Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 5945

Guest
Elikkä yleisön pyynnöstä avattu niille jotka haluavat kinata näistä kahdesta konsolista ja paremmuudesta.. Täällä voi vapaasti verrata valheellisia väitteitä laskentatehoista tai ilmaista jomman kumman konsolin olevan aivan turha vaikka toteaisi sen myös pystyvän pyörittämään paremmalla framella uusimpia pelejä sekä korkeamalla resoluutiolla.

http://www.gamespot.com/articles/console-specs-compared-ps4-pro-ps4-slim-xbox-one-s/1100-6443665/

Sieltä löytyy myös osittaisia tietoja konsoleista niin voi paperilla verrata ja arvailla!

Ps. aloitusviestissä ei ole mitään sarkastista
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Aloitetaan toteamalla että jos Scorpio ei ole selkeästi tehokkaampi kuin PS Pro, niin Microsoft on virallisesti tyhmä firma. Vuosi julkaisujen välissä pitäisi mahdollistaa MS:lle sellaisen hinta-/teho-/nettipalveluyhdistelmän, että Sonyllä ei pitäisi olla mitään saumaa "objektiivisessa" (multiplattaripelien keskinäisten versioiden?) vertailussa.

Ja voisin jatkaa hartaalla toivella ettei MS lähde resoluutiokilpailuun. Olisi vain niin hienoa nähdä esim. seuraava yksinoikeuspelien kierros (Halo 6 yms) selkeästi paremmalla graafisella laadulla (efektit jne.) ja todellisella 1080p/60fps yhdistelmällä, kuin jollain upscaled "4K" kompromissilla joka on PS Pron suurin synti.
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Aloitetaan toteamalla että jos Scorpio ei ole selkeästi tehokkaampi kuin PS Pro, niin Microsoft on virallisesti tyhmä firma.
No, nykytietojen mukaanhan Scorpio on jopa 50% tehokkaampi kuin PS4 Pro, joten puhutaan ihan eri kokoluokan erosta kuin nykylaitteilla, joista PS4:ssä on vain puolet enemmän FLOPSeja kuin Xbox Onessa.

Ja ilman sarkasmia, teknisesti noiden uusien mallien ero on sama kuin nyt, mutta toisin päin. Paitsi että Scorpio on vielä suunnittelupöydällä ja PS4 Pron voi käydä ostamassa puolentoista viikon päästä. Seuraavan vuoden aikana Pro siis myy enemmän.
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Jos pelit näyttävät oikeasti paremmalta kuin tavallisella Xbox Onella ja vielä 4K-resoluutio, niin kuka voisi väittää silloin Playstation 4 Pro:ta voittajaksi? Valitettavasti epäilen, että 6 teraflopsia hyödynnetään vain ja ainoastaan 4K-resoluutioon, joka olisi mielestäni virhe. Toivoisin, että Xbox One Scorpioon tulisi graphics -asetukset, eli jos haluaa pelata pelejä 4K-resoluutiolla niin grafiikat ei ole niin täydelliset, kuin full hd ja täydelliset grafiikat.
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

scorpio on tällä hetkellä vain kasa tyhjiä lupauksia ilman mitään näyttöjä.
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Minusta hauskinta itkua on se että onko peli joku "natiivi" 4k vai ei... nykyinen tehoero kilpailijoilla on n. 900p vs 1080p -> erottuu pehmeytenä ja aliasointina mutta siinäkin kehitys kehittyy ja kun ja jos antiaiasointi saadaan kuntoon niin ero on helkutin pieni. Joku 1800p vr 2160p taas alkaa olla siinä että näkyykö vai ei kun pikseleitä on normi katselu etäisyyksille jo melkoisesti saati sitten että käytetään shakkiruudukko renderöintiä, kehittyneempiä AA menetelmiä (mille on tukea ps4pro raudassa) ja saadaan sillä lopputulos 4k resoluutioon.

Jos MS haluaa ne extra tehot laittaa siihen että saa "natiivina" 4k:n niin senkus vaan, diminishing returns..
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Ostin tämän uuden "maailman nopeimman konsolin" ,eli pleikkari 4 proon. Ennestään oli jo uusin XboxOne , se viimeksi tullut valkoinen. Oletin että nyt saan nopean konsolin kun noin kehutaan, ja petyin karvaasti. Ihmettelen kuinka hidas perus pleikkari onkaan kun tämä uusi on kuin etana xboxiin verraten. Olen molemmilla pelannut uutta NHL- ja Fifa peliä. Xbox hakkaa tullen mennen latausnopeuksissa pleikkarin . Kyllä totuus on että se uusi Scorpio hakkaa takuulla tämän proon, koska perus Xbox Onekin hakkaa .

Löimpähän käteni paskaan ostaessani pleikkarin , perhana sentäs, roskiin menee!
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Ostin tämän uuden "maailman nopeimman konsolin" ,eli pleikkari 4 proon. Ennestään oli jo uusin XboxOne , se viimeksi tullut valkoinen. Oletin että nyt saan nopean konsolin kun noin kehutaan, ja petyin karvaasti. Ihmettelen kuinka hidas perus pleikkari onkaan kun tämä uusi on kuin etana xboxiin verraten. Olen molemmilla pelannut uutta NHL- ja Fifa peliä. Xbox hakkaa tullen mennen latausnopeuksissa pleikkarin . Kyllä totuus on että se uusi Scorpio hakkaa takuulla tämän proon, koska perus Xbox Onekin hakkaa .

