joukkueen kannalta vasenta laitaa puollustamaan, niin eiköhän se vasen toppari (tai keskimmäinen, jos on kolmen pakin systeemi) lähde mukaan jättäen oikean tai keskushyökkäjän täysin vapaaksi maalille. Toivottavasti ymmärsit jotain.

NapaKettu sanoi:
Selitän tuon kohta, mutta thän väliin sanon, että tuonkin vihreen voisi mahdollisesti estää manual -pelajanvaihdolla, jota ei Xboxilla voi käyttää Livessä, jossa tuota on joutunut tuskastelemaan iät ja ajat.

Korjattu.

Tekoäly myös kaikin tavoin parempaa. Miesvartiointi huomattavasti parempaa puolustuksessa, mutta toki joskus harvoin tapahtuu kämmejä, mutta niinhän niitä tapahtuu tosielämässäkin. Tilaa juoksennella EI ole, joten helpot laidalta läpi juoksut a'la PES4 ovat historiaa.

STOP!!!!! :eek:

Pelaajille -HENKINEN ja -FYYSINEN kuntomittari!

-> Näin pelaajien kunto saattaisi olla ihan hyvä, mutta henkisellä puolella esim. kovat paineet... pelaaja mokaisi avopaikoista!

Pelaajat valittavat etteivät saa tarpeeksi peliaikaa tai rahaa tai pelata haluamallaan paikalla!

-> Siinä tulisi managerille kova paikka dumpatakko pelaaja vai jos pelaaja olisi esim. (KAKA) Milan, niin heitätkö hänet vain "hus" pois?

Kunnon liigat - ei niinkuin nyt:( liiga,cup,euro-cup!

-> Olisi upea pelata aidossa Serie A:ssa Juvella ja kun tulisi jokin Cup peli -> reservit kentälle.. liiga peli ennen Mestareiden liiga peliä -> lepuuta tähtiä: Zlatan, Vieira, Nedved, Emerson, Cannavaro, Zambrotta... ei ole helppoa!

Varuste kauppa!

-> Täältä voisi ostaa esim uusia: nappiksia, hius/käsi/kaula -pantoja, koruja, palloja,
davids-> lasit, valmentaja-> uusi puku, pipo jne.

Muoti-Shop!

-> Uudet hiustyylit ja värit + upeat tatuoinnit esim. Cisse, Beckham!

Kokki!

-> Tässä kohtaa pelaajan pitäisi syöttää pelaajiaan kuin Tamakotseja! Pastaa ja aina välillä herkkuja, että -HENKINEN motivaatio nousisi ja -PASTAA, että fyysinen kunto nousisi.

Talonmies!

-> Tässä tilassa Stadionin talkkari joutuisi hoitamaan Stadionin nurmea-> jos vähän rahaa nurmen kunnospitoon-> olisi nurmi epätasainen ja huono, jos huono ottelu pelattaisiin muualla ja ei saisi yleisötuloja ollenkaan. Jos rahaa -> hyvä nurmi ja pallo suorastaan liukuisi nurmella!

"Viikon maalit TOP-5!"

-> Tähän tallentuisi peliiviikon viisi kauneinta maalia, ajatelkaa oma saksipotkunne ykkösenä!

"kaikki nämä aidossa liiga modessa, kiitos!"

---Huom.! en ole pelien tekijä, mutta olisiko tämä mahdollista PS3: aikakaudella.???

Ylös Bottom