Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Olipa taas murphyn laki.. &%*! Kaupat koluttu läpi ja teinit juoksi 2-4 konsolia itelleen. Itse jäin ilman. Noh nyt on hankittu kaikki muu härpäke paitsi konsolia. Gigantista piti sit varata seuraavaan erään.
On muute kumma et ei Sony tee julkkariks kunnolla konsoleita.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

jumbon stockalla ekana jonossa ;) oli hauskaa katella kun porukka sinkoilee cittariin ja prismaan tönien toisiaan niin helvetisti :D kuulemma 5kpl pleikkareita ja 6 porukkaa jonossa.. näyttää jollekkin tulevan huonompi päivä tänään :(

Ootko sama jantteri, jonka kaa juostiin portaista kohti Anttilaa? Ite jäin siihen ja sanoit jatkavas Stokkalle :)
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

VPD hoiti hommansa ainakin täällä päin, lähetys ollut nuodettavissa postista jo klo 6 lähtien. Jos vaikka jossain vaihees sais haettua ja sit vaan testailee.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Jepjep, tuli sit jäätyy ilman. Liian myöhään menin prismalle jonottaan ja giganttin noita ei sit tullu ollenkaan. Kuinkas paljon euroja pitää antaa että joku omastaan luopuisi ja toisi mulle? :D
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Olipa taas murphyn laki.. &%*! Kaupat koluttu läpi ja teinit juoksi 2-4 konsolia itelleen. Itse jäin ilman. Noh nyt on hankittu kaikki muu härpäke paitsi konsolia. Gigantista piti sit varata seuraavaan erään.
On muute kumma et ei Sony tee julkkariks kunnolla konsoleita.

Niin miljoona konsolia per kk valmistavat, kysyntä on valtavaa joten ei voi mitään. Onko kenelläkään uutta tietoa milloin esim Gamestop saa seuraavan erän konsoleita, meneekö ensi vuodelle, sielä varaus ja saan joskus.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

On muute kumma et ei Sony tee julkkariks kunnolla konsoleita.

Jos se olisi niin helppoa, tätä ongelmaa ei varmaan olisi. Ainahan se on uusien konsolien ja vastaavien tuotteiden kohdalla sama homma. Muinaisina aikoinahan globaaleja tai lähes globaaleja launcheja ei tehty juuri lainkaan, koska se on niin vaikeaa tehdä riittävästi tavaraa joka puolelle, kun samalla tuotannon valmistelun kanssa tuotetta ja prosesseja usein vielä viimeistellään jne. Kun konsolisukupolvien välillä on vielä pitkä aika, niin kysyntä alkuun on ymmärrettävästi vieläkin räjähtävämpää kuin jonkun vuosittain uudistuvan kännykän tms. kohdalla.

Hauskalta kuulostavia tarinoita kyllä julkkarijonoista. Pettyneenä on varmasti meistä suurin osa joskus lähtenyt jonkin tuotteen jonosta. Itse olin paikalla jokaisena julkaisupäivänä seitsemännessä eli edellisessä sukupolvessa, PS3 oli rauhallisin kokemus muistaakseni niistä - taisi olla ennakkovarattuna liikkeeseen. Xbox 360 ja Wii tuli haettua jonoista, molemmissa tapauksissa kukonlaulunaikaan kauppakeskukselle ja molemmista myös viimeinen kappale konsolia, määrät ollut silloinkin jotain 5-7 konsolia per kauppa eli ihan sama stoori kuin nyttenkin. Juoksukisaa ei ollut vaan konsolit oli jonon yhteydessä info-pisteellä kaikissa. Kyllä siinä silti jännitettiin. Xbox 360:ttä olin vielä ostamassa kahta kappaletta, joten ensin aamulla kasilta aukeavaan kauppaan (kahta ei riittänyt eikä olisi kyllä kehdannut jonotovereiden edestä kahta ostaakaan) ja sieltä jonoon kymmeneltä aukeavaan kauppaan josta onneksi harvinaisuus irtosi sieltäkin. Monestihan se voi olla aika lailla tuurista kiinni, että mitkä kaupat vetävät jonoa ja mitkä eivät - vähemmän ilmeiset paikat voivat olla parhaita. Käytännössä aika tuttu stoori kuitenkin että konsoleita saadaan kaupoille vain muutamia per kauppa uudessa launchissa.

