Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Phantom julkaistu

Ihan valmiiltahan tuo näyttää, mutta olisi jo pikkuhiljaa hauska nähdä millaisia/mitä pelejä sille tulee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vagrant
Ihan valmiiltahan tuo näyttää, mutta olisi jo pikkuhiljaa hauska nähdä millaisia/mitä pelejä sille tulee.

Eikös sillä pelata ihan tavallisia PC-pelejä, joita jaetaan maksua vastaan Phantomin omassa verkossa... Uskoisin tuon vähentävän fyysistä piratismia, mutta mistäs sitä tietää millaisia modauksia käyttäjät rautaan tekevät, kun se sisältää ilmeisesti ihan hyllykomponentteja (ei kustomoituja kuten vaikka Xboxissa). Tuskimpa toimii koko idea ellei vekotin sitten ole sisältöönsä nähden todella halpa.
 
Jaa se julkaistaan (julkaistiin) sittenkin? Luulin koko koneen olleen rahastushuijaus tms.

Ei kiinnosta ollenkaan - muuta en sano.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Eikös sillä pelata ihan tavallisia PC-pelejä, joita jaetaan maksua vastaan Phantomin omassa verkossa... Uskoisin tuon vähentävän fyysistä piratismia, mutta mistäs sitä tietää millaisia modauksia käyttäjät rautaan tekevät, kun se sisältää ilmeisesti ihan hyllykomponentteja (ei kustomoituja kuten vaikka Xboxissa). Tuskimpa toimii koko idea ellei vekotin sitten ole sisältöönsä nähden todella halpa.
Riisuttu PC ei minua kiinnosta sillä mihin tarvitsee "konsolia" jolla voi pelata vain PC-pelejä. Uskaltaisin jo veikata ettei tämä vehjas tule menestymään konsolipelaajien keskuudessa, mutta PC-pelaajaajia Phantomissa voi kiinnostaa sen tehokkuus.
 
Eli siis käsitinkö oikein: Kyseessä on PC, jolla voi vain pelata? Masiina kytketään telkkariin, pistetään hiiri/näppis/padi kiinni koneeseen ja ruvetaan pelaamaan PC-peliä? PC-pelit ovat kyllä halvempia, mutta tuo kone vanhentuu nopeasti. Toisaalta hyvä idea, mutta erittäin vaikea toteuttaa hyvin. Sitä paitsi mistä noita saa (ja mihin hintaan)?
 
Nämä eivät ole virallisia faktoja, vaan kaikkea mitä luulen tietäväni Phantomista... ;)

- Rauta on puhtaasti tavallista kotitietokonekamaa kaupan hyllyltä. Konetta on todennäköisesti mahdollista päivittää.
- Siinä ei ole CD-/DVD-asemaa, vaan pelit ladataan netistä Infinium Labsin omalla systeemillä Phantomin kiintolevylle.
- Peleistä on mahdollista ladata myös demoja tai niitä on mahdollista "vuokrata" (eli ladataan täysversio, jota voi käyttää tietyn aikaa, edulliseen hintaan)
- Järjestelmä vaatii luottokortin, koska Phantomin verkon käytöstä ja pelien lataamista laskutetaan.
- Myös musiikin ja videoiden lataaminen on mahdollista maksua vastaan.
- Phantomiin käy kaikki PC-yhteensopivat peliohjaimet, mutta hiiri ja näppis ovat varmaankin tärkeimmät. Pyöriihän koneessa Microsoftin (kustomoitu?) Windows XP.
- Phantomilla voi myös käyttää Messengerin kaltaisia ohjelmia, surffailla netissä ja lukea sähköpostia.
- Laitetta myydään vain valmistajan nettisivuilla ja se on tarkoitettu vain "HC-pelaajille".
- Pelit ovat tavallisia PC-pelejä, joita on ehkä hieman kustomoitu ja säätömahdollisuuksien puolesta karsittu. Riippuu varmaankin julkaisijasta.
- Phantomissa tulee esiasennettuja pelejä.
- Laitetta on mahdollista käytää niin TV:n kuin monitorinkin kanssa. Vakiovarusteisiin kuuluu lisäksi Dolby Digital 7.1 -monikanavaääni (laitteen takana runsaasti liittimiä).
- Phantomin sanotaan olevan uudenlainen viihdelaite, jota ei pitäisi sijoittaa pelikonsolien tai PC:n kanssa samaan sarjaan.
 
