Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3 Slim

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PlayStation 3 Slim

No anteeksi että muotoilin asian noin, vituttaa vaan tämmöiset viat. Muotoilen asian toisin.

Onko muilla slimissä semmoista vikaa että se jähmettyy usein, suunnilleen kerran päivässä. Kone ei jähmettymisen jälkeen reakoi mihinkään muuhun kuin itse virtanappiin, ja tätäki miettii hetken ennenkuin sammuu piippauksien kera. Esim äskeen pelattuani ~2h sabouteuria kone jähmettyi.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Esim äskeen pelattuani ~2h sabouteuria kone jähmettyi.
Satunnaiset jäätymiset lähes poikkeuksetta johtuvat ihan vaan pelin bugeista. Hankalaksi tilanteen tietysti tekee juurikin se satunnaisuus. Tietyssä kohtaa tai muuten vaan säännönmukaisesti ilmenevien ongelmien syitä on paljon helpompi haarukoida. Toisaalta sattumanvaraisia jäätymisiä on hyvin vaikea mitenkään estääkään.

Tässä tapauksessa sanoisin, että laitteessasi tuskin on mitään vikaa, vaan kyse on vain huonosta tuurista. Voit tietysti ajaa Pleikkarillesi "rasitustestejä" esim. jättämällä sen pyörittämään Folding@homea yön ajaksi tai katselemalla koko päivän DVD/BD-elokuvia.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

PS3 Slim -mallista tullut näköjään hitusen viilattu versio (uudempi malli on CECH-2100A):

New PS3 Slim is cooler and greener | DigitalFoundry
(kuvia: RSX?45nm???????????????PS3(CECH-2100A)???????: ???????? )

"Sony has released a new version of the PlayStation 3 Slim, with a revised, energy-saving RSX chip.

The new CECH-2100A revision of the hardware features a 45nm graphics chip, shrunk down from the 65nm version seen in the launch version of the Slim, and retains the 45nm Cell CPU from the existing model.

Additional tweaks to the motherboard also include the implementation of two 128MB XDR RAM chips in favour of the four 64MB modules seen in the original model. The cooling assembly of the new unit is also dialled back, and there's a different, lighter power supply contained within the console too."

En tiedä sitten miten nämä hieman eri versiot voi tunnistaa toisistaan? Sama "ongelma" ollut Xbox 360:n kanssa, koska konsolit pääosin ulkoisesti identtisiä..
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

En tiedä sitten miten nämä hieman eri versiot voi tunnistaa toisistaan? Sama "ongelma" ollut Xbox 360:n kanssa, koska konsolit pääosin ulkoisesti identtisiä..

Ei kai muuten kuin tosta CECH- koodista pahveista tai koneen takaa?!? Tuli itse juur viikko takaperin hommattua slim hajonneen fatin tilalle ja huomasin kanssa et itsellä on juurikin tuo modeli. PS3 secrets ei vielä sillon tosta cech koodista tiennyt juurikaan mitään mut nyt se sit selvis...
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

En tiedä sitten miten nämä hieman eri versiot voi tunnistaa toisistaan?
Tuo tuotekoodi on paras ja varmin tapa. Oma Slim-loota meni jo matkoihinsa, joten en osaa lonkalta sanoa, onko tuotekoodi printattu laatikkoon. Konsolin persuuksista se joka tapauksessa löytyy ja se antaa erehtymättömän vastauksen.

Schnaabel: Onneksi olkoon! En tiennytkään, että noita on valunut jo Suomeenkin asti.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Tuo tuotekoodi on paras ja varmin tapa. Oma Slim-loota meni jo matkoihinsa, joten en osaa lonkalta sanoa, onko tuotekoodi printattu laatikkoon. Konsolin persuuksista se joka tapauksessa löytyy ja se antaa erehtymättömän vastauksen.

Schnaabel: Onneksi olkoon! En tiennytkään, että noita on valunut jo Suomeenkin asti.

Sarkasmia? Olen lähes 100% varma että näin luin koneen pahveista... oon par aikaa töissä joten en asiaa voi sen koomin tarkistaa. Palaan kun olen kotiin asti päässyt.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Sarkasmia? Olen lähes 100% varma että näin luin koneen pahveista... oon par aikaa töissä joten en asiaa voi sen koomin tarkistaa. Palaan kun olen kotiin asti päässyt.

Taidan lähes 100% varmasti syödä noi pahvit... Eli joo olin väärässä. Mistäköhän toi 2100 jäi mulle mieleen...:rolleyes: My bad

ps. nyt muuten nolottaa
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

PS3 Slim -mallista tullut näköjään hitusen viilattu versio (uudempi malli on CECH-2100A):

New PS3 Slim is cooler and greener | DigitalFoundry
(kuvia: RSX?45nm???????????????PS3(CECH-2100A)???????: ???????? )

"Sony has released a new version of the PlayStation 3 Slim, with a revised, energy-saving RSX chip.

The new CECH-2100A revision of the hardware features a 45nm graphics chip, shrunk down from the 65nm version seen in the launch version of the Slim, and retains the 45nm Cell CPU from the existing model.

