Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Phantasy Star Collection, Crazy Taxi, Monkey Ball ja Virtua Tennis GBA:lle!

Esa Mäkijärvi

KonsoliFIN Alumni
Gaming Intelligence Agency uutisoi, että Sega on vahvistanut tuovansa Phantasy Star Collection-pelin Game Boy Advancelle aikaisin ensi vuonna. Collection-paketti sisältää sarjan kolme ensimmäistä osaa, joten suosittu Phantasy Star IV jää vielä odottamaan myöhempää mahdollista julkaisua.

Muita Segan tulevia Game Boy Advance-pelejä ovat käännökset Super Monkey Ballista, Crazy Taxista ja Virtua Tenniksestä. Näistä Virtua Tennis olisi vielä tulossa tämän vuoden puolella, mutta muut ilmestyvät vasta ensi vuoden puolella. THQ julkaisee jokaisen näistä peleistä Yhdysvalloissa ja Infogrames hoitaa julkaisuhommat todennäköisesti Euroopan markkinoilla.
--

- Esa

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Gaming Intelligence Agency uutisoi, että Sega on vahvistanut tuovansa Phantasy Star Collection-pelin Game Boy Advancelle aikaisin ensi vuonna.

Ikävää kuulla näin hyviä uutisia näin aikaisin. Nythän tuota PS-kokoelmaa jää odottamaan. Itse pelaan mielelläni tuollaisia vanhoja seikkailuja ja mikä olisi parempi alusta kuin Game Boy Advance. Nuo muut ilmoitetut nimikkeet eivät todellakaan pahemmin innosta. Pelkään, ettei GBA:lle varsinkaan hyvää Crazy Taxi -käännöstä saa aikaan, ihan kuin pelisarja muutenkaan kiinnostaisi.

Virtua Tennis on loistava kolikkopeli. Vanhalla GB:llä se pelkkä "Tennis" oli todella pelattava... kaikki hyvän pelin edellytykset siis Virtua Tenniksellä mun mielestä.

Ja taas lisää rahanmenoa, ainakin PSC:n kohdalla :D No, onneksi tässä varmaan kerkeää säästellä ensi vuoteen mennessä... Tai milloin nyt sitten limestyykään täälläkin päin mualimoa!

Re: Re: Phantasy Star Collection, Crazy Taxi, Monkey Ball ja Virtua Tennis GBA:lle!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Pelkään, ettei GBA:lle varsinkaan hyvää Crazy Taxi -käännöstä saa aikaan, ihan kuin pelisarja muutenkaan kiinnostaisi.
En aikanaan uskonut että Tony Hawk kääntyisi mitenkään päin GBA:lle, mutta onnistuihan se - ja vieläpä loistavasti! Veikkaisinpa Crazy Taxistakin jonkinmoista hittiä, edellyttäen että käännöstyö menee putkeen. Ainakin kuvakulmaa ja muutamaa muuta yksityiskohtaa pitänee rukata..

Phantasy Star Collection

Ikävää kuulla näin hyviä uutisia näin aikaisin. Nythän tuota PS-kokoelmaa jää odottamaan.

Ja yhdeksän kuukautta myöhemmin se on hellässä huomassani. Mitään ihmeellistä ei kannata odottaa noilta Phantasy Stareilta, vaan ne ovat mahdollisimman suoria käännöksiä alkuperäistekeleistä. Eli rumia ovat kuin mitkä. Etenkin ykkösosa, joka on Sega Master Systemin ajoilta. Minua ei olisi haitannut vaikka grafiikat olisi laitettu kokonaan uusiksi.

Amerikassa peliä myydään 30 dollarin hintaan. Saa nähdä mihin hinta asettuu täällä, jos peliä alkaa jossain vaiheessa kuulumaan. Jotenkin luulen että eurooppalaisilta lypsetään vähintään se 50 euroa. Harmi, ettei Phantasy Star nelosta saatu mahtumaan samalle kasetille.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Täältä löytyy erittäin hyvä arvostelu Phantasy Star Collectionista, jos jotakuta peli kiinnostaa.

En tiedä hyvästä arvostelusta, mutta mielenkiintoista - ja loppupuolella informatiivista - luettavaahan tuo kokoelman hankintaa harkitseville on. Pelit on tosiaan käännetty vähän vasemmalla kädellä tai rajoitetussa ajassa. Ensimmäisen Phantasy Starin tallennusbugin (konsoli kaatuu satunnaisesti tallennettaessa) on huomannut moni pelaaja. Itselleni se ei ole tullut vastaan, vaikka olen peliä testaillut juuri bugia silmälläpitäen. Pitää kai vain elää pelossa, kunnes peli on läpi. Minulle riittää, että nuo pelit ovat saatavilla, täydellisyydestä viis.

Maaliskuussa pitäisi muuten ilmestyä Euroopassa Phantasy Star Chronicles -niminen paketti. Eiköhän kyseessä ole sama peli kuin Phantasy Star Collection. Vähemmillä bugeilla, toivon. Olen pelannut kokoelman ensimmäistä peliä aika paljon ja vaikka tunnelmaa löytyy, on peli jännittävimmillään tallennettaessa.

Olen pelannut kokoelman ensimmäistä peliä aika paljon ja vaikka tunnelmaa löytyy, on peli jännittävimmillään tallennettaessa.
*huoh* Phantasy Star II on klassikko :/

Onko Virtua Tenniksen julkaisusta Euroopassa GBA:lle mitään tietoa. Peli oli ilmeisesti tulossa, mutta ainakin Nintendon lehdistätiedotteessa SEGA:n pelejä pisti silmään vain Super Monkey Ball Jr., Sonic Advance 2... mutta missä on Virtua Tennis:)?

Phantasy Star -kokoelman ulkoasultaan hienoimmat osat ovat ykkönen ja kakkonen. Molemmissa grafiikka on ihan tyylikästä ja selkeää, päin vastoin kuin vaikkapa rakeisessa kolmosessa, aikansa graafisessa ihmeessä.

Milloin tuota saa Suomesta? Minä taidan olla pelikaupan jonossa ensimmäisenä.

Piru vieköön että sarjan paras - eli neljäs osa - jätettiin tältä kokoelmalta pois. Toivottavasti julkaisevat senkin sitten joskus.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Morden
Yllättävän hyvännäköinen tuo Crazy Taxi on ainakin noissa screen shoteissa
Olen samaa mieltä, peli näyttää erittäin hyvältä. Jet Set Radiokaan ei näyttänyt yhtään hullummalta. Toivottavasti kummassakin on pelattavuus kohdallaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Olen samaa mieltä, peli näyttää erittäin hyvältä. Jet Set Radiokaan ei näyttänyt yhtään hullummalta. Toivottavasti kummassakin on pelattavuus kohdallaan.

Crazystä en mene sanomaan mitään videoiden perusteella, mutta (edelleen videoiden perusteella) JSR näyttäisi olevan tarpeeksi hyvä jopa paatuneimmallekkin JSR narkkarille, eli minulle.

Ylös Bottom