Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

Vastaus: PlayStation 3

XShava sanoi:
Ja loppujen lopuksi, kuinkakohan moni PS2:lla pelasi sittenkään PS pelejä. Aika harva, jos retroilijoita ei mukaan oteta.

Mjaa-a. Lasketaanko PSone-pelien pelaajat automaattisesti retroilijoiksi? Sillä kyllä minä tiedän monia ihan nykypelejä pelaavaa joilla välillä pyörivät myös PSX-pelit. Jopa siinä määrin, että sitten kun kohdalle sattuu niitä toimimattomia PS1-pelejä, niin niistä kyllä kuulee useammaltakin taholta (esim. Grandia).

Aiheestahan voisi tehdä vaikka kyselyn PS2-puolelle.
 
Vastaus: PlayStation 3

Suomalaisilla foorumeilla ei PSone -> PS2 -vaihdoksen jälkeen ei juuri kukaan tuntunut kirjoittavan PSone-pelien pelaamisesta uudella koneella.
 
Vastaus: PlayStation 3

Oikeastaan ei voisi vähemmän kiinnostaa, onko emulaatio tehty raudalla vai softalla kunhan se vaan toimii. Oikeastaanhan softaemulaatiossa on etujakin, eli se voidaan tehdä 'parantelemaan' lopputulosta jos niin halutaan.

Mutta tuollaiset ilmoitukset, joissa vaan todetaan, että jotkut pelit ehkä toimivat jos sattuvat ja annetaan vielä päälle ymmärtää, että tilannetta parannellaan sitten joskus jos jaksetaan (eli ei juuri kiinosta) eivät kyllä vetele :mad: . Sonyn pitäisi mielestäni vähintään julkaista välittömästi oikea lista tuen tasosta ja suunitelmista sen kehittämiseksi. Antaisin asiasta palautetta, jos vain keksisin, minne sitä lähettäisin.

Omalla kohdallani haluni ostaa PS3 romahti juuri n. 50%, joten koko ostos täytyy harkita kokonaan uudestaan. Alun perin harkitsin ostoa, koska PS3 on mielenkiintoinen laite (Cell, Linux, jne.), Blu-Ray soitin ja ennen kaikkea hyviä omia pelejä odotellessa sillä voi pelailla vanhoja joskus ostettuja, mutta pelaamatta jääneitä PS2 pelejä. Onhan minulla tietysti vanha PS2:kin, mutta jo tilasyistä olisi kätevämpää säilytää vain yksi laite. Omalta kannaltani yhteensopivuus taaksepäin oli selkeä myyntivaltti. Nyt kun se on mennyttä, voin ihan yhtä hyvin katsella muitakin vaihtoehtoja brändissä pitäytymisen sijaan.
 
Vastaus: PlayStation 3

Hmm.. tämä taaksepäin yhteensopivuuden muuttuminen softapohjaiseksihan voi mahdollistaa PSP:lle tarkoitettujen PS1-pelien pelaamisen suoraan PS3:lla. Eikös tämmöisen ominaisuuden pitänyt olla muutenkin tulossa? Voisin arvata, että PS1-pelejä tulee playstation storeen saataville sitten enemmän eurojulkaisun jälkeen.

Olisi kyllä hienoa, jos pelit joita ei euroopassa ole ennen nähty tulisivat saataville ladattavaksi. Esimerkiksi Xenogears ja Chrono Cross olisivat kyllä pakkohankintoja minulle, vaikka olenkin niitä jo aiemmin pelannut. Noh.. ehkä tämä on vain toiveajattelua? :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Kyllä psx pelit niin korneilta näyttää tarkalla näytöllä etenkin, että toivomuksena olis ettei mun kone kauheesti niihin kajois.. Ei vaan, ainahan se hyvä on jos hetken pystyy fiilistelemään ja kauhistelemaan jotta on tää ihan kauheen näköstä ja tuli kaahattua gran turismoakin sen miljoona tuntia. Tai joku NHL 97. E sitä ihan kauheen kauaa enää jaksa, vaikka kuinka vastustais kehitystä..
Joo joo, tiedän tiedän kuinka mahtavia ne oli, mulla vaan ei aika riitä palaamaan taaksepäin, kun nykysyyskin on liian kiireinen. Tosin sehän se olis, jos sitten josku voi palata.

Saanko kysyä vielä asiaa, mihin en ole kerinnyt perehtymään enkä tod. lue koko ketjua. Eli, voiko sille ps3 kiintolevylle tallentaa mitä vaan, mistä vaan? Tarkotan että esim. tv kuvaa, vai vain koneen itsensä tarjoamaa kuvaa/tiedostoa?
Kiitos.
 
