Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Eli jotain paljastuu torstaina. Tosin ei hajuakaan onko se PS4 aiheinen paljastus, mutta annetaan nyt toistaiseksi olla tässä ketjussa.
Hieno traileri sieltä vain paljastui, pelistä tai alustasta ei silti mitään tietoa. Kehittäjänä "yllättäen" Sonyn Japanin studio.

[video=youtube;IPaNS1gqBKM]http://www.youtube.com/watch?v=IPaNS1gqBKM[/video]

Noin puolentoista minuutin kohdalla alkava mahtipontinen musiikki toi kovasti Metal Gear Solidit mieleen, mutta ei tällä MGS:n kanssa ole selvästikään mitään tekemistä.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Pelaa PSVitalla lähes mitä tahansa PS4 peliä! Pelaaminen jatkuu vaikka kotisohva jäisi selän taakse. Millä tavoin tämä voi muuttaa käsityksiä mobiilipelaamisesta?

9504.jpg


Lähde: PS4™ - PlayStation®4 Console | PS4™ Games & Videos

Hyvä esimerkki oli tämä Knack:

[video=youtube_share;fWfjdk8LiL0]http://youtu.be/fWfjdk8LiL0[/video]
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Pelaa PSVitalla lähes mitä tahansa PS4 peliä! Pelaaminen jatkuu vaikka kotisohva jäisi selän taakse. Millä tavoin tämä voi muuttaa käsityksiä mobiilipelaamisesta?

Eikös tämä ominaisuus ole täällä jo moneen kertaan todettu? Vai halusitko ylipäätään keskustelua asian tiimoilta? Itselläni ei ole Vitaa, eikä tuo ominaisuus välttämättä minulle sellaista saa hommattua, jos PS4 ostan. Yksinpelit on pelattava yli 40" ruudulta, sekin alkaa tuntua minulle liian pieneltä nykyään. Johonkin multiplayer peliin tuo voisi ollakkin ihan kätevä, tosin sitten herää kysymykset taas viiveasioista. Plus tottakai kaikki indie / pienemmät pelit, mutta sitten taas ollaan siinä pisteessä, ettei siihen PS4 tehoja tarvita. Niitä kai Vitan pitäisi ihan yksinäänkin pystyä pyörittämään.

Olen ehkä tylsä ihminen, mutta minä haluan pelata nämä mullistavat AAA-pelit kotisohvalta isolta näytöltä, kaijuttimet ja subbari laulaen.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Olen ehkä tylsä ihminen, mutta minä haluan pelata nämä mullistavat AAA-pelit kotisohvalta isolta näytöltä, kaijuttimet ja subbari laulaen.

Tablettipelaajana olen huomannut pelaamisen onnistuvan muun televisio seuraamisen ohella. Tälläinen PSVita Remote Control voisi jatkossa hyvin viedä saman paikan. Joku online-maailma, jossa käydä silloin tällöin tekemässä siirtonsa tai vaikka suoran stream-lähetyksen seuraaminen. Lyhyitä sessioita ja mahdollisuus keskeyttää ja jatkaa ilman viivettä.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Itse olen testannut vitalla remote playta lähinnä videoiden kanssa, mutta sen huomaa heti, että jo pelkän xmb:n selaamisessa on viivettä ihan jopa oman wlanin kautta. No kunhan se shadow of colossus tulee plussaan niin pääsee kunnolla testaamaan miten se toimii ja miltä näyttää.
Ja onhan tuossa vielä sekin asia jota nisu ei taaskaan huomioi eli jos haluaa vaikka kaverin luona pelata jotain peliä remote playlla niin siellä kotona pitää olla sitä ulospäin menevää kaistaa sitten myös saatavilla.

