Vastaus: PlayStation 4
Onko teillä muuten kuva-asetuksista säädetty RGB range automaticille vai fullille?
Itse pidän fullilla. Televisiosta vastaava asetus, esim. Samsungin telkuissa hieman harhaanjohtavasti "Normal" asetus, ei "Low" niinkuin äkkiseltään voisi luulla.
PS4:ssä Full antaa täyden rgb 0-255, Limited rajaa 16-235
Samsung telkussa Normal näyttää täyden 0-255, Low rajaa 16-235
Tärkeintä on kai pitää PS4 ja TV asetus vastaavina, muuten kuva näkyy joko kontrastiltaan heikkona tai tumman sävyt tukossa.
Automatic asetus luultavasti haistelee HDMI:n kautta mikä on TV:n vastaava asetus ja säätää sen mukaan.
Olen käsittänyt tuon seuraavasti, voin olla väärässä koska tuossa menee ainakin mulla helposti pää solmuun

- Jos PS4:ssä on Full 0-255 ja telkussa olisi rajattu 16-235, leikkautuisi nuo konsolin syöttämät tumman pään sävyt 0-15 ja kirkkaan pään 236-255 kuvasta pois ja kuva näyttää kontrastivajaalta.
- Jos PS4:ssä on Limited 16-235 ja telkussa olisi täysi 0-255, silloin televisio "venyttää" konsolin syöttämän kapeamman alueen television laajempaan: koska konsolin syöttämä musta 16 on nyt tv:n musta 0, tumma pää on tukossa jollei kirkkautta säädä televisiosta roimasti ylöspäin.
- Jos PS4:ssä on Limited 16-235 ja telkussa vastaavasti rajattu 16-235, sävyt menee kohdilleen, kuva ei mene tukkoon tummasta päästä ja näyttää muutenkin ihan ok. Värit voi näyttää hieman hailakemmilta.
Pelit kai on koodattu joka tapauksessa tuolla täydellä 0-255 rgb, Blu-ray ja DVD elokuvat käyttää rajattua 16-235. Tuon saa kai PS4:ssä säädettyä erikseen Blu-ray:lle kuten PS3:ssa sai.