Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pitäis saada X360 Liveen

SethCohen

New Member
Jooh, aloitinpa uuden ketjun. Elikkäs mulla nyt siirty tähän tietokoneen viereen x360 toisen hdtelkkarin myötä. Mulla ei oo mitään modeemia, vaan ihan vaan kaapeliyhteys elikkä joholla puhelimenjohtoon tonne kauas eteiseen. Kysymykseni

Onko mahdollista saada Live toimimaan pelkästään kytkemällä ethernetti minun tapauksessa tähän koneeseen?

Kertokaa ajatuksianne.
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

SethCohen sanoi:
Jooh, aloitinpa uuden ketjun. Elikkäs mulla nyt siirty tähän tietokoneen viereen x360 toisen hdtelkkarin myötä. Mulla ei oo mitään modeemia, vaan ihan vaan kaapeliyhteys elikkä joholla puhelimenjohtoon tonne kauas eteiseen. Kysymykseni

Onko mahdollista saada Live toimimaan pelkästään kytkemällä ethernetti minun tapauksessa tähän koneeseen?

Kertokaa ajatuksianne.
Minun käsittääkseni tarvitset reitittimen.
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

SethCohen sanoi:
Jooh, aloitinpa uuden ketjun. Elikkäs mulla nyt siirty tähän tietokoneen viereen x360 toisen hdtelkkarin myötä. Mulla ei oo mitään modeemia, vaan ihan vaan kaapeliyhteys elikkä joholla puhelimenjohtoon tonne kauas eteiseen. Kysymykseni

Onko mahdollista saada Live toimimaan pelkästään kytkemällä ethernetti minun tapauksessa tähän koneeseen?

Kertokaa ajatuksianne.

Itsellä oli vanhassa asunnossa sama probleema, joka on nyt kuitenkin korjattu uuden asunnon ja kaapelimodeemin myötä.
Eiköhän reititin toimisi, sitä en kokeillut silloin.

Onnea netin saalistukseen! :)
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

Eli, voit tarvita jonkin muuntimen, jos kyseessä on jokin homepna... Oletko varma ettei ole ethernet piuha, mikä siihen koneeseen menee? Ja jos ei ole, niin mihin se piuha sitten menee?
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

Siis se laajakaistapiuha mikä koneesta lähtee ja menee tonne puhelimeen ei ole ethernet-kaapeli.
Onko reitittimellä ja modeemilla millainen ero? Voinko ostaa kumman tahansa, ja kumpi on halvempi? Pahoittelen, tietoni ovat rajalliset.
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

ei mittään
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

Hommaa langaton Wlan purkki ja Xboksiin langaton sovitin. Mä ratkaisin ongelman näin ja hyvin on toiminut...
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

Mielestäni kaapelireititin ( hintaa lonkalta ehkä viitisenkymppiä ) olisi helpoin ratkaisu. Seinästä yksi piuha reitittimeen, josta yksi piuha per käytettävä masiina.
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

SethCohen sanoi:
Jooh, aloitinpa uuden ketjun. Elikkäs mulla nyt siirty tähän tietokoneen viereen x360 toisen hdtelkkarin myötä. Mulla ei oo mitään modeemia, vaan ihan vaan kaapeliyhteys elikkä joholla puhelimenjohtoon tonne kauas eteiseen. Kysymykseni

Onko mahdollista saada Live toimimaan pelkästään kytkemällä ethernetti minun tapauksessa tähän koneeseen?

Kertokaa ajatuksianne.


Itselläni homma toimii seuraavasti: Seinästä tulee johto kaapelimodeemiin,josta johdolla siirrytään reititimeen. Siitä lähtee johto xbox:iin,sekä langaton yhteys kahteen tietokoneeseen.
Näin on minulla toiminut tähän asti ihan ongelmitta.
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

Kyllähän se pitäis toimii sillä että laitat vaan xboxist ethernet piuhan koneeseen, nettiasetuksista sitte vaa jakaamaan yhteys xboxille. Omalla koneella on periaatteessa vähän samantyylinen tilanne, pcmcia wlan kortti hakee kannettavaan netin ja xo:sta tulee ethernet koneeseen (tosin vanhassa läppärissäni ei ole ethernet paikkaa, välissä on ethernet->usb adapteri), valikoista laitettu yhtetys jakamaan(ei sillattu).
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

Hydro sanoi:
Itselläni homma toimii seuraavasti: Seinästä tulee johto kaapelimodeemiin,josta johdolla siirrytään reititimeen. Siitä lähtee johto xbox:iin,sekä langaton yhteys kahteen tietokoneeseen.
Näin on minulla toiminut tähän asti ihan ongelmitta.

