Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

Vastaus: PlayStation 3

Mikä tämä käkikotka oikein on? Jos PS3 noin paljon ahdistaa, niin älä osta sitten.

Ihan oikeutetun kysymyksen käkikotka on ilmaan heittänyt. Missä menee sopiva hinta pelikoneelle? Sen kuitenkin määrittelee kait jokainen itse. Toiselle se on kokonaisuuden summa, toiselle taas juuri omista lähtökohdista räätälöity odotusarvo.

Ehkä kannattaa jäädä odottamaan, kunnes hinta kohtaa odotukset ja/tai pelitarjonta sokaisee hintakriittisimmänkin. Historian valossa pelikone on voinut maksaa 2995 mk / 500 ja silti se on nähty sopivaksi, vaikka ruudulla ovat pomppineet spritet ja monotelevision kaiuttimista on tullut kolme kanavaisen sid-piirin tuottamaa pimputtelua.
 
Vastaus: PlayStation 3

Kai tän hintakysymyksen voi sovittaa tavallaan 2000-luvun Suomen tilanteeseen. Kansantalous parempi, ei ole 90-luvun lama-aika ja markat vaihtunu euroihin. Kaikki on kalliimpaa ja hienompaa...
 
Vastaus: PlayStation 3

Aivan vitun pettyny oon koko vehkeeseen. En siis omista tätä, mut kauppias sano PS3:sen olevan enempi viihdekeskus kuin pelikone. Että Xbox360:selle tulee jatkossakin rutkasti enemmän pelejä. Ja PS3:sen hinta on kyl naurettavan kova :mad::eek:

Tämä on se valintojen maailma. Ei kai kukaan pakota sinua ostamaan pleikkaria, jos sinusta tuntuu ettet sellaista halua?

Omalla kohdalla valinta oli aika selvä. GT5 Prologue, LittleBigPlanet, BluRay-asema, minun käteeni paremmin sopiva ohjain jne. Xboxissa ahdisti nimenomaan se, että se on suunniteltu pääasiassa pelkästään pelaamista varten. Mielummin ostan yhden laitteen joka hoitaa kaksi tai kolme tehtävää, kuin kolme erillistä laitetta. Xboxille tulee aivan 100% varmasti enemmän pelejä, mutta mitäs sitten jos kiinnostavia pelejä on vähemmän kuin pleikkarille? Pelataan huonoja pelejä kun kerran konsolikin on halvempi? Näenkö mä unta vai kahminko mä lunta?

Kuinkas paljon Xbox 360:n ja jonkun varteenotettavan BluRay-soittimen yhdistelmä tulisi maksamaan? Minä maksoin pleikkarista, HDMI-kaapelista, kahdesta ohjaimesta ja kahdesta pelistä 520 euroa, joka ei mielestäni ole yhtään liikaa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Tämä muuten tuntuu omituiselle faktalle, sillä käyttämäni palveluntarjoaja toteuttaa sähköpostilaatikon kirjautumispaneelin java-kikkareella.

edit: Tarkistin asian vielä kertaalleen ja huomasin, että sivulla ollessani kolmion takaa löytyvässä menussa työkalujen kolmantena valintana on JavaScript.
Java on täysin eri asia kuin JavaScript. Jälkimmäistä Pleikkari tukee, ensin mainittua ei.
 
Vastaus: PlayStation 3

Aikoinaan 2003 ostin Pleikkarikakkosen jollain 250-300 eurolla joten kyl toi PS3:sen hinta on naurettava!

PS3:n ei mielestäni ole yhtään sen naurettavampi kuin muidenkaan. Samalla analogialla boksin hinta on naurettava. Se on vain ~100 euroa halvempi (Elite 120GB), mutta käyttölaajudeltaan ja arvoltaan paljon vähäisempi.. siis minulle. Wiistä nyt puhumattakaan.

Itse laitan suuren painoarvon laitteen muillekin käyttöalueille, kuin vain pelaamiselle, samoin monipuolisempi yleinen varustelu ja ainakin tähän asti parempi tekninen laatu ovat nekin asioita, joista mielelläni maksan hieman lisää. Blu-ray:n hyödyt eivät rajoitu pelkästään elokuviin, vaan myös pelit hyötyvät siitä DVD:hen verrattuna moninkertaisen tallennuskapasiteetin takia. Tämän merkitys tulee vain kasvamaan tulevaisuudessa, vaikka DVD:n rajat ovat tulleet jo nyt vastaan joiden pelien suhteen.

Toinen seikka mitä kannattaa miettiä, kun laskee kokonaiskustannuksia, on verkkopelaaminen ja verkkopalvelut. Ovatko ne tärkeitä alueita vai eivät? PS3:lla verkkopelaaminen ja verkkopalvelut ovat ilmaisia, boksilla niistä pitää maksaa erikseen. Live Gold 12kk maksaa 50-60 euroa.

Käytännössä siis verkkopelaajan alussa investoima ylimääräinen reilut 100 euroa maksaa itsensä takaisin kahdessa vuodessa, vaikka ei laskisikaan arvoa Blu-ray asemalle ja WLAN yhteydelle.

Raakoina faktoina mitattuna PS3 on siis kokonaisedullisempi puhtaana investointina, mutta kunkin henkilökohtaiset mieltymykset ovat sitten eri asia, eivätkä mitattavissa samalla tapaa, kuten vaikkapa pelimaku ja käyttötarpeet.

Ja jos joku vielä nykyään puhuu PS3:n "huonosta" tai "vähäisestä" pelitarjonnasta tulee hän näin vain todistaneeksi ettei tiedä peleistä tai PS3:sta yhtään mitään.
 