Minulla on 24/1 yhteys ja jotenkin tuntuu ettei tuolla megaisella ulosmenevällä kaistalla pahemmin pelejä pelata vaikka kaverin kämpillä. Tosin tämänkin kyllä testaan lähiaikoina niin tiedän varmasti.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tablettipelaajana olen huomannut pelaamisen onnistuvan muun televisio seuraamisen ohella. Tälläinen PSVita Remote Control voisi jatkossa hyvin viedä saman paikan. Joku online-maailma, jossa käydä silloin tällöin tekemässä siirtonsa tai vaikka suoran stream-lähetyksen seuraaminen. Lyhyitä sessioita ja mahdollisuus keskeyttää ja jatkaa ilman viivettä.

Kyllä. Mutta eikös tähän Vitan ihan omat ominaisuudet pitäisi riittää? Siis pyörittää tuollaisia "mobile"-pelejä, eikai siihen PS4 tehoja tarvita?. Esimerkiksi Killzone Shadow Fall on täysin mahdoton tehtävä Vitalle, ja sen takiahan on hienoa, että sitä voi sillä pelata kyseisellä masiinalla. Itselleni tuo vain ei ole vaihtoehto jo aikaisemmin mainitsemistani syistä. Suoran stream-lähetyksen seuraamiseen toki peukkua täältäkin, siinä yksi todella hyvä käyttökohde. Ei vain ihan riitä itselleni, ostaa 200e vekotinta.

Edit.
Minulla on 24/1 yhteys ja jotenkin tuntuu ettei tuolla megaisella ulosmenevällä kaistalla pahemmin pelejä pelata vaikka kaverin kämpillä. Tosin tämänkin kyllä testaan lähiaikoina niin tiedän varmasti.
Tämä on totta, mutta mielestäni ei kuulu kuitenkaan Sonyn niskaan syytä kaataa, jos itse ei ole panostanut upload-kaistaan ja tälläisiä palveluja haluaa käyttää. En tiedä paljon nykyään kaistaa tämä striimaaminen vaatii, mutta yllättävän kevyesti tuntuu hd-tasoiset urheilustriimit ainakin pyörivän. Riittäisikö upload-kaistaksi jo 5-10megaa? En tiedä, en ole koskaan peleillä testannut. Full-hd tasoisena, pakkaamattomilla äänillä sen tuskin tarvitsee Vitalle nimittäin mennä.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En minä sonyn niskaan mitään kaadakkaan vaan lähinnä viittaan tuohon nisun varauksettomaan hehkutukseen siitä miten tämä muuttaa käsityksiä mobiili pelaamisesta. Minä olen tyytyväinen jo siihen, että voin vaikka krapulassa maata sängyssä ja katsella ps3:n kovolla olevia leffoja oman wlanin kautta.
Eikä minusta kyllä muutenkaan voi puhua mistään mobiili pelaamisen mullistuksesta kun vita on pakko saada wlan yhteyteen kiinni jotta tuo toimii.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Minulla on 24/1 yhteys ja jotenkin tuntuu ettei tuolla megaisella ulosmenevällä kaistalla pahemmin pelejä pelata vaikka kaverin kämpillä. Tosin tämänkin kyllä testaan lähiaikoina niin tiedän varmasti.

Teet taas virheen mittaamalla huomisen mahdollisuuksia tämän päivän tilanteella. Verkkonopeudet ovat kasvamaan päin olleet aina. Itsellä nyt alla 50/10 Mbps ja tarjolla olisi myös 350/20 Mbps.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Teet taas virheen mittaamalla huomisen mahdollisuuksia tämän päivän tilanteella. Verkkonopeudet ovat kasvamaan päin olleet aina. Itsellä nyt alla 50/10 Mbps ja tarjolla olisi myös 350/20 Mbps.