Hauskoja muistoja! Tänään moni on luonut uusia. :) Itselläni kahdeksas sukupolvi avautui virtuaalijonottamisen merkeissä, jännäsin saksalaisten verkkotoverien kanssa Amazon.de:n kaaokseksi mennyttä Xbox One -shipping-rumbaa. Tuossa se nyt viimein odottaa uusien pelikokemusten luomista. PS4 saa minun osaltani jäädä tältä erää ainakin, mutta olen fiiliksessä mukana!
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Jyväskylän anttilassa oli reippaat 10 nimellä varustettua konsolia, joista yhden nappasin itselleni. En tiedä oliko sitten ylimääräisiä konsoleita jossain tiskin takana. Tämä n. klo 10 aikaan tänään.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Näissä loppuvuoden julkaisuissa on vielä aina tuo joulu-twisti. Muistan monestakin julkaisujonosta vanhempia, jotka ovat olleet ostamassa joululahjapakettia lapselle. Kyllähän heillä kylmä hiki alkaa nousta kun ollaan ihan vieraalla tontilla ja pakettia pitäisi silti saada. :) Kevätjulkaisut ovat kokemuksen mukaan ehkä vähän rauhallisempia, Euroopan PS3 aikoinaan ja Suomen Xbox One -julkaisukin lienee vähän hillitympi kun nyt viivästyi ensi vuodelle. Kevätjulkaisuihin on usein ehditty myös tehdä tuotetta pidempään kun ei ole sitä "keinotekoista" joulu-deadlinea edessä, vaan voidaan suunnitella julkaisu vähän vapaammin.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Kouvolassa Citymarkettiin tuli huikeat 2 kappaletta. Juoksukilpailu oli luvassa myyjän mielestä kun kävin edellisenä päivänä tiedustelemassa, joten en viittiny lähtä yrittää vaikka oisin ollu salee porukan nopein juoksija. x)

Prismaan 15 kappaletta, jotka kaikki ennakkovarattu.

Anttilaan piti tulla muutama hyllyyn, mutta ei ollut yhtään. Varmaan kaupan työntekijät ottanut nuo itselleen.

Muihin läävöihin konsolia ei tainnut edes saapua.

Joten haistakaapa kukkanen. x)
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Tulihan tuo PS4 haettua postista, muuten kaikki OK paitsi että tuo VPD:n pakkausmenetelmä on huonoakin huonompi. Nyt vaan kokeilemaan että toimiiko.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Enpä olisi uskonut, että näitä oikeasti jonotetaan Markettien ovella. Itse kävin piruuttaan katsomassa Viikin ja Malmin Prismat, kun olisi tuplabonukset saanut. Ei ollut konsoleita enää 9.30. Myös viereinen Cittari ammotti tyhjyyttään. Ihan tulee PS2-julkaisun kultaiset muistot mieleen :D Piti sitten käydä Verkkiksestä hakemassa vuonna keppi ja kivi ennakkovarattu kappale.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Enpä olisi uskonut, että näitä oikeasti jonotetaan Markettien ovella. Itse kävin piruuttaan katsomassa Viikin ja Malmin Prismat, kun olisi tuplabonukset saanut. Ei ollut konsoleita enää 9.30. Myös viereinen Cittari ammotti tyhjyyttään. Ihan tulee PS2-julkaisun kultaiset muistot mieleen :D Piti sitten käydä Verkkiksestä hakemassa vuonna keppi ja kivi ennakkovarattu kappale.

Totta tosiaan, jonoissa voi olla yllättävän paljon hetkellistä yhteisöllisyyttä - se toki katoaa heti kun jono hajoaa, toiset iloisempina valitettavasti kuin toiset. Mutta vähän aikaa ollaan samassa veneessä ja isketään juttua ventovieraiden kanssa. :)

Jotkut asiat ei näemmä muutu digi- ja verkkokaupankaan aikana. Ainakaan vielä. Eiköhän sitä yhdeksättäkin sukupolvea jonoteta markettien ovilla.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Joo kait se täytyy nostaa tältä päivältä kädet pystyyn. Ei näytä seurannassa tapahtuvan mitään, ellei sitten jotain yllättävää tapahdu päivemmällä. Omalla kohdalla paskaa tuuria, kun toinen ennakkotilaus vpd:stä tässä muutaman kuukauden sisällä eikä saada julkkariksi perille asti. No maanantaina uusi yritys.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Joo kait se täytyy nostaa tältä päivältä kädet pystyyn. Ei näytä seurannassa tapahtuvan mitään, ellei sitten jotain yllättävää tapahdu päivemmällä. Omalla kohdalla paskaa tuuria, kun toinen ennakkotilaus vpd:stä tässä muutaman kuukauden sisällä eikä saada julkkariksi perille asti. No maanantaina uusi yritys.

Ei kannata vielä luovuttaa. Itsellä seurannassa lukee vieläkin "logistiikkakeskus", vaikka hetki sitten pamahti postilta viesti: Lähetys noudettavissa...

Ilmeisesti seurannassa jotain häikkää.
 
Ylös Bottom