Tuon edellisen tekstin perusteella ainakin minä olen sitä mieltä että toivottavasti konsolipelaaminen ei mene tulevaisuudessa ainakaan tuollaiseksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Ainakin joskus piti PS3:sta tulla about tuollainen. Ilmeisesti ei enää.

Sitten kun kone ilmestyy, yhtäkkiä Sony paljastaakin tehneensä Phantomin ja kone tunnetaan toiselta nimeltään PlayStation 3:na, jolloinka pleikkaristit sekä pikku hopparit ostavat heti koneen kuultuaan sanan "pleisteissoni".
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Sitten kun kone ilmestyy, yhtäkkiä Sony paljastaakin tehneensä Phantomin ja kone tunnetaan toiselta nimeltään PlayStation 3:na, jolloinka pleikkaristit sekä pikku hopparit ostavat heti koneen kuultuaan sanan "pleisteissoni".

Varsin huvittavaa. Ehkä se onkin se E3-messuille huhuttu Nintendon seuraava kone.
 
Laitetaan nyt linkki tänne, jos joku asiasta kiinnostunut ei ole vielä sivuille löytänyt: phantom.net

Tuolta löytyy mm. lista peleistä ja Phantom FAQ.
 
Ei, ei, ei ja ei! Olisi saanut koko Phantom jäädä vain pilaksi... Eihän tuota voi enää edes konsoliksi sanoa, täysiverinen pc. Voi ostaa tehokkaampia osia sun muita... Toivottavasti konsolipelaaminen ei mene noille raiteille. Tarkoitan juuri tuota päivittelemistä ja pelien kovalevylle lataamista.

Voisin sanoa ettei Phantom tule menestymään kovinkaan hyvin. Itse olen ainakin sen verran materialisti että pelit pitää saada fyysisesti kotelossa eikä minkään perhanan netin kautta! Entäs sitten kun tuommonen härveli tippuu vaikka lattialle ja sanoo riks, raks ja poks? Sinne menee ne monen sadan euron pelit "konsolin" mukana...
 
Toisaalta Phantom-kuume on minulla nousemassa päin, mutta kun ajatteleekin kaikkia kustannuksia, mitä moisesta laitteesta aiheutuu... WHRR! Kylmä tulee.
 
Ei kiinnosta tuo laite pätkääkään. Olen samaa mieltä siinä, että pelit pitää saada kotelossaan, eikä lankoja pitkin. Hyvä perustelu on juuri tuo laitteen rikkoutuminen, ja pitäähän ohjekirjaa ja koteloa päästä räpläämään niin tuntee hankkineensa jotain konkreettista. Onneksi PS3:n kohdalla moisesta älyttömyydestä luovuttiin.

Ketuttaa muutenkin kaikki online-hössötys: nykyään sitä vaaditaan kaikilta peleiltä, saman ruudun ääressä pelaaminen on unohdettu tyystin, vaikka kyseessä on suurin hupi pelaamisessa. Autopelejä ei tehdä enää nelinpelattavaksi, kun ei viitsitä viilata koodia sille sopivaksi, kaksinpelit on toisella kädellä tehtyjä kökkömoodeja, jotka ei kiinnosta ketään (sonyn formulat...). Uramoodia ei voi ajaa ikinä kaverin kanssa samalla koneella yhtäaikasesti, ja tuskin GT4:ssäkään moinen onnistuu.
Onhan nettipeleissä puolensa... mutta...

Vähän sivusi aihetta, moni kuitenkin lienee samaa mieltä.
 
Minäkään en pidä yhtään online-pelaamista konsoleilla, enkä aio harrastaakkaan sitä. Tietokoneet ovat sitä varten.
 
Ylös Bottom