Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Playstation 3:een ratti ja polkimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fazang
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Playstation 3:een ratti ja polkimet

Palautuuko DFP automaattisesti mutkan jälkeen keskiasentoon vai joutuuko sitä hulluna vääntämään, että ratin saa takaisin suoristumaan?
No itse aikanaan omistin DFP:n ja sitä saa kyllä vääntää, että ratin saa takaisin suoristumaan. Eikä nimittäin lähde ihan mikään pieni ääni kun sitä vääntää. :rolleyes:

Sellaisen käsityksen olisin saanut, että G25 suoristaisi itsensä automaattisesti mutkan jälkeen. Senkö ominaisuuden tuolla lisähinnalla saa? ;)
Ja kuten ylläolevassa viestissäkin lukee, niin G25:ssa on kaksi moottoria joten voisi luulla, että se palautuminen jopa toimii kyseisessä ratissa. Ja lisähinnalla saa myös parempia ominaisuuksia ja kokonaisuudessaan laadukkaamman ratin kuin DFP:n.

No itse aikanaan omistin DFP:n ja sitä saa kyllä vääntää, että ratin saa takaisin suoristumaan. Eikä nimittäin lähde ihan mikään pieni ääni kun sitä vääntää. :rolleyes:

Ja kuten ylläolevassa viestissäkin lukee, niin G25:ssa on kaksi moottoria joten voisi luulla, että se palautuminen jopa toimii kyseisessä ratissa. Ja lisähinnalla saa myös parempia ominaisuuksia ja kokonaisuudessaan laadukkaamman ratin kuin DFP:n.

Itse hommasin tuon G25 vempeleen muutama päivä takaperin, ja kyllähän se tuon palautuksen tekee. Muita ratteja en ole tainnut koskaan testata, mutta jos kukkaro antaa periksi ja autopeleistä tykkää, niin suosittelen kyllä. Ihan mukavia lisäkiksejä tuosta tulee, ainakin jos padilla ohjaamiseen vertaa. Sijoitusta ajattelin ite myös jokseenkin pitkäkestoisena, uusia autopelejä kun vähän väliä markkinoille kuitenkin on pukkaamassa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itse hommasin tuon vempeleen muutama päivä takaperin, ja kyllähän se tuon palautuksen tekee. Muita ratteja en ole tainnut koskaan testata, mutta jos kukkaro antaa periksi ja autopeleistä tykkää, niin suosittelen kyllä. Ihan mukavia lisäkiksejä tuosta tulee, ainakin jos padilla ohjaamiseen vertaa. Sijoitusta ajattelin ite myös jokseenkin pitkäkestoisena, uusia autopelejä kun vähän väliä markkinoille kuitenkin on pukkaamassa.

Tarkoitat ilmeisesti G25:sta? Arvelisin? Kun lainaamassasi tekstissä, jonka kirjoitin puhutaan DFP:stä ja G25:sta.

Ratti?

Olen pelaillut GT5 Prologueta ja muutamaa muuta autopeliä Dualshock3:lla. Eihän se hääviä ole, joten mikähän ratti olis passeli paitsi GT5:een, myös muihin ajopeleihin?

G25 menee yli budjetin, joten onko nää ok? Toisessa ei ole lainkaan polkimia, joten onko kokemusta miten sillä kaasuttelu onnistuu? Olohuoneessa on vähän hankala saada rattia kiinni saatikka kunnon asentoa sohvalta, joten tuo sylimalli houkuttelee sikäli.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=24301
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18686

Mikä olis paras vaihtoehto, jos lähdetään siitä, että G25 on turhan kallis?

Vastaus: Ratti?

En huomannut noissa ketjuissa mainintaa kummastakaan mainitsemastani ratista. G25 on tarpeisiini liian kallis, joten olisin kaivannut kokemuksia näistä uudehkoista, edullisista rateista.
Ymmärrän, mutta pointtini olikin, että etenkin noin pelkistetyllä otsikolla kuin "Ratti?" ei tätä tarkoitusta varten olisi kannattanut uutta ketjua perustaa.

Ymmärrän, mutta pointtini olikin, että etenkin noin pelkistetyllä otsikolla kuin "Ratti?" ei tätä tarkoitusta varten olisi kannattanut uutta ketjua perustaa.

No ainakin tuli tuoreita kommentteja. Lisääkin saa tulla :)

Voisin vielä jatkokysymyksenä heittää, että kaikilla tuskin on Sohlberg rallipenkkiä ja monella lienee PS3 olohuoneessa, joten miten olette ratkaisseet ratin (+polkimien) sijoittamisen ja edes tyydyttävän ajoasennon? Olohuoneen pöytä+nojatuoli tai sohva ei oikein kuulosta ergonomiselta ratkaisulta. PC:llä pelatessakaan en ole kunnollista ajoasentoa saanut aikaiseksi työpöytään kiinnitetyllä ratilla+työtuolilla (toinen ratti tarvitaan, kun MS Sidewinder Force Feedback wheel ei toimi PS3:ssa). Varsinkin pedaalit lähtee aina vaeltelemaan alta. Vaimoni tuskin tykkää kovin järeistä kiinnitysratkaisuista :confused:

Vaimoni tuskin tykkää kovin järeistä kiinnitysratkaisuista :confused:
Toivottavasti vaimo ei pahastu, jos lainaat silityslautaa ratin kiinnitystä varten. Se on monilla käytössä ja toimii mainiosti. Jopa säädettävä korkeus löytyy. :)

Itse hommasin Wheel stand Pro:n tuota tarkoitusta varten ja olen ollut siihen tyytyväinen. Plussana se, ettei aina tarvihe värkätä johtoja paikoilleen ja ruuvata rattia kiinni jne, joka olisi aina edessä, jos joutuisi vielä silityslautaviritystä käyttämään. Wheel stand menee yhden nupikan vääntämällä kasaan ja pois silmistä (ei tosin hirveän pieneen tilaan mahdu kasattunakaan, mutta parempi sekin kuin pahvilaatikossa). Niin ja G25 on rattina.

(Tietysti tuo on varmasti budjetin yläpuolella, jos rattikaan ei saa maksaa yli 100e.)

Toivottavasti vaimo ei pahastu, jos lainaat silityslautaa ratin kiinnitystä varten. Se on monilla käytössä ja toimii mainiosti. Jopa säädettävä korkeus löytyy. :)

Hyvä idea! Eikä vaimokaan varmaan pahastu, koska silityslautamme on muutenkin parhaat päivänsä nähnyt :D

Minullakin on ollut nyt G25 + Wheel Stand Pro -yhdistelmä käytössä muutaman päivän, ja täytyy sanoa että ei tuo ständi aivan turha ostos ollut. Laatuvaikutelma on vahva, sivusuunnassa on tukeva kuin mikä mutta syvyyssuunnassa ratti elää hieman ständin nivellyksen takia. Sitä voi halutessaan vähentää tukemalla tuota vartta johonkin, omassa tapauksessa sohvan reunaan. Hieman omaa eristysnauhapatenttia piti tehdä ratin kiinnityslevyn ja ratin väliin, kun pelotti että ratti lähtee luistelemaan siinä liukkaalla metallilla jos ei lisää kitkaa.

Parasta on nimenomaan tuo, että ständin saa yhdellä sormiruuvilla kasaan ja piiloon. Eipä se täydellinen ole, mutta seuraava järkevä vaihtoehto olisi joku rallipenkki tai jonkinlainen avoin ohjaamo, ja se taas ei tule kysymykseen niin kauan kun ajan olohuoneessa. :rolleyes:

Itse hommasin Wheel stand Pro:n tuota tarkoitusta varten ja olen ollut siihen tyytyväinen. Plussana se, ettei aina tarvihe värkätä johtoja paikoilleen ja ruuvata rattia kiinni jne, joka olisi aina edessä, jos joutuisi vielä silityslautaviritystä käyttämään. Wheel stand menee yhden nupikan vääntämällä kasaan ja pois silmistä (ei tosin hirveän pieneen tilaan mahdu kasattunakaan, mutta parempi sekin kuin pahvilaatikossa). Niin ja G25 on rattina.

(Tietysti tuo on varmasti budjetin yläpuolella, jos rattikaan ei saa maksaa yli 100e.)

Tuli sitten ostettua Logitech Driving Force GT (129,90 Verkkokauppa.com), kun en raaskinut satasta enempää laittaa G25:een. Silityslautaviritelmä ei meidän silityslaudalla osoittautunut kovinkaan hyväksi ratkaisuksi, joten täytynee jossain vaiheessa hommata tuo Wheel stand Pro. Mistä niitä saa edullisimmin?

Suoraan itse myyjältä: http://wheelstandpro.com/

Todella nopea toimitus, lähti itsellä samana päivänä tulemaan, kun tilasin. Ja Euroopasta tulee, eli tulleista ei tartte välittää.

Suoraan itse myyjältä: http://wheelstandpro.com/

Todella nopea toimitus, lähti itsellä samana päivänä tulemaan, kun tilasin. Ja Euroopasta tulee, eli tulleista ei tartte välittää.

Jep, minä tilasin keskiviikkoiltana, lähti Puolasta liikkeelle torstaina, saapui jo perjantaina/lauantaina Suomeen ja Itella jakeli maanantaiaamuna. Valmistajan lupaus viikon toimitusajasta alitetaan varmaan aina Suomen toimituksissa vaikka tuo tosiaan liikkuu ihan normaalissa priority-postissa eikä millään kuriirilla.

Tuli sitten ostettua Logitech Driving Force GT (129,90 Verkkokauppa.com), kun en raaskinut satasta enempää laittaa G25:een. Silityslautaviritelmä ei meidän silityslaudalla osoittautunut kovinkaan hyväksi ratkaisuksi, joten täytynee jossain vaiheessa hommata tuo Wheel stand Pro. Mistä niitä saa edullisimmin?
Myös Fanatec valmistaa WSP tapaista rattitelinettä nimellä Renn Sport Wheel Stand ja tais olla halvempi ku toi puolalaisten teline:D

Ylös Bottom