Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Philips CD-I??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jericho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jericho

New Member
Mitäs mieltä olette tästä vanhasta laitteesta? Mulla oli joskus nuorempana kyseinen laite lainassa. Ei tainnu olla hirveä myyntimenestys Suomessa? :D

Sillä oli kyllä ihan hauskoja pelejä:

minigolf (nimeä en muista)
Mad dog
Joku Hulk Hoganin peli

Eiks tää laite ollu siinä vanhassa peliohjelmassa nimeltä Vito?
Mä yritin aina soittaa sinne, mutta en päässy pelaa... Ja aina harmitti aivan mielettömästi :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan From Finland
en koskaan kokeillut konetta mutta se minigolf peli kyllä vaikutti todella hyvältä.(vitossa pelasivat):D

Se oli tosiaan ihan hyvä. Aika muistipeli vaan, kun piti lyödä just oikeella hetkellä oikeeseen suuntaan. Mutta kyllä sitä tuli pelailtua monta iltaa kavereiden kanssa. :p

Itselleni on kerääntynyt pari CD-i:tä (MPEG-kortilla varustettuja) vaan suht' vähän on tullut pelattua. Space Ace (vai mikäköhän oli) on piirrosgraffallaan ihan kiva, mutta se itse pelisysteemi ei ole niitä parhaimpia... :)

Nippu pelejä on myös kerääntynyt. Harmi että valopyssy (sekin löytyy) ei toimi kun molemmat telkkuni ovat 100hz:iä... Täytyy viedä kaverille testattavaksi!

Saako noita cd-i pelejä toimimaan tietokoneella? Ajattelin, että jos sais hankittua nuo Zeldat, niin pääsiskö niitä sitten pelaamaan ilman erillistä cd-i-konsolia?

Noh, Googlella sitten etsin vastausta itse kysymyksiin ja vastaus taitaa olla ettei niitä voi pelata pc:llä. Samalla tuli selväksi, että niitä Zelda pelejä on peräti kolme tuolle konsolille. Kannet

Eikä pelit voi olla huonoja, jos ne näyttää tältä ja tältä :D

Jos halvalla saa, niin kyllähän nuo vois Zelda kokoelmiin hommata, on niillä ainakin huumori arvoa. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan From Finland
en koskaan kokeillut konetta mutta se minigolf peli kyllä vaikutti todella hyvältä.(vitossa pelasivat):D

Ostin tuon laitteen vuosi pari sitten vain tuon Wacky World of Miniature Golf -pelin takia :)
Paras ja mielikuvituksekkain minigolf-peli mihin olen törmännyt, vaikka kentät aika nopeasti käykin läpi.
Puttauspaikkoina Atlantis, tankkien sotatantere, villi länsi, ruokala, nykytaiteen museo, "James Bond", esihistoriallinen aikakausi, kotipiha, haiallas, keilailurata, napapiiri, junarata, Taivas, Helvetti jne...
Kenttien pelaamisjärjestys muuten arpoutuu joka kerta.
Ai niin, ja pelistä inspiroituneena aikoinaan meinasin tehdä oman
"miniflog"-pelin :).
Koodaminen noissa vanhoissa peliprojekteissa jäi kuitenkin aina vaiheeseen kun se ei ollut yhtä hauskaa ja selkeää kuin kuvien ja musiikin teko.
Täällä kuvia:
http://koti.mbnet.fi/psychic/_fin_art_games2.html

Dragon's Lairit kelpaisivat myös että olisi nyt edes pari muutakin peliä tuolle laitteelle.
Ja Burn Cyclesta muistan hyvä alkuintron ja musiikin; itse peli nyt "oli mitä oli".
Saisikohan mistään downloadattua? (tuota introa/musiikkia)

Niin ja yksi hyvä puzzle-peli CD-i:lle mitä Vitossakin pelattiin oli Dimo's Quest.
Se on saatavilla PC:lle ja muillekin laitteille.
http://www.the-underdogs.org/game.php?name=Dimo's+Quest

Litil Divilikin ohjelmassa oli, mutta se ei tainnut olla niin hyvä puhelimella pelattavaksi.

CD-i taitaa olla muuten niitä harvoja laitteita, joille ei vieläkään kokonaan toimivaa emulaattoria PC:lle löydy, vai?
(Joku oli jotain joskus väsäämässä, mutta sen beta-versiossa toimi vain Rise of the Robots ja ilmeisesti emun kehittelyn innostus lopahti.)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Psychic
CD-i taitaa olla muuten niitä harvoja laitteita, joille ei vieläkään kokonaan toimivaa emulaattoria PC:lle löydy, vai?
(Joku oli jotain joskus väsäämässä, mutta sen beta-versiossa toimi vain Rise of the Robots ja ilmeisesti emun kehittelyn innostus lopahti.)
Tietääkseni kunnollista emua ei ole.

Dereilataan vähän, mutta mistäköhän muista koneista puuttuu kunnollinen emulaattori? Minulle tulee mieleen 3DO, Jaguar ja Saturn. Jaggelle sentään on toimiva emu ilmeisesti tulossa.

Vastaus: Philips CD-I??

Mistäköhän kyseistä konsolia saisi järkevästi?

Niin ja onko nuo zeldat jotain täysin omia pelejään kyseisellä koneella? vai jotain cd-ille tehtyjä uudelleen painoksia toisista peleistä?

Niin ja mites se mario peli mikä tälle oli?

Itseäkin tämä konsoli juuri noiden zeldojen, marion ja minigolfin takia voisi kiinnostaakin.

Mistäköhän kyseistä konsolia saisi järkevästi?

Niin ja onko nuo zeldat jotain täysin omia pelejään kyseisellä koneella? vai jotain cd-ille tehtyjä uudelleen painoksia toisista peleistä?

Niin ja mites se mario peli mikä tälle oli?

Itseäkin tämä konsoli juuri noiden zeldojen, marion ja minigolfin takia voisi kiinnostaakin.
MArio peli on hotel mario

"Niin ja onko nuo zeldat jotain täysin omia pelejään kyseisellä koneella? vai jotain cd-ille tehtyjä uudelleen painoksia toisista peleistä?"
Ei todellakaan, vaan cd-ille tehtjä paskoja.

AVGN teki reviewin tästä laitteesta:D Zelda pelit oli kyllä ihan täyttä kuraa:D

Ylös Bottom