Additional tweaks to the motherboard also include the implementation of two 128MB XDR RAM chips in favour of the four 64MB modules seen in the original model. The cooling assembly of the new unit is also dialled back, and there's a different, lighter power supply contained within the console too."

Pohjois-Amerikassa alkaa pian löytymään tätä uutta "mallia", Euroopasta en tiedä..

Sony Shipping New PlayStation 3 Hardware - PS3 News at IGN

"A Sony spokesperson confirmed to IGN the company has now begun shipping new PlayStation 3 models to North America that include a 40nm RSX graphics chip.

The smaller chip allows the console to run cooler, consume less power, and, presumably, help Sony reduce manufacturing cost of the system. If you're on the lookout for the new unit, the model number is "CECH-2101A.""
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Pohjois-Amerikassa alkaa pian löytymään tätä uutta "mallia", Euroopasta en tiedä..
Uusimmat huhut kertovat, että CECH-2100A/B-mallien toimitus Eurooppaankin on alkanut, ja ainakin ModNation Racers -bundleista tätä uusinta mallia jo löytyisi.

(Kysyjille tiedoksi: A ja B mallinumeron lopussa kertovat kiintolevyn koosta. A = 120 Gt ja B = 250 Gt. Suomessa myytävien mallinumeron viimeinen numero on 4 eli kannattaa etsiä CECH-2104A:ta tai CECH-2104B:tä kiintolevyn koosta riippuen.)

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Ja sitten kun vain Suomestakin alkaisi noita uusia 2104 -malleja saamaan. Oma 60gb malli kun otti ja teki YLOD:t, niin nyt olisi aika metsästää uutta mallia!

Eli havaintoja Suomesta mistä saisi uutta mallia käsiinsä?
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Gigantin nettikaupasta hintaan 299€ näyttäisi jo uutta lähtevän. Harmi vain ettei suoraan hyllystä löydy vielä uutta 250gb mallia. Täytynee ostaa kovalevy erikseen sitten suurempana, saapahan yhden ylimääräisen ulkoisen kovon sitten! :D
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Pakko kysyä, että onko tuo normaalia kun sammuttaa konsolin niin se paukkuu/rutisee muutaman kerran? :D Samanlainen ilmiö kun kaataisi jääpala alustaan kuumaa vettä.. :p

kyseessä 250gb slim ja ostettu noin kuukausi sitten. :rolleyes:

Gigantin nettikaupasta hintaan 299€ näyttäisi jo uutta lähtevän. Harmi vain ettei suoraan hyllystä löydy vielä uutta 250gb mallia. Täytynee ostaa kovalevy erikseen sitten suurempana, saapahan yhden ylimääräisen ulkoisen kovon sitten! :D

Suosittelen suoraan tilaan tuon 250gb, hintaeroa vaivaiset 30€, tuskin sillä ihan 250gb kovalevyä saa, ja vaikka saisikin niin välttyy turhalta "säätämiseltä".

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=46340
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Pakko kysyä, että onko tuo normaalia kun sammuttaa konsolin niin se paukkuu/rutisee muutaman kerran?
Kyllä, ihan normaalia lämpölaajenemisesta johtuvaa. (Tai sammuttamisen jälkeen oikeastaan "lämpökutistumista"...)

PS. Etsi tästä ketjusta -toiminto on oikeasti tosi pop! Sillä olisit löytänyt vastauksen valmiiksi.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Oletteko joissain pelikaupoissa jo nähneet tuon 2104 mallin? Aattelin vpd:stä tilata, mutta siellä näyttää olevan vielä tuo 2004. Tiedän että gigantissa on, mutta siellä tuo osamaksu on päin helvettiä.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Tuli sitten haettua gigantista uusi slim mallia cech-2104a vanhan slimin tilalle. Tässä vanhemmassa versiossa ärsytti nimenomaan se korkeataajuinen “vinkuna“, mistä monet muutkin ovat valittaneet.

Fiilikset vuorokauden testaamisen jälkeen:

Idlenä puhaltimen kierroksissa ei ole juurikaan eroa vanhaan slimiin verrattuna, mutta pelatessa esim. mw2:sta uusi slim ei nosta kierroksia (ehkä yhden tason nousu idleen verrattuna), kun vanha huusi aika railakkaasti (kolmenkin tason nousu).

Takaa tuleva ilma ei tunnu ihan yhtä kuumalta kuin vanhassa konsolissa.

Levyn syöttö- ja poistoääni asemasta on selvästi pehmeämpi.

Pikaisella leffatestauksella (blu-ray) puhallin pysyi samalla tasolla, dvd jäi vielä testaamatta. Levyn lukuäänet kuulostavat aika samalta.

Mutta tärkeimpänä se ärsyttävä vinkuna on vähentynyt tällaisen kriittisenkin kuunteljan korvissa, eli suht tyytyväinen olen vaihtoon. Äänetön ei tietysti ole tämä uusikaan slim, mutta parannus vanhaan vaikka yksilöitähän nämäkin ovat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Toimiiko teillä Youtube normaalisti? Mulla ei toimi yhtään videot. Oon testannut molempia YoutubeXL ja sitte normaali Youtubea. Ei toimi.
 
Ylös Bottom