Vastaus: PlayStation 3
Ohjaimelle luvattiin 24 tuntia käyttöaikaa yhdellä latauksella. Ja ennen kuin kukaan miettii miten Nintendon Wavebirdillä saa yhdellä paristosetillä moninkertaisen käyttöajan, siinähän se on saavutettu nimenomaan luopumalla paljon virtaa kuluttavasta vibrasta kokonaan.
On muuten mielenkiintoista, että yksi niistä demoista jotka todella pyörivät oikealla reaaliaikaisella enginellä oli juurikin tuo Unreal 3 -engine. Sen takana on PC-vetoinen pelitalo Epic, ja enginen ensimmäinen oikea käyttö on Xbox 360 -pelissä, eli kyseessä ei ole todellakaan PS3:lle suunniteltu teknologia. Ja vielä kun Epicin kaveri väitti PS3:n olevan helppo ohjelmoitava ja kehityskoneen saapuneen taloon vasta pari kuukautta sitten, niin ehkä PS2:n virheistä on otettu opiksi ja PS3:lle todellakin on nyt helppo kehittää, myös tällaista cross-platform -tavaraa. Tämän pitikin olla ainakin IBM:n yksi tärkeimmistä tavoitteista Cellin suunnittelussa.
Minä pidän siitä miltä PS3 näyttää pystyssä, mutta vaakatasossa en niinkään.PS3 on kyllä desingiltaan hieno, vaikkakin muutamat eivät ole olleet samaa mieltä.
Bluetooth syö akkua aika lailla vain kun BT-toteutus on surkea, kuten Nokian kännyköissä ;-)Bluetooth on loistava lisä. Omassa piuhaviidakossani yksikin ylimääräinen johto on liikaa, hyvä Sony! Mitenköhän mahtaa olla virrankulutuksen laita. Bluetooth yhteys kun syö akkua aika lailla.
Ohjaimelle luvattiin 24 tuntia käyttöaikaa yhdellä latauksella. Ja ennen kuin kukaan miettii miten Nintendon Wavebirdillä saa yhdellä paristosetillä moninkertaisen käyttöajan, siinähän se on saavutettu nimenomaan luopumalla paljon virtaa kuluttavasta vibrasta kokonaan.
Näin on, mutta ensimmäisistä demoista valtaosa on tosiaan valmiiksi renderöityjä. PS3-kehityslaitteitakaan ei varmaan ole ollut niin kauan että kukaan olisi ehtinyt tehdä edes jotenkin PS3:n rautaa hyödyntävää engineä. Toisaalta hyvin monelle PS3:n grafiikka on aivan varmasti lopulta omaan televisioon liitettynä valtava pettymys, koska vanhaan perinteiseen televisioon liitettäessä saa tyytyä edelleen pienempään 640x480 -kokoluokan resoluutioon ja lomituksen aiheuttamiin oireisiin liikkuvan kuvan korostuneesta sahalaitaisuudesta alkaen. Kaikki demomateriaalit ja ennakkokuvat alkavat tässä sukupolvessa kuitenkin olla Nintendoa lukuunottamatta 1280x720-resoluutiossa, jota pelitkin todennäköisesti järjestään tukevat jos vain näyttölaite löytyy.Itse uskon, että PS3 pystyy todella näyttävään grafiikkaan oli videot esirendattuja tai ei.
On muuten mielenkiintoista, että yksi niistä demoista jotka todella pyörivät oikealla reaaliaikaisella enginellä oli juurikin tuo Unreal 3 -engine. Sen takana on PC-vetoinen pelitalo Epic, ja enginen ensimmäinen oikea käyttö on Xbox 360 -pelissä, eli kyseessä ei ole todellakaan PS3:lle suunniteltu teknologia. Ja vielä kun Epicin kaveri väitti PS3:n olevan helppo ohjelmoitava ja kehityskoneen saapuneen taloon vasta pari kuukautta sitten, niin ehkä PS2:n virheistä on otettu opiksi ja PS3:lle todellakin on nyt helppo kehittää, myös tällaista cross-platform -tavaraa. Tämän pitikin olla ainakin IBM:n yksi tärkeimmistä tavoitteista Cellin suunnittelussa.