Vastaus: PlayStation 3

Minusta on hieman turha valittaa Euro-PS3:n taaksepäinyhteensopivuudesta vielä tässä vaiheessa, kun ei tiedetä mitään muuta kuin että Euro-PS3:lla toimivien PS2-pelien määrä on "pienempi" kuin Jenkki- ja Japanin PS3:ssa. Siitä on turha vedellä mitään "No niin, ei toimi kuin 10% PS2-peleistä" johtopäätöksiä. Sitä, onko kyseessä yhtä säälittävä räpellys kuin Xboxin vastaava softa-emulaattori (eipä toimi Panzer Dragoon Orta, Otogi 1 tai 2, Riddick, Kung Fu Chaos tai moni muukaan niistä harvoista Halon lisäksi ostamisen arvoisista yksinoikeuspeleistä), saadaan odottaa vielä tietoa julkaisuun asti näköjään.

Ja tiedä nyt sitten mistä tämä hirveä shokki kyseisen asian tiimoilta oikein syntyi? Sony on alusta asti sanonut, että aluksi emulaatio hoidetaan raudalla ja että myöhemmin siirryttäisiin pelkästään softa-emulaattorin käyttämiseen. Nyt näin kävi ennemmin kuin myöhemmin. Eihän täällä kovin moni muutenkaan tuntunut olevan kovinkaan innokas hankkimaan PS3:sta ensimmäisen vuoden sisällä ("odotan, että hinta laskee"), joten tuohon softa-emulaatioon oltaisiin joka tapauksessa siirrytty kaikkialla ennen kuin suurin osa täällä olisi edes PS3:n ostamista harkinnut.
 
Vastaus: PlayStation 3

Region free on näemmä unohtunut jo 2006. Mistään en löydä varmaa tietoa..eli:

Voiko täältä ostetulla PS3 pelata vaikka pohjois-amerikkalaisia PS3 pelejä? Blue-ray disceillä näyttäisi olevan omat uudet alueet, mutta koskeeko ne pelejäkin? Olisi hienoa, jos vaikka joku dragon quest 11 jätettäisiin tuomatta eurooppaan, mutta sen voisi silti importata ilman moddausta.
 
Vastaus: PlayStation 3

Luke sanoi:
Eli, voiko sille ps3 kiintolevylle tallentaa mitä vaan, mistä vaan? Tarkotan että esim. tv kuvaa, vai vain koneen itsensä tarjoamaa kuvaa/tiedostoa? Kiitos.
Suoraan esim. tv-kuvaa ei voi PS3:n levylle tallentaa, mutta tiedostoja voi melko vapaasti siirtää PS3:lle muistikorteilta tai USB:n kautta esim. ulkoisilta kovalevyiltä.
Ja jotta ne PS3:lla toimisivat, pitää niiden tietysti olla PS3:n ymmärtämmässä muodossa.

zacharia sanoi:
Voiko täältä ostetulla PS3 pelata vaikka pohjois-amerikkalaisia PS3 pelejä? Blue-ray disceillä näyttäisi olevan omat uudet alueet, mutta koskeeko ne pelejäkin? Olisi hienoa, jos vaikka joku dragon quest 11 jätettäisiin tuomatta eurooppaan, mutta sen voisi silti importata ilman moddausta.
PS3-pelien pitäisi edelleen olla aluekoodittomia. Siitä, minkä mukaan verkkopelit hakevat serverinsä, tuntuu olevan vähän sekavaa tietoa, mutta siis ihan maailmanlaajuisia verkkopelit eivät ole eli suomalaisten kanssa pelaaminen on varmaa vain PAL-konsolilla ja PAL-pelillä.

PS- ja PS2-pelien aluekoodit ovat kuitenkin voimassa myös PS3:lla eli vanhojen pelien import-pelaamienen ei PS3:lla onnistu. Ainakaan nykytiedon mukaan...
 
Vastaus: PlayStation 3

Sony UK:n antamaa tietoa taaksepäin yhteensopivuudesta CVG:lle:
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=158696

PS2 pelien yhteensopivuus on rajattu. Jokainen voi päätellä tästä mitä haluaa, mutta itse luulisin sen tarkoittavan, että noin 10-20% peleistä toimii. Ja PS2 pelien taaksepäin yhteensopivuutta kehitetään julkaisuun asti, mutta sen jälkeen tahti hidastuu huomattavasti eli varmaankin muutama uusi tuettu peli per isompi päivitys.

PSOne pelien yhteensopivuus on kattavampi, mutta ei täydellinen. Luulisin tämän tarkoittavan sitä, että mikäli peli toimii PSP:n PSOne emussa niin se toimii myös PS3:lla.
 
Vastaus: PlayStation 3

SamiS sanoi:
PS2 pelien yhteensopivuus on rajattu. Jokainen voi päätellä tästä mitä haluaa, mutta itse luulisin sen tarkoittavan, että noin 10-20% peleistä toimii.
Päättelitkö sen tästä tekstistä?
"We have been assessing the extent of backward compatibility, and will continue to do so right up until launch. It is therefore not possible to provide a specific number of backwards compatible titles at this stage.
 
