Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PlayStation 3

En jaksa katsoa onko oliver jo sanonut, mutta www.playb3yond.com sivulta löytyy taas uutta pätkää. Eli tuo Nisun ilmoittama "mainos" kohdasta control ja games.

Ja puhuin isäni kanssa, joka asustelee New Yorkissa, niin Sony oli luvannut julkaisuun 600000 konetta, saanutkin kasaan vain 400000. Ainakin NY:ssä on muutamia tapauksia kun liikkeen ulkopuoella on joku odotellut aseen kanssa, että joku onnellinen PS3:n omistaja kävelee ulos. Ampunut kaveria jalkaan ja vienyt pleikkarin.....ison maailman meiningit.

Reaper sanoi:
Ja puhuin isäni kanssa, joka asustelee New Yorkissa, niin Sony oli luvannut julkaisuun 600000 konetta, saanutkin kasaan vain 400000.
Sony kyllä ilmoitti jo joitakin viikkoja aikaisemmin, että Pohjois-Amerikan julkaisuun saadaan vain 400 000 konetta. Monet tosin uskovat, että siitäkin jäättiin jopa puoleen.
Konsoleita on luvattu lisää kauppoihin jo tällä viikolla.

Xbugs sanoi:

Artikkelissa on kyllä asiaakin, mutta kaikenkaikkiaan siitä paistaa aika räikeästi se, että on kaivettu kaikki mahdollinen esiin joka PS3:ssa on huonommin kuin x360:ssä.
Samalla lailla voisi kirjoittaa jutun jossa käsitellään kaikkea sitä mikä ps3:ssa on paremmin kuin x360:ssä, sillä vaan ei todennäkösesti olisi yhtä kova media-arvo.

Enivei oli kirjottajalla pari pointtia jotka oikeasti korpeaa myös minua. Eli tuo downloadaus pitäs saada mielestäni taustalle ja niin, että lataus jatkuu katkenneesta kohdasta. Toki homma pitäs toteuttaa niin, että lataus katkeaa jos menee online peliin.
Toinen harmittava asia on, että XMB ja pelit tuntuisivat jotakuinkin sulkevan pois toinen toisensa, eli XMB:ssä ei voi käydä kurkkimassa poistumatta pelistä kokonaan. Eli ilmeisesti globaali frendilista vain ilmottelee pelin aikana, että kaveri tuli online, mutta sepä onkin sitten ainut yhteys XMB:hen, ilman että sulkee pelin(korjatkoon joku jos olen väärässä).
Eli jos nämä kaksi asiaa korjattaisiin tulevissa firmware päivityksissä, niin olisin tyytyväinen.

Tuo ohjain homma on ihan yhdentekevä, sillä eihän tuota tarvi tehdä kuin ekalla kerralla kun ohjaimen parittaa koneensa kanssa.

Olen periaatteessa samaa mieltä artikkelin (NY Times) kirjoittajan kanssa. USB-ohjain-kysymys nyt ei kovin suuri vaiva ole, mutta olisi silti helpompi täysin langattomana.

On outoa, että jos kerran julkaisun viivästys johtui pelkästään hardwaren toimitusongelmista, miksi software-puolen insinöörit eivät päivittäneet viivästysaikana firmistä tämän päivän odotuksien tasolle? Kyllähän he olivat nähneet Xbox 360:n toiminnat ja päivitykset jo siinä vaiheessa ja siltikään eivät tehneet asialle mitään, tai sitten tekivät ja tulokset saadaan piakkoin firmiksen päivityksen muodossa. Jenkithän saivat downloadata ensimmäisen patchin heti koneen ostettuaan.

Totuuden nimessä täytyy sanoa, että vaikka PS3:n artikkelissa mainitut puutteet Xbox 360:een verraten ovat käytössä hieman ärsyttäviä (koska tietää, että toisessa laitteessa toimivat paremmin tai helpommin), niin eivät ne silti maailmoja kaada, sillä softapuolen puutteet ovat kuitenkin päivitettävissä. Luulisi, että Euroopan julkaisuun mennessä suurin osa noista puutteista on jo korjattu, eli emme pääse niitä edes itse kokemaan. Kenties se HDMI-kaapelikin sitten jo löytyy pakkauksesta. Näin ainakin voisi toivoa.

EDIT: pari lisäystä

Onko muuten kukaan törmännyt artikkeliin, jossa olisi testattu ps3:a ihan perus laajakuva telkkarin kanssa. Luonnollisesti kaikki mitä itse olen nähnyt on hd vehkeillä testattu.

Kiinnostaisi vaan nähdä miltä normi telkulla kuva näyttäisi, voipi olla ettei jokainen ps3:n ostaja ryntää hankkimaan uutta telkkaria samalla.

MegaheD sanoi:
Kiinnostaisi vaan nähdä miltä normi telkulla kuva näyttäisi, voipi olla ettei jokainen ps3:n ostaja ryntää hankkimaan uutta telkkaria samalla.

Varmasti näyttää ihan hyvältä pelit normaalitöllölläkin PS3:lla. Tuollaisia vertailuja kaipasin aikanaan itsekin XO:ta hankkiessa kun en tiennyt HD:stä mitään, piti tehdä sitten omat vertailut kun materiaalia oli (ja on edelleen) niin vähän saatavilla :-). HD on kuitenkin "vain" korkeampaa resoluutiota. Ennen kun itse ostin HDTV:n niin leuat tippui monesti lattiaan kyllä SD:näkin.