Itselläni on kaapeli-taloudessa samanlainen ratkaisu, paitsi että tietokone on myös piuhalla reitittimessä kiinni. Videoiden ym. jakaminen on toiminut myös laitteiden välillä.

Yksi outous itselläni tosin on: en pääse XO:lla nettiin ilman että myös tietokone on päällä. Onkohan asetuksissa vikaa vai reitittimen "ominaisuus"? Vai liittyykö ongelma kaapeliyhteyteen? Reititin on D-Link DI-524, eikä kyllä maksanut paljoa. Jos joltain löytyy neuvoja niin olisin erittäin kiitollinen.
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

ppsa_ sanoi:
Itselläni on kaapeli-taloudessa samanlainen ratkaisu, paitsi että tietokone on myös piuhalla reitittimessä kiinni. Videoiden ym. jakaminen on toiminut myös laitteiden välillä.

Yksi outous itselläni tosin on: en pääse XO:lla nettiin ilman että myös tietokone on päällä. Onkohan asetuksissa vikaa vai reitittimen "ominaisuus"? Vai liittyykö ongelma kaapeliyhteyteen? Reititin on D-Link DI-524, eikä kyllä maksanut paljoa. Jos joltain löytyy neuvoja niin olisin erittäin kiitollinen.

Luultavasti asetuksissa,itselläni ei meinaan tuollaista ongelmaa ole...
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

Itsellä on myös vastaava ongelma(d-linkin mallia en muista)? Itsellä käytössä tosin wlan. Olen tullut johtopäätökseen, että jotenkin tuo tietokoneen aukaiseminen "herättää" tuon verkon ja kun yhteys boksiin on saatu, voi tietokoneen laittaa kiinni.
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

CaptHanDjob sanoi:
Itsellä on myös vastaava ongelma(d-linkin mallia en muista)? Itsellä käytössä tosin wlan. Olen tullut johtopäätökseen, että jotenkin tuo tietokoneen aukaiseminen "herättää" tuon verkon ja kun yhteys boksiin on saatu, voi tietokoneen laittaa kiinni.

Magee nimimerkki :cool:

Ketjun aloittajalla todennäköisesti on samanlainen kaapeli kuin minulla oli vanhassa asunnossa, eli tietokoneeseen menevä pää on ethernet, mutta johto lähtee puhelinpistokkeesta. Tietokoneella nettiin yhdistäessä piti kirjoittaa salasana ja käyttäjätunnus. Tähän asti oikein?
No, mene 360:n valikossa

system -> Network Settings -> Edit Settings -> Additional Settings -> PPPoE Settings. Ja laitat nuo tunnukset siihen. Sitten saa tosin rampata ja vaihtaa johtoa 360:n ja PC:n välillä.

Toimiiko?
 
Vastaus: Pitäis saada X360 Liveen

Joblo sanoi:
Magee nimimerkki :cool:

Ketjun aloittajalla todennäköisesti on samanlainen kaapeli kuin minulla oli vanhassa asunnossa, eli tietokoneeseen menevä pää on ethernet, mutta johto lähtee puhelinpistokkeesta. Tietokoneella nettiin yhdistäessä piti kirjoittaa salasana ja käyttäjätunnus. Tähän asti oikein?
No, mene 360:n valikossa

system -> Network Settings -> Edit Settings -> Additional Settings -> PPPoE Settings. Ja laitat nuo tunnukset siihen. Sitten saa tosin rampata ja vaihtaa johtoa 360:n ja PC:n välillä.

Toimiiko?

Ei ole ethernet se joka menee tietokoneeseen puhelinpistokkeesta. Mutta totta, salasana ja käyttäjätunnus pitää laittaa.
 
Ylös Bottom