Vastaus: PlayStation 3

Voi se taaksepäin yhteensopivuus sittenkin olla ihan hyvällä tasolla, sillä koneesta poistetaan tällä erää Emotion Engine, mutta GS jää, joka onkin ollut se hankalasti emuloitava osa, eli uskoisin itse, että suht hyvään lopputulokseen tuolla pitäisi päästä.

http://threespeech.com/blog/?p=293

The original PS3 used the Emotion Engine/Graphics Synthesiser to emulate PS2 titles. With the latest European specification we have removed the Emotion Engine, retaining the graphics chip
 
Vastaus: PlayStation 3

Dreamfly sanoi:
Eikös PSP suoriudu ihan kiitettävästi PS1-emuloinnista ilman GS:ää? Miksi se olisi ongelma PS3:lla?

Siis GS= Graphics Synthesizer, joka on PS2:n komponentti ja sen emuloiminen PS3:lla on haastavaa, jonka takia se on nyt jätetty sinne koneeseen, kun taas Emotion Engine on voitu heittää mäkeen. Eli nyt puhutaan siis PS2:n emuloimisesta eikä PS1:sen.
 
Vastaus: PlayStation 3

Dreamfly sanoi:
Eikös PSP suoriudu ihan kiitettävästi PS1-emuloinnista ilman GS:ää? Miksi se olisi ongelma PS3:lla?
Täh? Siis eikös tuo GS ole joku PS2-komponentti?
EDIT: Juu dr kerkesikin jo vastata...
 
Vastaus: PlayStation 3

pziuz sanoi:
Perkeleen yhteensopivuus saakeli!
Tuo harmittaa tosissaan. :mad:
Samat sanat. Olen aiemminkin ollut sitä mieltä, että taaksepäin yhteensopivuus on yksi parhaita myyntivaltteja PS3:lle, ja olen jopa kirjoittanut sen ääneen:
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=292089#post292089

Rauta- tai softatoteutus, ei sen väliä, kunhan se toimii. Nyt näyttää pahasti siltä, että ei toimi.

Mutta tälläkin pilvellä voi olla hopeareunat: jos vaikka pitkästä aikaa kuultaisiin jotain positiivistakin Sonyn suunnalta, ja he paljastaisivat, että vanhempien pleikkaripelien region-lukitus poistuu softaemuloinnin myötä. Hiukan myönteistä julkisuutta Sony nimittäin kipeästi kaipaisi.

Samaan syssyyn voisivat ilmoittaa, että konsolin hinta puolitetaan, jokaista myytyä PS3:a kohti rakennetaan johonkin afrikkalaiseen kylään kaivo ja uutuuskonsolin kylkiäisenä toimitetaan maailmanrauha. Jos nyt mielikuvitusosastolle lähdetään...
 
Vastaus: PlayStation 3

Dr Evil sanoi:
Siis GS= Graphics Synthesizer, joka on PS2:n komponentti ja sen emuloiminen PS3:lla on haastavaa, jonka takia se on nyt jätetty sinne koneeseen, kun taas Emotion Engine on voitu heittää mäkeen. Eli nyt puhutaan siis PS2:n emuloimisesta eikä PS1:sen.

Aah, anteeksi mun virhe. Olen kokoajan elänyt käsityksessä, että GS on nimenomaan PS1:n prosessori. :eek:
 
Vastaus: PlayStation 3

jryi sanoi:
Rauta- tai softatoteutus, ei sen väliä, kunhan se toimii. Nyt näyttää pahasti siltä, että ei toimi.

No nyt kyllä näyttää taas aika paljon paremmalta kuin vielä perjantaina. Eiköhän tuolla uudellakin kombinaatiolla erittäin iso määrä pelejä toimi. Itse veikkaisin, että lähes kaikki "tärkeämmät" pelit toimivat. On hyvä syy olettaa, että PS3:n taaksepäin yhteensopivuus tulee olemaan paljon parempaa luokkaa kuin X360:lla, juuri tuon takia, että se GS kuitenkin löytyy noista uudemmistakin koneista.

edit
Dreamfly sanoi:
Aah, anteeksi mun virhe. Olen kokoajan elänyt käsityksessä, että GS on nimenomaan PS1:n prosessori. :eek:

Jeps eli GS on PS2:n grafiikkapiiri/näytönohjain.
 
Vastaus: PlayStation 3

Eli onkos nyt niin, että PS1-rauta sisältyy edelleen PS3:een vai hoidetaanko sekin softalla? Tämä on jäänyt hieman epäselväksi.
 
Vastaus: PlayStation 3

Nyt tietäväiset siellä, antakaahan selitystä/veikkausta mikä tämä on? :confused:

Profiilille voi luoda oman yhteisösivun vai jonkun tekemä käytännön pila..?

Toivottavasti jotain sellaista, jota tullaan näkemään tulevaisuudessa PSNetworkin yhteydessä.

Lisää aiheesta: www.gametrailers.com
 
Vastaus: PlayStation 3

Dreamfly sanoi:
Eli onkos nyt niin, että PS1-rauta sisältyy edelleen PS3:een vai hoidetaanko sekin softalla? Tämä on jäänyt hieman epäselväksi.
PS1-emulointi hoidetaan täysin softalla (kuten myös PSP:llä), mutta PS2-pelien tukena on on vielä PS2:n näytönohjain (GS). Pääprossu (EE) jää nyt Euro-konsoleista kuitenkin pois.
 
Ylös Bottom