Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Pleikkanuubina pari tyhmää kysymystä:

Saako jostain keskeytettyä pelin latauksen, että saisin ensin ladattua toisen tiedoston?
Horizonissa oikee tippu lähtee itsekseen kääntään vasemmalle aina välillä, saanko jostain säädettyy dead zonee-tms? Kapula tuntuu kaikinpuolin hyväkuntoiselta niin kumma jos siinä on fyysistä vikaa
 
Saako jostain keskeytettyä pelin latauksen, että saisin ensin ladattua toisen tiedoston?
Päävalikosta valitse Notifications > Downloads ja sen jälkeen peli, jonka latauksen haluat pistää paussille. Sit vaan paina ristinappia ja valitse Pause. Vastaavalla konstilla latauksen saa taas uudestaan liikkeelle.
 
Oon laiska, ja käytän taas omaa twiittiäni.



Maksimireso PS5-etäpelailulle on edelleen 1080p.
 
Oon laiska, ja käytän taas omaa twiittiäni

Maksimireso PS5-etäpelailulle on edelleen 1080p.

Ööö. Siis voin pelata PS4:lla etänä PS5? Järki on mikä....tosin tämä avaa itelleni tilaisuuden pelata PS5 ennen Joulua. Näin lapseni luulevat että pelaan PS4, kunhan sukkelasti Destinyyn, ilman että valikot näkyy. Vai vaatiikohan PS5 ohjaimen.
 
Ööö. Siis voin pelata PS4:lla etänä PS5? Järki on mikä....tosin tämä avaa itelleni tilaisuuden pelata PS5 ennen Joulua. Näin lapseni luulevat että pelaan PS4, kunhan sukkelasti Destinyyn, ilman että valikot näkyy. Vai vaatiikohan PS5 ohjaimen.
Järki lienee sama kuin etäpelailussa yleensä: se PS5:lle pyhitetty telkkari voi olla muussa käytössä, ja silti voi pelailla PS5-pelejä. Tosin jos se PS4 on samassa telkkarissa kiinni, sit siitä ei kyllä ole iloa.

Siitä ei ole vielä varmaa tietoa, vaatiiko PS5-pelien etäpelaaminen DualSensen vai onnistuuko se pelkän DS4:n voimin. Jos se onnistuu vanhallakin kapulalla, sitten Sonyn selitykset DS4:n yhteensopimattomuudesta PS5-pelien kanssa ovat olleet ihan puppua.
 
Ai että yhdellä PS5:llä voi etäpelata toisesta PS5:stä?
Juuri näin.

PS5_ja_entista_laajempi_remoteplay.jpg


Voi olla kätsy esimerkiksi jos omalla konsolilla on jokin 120-gigainen megajöötipeli, ja haluaa kaverilla käydessä demota sitä. Ei muuta kuin yhteys kaverin konsolilla omalle ja esittelemään.
 
Vähän pistää miettimään, miksi kukaan haluaisi pelata etänä toiselta PS5:ltä? Johtuuko tämä tilanteista, joissa peli on ostettu toisella pleikalla ja siksi sitä ei jostain syystä voisi pelata toisella?
 
Sellanen ongelma olis, että kun ps5 on tulossa mulle ensi viikolla ja olen antamassa ps4:sen pojalleni (joka ei asu luonani). Olen perheen hallinnoija, johon kuuluu myös poika ja pojan äiti. Jos poistan oman käyttäjätilin ps4:sta, poika ei pysty pelaamaan minecraftia (en tiedä muista peleistä, ei oo testattu). Pystyykö perheen hallinnoijaa muuttamaan, tai mitä pitäisi tehdä jotta poika voi pelata, mutta ettei minun käyttäjätiliä olisi koneella, kun en halua jättää käyttäjätiliäni koneelle, joka ei ole minulla?
 
Juuri näin.

PS5_ja_entista_laajempi_remoteplay.jpg


Voi olla kätsy esimerkiksi jos omalla konsolilla on jokin 120-gigainen megajöötipeli, ja haluaa kaverilla käydessä demota sitä. Ei muuta kuin yhteys kaverin konsolilla omalle ja esittelemään.
Olikos Playstatin Now resoluutiota nostettu vai onko vieläkin se 720p?

Jossain vaiheessahan Sonyn piti alkaa käyttämään Microsoftin Azurea ja nostaa resoluutiota (tai ainakin näin muistelisin)
 
Saako PS4:n Capture Galleryn kuvat siirrettyä talteen PC:lle tai PS5:lle? Ei millään tekisi mieli luopua hienoista kuvista.

Toki kuvien uploadaus twitteriin on varmaan yksi keino, mutta se menee vähän liian kankeaksi touhuksi.
 
Saako PS4:n Capture Galleryn kuvat siirrettyä talteen PC:lle tai PS5:lle?
Tavallaan. Matskut voi kopioida vaikkapa USB-tikulle, jolloin niitä voi sieltä katsella PS5:lläkin (mutta ei siirtää tai kopioida PS5:een). Ite kopioin tuossa muutama kuukausi sitten kaikki vuosien varrella kertyneet PS4-kuvakaappaukset ja videot USB-kepukalle, ja sieltä Macin kautta iCloudiin. Nyt niitä voi sitten ihastella vaikka kännykältäkin.
 
Toivottavasti tähän tulee joskus muutos, että nuo kuvat ja videot saisi kopioitua PS5:lle. Koska miksi ei?
 
Ylös Bottom