MegaheD sanoi:
Onko muuten kukaan törmännyt artikkeliin, jossa olisi testattu ps3:a ihan perus laajakuva telkkarin kanssa. Luonnollisesti kaikki mitä itse olen nähnyt on hd vehkeillä testattu.

Olen nähnyt kuvaa 480p:nä, eli jos otetaan huomioon normi SD ja RGB piuha, niin on ihan hemmetin hyvän näköinen kuva joka tapauksessa. Eli ei tarvitse mitään pelkoja olla.

Myöskään samanlaista tekstipiiperrystä ei ole tullut vastaan, kuten on XOlla ollut (eli siis teksti on liian pientä, jotta siitä saisi SDllä selvää).

Janus sanoi:
Myöskään samanlaista tekstipiiperrystä ei ole tullut vastaan, kuten on XOlla ollut (eli siis teksti on liian pientä, jotta siitä saisi SDllä selvää).

Tuo on huono argumentti, riippuu täysin kehittäjästä eikä sillä ole mitään tekemistä itse konsolin kanssa - eli voi ihan hyvin käydä myös jollekin PS3-pelille noin jos kehittäjä tyrii testauksen tai on muuten vain välinpitämätön.

Huoh.

Väärin. Sanoinkin 'ei ole tullut vastaan'. Tiedän varsin hyvin sen, että joku mokaa ja jättää skaalattavuuden pois. Toisaalta, XOlla olen nähnyt skaalaamattomaa tekstiä liiankin kanssa.

Scatterbrain XO sanoi:
Tuo on huono argumentti, riippuu täysin kehittäjästä eikä sillä ole mitään tekemistä itse konsolin kanssa - eli voi ihan hyvin käydä myös jollekin PS3-pelille noin jos kehittäjä tyrii testauksen tai on muuten vain välinpitämätön.

Argumentti...?
Ei tämä ole konsolisota-alue, tuo oli vaan toteamus tämän hetken pelien fonteista.

pziuz sanoi:
Itseäni jäi mietityttämään tuo, että PS3:n skaalaus ei toimi. Artikkelissä ei tosin aivan suoraan kerrottu, että mikä siinä mättää.:confused:

Sitä kait, ettei automaattisesti tee joka pelissä tuota. Vaan pitää käsin säätää valikoista. Ehkä näin. En vaan ymmärrä miksi tämä sitten olisi ongelma, kun voit PS3 valikoista laittaa oikean kuvan, jos automaatilla ei tajua oikeaan mennä.

XShava sanoi:
Sitä kait, ettei automaattisesti tee joka pelissä tuota. Vaan pitää käsin säätää valikosita. Ehkä näin. En vaan ymmärrä miksi tämä sitten olisi ongelma, kun voit PS3 valikoista laittaa oikean kuvan, jos automaatilla ei tajua oikeaan mennä.
Joo, no tätä minäkin. Eli ei iso paha. Olen käsittänyt, että PS3:n skaalain kuitenkin skaalaa hyvin. :)

XShava sanoi:
Sitä kait, ettei automaattisesti tee joka pelissä tuota. Vaan pitää käsin säätää valikoista. Ehkä näin. En vaan ymmärrä miksi tämä sitten olisi ongelma, kun voit PS3 valikoista laittaa oikean kuvan, jos automaatilla ei tajua oikeaan mennä.
Luin jotain sellaista, että jos tv tukee 1080i:tä, mutta ei 720p:tä, materiaalia ei saa töllöön kuin 480p:nä. USA:ssa on tällaisia töllöjä. Päivityksellä varmaan tuon poistavat.

Suomessahan tuo ei ole ongelma, sillä käytännössä kaikki hd-ready töllöt tukevat myös 720p:tä.

Zos kia cultus sanoi:
Niinpä. Just mietin että jos koneessa oli neljä usb porttia, mihin ohjaimet voi laittaa, ja jos laitat esimerkiksi ensimmäiseen usb porttin ohjaimen, ohjain rekisteröityy ykkösohjaimeksi? Siis jos nyt näin toimii niin hankalalta tuntuu liittää 7kpl ohjaimia.

Miten muistelen, että kun yksi ohjain oli kiinni PS3. Niin toinen ohjain, jonka kytkin USB piuhaan meni automaattisesti ohjain kakkoseksi. Vaikka USB oli samassa paikassa koko ajan. Tai sitten mulla ei ollut se toinen ohjain edes USB kiinni, kun meni 2 ohjaimeksi painamalla sitä pleikkari nappia.

Jotenkin tälleen se ohjain toimi.

Mutta tosiaan kerren kun käyttänyt ohjainta USB piuhan päässä, eli ladannut sen täyteen niin sitten ei piuhaa tartte. Vaan ohjain pysyy sen koneen ykkös ohjaimena.

Psyko sanoi:
Luin jotain sellaista, että jos tv tukee 1080i:tä, mutta ei 720p:tä, materiaalia ei saa töllöön kuin 480p:nä. USA:ssa on tällaisia töllöjä. Päivityksellä varmaan tuon poistavat.

Saitko sen käsityksen, että jos PS3 valikoista valitsee 1080i niin siltikään ei mene tuohon tilaan?

No onneksi Euroopassa ei tollasia töllöjä ole, no ainakaan mulla :)

Ylös Bottom