ADSL on useille ainoa mahdollisuus, vaikka osa operaattoreista tarjoaa 24/3 kupariasiakkaille, jää toteutunut up usein vain reiluun megaan. Nimim. "Mielelläni vaihtaisin jos voisin"
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Teet taas virheen mittaamalla huomisen mahdollisuuksia tämän päivän tilanteella. Verkkonopeudet ovat kasvamaan päin olleet aina. Itsellä nyt alla 50/10 Mbps ja tarjolla olisi myös 350/20 Mbps.
Paljon hintaa? Etelän apinat itkee kun 100/100 netti maksaa 19,90€. Täällä meillä lapissa maksaa 8 meganen 19,90€ kun on naimisissa kaksi vuotta Soneran kanssa. 8 nopein mitä tähän saa ja Sonera ainoa mitä tähän saa. Miettikää sitä ennenkuin itkette netin hinnoista. Enkä nyt tarkoita Nisua vaan yleensä, kun eteläläiset valittaa kaallista hinnoista.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Mutta eikös tähän Vitan ihan omat ominaisuudet pitäisi riittää? Siis pyörittää tuollaisia "mobile"-pelejä, eikai siihen PS4 tehoja tarvita?

Varmasti myös PSVitalta löytyy tälläisiä artikkeleja. Kuitenkin jo tieto siitä, että hyvin moni PS4 peleistä on pelattavissa myös käsikonsolin ruudulta on erittäin lupaava. Verkon ylitse ja ehkä 4G mallilla mobiilidatan kautta myös paikasta riippumatta. Unelma tv-konsolin pelin jatkumisesta sohvalta bussin penkille elää yhä.

ADSL on useille ainoa mahdollisuus, vaikka osa operaattoreista tarjoaa 24/3 kupariasiakkaille, jää toteutunut up usein vain reiluun megaan. Nimim. "Mielelläni vaihtaisin jos voisin"

Paljon hintaa? Etelän apinat itkee kun 100/100 netti maksaa 19,90€. Täällä meillä lapissa maksaa 8 meganen 19,90€ kun on naimisissa kaksi vuotta Soneran kanssa. 8 nopein mitä tähän saa ja Sonera ainoa mitä tähän saa. Miettikää sitä ennenkuin itkette netin hinnoista. Enkä nyt tarkoita Nisua vaan yleensä, kun eteläläiset valittaa kaallista hinnoista.

Hallituksen tavoite on vetää valokuitu/nopea langaton yhteys joka torppaan. Kyllä ne nopeudet kasvaa muuallakin kuin piäkaupungissa. Hinnoista ei ole valitettu, vaikka halvemmat voisi tietysti olla :D

Lähde: http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt+se+on+paalutettu++sata+megaa+tulee+2015+mennessa/a2098422
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

No eipä tarttee halvemmat olla. Soneran kuitu 10/10 kuuluu vuokraan. Lisänopeus 100/10 5e kk.

Ja muuttaneena maalta kaupunkiin tiedän sen synkemmänkin puolen.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Eikä minusta kyllä muutenkaan voi puhua mistään mobiili pelaamisen mullistuksesta kun vita on pakko saada wlan yhteyteen kiinni jotta tuo toimii.

Wlan toimii ehkä rajoitteena osin kyllä, mutta en antaisi senkään liikaa häiritä tätä kuviota tarkastellessa. Mahdollisuus jatkaa tarinaa olohuoneen ulkopuolella on iso asia. Mobiilipelit ovat monen silmissä vain joukko heikkoja minipelejä. Entäs kun sieltä 40" ruudulta koettuja elämyksiä voidaankin viedä viisi tuumaisella ulos ja tyystin uusiin tilanteisiin. Kun ei tarvitse tinkiä syvyydestä vain sen takia ettei joku jaksa koodata tarinoita mobiilille.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Varmasti myös PSVitalta löytyy tälläisiä artikkeleja. Kuitenkin jo tieto siitä, että hyvin moni PS4 peleistä on pelattavissa myös käsikonsolin ruudulta on erittäin lupaava. Verkon ylitse ja ehkä 4G mallilla mobiilidatan kautta myös paikasta riippumatta. Unelma tv-konsolin pelin jatkumisesta sohvalta bussin penkille elää yhä.





