Vastaus: Pinball Arcade
Pitkälti tämän ketjun innoittamana päätin itsekin ladata tämän pleikkarille, ja täytyy sanoa että harvoinpa olen viime aikoina johonkin peliin hurahtanut näin totaalisesti. Edustan sitä ikäpolvea, joka muistaa kyllä nämä flipperit lapsuudestaan ja nuoruudestaan hyvinkin, mutta kakarana ei tullut juuri koskaan hakattua aitoja. Yhden kaverin isä oli 1980-luvulla ostanut kotiinsa jonkun vekottimen, josta riitti kyllä hupia kerran jos toisenkin. Ja armeija-ajalta muistan, että sotkussa oli niin Star Trek- kuin myöhemmin Indiana Jones-flipperikin, mutta tuohon aikaan taloustilanne oli sen verran kireä, ettei mokomiin rakkineisiin ollut syytää vähäisistä päivärahoista latin latiakaan - milläs sitä muuten olisi pysynyt taistelija kaffessa ja pullassa...
Pinball Arcade innoitti hankkimaan jopa noita maksullisia lisäpöytiäkin, joita olen kesäloman alkamisen kunniaksi rökittänyt hullun kiilto ('MULTIBALL MADNESS!') silmissä ja ajantaju on siinä ohessa mystisesti kadonnut jonnekin värivalojen vilkkuessa screenillä ja ohjaimen lipsuessa hikisistä kourista. Hauskasti nuo vehkeet on mallinnettu sen verran hyvin hupaisine ja osin ärsyttävine äänineen, että vaihtelua pelaamiseen löytyy yllin kyllin. Jossain kivikauden aikaisessa karussa
Black Knightissa on vielä bonuksena mukavaa kämäisyyttä nostalgisine äänineen. Tuolla pöydällä en vaan millään meinaa saada edes välttävää tulosta aikaiseksi. Kasarimeininkiä huokuva
Taxi (tarjoa Gorballe pirssikyyti!) ja motskariaiheinen
Harley-Davidson ovat myös jostain syystä itselleni melko vaikeita, mutta tuo
Theatre of Magic esimerkiksi on aivan huikea,
Ripley's on niin ikään yllättävän hauska eikä muissakaan juuri moitteen sijaa ole. Tulokseni nyt ovat mitä ovat (pääosin surkeita), mutta lajissaan erinomainen peli tämä kyllä on. Ja vaikken siis aidoista flippereistä mitään ymmärrä, olen netissä pyöriessäni huomannut, että aitoja Sohosta Brightoniin paukuttaneet velhotkin arvostavat peliä. Ja melkoista tunteiden vuoristorataa näiden lätkyttäminen välillä on. Kun juuri vaivalla ja tuurilla ansaittu extrakuula sujahtaa saman tien melojen välistä alakertaan ja päättää henkilökohtaisen ennätysjahdin kuin seinään, on ketutus korkeimmillaan. Vaan ei muuta kun uuttaa kuulaa masiinaan ja läiske taasen käyntiin...