Löimpähän käteni paskaan ostaessani pleikkarin , perhana sentäs, roskiin menee!
Lähetäs mulle maksan postimaksun...
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Empä taida lähettää :=)

Mutta ettei aivan haukkumiseksi mene niin on hyviäkin puolia. Lähinnä nettiselaamisessa ja muiden sovellusten käytössä, pelit poislukien. Ns. surffailu on jotenkin helpompaa ja sujuvampaa kuin boxilla, kirjoittaminenkin ohjaimen hipaisutoiminnon avulla. Tietenkin voi kytkeä näppiksen halutessaan. Moni vanhempi pitää plussana YleAreenaa ja Netflixiä. Ja muitakin ajanvietekanavia on esiasennettuna. Kuvan laadusta vaikea sanoa ja verrata, hyvä kuva molemmissa, pleikkarissa ei ainakaan huonompi. Kai ero tulisi sitten sillä 4K näytöllä, mutta minulla vaan Full HD 40" TV näyttönä. Ikävää vaan tuo pelivalikkojen hitaus, tietokone on minulla nettiä varten sitten ja taas pelaamseenkin, siihen vaan ei kaikkia pelejä saa ja monia hyviä on vaan konsoleille.
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Tuli vain sellainen pikkuseikka mieleen, että jo Xbox One S peittoaa PS4 Pron, koska ensin mainittu tukee 4K Blu-Ray -leffoja. On mielestäni käsittämätöntä, että yhden aikakauden kodin multimedialaitteiden kuninkaan eli PS3:n valmistaja jättää näin ison jutun pois mukamas 4K-konsolista. Totta kai on hyvä että Sony keskittyy tässä sukupolvessa peleihin, mutta rajansa kaikella.
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Täytyy pikkusen puolustaa proota. 4k asemalla en tekis mitään. Jos satun kattoo leffan ni striimaus. Reilu kymmenen pro tuellista peliä jo, ja erittäin tyytyväinen olen pelien ulkonäköön. Telkkari on samsungin 55 tuuman seiska sarjalainen 4k. Ens kesänä vaihtuu kuusvitoseks. Ostakaa boxi jos tarviitte halpaa 4k soitinta. Muuten suosittelen Playstationia. Niin ja onhan sony onnistunut laittaa tatitki symmetrisesti ohjaimeen.:D
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Kyllä nyt kun vaihdoin PS4/fullhd setin PS4 pro/4K tv, niin olen kyllä sitä mieltä, että näyttää niin uskomattoman hyvältä, etten harkitsisi enää hetkeäkään jos uusiksi olisin samassa tilanteessa.

Alkuvuodesta myin lähes 1000dvd:tä
/BR:ää pois, koska katon kaiken netistä jo useamman vuoden ajan. Eli one S:n levytuesta en minäkään hyötyisi mitään, mutta peleissä ei olisi mitään hyötyä.

Kyllä mulla pelikone on pelikone. Itseasiassa PS4 ostin julkaisussa. Noin 2kk jälkeen luovuin levypeleistä, enkä ole sen jälkeen laittanut PS4:n sisään ainuttakaan levyä. En leffaa, enkä peliä.
Pro ollut nyt julkaisussa, eikä sen levyasemassa ole käynyt ainuttakaan levy.

Tietokoneessa mulla on levy käynyt sisässä joskus 4-5v sitten. Eli kyllä itse ainakin olen täysin netin varassa kaikessa, enkä anna mitään arvoa tuollaisille leffatuki jutuille.
Ymmärrän et monet käyttää vielä, mutta kyllä minunkaltaisia alkaa olemaan jo myös sen verran, ettei ihan kaukana olla enää täydestä digitaalisuudesta. Tai ainakin ensisijaisena lähteenä.
 
Vastaus: PlayStation 4 Pro vs Xbox One "Scorpio"

Striimaus on toki kätevää, sitä en kiistä. Itse ostan PC-pelini 100-prosenttisesti Steamista ja GOG:sta. Striimauksen ja digitaalisten pelikauppojen myötä tämä konsolisukupolvi on hypännyt pois perinteisestä plug and play -konseptista, johon konsolit ainakin PS2/Xbox -sukupolveen asti perustuivat. Nyt ei voi enää ostaa konsolia ja peliä levyllä ja aloittaa pelaamaan, vaan on päivitettävä tuntitolkulla sekä laitetta että peliä. Miksi siis ostaa pelejä levyllä? (Samanhintaisia ne silti ovat kuin ennenkin :rolleyes:) Myöskään monipuolisiksi viihdelaitteiksi konsoleista ei enää ole, jos niitä vertaa PS3:een, eikä huono levytuki ole ainoa syy. Win10-pohjaisella media-PC:llä saisi sujuvamman käyttökokemuksen ja loputtomasti enemmän ominaisuuksia kuin konsolilla.

Suurin ongelma tässä on kuitenkin striimauspalveluiden ja nettikauppojen epäluotettavuus ja laadun vaihtelu. Netflixin valikoima vaihtelee vähän väliä, ja sisällöstä valtaosa on täyttä p*kaa. Kuvan- ja äänenlaatu on riippuvainen siitä kuinka paljon haluat laittaa rahaa palveluun ja nettiyhteyteesi.

Siksi Xbox One S:n 4K -Bluray-tuki on ehdoton etu PS4 Prohon verrattuna.
 
Ylös Bottom