Hallituksen tavoite on vetää valokuitu/nopea langaton yhteys joka torppaan. Kyllä ne nopeudet kasvaa muuallakin kuin piäkaupungissa. Hinnoista ei ole valitettu, vaikka halvemmat voisi tietysti olla :D

Lähde: http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt+se+on+paalutettu++sata+megaa+tulee+2015+mennessa/a2098422

Liittymismaksu valokuituun täällä Pohjois-Karjala Kainuu suunnalla on sellaiset 1300 - 3500, joten ei ihan vähään aikaan tule tuota otettua.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Liittymismaksu valokuituun täällä Pohjois-Karjala Kainuu suunnalla on sellaiset 1300 - 3500, joten ei ihan vähään aikaan tule tuota otettua.

Itselleni laitettiin tarjous kuidusta, 18000 euroa. Ei löytynyt lompakosta. Ja asun etelärannikolla, keskikokoisen kaupungin keskustassa. Ei se hallitus lupaa piuhaa jokaiseen kotiin, vaan mahdollisuuden sille paremmalle yhteydelle. Maksaa täytyy joka tapauksessa, ellei Google päätä aloittaa oman verkon rakentamista Haminasta käsin.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Mukava lukea pelintekijöiden kommentteja tulevasta konsolista, vaikka eivät juuri mitään voi vielä tässä vaiheessa ääneen lausua. Pelaajien yhdistäminen vahvaksi sosiaaliseksi verkostoksi ja Share-nappi tiivistettynä seikkoja, joista ainakin Ted Price, Insomniacin perustaja ja toimitusjohtaja, on aidosti innostunut.

I know you can’t speak too freely on this, but what has been your impression of the PS4 so far?

I’m really happy about two things in particular: The first is that Sony has recognized that gamers are becoming more connected, more social, and with the features they have announced for the PS4, it seems that developers will be able to more easily take advantage of that increasingly social nature that gamers have. The second is that we’ve seen more and more of over the last few weeks that Sony is opening their arms to indies.

That is awesome, and we are an independent developer. However, because we have been around for a long time and our size, people don’t consider us an indie as much. But, I know what it’s like to be on a small team with limited resourced and to feel intimidated by consoles. The fact that Sony is helping independent developers get onto a console and reach audiences, that perhaps they wouldn’t normally couldn’t reach is great. It’s a recognition of how much things have changed in the development industry, and how accessible game development is to anybody that wants to make a game. I think they’re helping lower barriers for those of us that maybe aren’t intrenched already in the console and high end PC world.

What PS4 feature are you most excited about as a developer and as a gamer?

Well I will probably go to the most obvious one, based on my last answer, and that’s the share button and the potential it has. Sony showed off one aspect of the it, but I anticipate there will be more functionality either built in, or that developers will be able to take advantage of it to bring gamers closer together with that kind of sharing.

Lähde: Ted Price Talks PS4, Fuse, Resistance 3 and the Ratchet & Clank Movie
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Teet taas virheen mittaamalla huomisen mahdollisuuksia tämän päivän tilanteella. Verkkonopeudet ovat kasvamaan päin olleet aina. Itsellä nyt alla 50/10 Mbps ja tarjolla olisi myös 350/20 Mbps.
Nyt tuli kyllä niin sellaista tekstiä että oksat pois. Katsoppas profiilikuvasi alta löytyvää Sijainti-kohtaa ja mieti miksi tuollaisia verkkoyhteyksiä on siellä saatavilla. Ei ihan jokapaikkaan saa tuollaisia.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

saakohan tässä äänet stereo-bluetooth kuulokeisiin kuten älypuhelimissa.:confused:
PS4:ssäkin on edelleen "vain" Bluetooth v2.1, joten se on vähän niin ja näin. Periaatteessa se on mahdollista, mutta mitään huippuäänenlaatua ei kyllä ole luvassa.

Jos veikata saa, peliääniä ei edelleenkään saa langattomasti kuin Sonyn omiin Wireless Stereo Headseteihin USB-donglen kautta. Tai tietysti olisi erittäin kivaa, jos tuota donglea ei enää tarvitsisi. Mutta nämä on näitä pieniä yksityiskohtia, jotka saattavat selvitä vasta vuoden lopulla.
 
Ylös Bottom