Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pienemmät HD Televisiot

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morred
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Saako noin halvalla HD-telkkuja, jotka tukevat 720p/1080i?

Heh.. Aika heikko HD-tv jos ei noita tue. ;)

Mutta tuo aiemmin mainittu kolmekaks tuumainen Mirai taitaisi olla kelpo vaihtoehto. Hinta se viisi sataa, eikä laatukaan ilmeisesti mitään kurapaskaa ole. Ja tarpeeksi tuumia!

EDIT: Rooki3, mene pois täältä pätemästä ;)
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Heh.. Aika heikko HD-tv jos ei noita tue. ;)

Mutta tuo aiemmin mainittu kolmekaks tuumainen Mirai taitaisi olla kelpo vaihtoehto. Hinta se viisi sataa, eikä laatukaan ilmeisesti mitään kurapaskaa ole. Ja tarpeeksi tuumia!

EDIT: Rooki3, mene pois täältä pätemästä ;)

Niin? Varmasti Mirain 32" sijoittuu 500:n hintaluokassa melko korkealle, erittäin kilpailukykyinen telkku hintaansa nähden.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Miraissa myös 3 vuoden takuu. Itselläni 42" FULL HD versio joka irtoaa tonnilla ja ei mitään valittamista.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Niin? Varmasti Mirain 32" sijoittuu 500:n hintaluokassa melko korkealle, erittäin kilpailukykyinen telkku hintaansa nähden.

Joo, ei mitään. Tuota vain, että itse en ikinä saa postausta ajoissa, aina joku kirii ohi :rolleyes:
 
Elikkäs, oletteko nyt ihan varmoja että 26"-televisiolla ei tee paskaakaan? Itse katselen (eli olen ostamassa) 26" nyt, ja kiinnostaisi tietää mitkä merkit on hyviä, eli mitäs mieltä olette näistä;

ACER?

FINLUX?

THOMSON?

SAMSUNG?

Ja liittyen sitten kysymys vielä tähän, noissahan on sisäinen viritin, joka on antennitalouksiin yleensä, joten voiko "kaapeli"-digiboksin asentaa normaalisti siihen persiiseen kiinni että se toimii kaapeliverkossa sitten? Typerä kysymys varmaan, mutta kysyvä ei tieltä eksy. :D
Ja tiedoksi siitä että miksi en 32" kattele, syy on yksinkertainen, olohuoneen syvyys ei ole sitä luokkaa että tarvitsisi, toisekseen, kakara syö television jos sitä ei työnnä syvemmälle hyllyyn ja kolmanneksi, hyllyn sivuttaiskoko ei ole tarpeeksi laaja 32". Joten nytpä kokemuksia 26":sta.. :)

Hintakaan ei saisi olla kohtuuton kuitenkaan.

ja niin, unohtui, mulla on vanhempaa mallia oleva 360 jossa ei HDMI:tä, joten neuvoja siihenkin! :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Vastatkaa! Kiitos. Pitäisi pikapuoliin laittaa tilaukseen ja en ihan sikaa säkissä viitsisi ostaa. :D
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Ja liittyen sitten kysymys vielä tähän, noissahan on sisäinen viritin, joka on antennitalouksiin yleensä, joten voiko "kaapeli"-digiboksin asentaa normaalisti siihen persiiseen kiinni että se toimii kaapeliverkossa sitten?
Kuhan on vaan kaapeliboxin vaatima liitin telkussa, niin ei pitäs olla mitään ongelmaa.
ja niin, unohtui, mulla on vanhempaa mallia oleva 360 jossa ei HDMI:tä, joten neuvoja siihenkin! :)
Ihan sama juttu kun kaapeliboksinkin kanssa. Jos telkusta löytyy tarvittava liitin niin sen saa siihen kiinni. Komponentti liittimestä lienee kyse vanhemmassa X360:ssä(?).
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Kuhan on vaan kaapeliboxin vaatima liitin telkussa, niin ei pitäs olla mitään ongelmaa.
Ihan sama juttu kun kaapeliboksinkin kanssa. Jos telkusta löytyy tarvittava liitin niin sen saa siihen kiinni. Komponentti liittimestä lienee kyse vanhemmassa X360:ssä(?).

