Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

Morjesta!



Ensimmäinen viesti täällä ja suoraan asiaan:

Ps4 olisin hommailemassa lähiaikoina, ja siihen kylkeen pari peliäkin ainakin näin alkuun. Battlefield 4 taitaa olla aika must -hankinta, ainakin näin bäfäfanina? Lisäksi FIFAn kanssa olen ihan hiinä ja hiinä ostanko vaiko en. BF4 + (mikäpelitässäpitäisiolla?), saa ehdottaa hyvää / hyviä pelejä tälle uudelle plegelle.

Tietysti kun ollaan Playstationin omassa topikissa niin täytyy kysyä, mitä hyviä ja huonoja puolia konsolissa on, lyhyesti sanottuna? Olen tietysti katsonut ties mitä arvosteluja konsolista ja sen peleistä, mutta ois kiva jos joku "samanhenkinen" vois kertoa omia kokemuksiaan myös. Onko PS4 vastinetta rahoille?!

Ehkä vielä on vähän turhan kapeasti pelejä. Mitään kunnon killer-app -peliä ei ole, Infamous ehkä parhaimpana, sekin sitä 8/10 kamaa. Eli toistelee itseään, kaupunki ammottaa tyhjyyttään yms. Watch_Dogs itsellä nyt työn alla, joka sekin on multi-gen -peli. Eli hieman kompromissiltä tuntuu sekin ps4:lla.

Konsoli itsessään ei ole kummoinen, lyhyesti sanottuna tällä hetkellä tehokkaampi ps3 parilla kikalla (videotallennus), jotka nekin jääneet itsellä parin testin jälkeen täysin käyttämättömiksi.
 
Vastaus: PlayStation 4

Oon tässä lähiaikoina hankkimassa PS4:ää ja olen pohtinut samalla hankkivani tällaisen kovalevyn sillä mielestäni 500GB ei tule riittämään pitkällä aikavälillä.
Nyt kysynkin, että nopeuttaako tuollainen isompi (ja ehkä parempi/tehokkaampi?) kovalevy esimerkiksi pelien latausaikoja ja muutenkin auttaako se konsolia suoriutumaan paremmin muistia vaativista tehtävistä?
 
Vastaus: PlayStation 4

Oon tässä lähiaikoina hankkimassa PS4:ää ja olen pohtinut samalla hankkivani tällaisen kovalevyn sillä mielestäni 500GB ei tule riittämään pitkällä aikavälillä.
Nyt kysynkin, että nopeuttaako tuollainen isompi (ja ehkä parempi/tehokkaampi?) kovalevy esimerkiksi pelien latausaikoja ja muutenkin auttaako se konsolia suoriutumaan paremmin muistia vaativista tehtävistä?

[video=youtube;HGjSJwlHK6M]https://www.youtube.com/watch?v=HGjSJwlHK6M[/video]

https://www.youtube.com/watch?v=HGjSJwlHK6M
 
Vastaus: PlayStation 4

Nyt kysynkin, että nopeuttaako tuollainen isompi (ja ehkä parempi/tehokkaampi?) kovalevy esimerkiksi pelien latausaikoja ja muutenkin auttaako se konsolia suoriutumaan paremmin muistia vaativista tehtävistä?
Ihan hyvä vaihtoehto on, mutta kuten videostakin näkyy, latausajoista lähtee vain jokunen sekunti pois. Pelit eivät sinällään toimi yhtään sen paremmin, mutta paljon tekstuureja striimaavissa (esim. Unreal Engine 3/4 -moottorilla pyörivät) peleissä tarkat tekstuurit saattavat tulla pari silmänräpäystä aiemmin kuin vakiokiintolevyllä.

Jos tuollainen marginaalinen nopeusero ei tunnu riittävältä, sitten ehkä kannattaa pistää kymppi lisää hintaan ja ostaa 1,5 teran levy. Siinä on kummiskin puolet enemmän tilaa melkein samalla rahalla.
 
Vastaus: PlayStation 4

ehkä kannattaa pistää kymppi lisää hintaan ja ostaa 1,5 teran levy. Siinä on kummiskin puolet enemmän tilaa melkein samalla rahalla.

Tässä vaiheessa voi harkita myös Samsungin 2-teraista M9T-levyä. Aiemmin tuo ei ollut yhteensopiva PS4:n kanssa, mutta Playkkarin firmware-versio 1.7 korjasi tilanteen. Hintaa toki tulee hieman enemmän, mutta levytilan loppumista saa siirrettyä kerralla vielä pidemmälle tulevaisuuteen.
 
Vastaus: PlayStation 4

Konsoli itsessään ei ole kummoinen, lyhyesti sanottuna tällä hetkellä tehokkaampi ps3 parilla kikalla (videotallennus), jotka nekin jääneet itsellä parin testin jälkeen täysin käyttämättömiksi.

Sanoisin mieluumin parannettu ja tehokkaambi xbox 360... ps3 oli ja on kaukana kaikessa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Konsoli itsessään ei ole kummoinen, lyhyesti sanottuna tällä hetkellä tehokkaampi ps3 parilla kikalla.

En mä tiedä mitä jumaltuotetta tässä on odotettu, mutta mulla ainakin on täysin lunastanut paikkansa. Enpä ole tainnut kertakaan kolmosella pelata marraskuun lopun jälkeen.
Vähän niin kuin hommaa uuden puhelimen, vanha jää käyttöä vaille pölyttymään laatikkoon.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kuulema nyt voi keskustella 16 henkilön kanssa party chatissa. Pitääkö paikkansa?
 
Vastaus: PlayStation 4

Ei ps3:nen ainakaan media ominaisuuksissa ole kaukana jäljessä, vaan edellä.

Eli ei kaukana kaikessa.

Ja mitä niillä media ominaisuuksilla tekee? En itse ole vissiin pariin kolmeen vuoteen enää xvidejä ja mp3sia soitellut millään laitteella.. periaatteessa konsolit ei tarviis edes netflixiä jne. kun kun niitä on joka laitteessa mutta toki ihan ok joillekin.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ja mitä niillä media ominaisuuksilla tekee? En itse ole vissiin pariin kolmeen vuoteen enää xvidejä ja mp3sia soitellut millään laitteella.. periaatteessa konsolit ei tarviis edes netflixiä jne. kun kun niitä on joka laitteessa mutta toki ihan ok joillekin.

Mkv tuki on rautaa, mutta jos et koe sitä tarvitsevasi niin eipä siinä.

Itse en ole ikinä soitellut ps3:lla mp3:sia.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ja mitä niillä media ominaisuuksilla tekee? En itse ole vissiin pariin kolmeen vuoteen enää xvidejä ja mp3sia soitellut millään laitteella.. periaatteessa konsolit ei tarviis edes netflixiä jne. kun kun niitä on joka laitteessa mutta toki ihan ok joillekin.

Itseäni ei kiinnosta pätkääkään kiinnittää tietokonetta telkkariin tai katsoa videoita sun muuta tietokoneelta.
 
Vastaus: PlayStation 4

Oon tässä lähiaikoina hankkimassa PS4:ää ja olen pohtinut samalla hankkivani tällaisen kovalevyn sillä mielestäni 500GB ei tule riittämään pitkällä aikavälillä.

Jos olet kerran kovalevyä isompaan vaihtamassa, kannattaa se sitten tehdä kunnolla sinne 1,5-2 TB asti. Mikään tila ei ole riittävä, varsinkaan aikana jolloin pelit asennetaan kovalevylle, osti ne sitten Storesta tai levykaupasta. Hybridistä saatava etu on minimaalisen merkitsevä vrt. suurempaan tilaan.

Pleikan muut ominaisuudet, kuten pelikuvan tallentaminen syö tilaa sekin. Tämä kannattaa myös ottaa huomioon.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pleikan muut ominaisuudet, kuten pelikuvan tallentaminen syö tilaa sekin. Tämä kannattaa myös ottaa huomioon.

Sinä kun olet noita videoita useampia kuvaillut niin kuinka paljon videot vievät tilaa?

Toki joku muukin saa vastata :)
 
Vastaus: PlayStation 4

Sinä kun olet noita videoita useampia kuvaillut niin kuinka paljon videot vievät tilaa?

Normaali 15 minuutin pelikuvan tallennus on siinä 900 MB molemmin puolin.

Poistin juuri kaikki battlefield 4, tomb raider, assassins creed -tallennukset ja tällä hetkellä videotiedostot vievät tilaa 149 GB.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pentele sentään kun toope ei tajua niin ei tajua. Eli kun mulla on sharetoiminnot säädetty helppo asetukseen niin meneekö videon tallennus nyt näin kun painan tuplaklikkausta sharenapista niin siitä hetkestä x määrä minuutteja tallentuu nimenomaan eteenpäin?

Ja jo menneet x minuutit saa talteen kun painan sharenapin pohjaan ja valitsen lähetä video kohtaa?

Näin olen antanut itseni ymmärtää. Välillä vaan tulee jotain tötöiltyä kun videot ei tallennu.
 
Vastaus: PlayStation 4

meneekö videon tallennus nyt näin kun painan tuplaklikkausta sharenapista niin siitä hetkestä x määrä minuutteja tallentuu nimenomaan eteenpäin?

Ja jo menneet x minuutit saa talteen kun painan sharenapin pohjaan ja valitsen lähetä video kohtaa?

Näin se menee. Käyttänyt tosin pelkästään tuota tuplanäpäytystä, eli tallennuksen manuaalista käynnistämistä. Ilmoittaa vartin päästä videon tallennetun.
 
Vastaus: PlayStation 4

Normaali 15 minuutin pelikuvan tallennus on siinä 900 MB molemmin puolin.

Poistin juuri kaikki battlefield 4, tomb raider, assassins creed -tallennukset ja tällä hetkellä videotiedostot vievät tilaa 149 GB.

Jees kiitokset!
 
Ylös Bottom