Vastaus: PlayStation 3

jos hankin usb-väyläisen back-up kovalevyn pleikkaan ja sinne vaikka sekaan musiikkia, niin osaako pleikka soittaa soittolistaa tuon usb-kovalevyn sisällöstä pelin aikana?
vai pitääkö musa olla pleikan omalla kovolla?
 
Vastaus: PlayStation 3

jniin osaako pleikka soittaa soittolistaa tuon usb-kovalevyn sisällöstä pelin aikana? vai pitääkö musa olla pleikan omalla kovolla?
Toistaiseksi Pleikkari ei osaa pelin aikana toistaa muualta kuin omalta kiintolevyltään. Toivottavasti tuo tulee jonain kauniina päivänä vielä muuttumaan. Toisto mediajaon yli olisi paras ratkaisu. :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Videogaming247.com kertoo, että LittleBigPlanet-bundle tulee myyntiin 31. lokakuuta. 299 punnan hintaiseen pakettiin kuuluu pelin lisäksi 80 gigan PS3-malli ja Dualshock 3 -ohjain.

Vielä ei ole tiedossa, saadaanko kyseistä pakettia myös Suomeen (tai mihin hintaan).
 
Vastaus: PlayStation 3

NetAnttila ainakin myy 499 hintaan
Kas, niinpäs näyttää. En hoksannut suomalaisten kauppojen antimia edes tutkiakaan, kävin ainoastaan SCEE:n pressisaitilla (eikä siellä ollut asiasta mitään tietoa).

Mutta kyllä on ilo olla suomalainen: 299 puntaa on n. 380 euroa. Eli yli 100 euron edestä meitä sorsitaan. Ei oo kivaa!
 
Vastaus: PlayStation 3

Aivan vitun pettyny oon koko vehkeeseen. En siis omista tätä, mut kauppias sano PS3:sen olevan enempi viihdekeskus kuin pelikone. Että Xbox360:selle tulee jatkossakin rutkasti enemmän pelejä. Ja PS3:sen hinta on kyl naurettavan kova :mad::eek:

itse hieman petyin xboxiin. Viime viikolla sen hommasin ku xbox fanipojat sitä niin ovat hehkuttaneet. Jos pitäis toisesta luopua niin kyllä ps3 jäis hyllyyn. Mutta hyvä omistaa molemmat silti.
 
Vastaus: PlayStation 3

Kas, niinpäs näyttää. En hoksannut suomalaisten kauppojen antimia edes tutkiakaan, kävin ainoastaan SCEE:n pressisaitilla (eikä siellä ollut asiasta mitään tietoa).

Mutta kyllä on ilo olla suomalainen: 299 puntaa on n. 380 euroa. Eli yli 100 euron edestä meitä sorsitaan. Ei oo kivaa!
Älä muuta sano. Jos asuisin muualla, niin olisin jo pokeria pelaamalla saanut PS3:n kotio. Suomalaisena joudun vaan vielä veivaamaan enemmän. :mad:
 
Voiko USB-muistitikulla siirtää pelien päivityksiä toiselle PS3:lle?

Hei.

Voiko noita asennettuja pelipäivityksiä vain kopioida usb-tikulle ja siirtää suoraan toiselle PS3:lle?
 
Vastaus: PlayStation 3

Laitetaan nyt vaikka tänne.

Eli, kaikki omat videot ja storesta ladatut trailerit ovat yleensä 1280x720 -resoluutiolla ja nyt olen huomannut, että plösö(?) ei skaalaa niitä oikein, reunasta jää tavaraa pois. Telkkuna 40" FHD ja käytössä 1080p -reso.

Otin pari suuntaa antavaa kuvaa, jospa ne selventäisi sanojani.

Tässä video (720p) pyörii Original-asetuksella: http://img291.imageshack.us/my.php?image=originalrq4.jpg

ja tässä sama video (720p) pyörii Normal-asetuksella: http://img93.imageshack.us/my.php?image=normales1.jpg

Olen ympyröinyt sieltä pari esimerkkiä, mitkä jäävät kuvan ulkopuolelle. Sama toistuu kaikkien 720p-pelitrailereiden kanssa. Vaikuttaa niin pieneltä ongelmalta, mutta silti, onko tähän mitään ratkaisua?
 
Vastaus: PlayStation 3

Eli, kaikki omat videot ja storesta ladatut trailerit ovat yleensä 1280x720 -resoluutiolla ja nyt olen huomannut, että plösö(?) ei skaalaa niitä oikein, reunasta jää tavaraa pois. Telkkuna 40" FHD ja käytössä 1080p -reso.
Telkussasi on overscannia, eli todellinen kuva levittyy näkyvän alueen ulkopuolelle. Katso, josko television asetuksissa olisi jokin Pixel Perfect -asetus.
 
Vastaus: PlayStation 3

Olen ympyröinyt sieltä pari esimerkkiä, mitkä jäävät kuvan ulkopuolelle. Sama toistuu kaikkien 720p-pelitrailereiden kanssa. Vaikuttaa niin pieneltä ongelmalta, mutta silti, onko tähän mitään ratkaisua?

Jospa TV:si tekeekin 720p kuvalle overscanin jolloin osa kuvasta jää reunojen alle?

Testaa vaikkapa täältä löytyvillä testikuvilla miten overscan ilmenee ruudullasi.
 
Vastaus: PlayStation 3

Juu telkussahan se vika oli, miten sitä voi olla näin hajamielinen : )

Eli telkun asetuksissa Näyttöalue -asetus oli normaalilla ja sen kun vaihtoi Täyskuvaksi, niin johan näkyy kaikki kunnolla. Ihmettelen vaan, miten tuo on vaihtunut, koska ongelmaa ei ole ollut kokoajan.

Kiitän ja kumarran.
 
Ylös Bottom