Eli ihan scartilla kaapeliboksin pystyy laittamaan jos haluaa, mutta ilmeisesti kuvanlaatu kärsii?
Yritimme kaverilla laittaa Philipsin HD-readyyn kiinni 360:n mutta millään ilveellä ei alkanut toimimaan tuolla normikaapelilla, siis siinähän on haaroitin myös niille toisille valinnoille, mutta HD-kuvaa ei mitenkään saatu ulos.:eek: Ei scartin saati sen toisen avulla. Thomson ilmeisesti tulee talouteen, koska ihmiset on olleet jotakuinkin tyytyväisiä erinäisissä paikoissa. :)
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Kaikki ongelmat ratkesi samantien kun telkkari tuli taloon, tyytyväinen olen (komponentti)pelikuvaan mutta normaali tv:n lähetyskuva on kuraa. Tukee muka 1080p tuo sekunda thomson, ja näkyy boxin asetuksilla kuva ihan oikein myös. En tajua, mutta olen tyytyväinen. Halpa pelitelkkari jossa 2v takuu ja paneelin käyttöiäksi myös luvattu 60 000h. Kuva ei todellakaan ole mikään paras mahdollinen, mutta ajaa asiansa ja menee heittäen edelle perus-kuvaputkitöllöstä pelitelkkarina. Eli kyseessä siis on 26" ja minulle riittää mainiosti!
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Se 1080 tuki on vain normaali ylös-skaalaus. Ja TV kuvan taso vaihtelee kanavittain. Digiboksilla kuva on yllättävän hyvä ajoittain. Ja kai sulla on oikea kuvasuhde TV-lähetyksissä?:)
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Se 1080 tuki on vain normaali ylös-skaalaus. Ja TV kuvan taso vaihtelee kanavittain. Digiboksilla kuva on yllättävän hyvä ajoittain. Ja kai sulla on oikea kuvasuhde TV-lähetyksissä?:)

Tarkoittanet 16:9? Kyllä toimii ihan normaalisti se, eikä telkkari herjaa tai vaihtele itsekseen kuvaa. :) Tai ainakaan en ole huomannut että vaihtaisi 4:3:n ilman lupaa. Eikö kuitenkin useimmat lähetykset tule 16:9 nykyään? Tv:n asetuksien mukaan kaikki siis näkyy tuolla laajakuvalla ja jotkut mainokset ainostaan litistää kuvaa. Ainakaan en ole muita virheitä huomannut.


Edit; tarkoittaako tuo ylösskaalaus sitä, että kuva pakotetaan väärään muotoon, kun tuossa telkkarissahan ei periaatteessa ole mahdollista katsoa fullhd:tä? Eli siis, olisiko pelit paremman näköisiä jos vaihtaisin reilusti vaan tuon ylösskaalautuvan kuvan siihen lähempään, eli 720p:hen? O_o
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Sitähän se meinaa, mutta ero ei varmaankaan ole kovin kummoinen. Kannattaa toki testata, että mikä sopii paremmin mihinkin peliin.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Sitähän se meinaa, mutta ero ei varmaankaan ole kovin kummoinen. Kannattaa toki testata, että mikä sopii paremmin mihinkin peliin.

Olen testannut, ja kuten sanoit ero ei ole hirveä. Kuitenkin ehkä hiukan terävämpi on tuo 720p, ainakin vaikuttaa dashboardissa siltä, kun taas 1080p on ns. pehmeämpi. Tosin silmin nähtävä ero on todella pieni ja vääntely edestakaisin ei oikein innosta vain sillä verukkeella että kuva muuttuu todella vähän. Antaapas olla 1080p. Vaihtaa sitten jos tuntuu liian suttuiselta.

EDIT;

720p on liiankin terävä kaikkine särmineen. On pakko vaihtaa takaisin 1080p:hen.. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Tilasin juuri sonyn KDL-26T3000 töllöttimen, oliko hyvä ostos? Ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan taitaa olla paras itselleni mutta miten on kuvanlaatu esim samsungiin verrattuna?

E: ei mitään enään, menin ja ostin kdl-26v4500 ja hyvä on...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom