[video=youtube;ap6YZciLOKQ]https://www.youtube.com/watch?v=ap6YZciLOKQ[/video]
Julkaisupäivä: Steamin Early Accessissa.
Alustat: PC / Xbox One (vuoden 2017 aikana)
Kehittäjä: Bluehole, Inc
Julkaisija: Bluehole, Inc
Genre: Battleroyale / moninpeli
Pelimoottori: Unreal Engine 4
PUBG on siis battleroyale lajityypin uusin tulokas. Aiempia on ollut Arman modit ja H1Z1. Taistalla häärii koko genren alunperin keksinyt Playerunknown, joka kehittää peliä korealaisen Blueholen kanssa. Battlegrounds on jo nyt erittäin pelattavassa tilassa. Päivityksiä tulee tasaiseen tahtiin. Optimointi on ollut tähän mennessä kaikista tärkein asia. Omat kokemukset ovat tällä saralla ihan postitiivisia. Kohtuullisen hyvin tämä toimii EA-peliksi. Pari kertaa on kuitenkin kolmentoista tunnin aikana kaatunut.
Tätä voi pelata yksin, kaksin tai neljän hengen ryhmässä. Jos serveri on täynnä, niin alkutilanteessa pelaajia on hegissä 99. Pelin alussa saa valinta minne päin kartaa haluaa hypätä lentokoneesta. Aseet ja varusteet etsitään pelin alettua. Tämä on toki hieman tuuristakin kiinni minkälaista varustusta sattuu tarttumaan matkaan. Tästäkin syntyy omanlainen jännityselementti. Muutenkin tuo yksi elämä ja ultimaattinen selviytyminen muiden murhanhimoisten pelaajien seassa kiehtoo. Oman etenemistapansa saa valita vapaasti. Rauhallinen ympäristön tarkkailu on monesti parempi kuin aivan päätön säntäily. Opin nopeasti että tätä ei pelata samalla tavalla kuin Battlefieldiä. Jokainen tappo tuntuu itselle erittäin tyydyttävältä. Syke nousee tämän parissa myös ihan eri tavalla kuin perinteisempien räiskintöjen kanssa. Pelistä löytyy myös ajoneuvoja. Ne tosin pitävät todella kovaa ääntä, joten oma sijainti paljastuu huomattavasti helpommin kuin jalan. Toisaalta niillä taittaa matkaa paljon nopeammin.
Pelin edetessä alue rupeaa pienentymään. Kartalla näkyy aina seuraava rinkula mihin suuntaan kannattaa mennä, jos ei halua jäädä sähkökentän sisään ja kokea siinä samalla hitaan kuoleman. Tällä rajoitetaan muun muassa sitä, että samaan paikaan ei voi koko peliksi jäädä kämppimään, vaan liikkeessä on pakko välissä olla. Välillä kartalle tulee myös punaisia alueita, joista kannattaa myös pysyä kaukana. Ne ovat pommitettavia alueita. Tämä auttaa myäs pitämään pelaajia liikekannalla.
Itse olen tykästynyt tähän todella paljon. Opittavaa ja petrattavaa on todella paljon, mutta toisaalta kovinkaan moni peli ei tarjoa samanlaista jännitystä. En ole aiempia battleroyale-lajityypin pelejä tullut testanneeksi, joten muihin on vaikea tehdä vertailua.
Tein ketjun oikeastaan sen takia, että tämä jos jokin peli sen ansaitsee. Toki halusin myös kuulla muiden kokemuksia tämän parissa. Tästä riittää varmasti tarinaa iskettäväksi.
Julkaisupäivä: Steamin Early Accessissa.
Alustat: PC / Xbox One (vuoden 2017 aikana)
Kehittäjä: Bluehole, Inc
Julkaisija: Bluehole, Inc
Genre: Battleroyale / moninpeli
Pelimoottori: Unreal Engine 4
PUBG on siis battleroyale lajityypin uusin tulokas. Aiempia on ollut Arman modit ja H1Z1. Taistalla häärii koko genren alunperin keksinyt Playerunknown, joka kehittää peliä korealaisen Blueholen kanssa. Battlegrounds on jo nyt erittäin pelattavassa tilassa. Päivityksiä tulee tasaiseen tahtiin. Optimointi on ollut tähän mennessä kaikista tärkein asia. Omat kokemukset ovat tällä saralla ihan postitiivisia. Kohtuullisen hyvin tämä toimii EA-peliksi. Pari kertaa on kuitenkin kolmentoista tunnin aikana kaatunut.
Tätä voi pelata yksin, kaksin tai neljän hengen ryhmässä. Jos serveri on täynnä, niin alkutilanteessa pelaajia on hegissä 99. Pelin alussa saa valinta minne päin kartaa haluaa hypätä lentokoneesta. Aseet ja varusteet etsitään pelin alettua. Tämä on toki hieman tuuristakin kiinni minkälaista varustusta sattuu tarttumaan matkaan. Tästäkin syntyy omanlainen jännityselementti. Muutenkin tuo yksi elämä ja ultimaattinen selviytyminen muiden murhanhimoisten pelaajien seassa kiehtoo. Oman etenemistapansa saa valita vapaasti. Rauhallinen ympäristön tarkkailu on monesti parempi kuin aivan päätön säntäily. Opin nopeasti että tätä ei pelata samalla tavalla kuin Battlefieldiä. Jokainen tappo tuntuu itselle erittäin tyydyttävältä. Syke nousee tämän parissa myös ihan eri tavalla kuin perinteisempien räiskintöjen kanssa. Pelistä löytyy myös ajoneuvoja. Ne tosin pitävät todella kovaa ääntä, joten oma sijainti paljastuu huomattavasti helpommin kuin jalan. Toisaalta niillä taittaa matkaa paljon nopeammin.
Pelin edetessä alue rupeaa pienentymään. Kartalla näkyy aina seuraava rinkula mihin suuntaan kannattaa mennä, jos ei halua jäädä sähkökentän sisään ja kokea siinä samalla hitaan kuoleman. Tällä rajoitetaan muun muassa sitä, että samaan paikaan ei voi koko peliksi jäädä kämppimään, vaan liikkeessä on pakko välissä olla. Välillä kartalle tulee myös punaisia alueita, joista kannattaa myös pysyä kaukana. Ne ovat pommitettavia alueita. Tämä auttaa myäs pitämään pelaajia liikekannalla.
Itse olen tykästynyt tähän todella paljon. Opittavaa ja petrattavaa on todella paljon, mutta toisaalta kovinkaan moni peli ei tarjoa samanlaista jännitystä. En ole aiempia battleroyale-lajityypin pelejä tullut testanneeksi, joten muihin on vaikea tehdä vertailua.
Tein ketjun oikeastaan sen takia, että tämä jos jokin peli sen ansaitsee. Toki halusin myös kuulla muiden kokemuksia tämän parissa. Tästä riittää varmasti tarinaa iskettäväksi.
Viimeksi muokannut moderaattori: